Kurs opóźnionego rozwój mowy - teoria, diagnoza, terapia
Kurs opóźnionego rozwój mowy - teoria, diagnoza, terapia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany do logopedów, którzy chcą pracować z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy ale potrzebują fundamentów teoretyczno-praktycznych.
Usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem, dla firm w okresowych trudnościach (SWO)
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólne doświadczenia w pracy z pacjentem logopedycznym/ uczniem/ podopiecznym.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji05-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik po ukończeniu usługi przygotowany będzie do samodzielnego stawiania trafnej diagnozy różnicowej między ORM, a afazją, sporządzania zaleceń dla rodziców do pracy w domu oraz zaprogramowania odpowiedniej terapii. Dodatkowo uczestnik będzie samodzielnie prowadził rediagnozę oraz interpretował wyniki badań.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje i diagnozuje zaburzenia przetwarzania słuchowego pacjenta | Kryteria weryfikacji Definiuje istotę zaburzenia Przetwarzania Słuchowego (APD ) oraz podstawową terminologię w tym obszarze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa ma na celu przygotowanie Uczestników do samodzielnego stawiania trafnej diagnozy różnicowej między ORM, a afazją, sporządzania zaleceń dla rodziców do pracy w domu oraz zaprogramowania odpowiedniej terapii. Dodatkowo uczestnik będzie samodzielnie prowadził rediagnozę oraz interpretował wyniki badań.
Kurs skierowany do logopedów, którzy chcą pracować z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy ale potrzebują fundamentów teoretyczno-praktycznych.
Od uczestników wymagane jest posiadanie ogólnego doświadczenia w pracy z pacjentem logopedycznym/ uczniem/ podopiecznym.
PROGRAM KURSU:
Moduł 1: Wstęp do ORM
Moduł 2: Diagnoza różnicowa ORM
Moduł 3: Modelowanie terapii logopedycznej
Moduł 4: Terapia ORM – rozwiązania praktyczne
Moduł 5: Współpraca z rodzicami
Moduł 6: Rediagnoza
Moduł 7: Studium przypadku
Moduł 8: Styl pracy terapeuty – jak się nie wypalić
Moduł 9: Zasoby terapeuty – narzędzia, pomoce, inspiracje
Moduł 10: Walidacja - test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych
Test teoretyczny:
Walidator włączy test w formie elektronicznej. Następnie po jego wypełnieniu udostepni jego wyniki i omówi prawidłowe odpowiedzi.
Zaliczenie testu - minimum 70% poprawnych odpowiedzi.
Debata swobodna i obserwacja uczestnicząca w warunkach symulowanych:
uczestnicy zobowiązani będą na udzielanie odpowiedzi na zadawane pytania uzupełniające podczas wykonywania konkretnych czynności - polecenia do wykonania zadaje walidator, a w trakcie zadaje pytania uzupełniające
Zaliczenie obserwacji - wykonanie poprawnie minimum 4 poleceń
Zaliczenie debaty - poprawne rozumienie i opis wykonywanych czynności minimum dla 4 poleceń
Walidator nie bierze udziału w procesie kształcenia. Wlidator jest włączony dopiero w procesie walidacji, którą samodzielnie przeprowadza w sposób zdalny w czasie rzeczywistym.
Zachowana została rozdzielność funkcji.
Realizacja usługi oraz walidacji zdalnie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy clickmeeting. Uczestnik ma obowiązek mieć zapewniony sprzęt komputerowy oraz dostęp do internetu we własnym zakresie
Każdy z uczestników otrzyma propozycje pomocy i narzędzi terpauetycznych oraz przykłady konkretnych ćwiczeń terapeutycznych. Prowadząca poruszy także aspekt emocjonalny w pracy logopedy z pacjentem z ORM.
Techniki aktywne podczas zajęć: dyskusja, warsztat, praca własna, pogadanka, case study, symulacje, praca na zasobach, praca na materiałach
Forma: rozmowa na żywo, czat, współdzielenie i udostępnianie ekranu oraz efektów prac, praca na dok.
W trakcie usługi nie zostały zaplanowane przerwy, z uwagi na krótki czas trwania modułów danego dnia
Walidacja wliczona jest do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi)
Liczba godzin teoretycznych: 6h
Liczba godzin praktycznych: 21h
Walidacja: 1h
WAŻNE! 1h = 45 min
Dla lepszego przyswojenia programu szkolenia Uczestnik powinien zapoznać się z ogólnodostępną literaturą z zakresu występowania oraz przyczyn opóźnienia mowy u dzieci
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Moduł 1: Wstęp do ORM - teoria - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 06-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Moduł 2: Diagnoza różnicowa ORM - teoria 45 min, praktyka 1h i 30 min - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 13-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Moduł 3: Modelowanie terapii logopedycznej - teoria 45 min; praktyka 1h i 30 min - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 20-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Moduł 4: Terapia ORM – rozwiązania praktyczne - praktyka - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 27-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Moduł 5: Współpraca z rodzicami - teoria 45 min; praktyka 1h i 30 min - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Moduł 6: Rediagnoza - praktyka - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 10-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Moduł 7: Studium przypadku - praktyka - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 17-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Moduł 8: Styl pracy terapeuty – jak się nie wypalić - praktyka - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 01-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Moduł 9: Zasoby terapeuty – narzędzia, pomoce, inspiracje - praktyka - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu | Prowadzący Joanna Pałasz | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Moduł 10: Walidacja - test teoretyczny, debata swobodna, obserwacja w warunkach symulowanych - rozmowa na żywo, czat, udostęp.i współdziel. ekranu, obserwacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 85,71 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 85,71 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Pałasz
diagnostka dzieci z ASD. Pasjonatka pracy z Małym Dzieckiem z
trudnościami w komunikacji z wykorzystaniem zabawy. Wieloletnia
wykładowczyni akademicka. Współinicjatorka ogólnopolskiej akcji
logopedów „272 – Dwa słowa na dwa lata to o dwieście słów za
mało”. Bierze czynny udział jako prelegentka w konferencjach dotyczących
zaburzeń ze spektrum autyzmu. Dzieli się wiedzą podczas szkoleń dla
specjalistów, studentów, a także rodziców.Autorka wielu książek m.in.:
„Zabawy na start. Program terapii małego dziecka z ASD”, „Przedszkolak w
potrzebie”, „Zaczytanki” – serii książeczek dla małych dzieci oraz pomocy
terapeutycznych. Wieloletnia trenerka z ww. obszarów. Posiada ponad 200h doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z ww. obszarów rokrocznie przed terminem realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu Uczestnicy otrzymują materiały w wersji elektronicznej (prezentację) przygotowane dla danego kursu.
Warunki uczestnictwa
Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU usług ZAKLAMERKOWANI.PL na zaklamerkowani.pl
Uczestnik ma zapewniony sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu
Uczestnik wyraża zgodę na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów, aby udokumentować jego udział w usłudze - warunek do rozliczenia usługi
Organizator zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Uczestnik ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminem rozpoczęcia usługi zgłosić Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot. umożliwienia mu udziału w usłudze
Informacje dodatkowe
Uczestnik powinien zapisać się na usługę na 1 dzień przed terminem jej rozpoczęcia
Usługa realizowana jest w ramach działalności Niepublicznej Placówki Kształcenia Ustawicznego
Podstawa zwolnienia z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w tym Organizator nie pokrywa kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem lub wyżywieniem
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa z dofinansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – CLICKMEETING
- Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na minimum 2 dni przed rozpoczęciem usługi
- Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja CLICKMEETING
- Linki do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej
CLICKMEETING:
Wymagania systemowe:
- Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
- Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
- Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
- Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
Wymagania sprzętowe:
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 10 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
- Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce internetowej, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera oraz Yandex. e. Aby móc korzystać z serwisu (włączając w to udział w konferencjach online) na wybranych urządzeniach mobilnych, wymagane jest pobranie odpowiedniej aplikacji ze sklepu internetowego iTunes lub Google Play. Do korzystania z serwisu w pełnym zakresie audiowideo niezbędne jest podłączenie w czasie konferencji prawidłowo działających słuchawek lub głośników, kamery oraz mikrofonu. Urządzenia te nie powinny być jednocześnie używane przez jakiekolwiek inne aplikacje.