Seplenienie międzyzębowe, boczne, dorsalne – diagnoza i terapia z zastosowaniem elementów terapii miofunkcjonalnej – *Szkolenie na żywo w czasie rzeczywistym 29.11.2025 r.
Seplenienie międzyzębowe, boczne, dorsalne – diagnoza i terapia z zastosowaniem elementów terapii miofunkcjonalnej – *Szkolenie na żywo w czasie rzeczywistym 29.11.2025 r.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do studentów logopedii, logopedów początkujących w zawodzie, logopedów praktyków poszukujących nowych inspiracji w terapii sygmatyzmu.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 183 ust. 1 oraz art. 184 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńFormy doskonalenia zawodowego nauczycieli zaspokajające potrzeby nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia sprzyjające rozwojowi zawodowemu nauczycieli, szkół i placówek korzystających z oferty placówki doskonalenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia zostanie przygotowany do diagnozy i terapii sygmatyzmu międzyzębowego, bocznego oraz dorsalnego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje sygmatyzm oraz jego przyczyny | Kryteria weryfikacji Definiuje i opisuje sygmatyzm interdentalny, boczny i dorsalny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między poszczególnymi rodzajami sygmatyzmu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efekty uczenia się Kryteria weryfikacji Metoda walidacjiUczestnik charakteryzuje sygmatyzm oraz jego przyczyny Definiuje i opisuje sygmatyzm interdentalny, boczny i dorsalny Test teoretyczny Wyjaśnia różnice między poszczególnymi rodzajami sygmatyzmu Test teoretyczny Uczestnik rozpoznaje warunki niezbędne do prawidłowej realizacji głosek dentalizowanych | Kryteria weryfikacji Wymienia prawidłowe ułożenie narządów artykulacyjnych niezbędne do realizacji głosek | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje, jakie czynniki wpływają na nieprawidłową artykulację | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza diagnozę sygmatyzmu | Kryteria weryfikacji Prowadzi wywiad z rodzicem lub pacjentem w celu zebrania informacji o funkcjonowaniu narządów artykulacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza badanie pozycji spoczynkowej języka i mechanizmu połykania | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiedni kwestionariusz diagnostyczny do oceny sygmatyzmu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opracowuje plan terapii sygmatyzmu interdentalnego, bocznego i dorsalnego | Kryteria weryfikacji Prezentuje i omawia ćwiczenia narządów artykulacyjnych wykorzystywane w terapii sygmatyzmu interdentalnego, bocznego i dorsalnego | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie ćwiczenia w zależności od rodzaju sygmatyzmu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje skuteczne pomoce logopedyczne wspierające terapię sygmatyzmu | Kryteria weryfikacji Wskazuje skuteczne narzędzia i pomoce logopedyczne do terapii sygmatyzmu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Dobiera pomoce terapeutyczne adekwatnie do wieku i możliwości pacjenta | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia:
- Dni szkoleniowe - 1 dzień
- Łączny czas usługi - 6 godzin zegarowych
- Liczba godzin teoretycznych: 2 h
- Liczba godzin praktycznych: 4 h
Przerwy organizowane na życzenie uczestników, jeśli wystąpią, nie będą wliczane do czasu trwania procesu kształcenia ani kosztu usługi.
Walidacja jest integralną częścią procesu kształcenia i jest uwzględniona zarówno w czasie trwania, jak i w kosztach usługi.
Forma realizacji szkolenia:
Szkolenie realizowane jest w formie zdalnej, na żywo, z wykorzystaniem platformy webinarowej Zoom. Obejmuje zarówno część teoretyczną, jak i praktyczną – prowadzoną w czasie rzeczywistym pod opieką trenera.
Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem interaktywnych i aktywizujących metod dydaktycznych. Podczas części warsztatowej prowadzący demonstruje techniki na żywo, a następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia praktyczne indywidualnie na platformie Zoom z bieżącym wsparciem i informacją zwrotną od trenera. Dzięki temu uczestnicy mają możliwość aktywnego udziału i nabywania praktycznych umiejętności w środowisku zdalnym.
