Asystent nauczyciela w przedszkolu – wsparcie dzieci w wieku 3–7 lat . Kurs w placówce z akredytacją Śląskiego Kuratora Oświaty. KOD ZAWODU: 531202
Asystent nauczyciela w przedszkolu – wsparcie dzieci w wieku 3–7 lat . Kurs w placówce z akredytacją Śląskiego Kuratora Oświaty. KOD ZAWODU: 531202
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Osoby chcące pracować w przedszkolach, bez kierunkowego wykształcenia pedagogicznego; rodzice, opiekunowie, pomoc nauczyciela, osoby zamierzające przebranżowić się.
Usługa dedykowana dla uczestników "Kierunek Rozwój"
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji21-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie uczestnika do roli asystenta nauczyciela w przedszkolu poprzez rozwój kompetencji praktycznych, opiekuńczych, wychowawczych, interpersonalnych i organizacyjnych zgodnych z rzeczywistością placówek edukacyjnych. Uczestnik uzyska umiejętności niezbędne do wspierania nauczyciela w opiece nad dziećmi, prowadzeniu zabaw i czynności edukacyjnych oraz wspomaganiu rozwoju dzieci.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje potrzeby rozwojowe dzieci w wieku 0–7 lat. | Kryteria weryfikacji Udziela poprawnych odpowiedzi w trakcie symulacji sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Organizuje aktywności wspierające rozwój dziecka. | Kryteria weryfikacji Tworzy przykładowe scenariusze działań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Zapewnia podstawową opiekę i czynności higieniczne. | Kryteria weryfikacji Opisuje krok po kroku czynności pielęgnacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozpoznaje sytuacje niebezpieczne i reaguje zgodnie z procedurami. | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje test jednokrotnego wyboru. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się z dzieckiem, rodzicem i nauczycielem z poszanowaniem zasad etyki. | Kryteria weryfikacji Odgrywa sytuację z elementami rozmowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Prowadzi obserwację dziecka i dokumentuje potrzeby rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Wypełnia arkusz obserwacji i opisuje wnioski. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Pracuje w zespole nauczycieli z zachowaniem ról zawodowych. | Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania dot. roli asystenta. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wspiera dziecko z niepełnosprawnościami i SPE. | Kryteria weryfikacji Opisuje procedury w scenariuszu pomocy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia (moduły):
- Rozwój dziecka 3–7 lat: podstawy rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego
- Organizacja dnia w przedszkolu – rytm, struktura, zadania opiekuna/asystenta
- Etyka, komunikacja i kompetencje interpersonalne asystenta nauczyciela
- Pierwsza pomoc dziecięca i reagowanie w sytuacjach nagłych
- Czynności higieniczne i opieka nad dzieckiem
- Zabawa i jej rola w rozwoju – formy aktywności wspierające dziecko
- Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci
- Wspieranie rozwoju mowy i motoryki małej – podstawy
- Praca z dzieckiem ze SPE i wyzwaniami rozwojowymi
- Warsztaty praktyczne, analiza przypadków, zadania zespołowe
- Walidacja kompetencji: test online oraz analiza przypadku
Usługa realizowana jest w jednostkach lekcyjnych, 45 minut.
Przerwy nie wliczają się w ilość godzin dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 37 Moduł 1: Rozwój dziecka 3–7 lat: podstawy rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 37 Moduł 1: Rozwój dziecka 3–7 lat: podstawy rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 24-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 37 Moduł 1: Rozwój dziecka 3–7 lat: podstawy rozwoju psychoruchowego, emocjonalnego i społecznego | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 37 Moduł 2: Organizacja dnia w przedszkolu – rytm, struktura, zadania opiekuna/asystenta | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 25-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 37 Moduł 2: Organizacja dnia w przedszkolu – rytm, struktura, zadania opiekuna/asystenta | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 37 Moduł 2: Organizacja dnia w przedszkolu – rytm, struktura, zadania opiekuna/asystenta | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 26-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 37 Moduł 3: Etyka, komunikacja i kompetencje interpersonalne asystenta nauczyciela | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 37 Moduł 3: Etyka, komunikacja i kompetencje interpersonalne asystenta nauczyciela | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 07-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 37 Moduł 3: Etyka, komunikacja i kompetencje interpersonalne asystenta nauczyciela | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 37 Moduł 4: Pierwsza pomoc dziecięca i reagowanie w sytuacjach nagłych | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 37 Moduł 4: Pierwsza pomoc dziecięca i reagowanie w sytuacjach nagłych | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 37 Moduł 4: Pierwsza pomoc dziecięca i reagowanie w sytuacjach nagłych | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 37 Moduł 4: Pierwsza pomoc dziecięca i reagowanie w sytuacjach nagłych | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 37 Moduł 5: Czynności higieniczne i opieka nad dzieckiem | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 14-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 37 Moduł 5: Czynności higieniczne i opieka nad dzieckiem | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 37 Moduł 5: Czynności higieniczne i opieka nad dzieckiem | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 15-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 37 Moduł 6: Zabawa i jej rola w rozwoju – formy aktywności wspierające dziecko | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 37 Moduł 6: Zabawa i jej rola w rozwoju – formy aktywności wspierające dziecko | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 16-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 37 Moduł 6: Zabawa i jej rola w rozwoju – formy aktywności wspierające dziecko | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 37 Moduł 7: Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 21-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 37 Moduł 7: Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 37 Moduł 7: Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 22-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 37 Moduł 7: Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych u dzieci | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 37 Moduł 8: Wspieranie rozwoju mowy i motoryki małej – podstawy | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 23-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 37 Moduł 8: Wspieranie rozwoju mowy i motoryki małej – podstawy | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 37 Moduł 8: Wspieranie rozwoju mowy i motoryki małej – podstawy | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 28-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 37 Moduł 8: Wspieranie rozwoju mowy i motoryki małej – podstawy | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 37 Moduł 9: Praca z dzieckiem ze SPE i wyzwaniami rozwojowymi | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 37 Moduł 9: Praca z dzieckiem ze SPE i wyzwaniami rozwojowymi | Prowadzący Paulina Kaczmarczyk | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 37 Moduł 9: Praca z dzieckiem ze SPE i wyzwaniami rozwojowymi | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 30-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 37 Moduł 9: Praca z dzieckiem ze SPE i wyzwaniami rozwojowymi | Prowadzący Małgorzata Solowska | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 37 Moduł 10:Warsztaty praktyczne, analiza przypadków, zadania zespołowe | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 05-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 37 Moduł 10:Warsztaty praktyczne, analiza przypadków, zadania zespołowe | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 37 Moduł 10:Warsztaty praktyczne, analiza przypadków, zadania zespołowe | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 06-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 37 Moduł 10:Warsztaty praktyczne, analiza przypadków, zadania zespołowe | Prowadzący Julita Rozmus | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 37 Moduł 11: Walidacja kompetencji: test online oraz analiza przypadku | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 37 Moduł 11: Walidacja kompetencji: test online oraz analiza przypadku | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 03:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 33,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 33,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Julita Rozmus
Kwalifikacje i kompetencje nabyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
I. Studia podyplomowe z Pedagogiki specjalnej - Logopedia.
II. Studia podyplomowe z Neurologopedii
III. Szkolenia kompetencyjne:
1. Diagnoza i terapia jąkania.
2. Szkolna interwencja profilaktyczna wobec ucznia eksperymentującego ze środkami psychoaktywnymi.
3. Skuteczne metody terapeutyczne do pracy z dziećmi i osobami dorosłymi z zaburzeniami mowy.
Sylwia Cuber
Trener treningu umiejętności społecznych (TUS) dzieci ze spektrum autyzmu (2020). Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej (od 2022 do nadal). Specjalista ORE w zakresie edukacji włączającej (2021 – 2023). Ukończone studia podyplomowe z muzyki i plastyki w szkole podstawowej (2021). Terapeuta w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej (od 2024 do nadal); Ukończone studia podyplomowe „Edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji” (2021).
Doświadczenie zawodowe
Magister pedagogiki specjalność: edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, edukacja elementarna z dodatkowym językiem angielskim, czynny pedagog specjalny w szkole podstawowej , edukacja i terapia osób ze spektrum autyzmu.
Paulina Kaczmarczyk
Małgorzata Solowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały i wsparcie
- Skrypt kursowy + zeszyt ćwiczeń
- Arkusze obserwacji dziecka
- Gotowe scenariusze zabaw, karty pracy
- Lista książek dla dzieci i asystenta
- Prezentacje PDF z wykładów
- Szablony planu dnia i dokumentacji pracy
Warunki uczestnictwa
Głównym wymogiem jest posiadanie wykształcenia podstawowego, a wykształcenie średnie jest dodatkowym atutem. Chcesz pracować w przedszkolu? Nie musisz mieć studiów ani matury!
Asystent nauczyciela nie sprawuje samodzielnie opieki nad dziećmi ani nie prowadzi zajęć dydaktycznych, jej rola jest ściśle pomocnicza.
Osoba bez wykształcenia pedagogicznego można pracować w przedszkolu.
Zostań Asystentem nauczyciela w przedszkolu.
Zapraszamy na kurs z kodem zawodu: KOD ZAWODU: 531202
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 13 listopada 2021 r.
Jakie kwalifikacje musi mieć asystent nauczyciela w szkole i przedszkolu?
Asystent nauczyciela w szkole i przedszkolu musi mieć wykształcenie podstawowe i umiejętności do wykonywania zadań na stanowisku pomocy nauczyciela.
Informacje dodatkowe
Sposób zakończenia usługi: Wydanie zaświadczenia ukończenia kursu z potwierdzeniem efektów uczenia się i przeprowadzenia walidacji zgodnie z wymaganiami BUR.
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Kwota za szkolenie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Informacja dla uczestników korzystających z dofinansowania:
W przypadku osób korzystających z dofinansowania udziału w szkoleniu, wymagane jest spełnienie następujących warunków:
- Obecność na zajęciach na poziomie co najmniej 80% czasu trwania szkolenia.
- Obowiązkowe potwierdzanie obecności – w formie raportów logowania lub list obecności.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy LIVEWEBINAR, nie jest wymagane pobieranie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Uczestnicy otrzymują link do zajęć, wpisują swoje imię i nazwisko, kierowani są bezpośrednio na szkolenie, gdzie czeka już na nich Prowadzący.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
- Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
- Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+,
- Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.