Szkolenie MS Excel dla zrównoważonego rozwoju i dobrostanu: Zarządzanie zadaniami według idei 12-tygodniowego roku w Excelu
Szkolenie MS Excel dla zrównoważonego rozwoju i dobrostanu: Zarządzanie zadaniami według idei 12-tygodniowego roku w Excelu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- pracowników administracyjnych, biurowych, specjalistów i koordynatorów, którzy chcą lepiej organizować swój czas, zadania i projekty,
- osób wykonujących pracę hybrydową lub zdalną, które chcą uporządkować działania i ograniczyć przeciążenie,
- osób pracujących w różnych branżach, w tym usługowej, edukacyjnej, technicznej czy kreatywnej, które chcą podnieść kompetencje cyfrowe i organizacyjne,
- osób planujących przekwalifikowanie się w kierunku pracy z danymi, zarządzania projektami lub specjalizacji asystenckich,
- osób poszukujących pracy lub wracających na rynek pracy, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności związane z planowaniem, analizą i monitorowaniem działań w Excelu,
- osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym w duchu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności i dobrostanu.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „ Szkolenie MS Excel dla zrównoważonego rozwoju i dobrostanu: Zarządzanie zadaniami według idei 12-tygodniowego roku w Excelu” przygotowuje uczestników do samodzielnego planowania, organizowania i monitorowania działań w krótkich cyklach z wykorzystaniem MS Excel, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju, dobrostanu oraz efektywności osobistej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady i struktury metody 12-tygodniowego roku | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe elementy (wizja, cele, taktyki, wskaźniki | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Opisuje różnice między podejściem rocznym a 12-tygodniowym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie zobowiązania, a nie tylko zaangażowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje związek między metodą a dobrostanem i ekologiczną efektywnością | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyznacza cele i priorytety w oparciu o metodę 12-tygodniowego roku | Kryteria weryfikacji Definiuje 2–3 cele w swoim arkuszu Excel, które są mierzalne i zgodne z jego wizją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera taktyki wspierające realizację celów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia w celach wpływ społeczny, środowiskowy lub zdrowotny | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy plan działań i tygodniowy harmonogram w Excelu | Kryteria weryfikacji Wypełnia harmonogram tygodniowy w arkuszu Excel stosując priorytety zadań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Realizuje zadanie biorąc pod uwagę czas na regenerację i work-life balance | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Używa formuł Excela do wyliczeń (np. czas pracy vs. czas wolny) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Używa formatowania warunkowego do monitorowania postępów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje i stosuje narzędzia Excela wspierające zarządzanie zadaniami | Kryteria weryfikacji Tworzy dashboard z wykresem celów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wprowadza formuły logiczne (JEŻELI, WYSZUKAJ.PIONOWO | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Buduje tabelę przestawną z analizą wykonania celów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje postępy i formułuje wnioski na podstawie danych | Kryteria weryfikacji Stosuje funkcje wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo do odnajdywania informacji pomiędzy tabelami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje wykres do pokazania trendu realizacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje obszary opóźnień | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Proponuje korekty działań | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia wpływ działań na efektywność i środowisko | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Opisuje rolę accountability partnera | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Buduje świadomość proekologiczną dbając o środowisko przy wykorzystaniu narzędzi MS Excel | Kryteria weryfikacji Analizuje dane i wnioskuje na ich podstawie, np. czy dany proces jest efektywny pod względem ekologicznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje powiązanie pomiędzy osobistym i zawodowym dobrostanem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Planuje działania zgodne z osobistym dobrostanem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wspiera produkty i rozwiązania przyjazne środowisku. Analizuje i wprowadza rozwiązania bezpieczne dla środowiska, charakteryzuje politykę personalną wspierającą ekologię oraz kształtowanie postawy proekologicznej w środowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje zasady zrównoważonego rozwoju w planowaniu działań | Kryteria weryfikacji Uwzględnia w planie ograniczenie marnotrawstwa (czasu, zasobów) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wskazuje działania o wpływie ekologicznym/społecznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Odnosi plan do przynajmniej jednej kompetencji GreenComp | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie jest zgodne z obszarami i grupami technologii wskazanymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 20230 oraz Programie Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030 tj.
"Technologie informacyjne i komunikacyjne" oraz wykazem przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach kwalifikacji ESCO.