PROGRAM SZKOLENIA
1. WSTĘP TEORETYCZNY
- Charakterystyka sygmatyzmu: sygmatyzm interdentalny, boczny, dorsalny
- Charakterystyka głosek dentalizowanych – warunki niezbędne do wywołania głosek
- Przyczyny sygmatyzmu
➡️ 2. DOBRA DIAGNOZA WYTYCZNĄ TERAPII
- Wywiad z rodzicem
- Badanie pozycji spoczynkowej języka, badanie połykania
- Jaki kwestionariusz wybrać
➡️ 3. BUDOWANIE PLANU TERAPII w połączeniu z analizą studium przypadku
- Od których głosek rozpocząć terapię
- Od czego zacząć budowanie planu terapii
- Niezmienny plan terapii czy weryfikacja i wprowadzanie zmian
- Budowanie skutecznego planu terapii w trudnych przypadkach
➡️ 4. WARSZAT PRAKTYCZNY - metody terapii sygmatyzmu międzyzębowego, bocznego, dorsalnego
Celowane elementy terapii miofunkcjonalnej w terapii sygmatyzmu międzyzębowego, bocznego, dorsalnego:
- prezentacja i omówienie ćwiczeń narządów artykulacyjnych
- właściwy dobór ćwiczeń narządów artykulacyjnych
- zasady prowadzenia ćwiczeń narządów artykulacyjnych
➡️ 5. PRZEGLĄD SPRAWDZONYCH POMOCY DO TERAPII SYGMATYZMU
➡️ 6. PANEL DYSKUSYJNY
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Część teoretyczna. Charakterystyka sygmatyzmu: sygmatyzm interdentalny, boczny, dorsalny. | Prowadzący Dominika Szczepańska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Część teoretyczna. Przyczyny sygmatyzmu | Prowadzący Dominika Szczepańska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Część praktyczna. Dobra diagnoza wytyczną terapii. | Prowadzący Dominika Szczepańska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Część praktyczna. Budowanie planu terapii. | Prowadzący Dominika Szczepańska | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 350,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 58,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 58,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Szczepańska
Jest koordynatorem programów szkoleniowych, a także regularnie prowadzi kursy i warsztaty dla logopedów, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Prowadzi szkolenia z zakresu terapii seplenienia międzyzębowego i rotacyzmu.
Aktywnie rozwija swoje kompetencje, uczestnicząc w licznych szkoleniach takich, jak „Diagnoza i terapia miofunkcjonalna” (2022), konferencja „Zaburzenia miofunkcjonalne – podejście interdyscyplinarne” (2022), „Stymulacja traktu ustno-twarzowego” (2022), „Strategiczne ćwiczenia narządów mowy w dyslalii” (2022), „Mioterapia dzieci w wieku 2-6 lat” (2022), „Interpretacja badań słuchu dla logopedów” (2021), „Diagnoza wędzidełek jamy ustnej” (2021), „Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii – kinesiotaping medyczny” (2019), „Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym” (2019) oraz „Wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka”. Dodatkowo, w grudniu 2024 i lutym 2025 roku wzięła udział w szkoleniu „Elektrostymulacja w logopedii”, co świadczy o jej ciągłym zaangażowaniu w rozwój zawodowy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe.
Uczestnik otrzyma także zaproszenie do dołączenia do dedykowanej grupy na Facebooku, która będzie służyła, jako platforma wymiany doświadczeń i wiedzy. Grupa ta umożliwi rozwiązanie problemów związanych z tematem szkolenia oraz pozwoli na dalszą dyskusję i wsparcie po zakończeniu wydarzenia.
Warunki uczestnictwa
Wymagania organizacyjne:
Prosimy o posiadanie lusterek w dniu szkolenia.
Prosimy o wygodny strój.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne:
Uczestnik powinien dysponować:
- stabilnym łączem internetowym,
- komputerem, laptopem lub tabletem z działającą kamerą, mikrofonem i głośnikami (lub słuchawkami z mikrofonem),
- zainstalowaną aktualną wersją aplikacji Zoom (lub dostępem do Zoom przez przeglądarkę internetową),
- cichym miejscem do pracy umożliwiającym aktywny udział w szkoleniu, w tym w ćwiczeniach praktycznych.
Zalecane jest korzystanie z komputera lub laptopa (zamiast smartfona), aby zapewnić komfort pracy oraz pełną funkcjonalność platformy.