Zaburzenia miofunkcji u niemowląt i małych dzieci - współpraca neurologopedy i fizjoterapeuty - kurs
Zaburzenia miofunkcji u niemowląt i małych dzieci - współpraca neurologopedy i fizjoterapeuty - kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do logopedów i neurologopedów, którzy chcą pracować z niemowlętami i noworodkami.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, dla firm w okresowych trudnościach (SWO)
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy na temat twarzoczaszki u niemowląt i noworodków
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji07-11-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnego diagnozowania zaburzeń miofunkcji u noworodków i niemowląt oraz podejmowania właściwej terapii z pacjentem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje i diagnozuje zaburzenia przetwarzania słuchowego pacjenta | Kryteria weryfikacji Definiuje istotę zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (APD ) oraz podstawową terminologię w tym obszarze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma na celu przygotowanie Uczestników do samodzielnego diagnozowania zaburzeń miofunkcji u noworodków i niemowląt oraz podejmowania właściwej terapii z pacjentem.
Kurs skierowany do logopedów i neurologopedów, którzy chcą pracować z niemowlętami i noworodkami.
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnej wiedzy na temat twarzoczaszki u niemowląt i noworodków
Kurs prowadzony równolegle przez dwie prowadzące, tj.: mgr Annę German oraz Dorotę Dolecką
PROGRAM KURSU:
- Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 0-3 miesiąc życia:
- Odruchy ustno-twarzowe (norma/patologia)
- Dobór akcesoriów do karmienia i nie tylko (butelki, smoczki)
- Pierwsze zaburzenia miofunkcjonalne – czy zawsze winne wędzidełka?
- Ssanie odżywcze i nie odżywcze
- Rozwój motoryczny (kamienie milowe)
- Wsparcie neurologopedy Wsparcie fizjoterapeuty
- Zaburzenia miofunkcjonalne u dzieci w wieku 3-6 miesiąc życia
- Ssanie jako funkcja – kontekst zaburzeń w karmieniu
- Wędzidełko języka/wargi górnej jako przyczyna zaburzeń miofunkcjonalnych
- Otwarta buzia - kiedy musi wkroczyć fizjoterapueta
- Mouthing – nieprawidłowa dystrybucja napięcia mięśniowego a mouthing
- Dobór gryzaków – po co? Jak? Dlaczego?
- Kamienie milowe w rozwoju dziecka i wsparcie fizjoterapeuty
- Wsparcie neurologopedy
- Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 6-9 miesiąc życia:
- Gotowość do rozszerzana diety
- Otwarta buzia w kontekście zaburzeń motorycznych
- Zaburzenia miofunckjonalne a trudności w RD
- Dobór akcesoriów karmienia
- Kamienie milowe rozwoju ruchowego – kiedy interweniować Wsparcie neurologopedy
- Wsparcie fizjoterapeuty
- Zaburzenia miofunkcjonalne u dzieci w wieku 9-12 miesiąc życia:
- Zaburzenia miofunkcjonalne a wzorce ruchowe
- Trudności w RD a zaburzenia miofunkcji wzorce ruchowe i wsparcie fizjoterapeuty
- Wsparcie neurologopedy
- Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 12-24 miesiąc życia:
- Pionizacja ciała a pozycje spoczynkowe warg i języka
- Nadmierne ślinienie – techniki terapeutyczne Oddychanie/połykanie w zaburzeniach miofunkcjonalnych
- Wsparcie neurologopedy
- Study case
- Walidacja - test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych
Test teoretyczny:
Walidator rozda test teoretyczny. Następnie po jego wypełnieniu omówi prawidłowe odpowiedzi.
Zaliczenie testu - minimum 70% poprawnych odpowiedzi.
Debata swobodna i obserwacja uczestnicząca w warunkach symulowanych:
uczestnicy zobowiązani będą na udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania uzupełniające podczas wykonywania konkretnych czynności - polecenia do wykonania zadaje walidator, a w trakcie zadaje pytania uzupełniające
Zaliczenie obserwacji - wykonanie poprawnie minimum 4 poleceń
Zaliczenie debaty - poprawne rozumienie i opis wykonywanych czynności minimum dla 4 poleceń
Walidator nie bierze udziału w procesie kształcenia. Wlidator jest włączony dopiero w procesie walidacji, którą samodzielnie przeprowadza w sposób stacjonarny.
Zachowana została rozdzielność funkcji.
Realizacja usługi oraz walidacji stacjonarnie.
Techniki aktywne podczas zajęć: dyskusja, warsztat, praca własna, pogadanka, case study, symulacje, praca na zasobach, praca na materiałach
W trakcie usługi nie zostały zaplanowane przerwy, które nie wliczają się do czasu trwania i kosztu usługi.
Walidacja wliczona jest do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi)
Liczba godzin teoretycznych: 5h
Liczba godzin praktycznych: 10h
Walidacja: 1h
WAŻNE! 1h = 45 min
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia Uczestnik powinien zapoznać się z ogólnodostępną literaturą z zakresu zaburzeń miofunkcji u niemowlaków i małych dzieci
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 0-3 miesiąc życia - teoria 45 min teoria, 1h 30 min praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Zaburzenia miofunkcjonalne u dzieci w wieku 3-6 miesiąc życia - 45 min teoria, 1h 30 min praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 6-9 miesiąc życia - teoria | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Przerwa | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 6-9 miesiąc życia - praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 08-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Zaburzenia miofunkcjonalne u dzieci w wieku 9-12 miesiąc życia - 45 min teoria, 1h 30 min praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Przerwa | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Zaburzenia miofunkcjonlne u dzieci w wieku 12-24 miesiąc życia - 45 min teoria, 45 min praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Study case - praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Study case - praktyka | Prowadzący mgr Anna German | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja - test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 09-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 87,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 87,50 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dorota Dolecka
kompetencje w zakresie terapii neurorozwojowej. Od 2012 roku certyfikowana terapeutka metody NDT Bobath, z późniejszymi
rozszerzeniami o NDT Bobath Baby oraz NDT Bobath Advanced. Ukończyła
również liczne specjalistyczne szkolenia, m.in. SensiMotor Baby, SensiMotor Trauma oraz SensiMotor Advanced, SI, STW. Posiada także kwalifikacje z zakresu pedagogiki oraz oligofrenopedagogiki.
Na co dzień szkoli z pracy z niemowlętami, noworodkami i małymi dziećmi. Posiada ponad 120h doświadczenie trenerskie z ww. zakresów w ciągu ostatnich 24 m-cy, liczone wstecz od daty rozpoczęcia usługi.
mgr Anna German
Walkera, terapeuta miofunkcjonalny, terapeuta ortodoncji funkcjonalnej.
W pracy patrzy na dziecko holistycznie, stąd chętnie
podejmuje współpracę ze specjalistami innych dziedzin: psychologami, doradczyniami laktacyjnymi, osteopatami, fizjoterapeutami.
Ukończyła podyplomowe studium neurologopedii w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Podyplomowe Studium z Terapii pedagogicznej na Uniwersytecie w Białymstoku oraz kurs Arteterapii i Terapii Zajęciowej. Od 10 lat pracuje jako logopeda w szkole, przedszkolu, a obecnie także w Ośrodku Rehabilitacji w Białymstoku. Ukończyła liczne kursy, m.in. Kurs z metody werbo-tonalnej część 1 i 2, Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w oparciu o metodę integracji sensorycznej oraz kurs podstawowy z wspomagających i alternatywnych metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji oraz Kurs Indywidualnej stymulacji słuchu Johansena.
Prowadzi zajęcia w Szkole rodzenia przy Fundacji Vita et Familia w Białymstoku gdzie edukuje rodziców o tym co ważne z punktu widzenia neurologopedy w karmieniu maluszka. Posiada ponad 120h doświadczenie trenerskie z ww. zakresów w ciągu ostatnich 24 m-cy, liczone wstecz od daty rozpoczęcia usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu Uczestnicy otrzymują materiały w wersji papierowej (prezentację) przygotowane dla danego kursu.
Warunki uczestnictwa
Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU usług ZAKLAMERKOWANI.PL na zaklamerkowani.pl
Uczestnik zobowiązany jest własnoręczny podpis na liście obecności
Organizator zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia usługi zgłosić Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot. umożliwienia mu udziału w usłudze
Informacje dodatkowe
Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia
Usługa realizowana jest w ramach działalności Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym Organizator nie pokrywa kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala spełnia warunki BHP oraz dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi