Psychologia Biznesu, podejmowanie decyzji i asertywność - usługa szkoleniowa
Psychologia Biznesu, podejmowanie decyzji i asertywność - usługa szkoleniowa
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
- Menedżerów i liderów zespołów na różnych szczeblach zarządzania
- Osób podejmujących decyzje strategiczne i operacyjne w organizacji
- Specjalistów HR, trenerów wewnętrznych, coachów biznesowych
- Przedsiębiorców i właścicieli firm
- Pracowników działów sprzedaży i obsługi klienta
- Osób pragnących wzmocnić swoje kompetencje interpersonalne i decyzyjne
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do świadomego i skutecznego podejmowania decyzji w środowisku biznesowym oraz budowania postawy asertywnej w relacjach zawodowych. Uczestnik po zakończeniu szkolenia będzie potrafił rozpoznawać mechanizmy psychologiczne wpływające na procesy decyzyjne, zarządzać emocjami, stosować techniki wspierające podejmowanie racjonalnych decyzji oraz budować i utrzymywać asertywne postawy w kontaktach z klientami, współpracownikami i przełożonymi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe pojęcia psychologii biznesu oraz etapy procesu decyzyjnego. | Kryteria weryfikacji poprawnie przypisuje definicje do pojęć takich jak: intuicyjne i analityczne myślenie, decyzje strategiczne, operacyjne i kryzysowe | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wskazuje właściwą kolejność i opisuje etapy procesu decyzyjnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje najczęstsze błędy poznawcze oraz ich wpływ na podejmowanie decyzji w warunkach stresu i presji czasu. | Kryteria weryfikacji dentyfikuje i opisuje mechanizmy działania błędów poznawczych (np. efekt potwierdzenia, heurystyka dostępności), | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji uzasadnia, jak stres i presja czasu modyfikują percepcję i jakość decyzji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Ocenia adekwatność własnego stylu decyzyjnego w kontekście analizy psychologicznej. | Kryteria weryfikacji analizuje cechy stylów decyzyjnych i przypisuje je do siebie na podstawie podanych opisów, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji uzasadnia wybór dominującego systemu (System 1 lub 2) w konkretnych sytuacjach menedżerskich. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Planuje działania służące rozpoznawaniu i neutralizowaniu mechanizmów manipulacji oraz presji społecznej w decyzjach biznesowych. | Kryteria weryfikacji wskazuje techniki wpływu społecznego (np. reguła wzajemności, społeczny dowód słuszności), | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji projektuje sposoby przeciwdziałania manipulacji w kontekście zawodowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje postawy interpersonalne (asertywność, uległość, agresja) oraz ich znaczenie w relacjach zawodowych. | Kryteria weryfikacji porównuje cechy i konsekwencje trzech postaw w komunikacji biznesowej, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji rozróżnia przykłady zachowań asertywnych od agresywnych i uległych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Uzasadnia znaczenie asertywności w rozwiązywaniu konfliktów i pracy zespołowej. | Kryteria weryfikacji wyjaśnia, dlaczego asertywność sprzyja efektywnej współpracy, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wskazuje, jak asertywność pomaga unikać efektu myślenia grupowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Wprowadzenie do psychologii biznesu i podejmowania decyzji
- Kluczowe pojęcia psychologii w kontekście biznesu
- Świadomość siebie i rola psychologii w codziennych wyborach menedżerskich
- Etapy procesu decyzyjnego
- Rodzaje decyzji w organizacji (strategiczne, operacyjne, kryzysowe)
- Wprowadzenie do intuicyjnego i analitycznego myślenia (System 1 i 2)
- Ćwiczenia: analiza własnego stylu decyzyjnego
Dzień 2 – Błędy decyzyjne i psychologia wpływu
- Błędy poznawcze (np. efekt potwierdzenia, efekt świeżości, heurystyki)
- Pułapki myślowe i ich wpływ na decyzje biznesowe
- Psychologia emocji – jak emocje wspierają lub zakłócają myślenie
- Wpływ stresu i presji czasu na podejmowanie decyzji
- Psychologia wpływu i mechanizmy manipulacji (Cialdini i inne)
- Ćwiczenia: rozpoznawanie manipulacji, studia przypadków
Dzień 3 – Asertywność w relacjach zawodowych
- Czym jest asertywność i jak różni się od agresji i uległości
- Postawy interpersonalne i ich konsekwencje w biznesie
- Komunikacja asertywna – struktury wypowiedzi, techniki językowe
- Asertywność wobec przełożonych, współpracowników i klientów
- Ćwiczenia praktyczne: trening komunikacji asertywnej
- Podsumowanie szkolenia, refleksja, wnioski indywidualne
- Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie - walidacja
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych, czyli 1 godzina szkolenia równa się 45 minut.