Szkolenie wspiera rozwój zielonych kompetencji zgodnie z klasyfikacją ESCO (European Skills, Competences, Qualifications and Occupations) oraz europejską ramą kompetencji GreenComp, w szczególności w obszarach:
● Zarządzania wiedzą i danymi w kontekście świadomego planowania działań i minimalizacji marnotrawstwa (GreenComp 3.2 – zarządzanie zasobami),
● Zaangażowania innych w działania prośrodowiskowe i odpowiedzialność społeczną (GreenComp 4.2 – współpraca dla zrównoważonego rozwoju),
● Refleksji nad dobrostanem osobistym i wpływem działań jednostki na środowisko i otoczenie (GreenComp 1.1 – refleksja nad wartościami),
● Promowania świadomych zachowań konsumenckich i planistycznych poprzez priorytetyzację działań i odpowiedzialne zarządzanie czasem oraz celami osobistymi i zawodowymi.
Uczestnik szkolenia nabędzie zielone i cyfrowe kompetencje, m.in. w zakresie:
- technologii informacyjnych i komunikacyjnych: tworzenia i analizy planów działania w Excelu, zarządzania wiedzą i zadaniami przy użyciu funkcji, tabel przestawnych, formatowania warunkowego,
- promowania zrównoważonych postaw w środowisku pracy: planowania działań w cyklach krótkoterminowych, podnoszących efektywność, ograniczających przeciążenie i sprzyjających dobrostanowi,
- adaptowania własnych kompetencji do potrzeb rynku pracy w kontekście zielonej transformacji i przemian technologicznych.
Po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie gotowy do pracy z narzędziami wspierającymi zarządzanie zadaniami, czasem oraz danymi – zarówno w kontekście indywidualnym, jak i organizacyjnym. Nabyte umiejętności zwiększają szanse na:
- zatrudnienie w przedsiębiorstwach związanych z zieloną gospodarką,
- udział w procesach optymalizacji środowiskowej i planowania zasobów,
- świadome zarządzanie sobą i zespołem w transformującej się gospodarce,
- efektywne wykorzystanie narzędzi cyfrowych w służbie ekologii, oszczędności i dobrostanu.
Kompetencje te mają zastosowanie w branżach takich jak: przemysł, energetyka, technologie informacyjne, administracja, edukacja, usługi wspierające zarządzanie środowiskowe i organizacyjne.
Szkolenie ma charakter warsztatowy i obejmuje:
- 2 godziny dydaktyczne teorii (wprowadzenie do idei 12-tygodniowego roku, elementy zielonych kompetencji, koncepcje odpowiedzialności i refleksji),
- 18 godzin dydaktycznych praktyki (praca w Excelu, indywidualne zarządzanie zadaniami, budowa i analiza własnych planów działania).
Łącznie: 20 godzin dydaktycznych (2 dni).
Każdego dnia przewidziane są: 1 przerwa kawowa 15 minut, 1 przerwa obiadowa 30 minut.
Czas przerw został wliczony w godzinowy wymiar usługi.
Organizator zapewnia:
- sprzęt komputerowy (1 komputer/laptop na uczestnika),
- odpowiednie oprogramowanie (MS Excel 2016 lub nowszy),
- pliki robocze wspierające wdrożenie metody 12-tygodniowego roku,
- środki dydaktyczne i materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej.
Program szkolenia obejmuje następujący zakres tematyczny:
Dzień 1: Fundamenty 12-tygodniowego roku i struktura w Excelu
Moduł 1: Wprowadzenie i kontekst
- Różnice między planowaniem rocznym a 12-tygodniowym
- Efekt „deadline'u”, siła skupienia i intensyfikacja działań
- Znaczenie wizji, zaangażowania i odpowiedzialności
Moduł 2: Kluczowe elementy metody
- Koło życia, wizja osobista, talenty
- Rola tygodniowego planowania i zobowiązań
- Wskaźniki efektywności, taktyki i spotkania podsumowujące
Moduł 3: Struktura pliku Excel i jego funkcje
- Omówienie zakładek: „Ogół”, „Szczegół”, „Taktyki”, „Wskaźniki”, „Wydruk 12 tygodni”
- Formatowanie warunkowe: status zadań
- Tworzenie list rozwijanych i zależnych
Moduł 4: Planowanie pierwszego cyklu
- Ustalanie celów: SMART + emocjonalny kontekst
- Przypisanie mierników i taktyk
- Codzienna i tygodniowa checklista
Moduł 5: Analiza danych i motywacja
- Proste wykresy (postęp vs cel)
- Formatowanie warunkowe jako „sygnalizacja świetlna”
- Praca domowa: wprowadzenie swoich celów i taktyk
Dzień 2: Śledzenie postępów i zaawansowane narzędzia Excel
Moduł 6: Powtórka + omówienie planów uczestników
- Prezentacja wybranych planów uczestników (dobrowolna)
- Pytania do prowadzącego, inspiracje, sugestie
- Czym jest odpowiedzialność i jak ją mierzyć?
Moduł 7: Śledzenie realizacji – zaawansowane Excel
- Tabele przestawne (z danych „Szczegół” i „Taktyki”)
- Sortowanie i filtrowanie wg statusów i tygodni
Moduł 8: Dashboard i raportowanie postępów
- Tworzenie wykresów: liniowe, słupkowe, miernikowe
- Podsumowanie tygodnia w arkuszu „Wskaźniki”
- Tworzenie arkusza do wydruku podsumowania 12 tygodni
Moduł 9: Symulacja tygodniowego spotkania podsumowującego
- Rola partnera odpowiedzialności
- Symulacja rozmowy z planem i rzeczywistością
- Analiza wyników i adaptacja taktyk
Moduł 10: Zamknięcie, refleksja i działania na przyszłość
- Notatki na kolejny „rok” (arkusz „Notatki…”)
- Wskazówki: jak utrzymać system przez cały rok
- Ewaluacja szkolenia, feedback, pytania
Walidacja z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych
Podsumowanie szkolenia, ewaluacja, rozdanie Certyfikatów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Rozpoczęcie szkolenia: przedstawienie celu, programu, zasad pracy i zielonych kompetencji | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Wprowadzenie do metody 12-tygodniowego roku: cele, cykl, różnica vs. planowanie roczne | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Wizja, zobowiązanie, zaangażowanie vs. zainteresowanie | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Plik Excel: omówienie struktury i celów zakładek | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Tworzenie własnych celów 12-tygodniowych i zadań (arkusze: Ogół, Szczegół) | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Formatowanie warunkowe i priorytetyzacja zadań w Excelu | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Tworzenie list rozwijanych i zastosowanie funkcji (JEŻELI, SUMA.JEŻELI, WYSZUKAJ.PIONOWO) | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Planowanie tygodnia – model tygodnia idealnego (arkusz „Wydruk 12 tygodni”) | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Podsumowanie dnia + refleksja nad zielonym podejściem do planowania | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Powitanie, refleksja z dnia 1 | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Arkusz „Taktyki” – rozwijanie planów działania | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Tworzenie wskaźników efektywności (KPI) i dashboardu (arkusz „Wskaźniki”) | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przerwa kawowa | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Tabele przestawne i wykresy do analizy postępów | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Arkusz „Notatki” – retrospekcja i planowanie kolejnego cyklu | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Symulacja spotkania tygodniowego (partner odpowiedzialności) | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Koło życia i „ekologiczna” ocena zadań – wpływ działań na dobrostan i środowisko | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Prezentacja wybranych planów + omówienie postępów i wniosków | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Zakończenie, podsumowanie, ewaluacja i checklisty efektów uczenia się | Prowadzący Kinga Adamska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Kinga Adamska
Współpracowała z kilkudziesięcioma firmami jako optymalizator finansowy, pomagając w automatyzacji procesów i wdrażaniu skutecznych strategii zarządzania danymi. Tworzy artykuły i poradniki dotyczące MS Excel, dzieląc się wiedzą na swojej stronie www.kingaadamska.com.
Jej misją jest popularyzowanie MS Excel i pokazanie, jak praktyczne wykorzystanie Excela może usprawnić działanie firm oraz wspierać zrównoważony rozwój.
W swoich szkoleniach wspiera przedsiębiorców sektora zielonej gospodarki, ucząc, jak efektywnie zarządzać danymi i wykorzystywać narzędzia MS Excel w analizie zrównoważonego rozwoju, optymalizacji kosztów i raportowaniu ESG.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypty w formie multimedialnej autorstwa trenera oraz niezbędne materiały biurowe.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie zostanie zrealizowane w przypadku zebrania się grupy min. 5 - osobowej.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest znajomość obsługi programu MS Excel na poziomie podstawowym.
Przed zapisaniem się na usługę bardzo proszę o kontakt e-mail:
info@aleksandraskowronek.pl lub pod numer telefonu +48 517 555 871 w celu potwierdzenia dostępności miejsca w grupie szkoleniowej.
Informacje dodatkowe
Jedna godzina rozumiana jest jako 45 minut (godzina dydaktyczna).
Do harmonogramu szkolenia zostały doliczone dwie 30-minutowe przerwy obiadowe oraz dwie 15-minutowe przerwy kawowe.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest obecność w 80% czasu szkolenia.
Niniejsza karta usługi stanowi własność intelektualną firmy ASkreate.com Aleksandra Skowronek.
Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych.
Podstawa zwolnienia z podatku VAT: Art. 43 ust 1 pkt 29 lit. a Ustawy o VAT oraz paragraf 3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra finansów z dnia 20 grudnia 2013 w sprawie zwolnień od podatku
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi