Bezpieczeństwo ekologiczne – warsztaty dla osób pracujących lub zamierzających podjąć pracę w obszarze zarządzania, ochrony i poprawy jakości środowiska.
Bezpieczeństwo ekologiczne – warsztaty dla osób pracujących lub zamierzających podjąć pracę w obszarze zarządzania, ochrony i poprawy jakości środowiska.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, która z własnej inicjatywy chcą podnosić swoje umiejętności w zakresie zielonych kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do aktywnych działań z zakresu bezpieczeństwa ekologicznego wpływających pozytywnie na zwiększanie efektywności energetycznej i surowcowej, ograniczanie emisji gazów cieplarnianych, minimalizację odpadów i zanieczyszczeń, ochronę i odtwarzanie ekosystemów oraz wspomaga adaptacyjność doskutków zmian klimatu
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje zasad bezpieczeństwaekologicznego w kontekście globalnych zmian klimatycznych; koncepcje zrównoważonego rozwoju i Human Security | Kryteria weryfikacji Omawia i opisuje wpływ globalnychzmian klimatycznych na bezpieczeństwo ekologiczne. Opisuje zasady koncepcji zrównoważonego rozwoju i Human Security. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje zagrożenia naturalne –rozróżnia ich rodzaje, przyczyny, skutki. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje rodzaje zagrożeńnaturalnych, ich rodzaje i przyczyny. Rozpoznaje takie zagrożenia w środowisku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje zagrożeniaantropotechniczne | Kryteria weryfikacji Ocenia potencjał zagrożeńantropotechnicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje metody i sposobyprzeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i katastrof ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Dostosowuje najbardziej skuteczne iefektywne metody i sposoby przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i katastrof ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie dobiera metody i sposobyusuwania skutków katastrof i katastrof chemicznych. | Kryteria weryfikacji Skutecznie dobiera metody i sposobyusuwania skutków katastrof i katastrof chemicznych dzięki precyzyjnemu rozpoznaniu i zdefiniowaniu tych zagrożeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Reaguje w sytuacji zaistnienianiebezpieczeństwa dotyczącego zanieczyszczeń odpadami i emisji substancji szkodliwych. | Kryteria weryfikacji Właściwie dobiera i wykorzystujemetody skutecznej redukcji niebezpieczeństwa dotyczącego zanieczyszczeń odpadami i emisji substancji szkodliwych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Organizuje działania w przypadkuwystąpienia klęsk żywiołowych. | Kryteria weryfikacji Organizuje skuteczne działania wprzypadku wystąpienia zagrożeń związanych z klęskami żywiołowymi takimi jak powodzie, susze, huragany, pożary, silne mrozy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady prowadzeniaakcji ratunkowej w rejonach objętych skutkami katastrof. Dobiera metody udzielania niezbędnej pomocy poszkodowanym w rejonach objętych skutkami katastrof. | Kryteria weryfikacji Organizuje skuteczne działania wprzypadku wystąpienia zagrożeń związanych z klęskami żywiołowymi takimi jak powodzie, susze, huragany, pożary, silne mrozy. Charakteryzuje zasady prowadzenia akcji ratunkowej w rejonach objętych skutkami katastrof. Planuje i organizuje akcje ratunkowe w rejonach objętych skutkami katastrof. Dobiera zależnie od zaistniałej sytuacji najwłaściwsze metody udzielania niezbędnej pomocy poszkodowanym w rejonach objętych skutkami katastrof. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Prezentuje proaktywna postawa wobecochrony środowiska i zagrożeń związanych z postępującą degradacją środowiska naturalnego. | Kryteria weryfikacji Stosuje automotywację do wdrażaniawszystkich możliwych sposobów ochrony środowiska naturalnego w swoim życiu. Motywuje ludzi ze swojego otoczenia do podobnych działań oraz do edukacji z zakresu reagowania w przypadku katastrof ekologicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i zielone kompetencje dotyczące występowania zagrożenia
ekologicznego oraz sposobów przeciwdziałania jego skutkom.
Zakres tematyki obejmuje m.in
WIEDZA
Zasady bezpieczeństwa ekologicznego w kontekście globalnych zmian klimatycznych; koncepcje zrównoważonego rozwoju i Human
Security
Wpływ globalnych zmian klimatycznych na bezpieczeństwo ekologiczne.
Zasady koncepcji zrównoważonego rozwoju i Human Security.
Zagrożenia naturalne – rozróżnia ich rodzaje, przyczyny, skutki.
Rodzaje zagrożeń naturalnych, ich rodzaje i przyczyny.
Zagrożenia naturalne w środowisku pracy.
Zagrożenia antropotechniczne
Potencjał zagrożeń antropotechnicznych
UMIEJĘTNOŚCI
Metody i sposoby przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i katastrof ekologicznych.
Najbardziej skuteczne i efektywne metody i sposoby przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych i katastrof ekologicznych.
Metody i sposoby usuwania skutków katastrof i katastrof chemicznych.
Rozpoznawanie i identyfikacja zagrożeń.
Metody i sposoby usuwania skutków katastrof i katastrof chemicznych.
Niebezpieczeństwa dotyczące zanieczyszczeń odpadami i emisji substancji szkodliwych
Metody skutecznej redukcji niebezpieczeństwa dotyczącego zanieczyszczeń odpadami i emisji substancji szkodliwych
Działania w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych.
Skuteczne działania w przypadku wystąpienia zagrożeń związanych z klęskami żywiołowymi takimi jak powodzie, susze, huragany, pożary, silne mrozy.
Zasady prowadzenia akcji ratunkowej w rejonach objętych skutkami katastrof.
Planowanie i organizuje akcje ratunkowe w rejonach objętych skutkami katastrof.
Dobór najwłaściwsze metody udzielania niezbędnej pomocy poszkodowanym w rejonach objętych skutkami katastrof zależnie od zaistniałej sytuacji .
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
Proaktywna postawa wobec ochrony środowiska i zagrożeń związanych z postępującą degradacją środowiska naturalnego.
Automotywacja do wdrażania wszystkich możliwych sposobów ochrony środowiska naturalnego w swoim życiu.
Motywacja ludzi ze swojego otoczenia do podobnych działań oraz do edukacji z zakresu sposobów reagowania w przypadku katastrof ekologicznych.
Program usługi umożliwia nabycie następujących kompetencji opisanych w sprawozdaniu GreenComp. Europejskie ramy kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju w części 4. Obszary kompetencji i kompetencje, 4.4 Działanie na rzecz zrównoważonego rozwoju 4.4.3 Indywidualna inicjatywa: wiedza (Znajomość własnego potencjału do wprowadzania pozytywnych zmian w środowisku), umiejętności (Umiejętność zastosowania następujących zasad: używanie mniejszej ilości zasobów, bardziej efektywne wykorzystanie zasobów oraz ponowne użycie tych samych zasobów) i postawy (Świadomość, że codzienne działania mają znaczenie). Udział w usłudze prowadzi także do nabycia umiejętności oceny wpływu osobistych zachowań na środowisko uwzględnionych w zakresie umiejętności przekrojowych w Wykazie przykładowych zielonych umiejętności, opracowany przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Usługa obejmuje 6 godzin lekcyjnych (1 godzina lekcyjna = 45 min): 2 godziny teorii, 3 godziny i 15 minut praktyki i 30 minut walidacji.
Przerwa nie jest wliczona w czas usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 670,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 670,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 278,33 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 278,33 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Zgoda
Zarządzania i Administracji w Opolu, Wydział Ekonomiczno – Pedagogiczny, Studia Podyplomowe, Kierunek: Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy (BHP). Ukończyła liczne szkolenia z zakresu pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej oraz ekologii. Ciągle uzupełnia swoje kompetencje i kwalifikacje. Do chwili obecnej przeszkoliła około 250 osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Wszelkie materiały zostają zapewnione przez Usługodawcę, między innymi autorskie skrypty dostępne w wersji cyfrowej.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.