W trakcie dnia są uwzględnione 2 przerwy po 30 minut które nie są wliczane do czasu trwania usługi.
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia realizowane są metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Weryfikacja obecności odbywać się będzie na podstawie raportu logowań.
Minimalne wymagania wobec uczestników:
- Podstawowe doświadczenie zawodowe w pracy zespołowej lub w roli decyzyjnej
- Gotowość do aktywnego udziału w ćwiczeniach i symulacjach
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 25 Kluczowe pojęcia psychologii w kontekście biznesu | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 25 Świadomość siebie i rola psychologii w codziennych wyborach menedżerskich | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 25 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 25 Etapy procesu decyzyjnego | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 25 Rodzaje decyzji w organizacji (strategiczne, operacyjne, kryzysowe) | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 25 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 25 Wprowadzenie do intuicyjnego i analitycznego myślenia (System 1 i 2) | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 25 Ćwiczenia: analiza własnego stylu decyzyjnego | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 01-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 25 Błędy poznawcze (np. efekt potwierdzenia, efekt świeżości, heurystyki) | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 25 Pułapki myślowe i ich wpływ na decyzje biznesowe | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 25 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 25 Psychologia emocji – jak emocje wspierają lub zakłócają myślenie | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 25 Wpływ stresu i presji czasu na podejmowanie decyzji | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 25 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 25 Psychologia wpływu i mechanizmy manipulacji (Cialdini i inne) | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 25 Ćwiczenia: rozpoznawanie manipulacji, studia przypadków | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 02-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 25 Czym jest asertywność i jak różni się od agresji i uległości | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 25 Postawy interpersonalne i ich konsekwencje w biznesie | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 25 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 25 Komunikacja asertywna – struktury wypowiedzi, techniki językowe | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 25 Asertywność wobec przełożonych, współpracowników i klientów | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 25 Przerwa | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 25 Ćwiczenia praktyczne: trening komunikacji asertywnej | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 25 Podsumowanie szkolenia, refleksja, wnioski indywidualne | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 25 Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie - walidacja | Prowadzący Joanna Mikołajczyk | Data realizacji zajęć 03-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Mikołajczyk
Obecnie pracuję jako szkoleniowiec w Vantis Holding, gdzie opracowuję i realizuję programy szkoleniowe dostosowane do potrzeb uczestników. Mam także duże doświadczenie w walidacji szkoleń z różnych obszarów, co pozwala mi dbać o ich wysoką jakość, merytorykę i skuteczność.
Jestem certyfikowanym trenerem w Vantis Holding, co potwierdza moje kompetencje w zakresie prowadzenia szkoleń oraz technik sprzedaży i zarządzania. Posiadam doskonałe umiejętności komunikacyjne, zdolności coachingowe oraz szeroką wiedzę z obszaru HR i sprzedaży. Moim celem jest inspirowanie i rozwijanie potencjału ludzi poprzez praktyczne i angażujące szkolenia oraz zapewnianie ich najwyższego standardu poprzez proces walidacji. Swoje doświadczenie zdobyła w ciągu ostatnich 5 lat.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Komplet materiałów dydaktycznych w formie pdf zostanie wysłany na adres mailowy każdego uczestnika.
Informacje dodatkowe
Do wybranej metody walidacji nie jest potrzebny walidator, ponieważ uczestnicy dostają link do wypełnienia testu.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Uczestnikom/-czkom projektu, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1. platforma komunikacyjna – Microsoft Teams.
2. wymagania sprzętowe: komputer stacjonarny/laptop, mikrofon, kamera, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB,
3. sieć: łącze internetowe minimum 50 kb/s,
4. system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, przeglądarka internetowa (marka nie ma znaczenia)
5. okres ważności linku: od 1 h przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny po zakończeniu szkoleń w dniu ostatnim
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia