Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe
Kwalifikacyjne pedagogiczne studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Adresatami studiów są osoby posiadające wykształcenie wyższe (studia I lub II stopnia albo jednolite studia magisterskie), które mają przygotowanie merytoryczne do nauczania określonego przedmiotu, a chcą zdobyć kwalifikacje pedagogiczne uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela. Studia są również skierowane do czynnych zawodowo nauczycieli nieposiadających formalnego przygotowania pedagogicznego, które jest wymagane do prowadzenia zajęć dydaktycznych. Oferta jest odpowiednia zarówno dla osób poszukujących pracy w edukacji, jak i dla tych, które chcą zwiększyć swoje kwalifikacje zawodowe w sektorze oświaty.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji20-03-2026
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi390
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu nauczyciela poprzez wyposażenie ich w wiedzę i umiejętności z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz metodyki nauczania. Uczestnicy zdobędą praktyczne kompetencje niezbędne do planowania i realizacji zajęć dydaktycznych i wychowawczych w przedszkolach, szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Integralną część kształcenia stanowią praktyki pedagogiczne, umożliwiające zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych warunkachEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W ZAKRESIE WIEDZYCharakteryzuje w pogłębionym stopniu podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki ogólnej w powiązaniu z innymi dziedzinami edukacyjnymi Wyjaśnia rolę szkoły i nauczyciela w społeczeństwie uczącym się oraz przedstawia nowoczesne teorie edukacyjne Charakteryzuje aktualne zasady nauczania, teorie edukacyjne oraz metodykę ogólną i przedmiotową z uwzględnieniem nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela Wyjaśnia trendy rozwojowe w pedagogice, psychologii i metodyce nauczania Analizuje zjawiska zachodzące w procesie nauczania, w tym rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów Wyjaśnia zasady organizacji zajęć lekcyjnych oraz wykorzystania pomocy dydaktycznych | Kryteria weryfikacji Prawidłowo definiuje i wyjaśnia podstawowe pojęcia. Porównuje je w kontekście powiązań między dziedzinami.Opisuje rolę nauczyciela i szkoły w społeczeństwie. Wskazuje przykłady nowoczesnych teorii edukacyjnych i ich zastosowania. Prawidłowo identyfikuje aktualne zasady i teorie edukacyjne. Przedstawia przykłady metodyki ogólnej i przedmiotowej. Identyfikuje aktualne trendy i przedstawia ich znaczenie dla edukacji. Wyjaśnia mechanizmy występujące w procesie nauczania i rozwiązywania problemów. Opisuje sposoby organizacji zajęć i wskazuje przykłady odpowiednich pomocy dydaktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE UMIEJĘTNOŚCI:Planuje i monitoruje rozwój wiedzy i umiejętności uczniów w zakresie przedmiotu nauczania Prognozuje rozwój intelektualny uczniów oraz identyfikuje potencjalne problemy z nim związane Opracowuje indywidualne i grupowe programy edukacyjne z zakresu przedmiotu nauczania Organizuje pracę dydaktyczną w różnych warunkach, w tym nietypowych Kieruje zespołami zadaniowymi oraz grupami projektowymi w zakresie przedmiotu nauczania Analizuje efekty swojej pracy dydaktycznej i wprowadza modyfikacje w odpowiedzi na wyniki i trendy rozwojowe | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan nauczania z celami rozwojowymi dla uczniów. Określa wskaźniki monitorowania postępów.Przedstawia prognozy rozwoju na podstawie analizy wyników testowych. Wskazuje potencjalne trudności i sposoby ich rozwiązania. Tworzy programy edukacyjne dostosowane do potrzeb uczniów. Przedstawia harmonogram i założenia programu. Przedstawia rozwiązania organizacyjne w typowych i nietypowych warunkach. Opisuje zasady działania zespołów. Przygotowuje plan pracy zespołu zadaniowego. Przeprowadza analizę wyników dydaktycznych. Wskazuje propozycje zmian w pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W ZAKRESIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCHUtrzymuje i buduje właściwe relacje w środowisku szkolnym oraz zawodowym Podejmuje trudne decyzje oraz decyzje wysokiego ryzyka dla dobra ucznia Wymaga od swoich uczniów przestrzegania zasad współżycia społecznego, tolerancji i akceptacji Przestrzega zasad etyki zawodu nauczyciela | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady tworzenia relacji. Opisuje praktyczne przykłady właściwego zarządzania relacjami.Przedstawia sposoby podejmowania decyzji w sytuacjach problemowych. Opisuje przykłady trudnych sytuacji i sposoby ich rozwiązywania. Wskazuje przykłady zasad współżycia społecznego oraz mechanizmy ich wprowadzania w szkole. Opisuje zasady etyki zawodowej. Wskazuje ich praktyczne zastosowanie w pracy nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęAkademia WSB
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoAkademia WSB
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
1. | Podstawy psychologii ogólnej | 10 | - | 1 |
2. | Psychologia rozwoju człowieka | 5 | 5 | 1 |
3. | Psychologia rozwoju dziecka | 10 | 15 | 2 |
4. | Psychologia rozwoju ucznia w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości | 10 | 15 | 2 |
5. | Psychologia kształcenia i wychowania | 10 | 10 | 2 |
6. | Podstawy pedagogiki ogólnej | 10 | 10 | 2 |
7. | Pedagogika komunikacji i kultury języka | 5 | 10 | 2 |
8. | Poradnictwo zawodowe. Problemy pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela | 5 | 10 | 2 |
9. | Wybrane problemy współczesnej pedagogiki | 5 | 5 | 1 |
10. | Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci i młodzieży | 5 | 5 | 1 |
11. | Metodyka pracy wychowawczej i opiekuńczej nauczyciela | 10 | 10 | 2 |
12. | Emisja głosu | - | 10 | 1 |
13. | Wybrane problemy dydaktyki ogólnej | 15 | 15 | 3 |
14. | Metodyka nauczania poszczególnych przedmiotów | 20 | 20 | 3 |
15. | System oświaty | 5 | - | 1 |
16. | Metodyka teoretycznych przedmiotów zawodowych | 15 | 15 | 2 |
17. | Dydaktyka - Technologia informacyjna i media w edukacji | 20 | 20 | 3 |
18. | Prawo oświatowe i status zawodowy nauczyciela | 10 | - | 1 |
19. | Współpraca nauczyciela ze środowiskiem | 5 | - | 1 |
20. | Dydaktyka - Projektowanie procesu kształcenia poszczególnych przedmiotów nauczania | 20 | 20 | 3 |
21. | Praktyka zawodowa | - | 150 | 9 |
Razem: | 195 | 345 | 45 |
** Studia zostały przeprowadzone zgodnie ze standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela aktualnym na dzień rozpoczęcia studiów.
***Studia podyplomowe z zakresu przygotowania pedagogicznego, mają charakter kwalifikacyjny. Program kształcenia zgodny jest z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. (Dz.U. 2019 poz. 1450 ze zm.) w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Ukończenie studiów, umożliwia ich absolwentom uzyskanie przygotowania pedagogicznego, które łącznie z wcześniej uzyskanymi kwalifikacjami merytorycznymi w przedmiocie nauczania lub rodzaju prowadzonych zajęć, potwierdzonymi dyplomem ukończenia studiów I stopnia lub studiów magisterskich, zgodnymi z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu MEiN z dnia 14 września 2023 roku, do zajmowania stanowiska: nauczyciela przedmiotów ogólnokształcących lub teoretycznych przedmiotów zawodowych, we wszystkich typach szkół i placówek, określonych w § 3. ust.1 lub 2, w/w rozporządzenia. Absolwenci kierunku otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych jest zgodne z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Liczba godzin: 39h zajęć dydaktycznych + 150h praktyki zawodowej
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
Czas trwania: 3 semestry.
Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów.
Dni odbywania się zajęć: wtorki, czwartki w godzinach: 16:15-20:30
Praktyka zawodowa (75 h praktyka w szkole podstawowej + 75 h praktyka w szkole ponadpodstawowej)
Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Akademia WSB jest akademicką uczelnią wyższą, która posiada 7 uprawnień do nadawania stopnia doktora habilitowanego oraz stopnia doktora w dyscyplinach naukowych:
- nauki o zarządzaniu i jakości,
- pedagogika,
- nauki o bezpieczeństwie,
- stosunki międzynarodowe,
- inżynieria lądowa, geodezja i transport,
- inżynieria bezpieczeństwa,
- nauki o rodzinie.
Kształci w 8 lokalizacjach (w siedzibie w Dąbrowie Górniczej oraz w Wydziałach Zamiejscowych w Cieszynie, Żywcu, Olkuszu, Krakowie, Gliwicach, Tychach i Jaworznie) na 26 kierunkach studiów I-go i II-go stopnia, jednolitych studiach magisterskich, prowadzi studia dualne, realizuje studia Executive MBA oraz Master of Business Administration (partner kierunku: EY Academy of Business), jest liderem w kształceniu podyplomowym (oferta ponad 100 kierunków studiów podyplomowych), prowadzi szkołę doktorską, studia doktoranckie oraz seminaria doktorskie.
Akademia WSB posiada międzynarodowe akredytacje oraz członkostwa: CEEMAN IQA - jedna z najbardziej prestiżowych i cenionych akredytacji w obszarze edukacji menedżerskiej przyznaną w 2020 roku przez International Association for Management Development in Dynamic Societies CEEMAN. Dwie akredytacje EUR-ACE® Label przyznane przez Komisję Akredytacyjną Uczelni Technicznych (KAUT), stworzoną przez European Network for Engineering Accreditation (ENAEE) zrzeszającą najważniejsze europejskie organizacje inżynierskie i potwierdzające wysoką jakość programu studiów i jego realizację zgodnie z europejskimi zasadami i standardami w tym obszarze - dla programu inżynierskiego na kierunkach Informatyka (2021) oraz Transport (2022). Otrzymanie pozytywnego wyniku akredytacji KAUT jest równoznaczne z otrzymaniem międzynarodowego certyfikatu jakości kształcenia inżynierskiego EUR-ACE Label czyli European Accredited Engineer.
Ponadto Uczelnia posiada akredytację FPAKE Fundacji Rozwoju i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych dla kierunku zarządzanie z oceną wyróżniającą (2015). Z kolei kierunek Zarządzanie finansami i rachunkowość uzyskał w 2022 roku prestiżową, międzynarodową akredytację ACCA (Association of Chartered Certified Accountants), która uprawnia absolwentów tego kierunku do zwolnień z wybranych egzaminów w przypadku ubiegania się o indywidualną certyfikację w zakresie kompetencji z zakresu finansów, rachunkowości i zarządzania potwierdzanych przez ACCA.
W 2022 roku Akademia WSB uzyskała również międzynarodową akredytację IPMA (International Project Management Associacion) dla 11 programów kształcenia we wszystkich wydziałach, uprawniającą do przygotowania studentów do międzynarodowych egzaminów w zakresie zarządzania projektami – IPMA-Student. W tym samym roku Akademia WSB, jako pierwsza uczelnia w Polsce, uzyskała międzynarodowy Certyfikat Responsible Management Education Partner wydany przez GPM Global. Akademia WSB została doceniona w uznaniu ciągłego zaangażowania w rozwój doskonałości akademickiej we wspieraniu liderów, którzy są zaangażowani w tworzenie wartości społecznej, ekonomicznej i środowiskowej poprzez praktykę zrównoważonego zarządzania projektami.
Akademia WSB posiada również wyróżnienie (Logo) HR Excellence in Research (2021), które jest przyznawane przez Komisję Europejską jednostkom naukowym, które wdrażają w swojej działalności Strategię na rzecz zwiększania atrakcyjności warunków pracy i rozwoju kariery pracowników naukowych (The Human Resources Strategy for Researchers - HRS4R) oraz przestrzegają zasad i wytycznych zawartych w Europejskiej Karcie Naukowca. Akademia WSB jest członkiem The European University Association (EUA) - największej organizacji reprezentującej uniwersytety w Europie
Studia kierowane są do absolwentów wyższych studiów zawodowych lub studiów magisterskich posiadających przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu, pragnących zdobyć kwalifikacje pedagogiczne, uprawniające do wykonywania zawodu nauczyciela w przedmiocie nauczania oraz czynnych zawodowo nauczycieli, którzy nie posiadają przygotowania pedagogicznego.
W przypadku absolwentów:
- studiów I stopnia - słuchacze uzyskują przygotowanie do pracy w szkołach podstawowych,
- studiów II stopnia i jednolitych studiów magisterskich - słuchacze są przygotowani do pracy we wszystkich typach szkół i rodzajach placówek.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 13,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 13,33 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Cecylia Borowska
mgr Małgorzata Spendel
W ostatnich 5 latach wykładowca Akademii WSB i ekspert wielu projektów szkoleniowych r. współpracuje z MEiN oraz ORE w obszarze edukacji włączającej oraz prowadzenia oceny funkcjonalnej dzieci i uczniów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Ukończone studia I lub II stopnia.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Wykształcenie wyższe; w procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia w Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia w Uczelni jest dokonanie rejestracji w systemie internetowej rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
150 godzin praktyk do realizacji.
Sposób walidacji: studia kończą się 3 egzaminami w formie testów pisemnych realizowanych zdalnie, po każdym semestrze studiów.
Walidacja oddzielona od procesu kształcenia
Zajęcia na studiach prowadzone będą w formie ćwiczeń, wykładów, dyskusji, wymiany doświadczeń, rozmowy na żywo, chat, ćwiczeń w podgrupach oraz case study.
Czas trwania studiów: trzy semestry
Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów podyplomowych: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Teams
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h