PODATKI VAT i CIT w roku 2025 - jak się przygotować do zmian 2026 roku - Przegląd orzecznictwa podatkowego z 10 miesięcy 2025 z dbałością o PROMOWANIE I WSPIERANIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO I FIZYCZNEGO W ZAKŁADZIE PRACY
PODATKI VAT i CIT w roku 2025 - jak się przygotować do zmian 2026 roku - Przegląd orzecznictwa podatkowego z 10 miesięcy 2025 z dbałością o PROMOWANIE I WSPIERANIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO I FIZYCZNEGO W ZAKŁADZIE PRACY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie adresujemy do właścicieli i pracowników firm, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych, właścicieli i pracowników biur rachunkowych, doradców podatkowych, pracowników organów podatkowych, którzy na co dzień zajmują się tematyką i rozliczaniem podatku VAT i CIT
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji01-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi28
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie kompetencji związanych z rozliczaniem podatku VAT i CIT, przekazanie uczestnikom kompleksowej wiedzy na temat zmian w przepisach podatkowych dotyczących VAT i CIT, które będą obowiązywały od 2025 roku, oraz przygotowanie ich do nowych obowiązków raportowych, takich jak Krajowy System e-Faktur (KSeF) i Jednolity Plik Kontrolny CIT (JPK CIT), które wejdą w życie w 2026 roku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się nabycie kompetencji związanych z rozliczaniem podatku VAT i CIT, nabycie przez uczestników kompleksowej wiedzy na temat zmian w przepisach podatkowych dotyczących VAT i CIT, które będą obowiązywały od 2025 roku, oraz przygotowanie ich do nowych obowiązków raportowych, takich jak Krajowy System e-Faktur (KSeF) i Jednolity Plik Kontrolny CIT (JPK CIT), które wejdą w życie w 2026 roku | Kryteria weryfikacji - rozróżnia przedmiot opodatkowania i zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług VAT,- identyfikuje i nalicza podatek VAT należny oraz identyfikuje i odlicza VAT naliczony, - definiuje moment powstawania obowiązku podatkowego w podatku VAT, - identyfikuje procedury związane z rejestracją i składaniem deklaracji VAT. - rozpoznaje zasady funkcjonowania KSeF – faktura ustrukturyzowana - umiejętnie korzystania z KSeF; - definiuje wystawianie faktury VAT oraz rozpoznaje rodzaje faktur i terminów ich wystawiania; - generuje plik XML z fakturą - analizuje proces rejestracji faktur w obrocie gospodarczym poprzez skierowanie ich do jednego centralnego miejsca - rozpoznaje procedury związane z rejestracją, składaniem deklaracji VAT, informacjami podsumowującymi oraz płatnościami podatku; - ma świadomość sankcji w podatku VAT; | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - analizuje skutki podatkowe nowych ulg w CIT,- definiuje zakres zmian podatkowych podatkiem CIT, - ustala zakres przygotowania JPK CIT, - prawidłowo wskazuje moment powstania przychodów, - identyfikuje podstawowe wymagania ogólne do zamknięcie roku w podatku VAT. - analizuje i wskazuje kluczowe aspekty podatkowe związane z zamknięciem roku w firmie, - określa metody i zasady prowadzenia JPK, Uczestnik ma świadomość swojej wiedzy i zdobytych umiejętności. Uczestnik rozumie potrzebę kształcenia i doszkalania się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
I. ZMIANY W PODATKACH VAT i CIT 2025 – PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO z 10 miesięcy 2025
II PROMOWANIE I WSPIERANIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO I FIZYCZNEGO W ZAKŁADACH PRACY
Szczegółowy program będzie obejmował aktualny stan prawny na czas szkolenia .
Zarys tematyczny :
Temat PODATEK VAT – stan prawny październik 2025
1. Przygotowanie podatnika VAT do nadchodzących rewolucyjnych zmian w zakresie wystawiania faktur przez system KSeF
2. Praktykowanie zmian wprowadzonych do ustawy o VAT w pierwszej połowie 2025 roku i ich wpływ na całościowe rozliczenie
podatku VAT za każdy miesiąc- case study
3. Wyjaśnienie problemów związanych z bieżącym wykazywaniem sprzedaży w obrocie krajowym i zagranicznym
4. Obszary ryzyka związane z odliczaniem podatku VAT, jak nie zawyżać VAT naliczonego w ogóle i w danym okresie.
Temat PODATEK CIT podatek dochodowy od osób prawnych w 2025 roku – bieżące zagadnienia w świetle regulacji ustawowych i orzecznictwa
1.Wybrane zagadnienia z zakresu rozliczania przychodów i kosztów podatkowych.
2. Struktury logiczne JPK CIT – nowe obowiązki i wyzwania dla podatników
– Elementy JPK-CIT
– Terminy wprowadzenia JPK-CIT
– Zakres danych wykazywanych w plikach kontrolnych
– Jak przygotować się do wprowadzenia JPK CIT
3. Podatek minimalny i wyrównawczy – kogo dotyczy, jak ustalić podstawę opodatkowania
4. Aktualne problemy związane z rozliczaniem podatku dochodowego.
Temat PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO z 10 miesięcy 2025
1.Przegląd orzecznictwa podatkowego w zakresie podatku dochodowego ze szczególnym uwzględnieniem podatkowych kosztów uzyskania przychodu.
2.Przegląd orzecznictwa podatkowego w zakresie podatku VAT ze szczególnym uwzględnieniem momentu powstania obowiązku podatkowego, stawek VAT oraz prawa do odliczenia.( szczegółowy program w przygotowaniu )
Temat PROMOWANIE I WSPIERANIE ZDROWIA PSYCHICZNEGO I FIZYCZNEGO W ZAKŁADACH PRACY
Pozytywna psychologia, komunikacja i budowanie przyjaznej kultury w zespole
- Jak wdzięczność i pozytywne nastawienie wspierają zdrowie psychiczne ?
- Rola empatii i aktywnego słuchania w budowaniu relacji,
- Warsztat ” Jak doceniać innych i poprawić atmosferę w pracy ? ( scenki sytuacyjne ),
- Dyskusja : pomysły na tworzenie zdrowej i wspierającej kultury w dziale księgowości.
28 godz. zajęć dydaktycznych.
WALIDACJA Szkolenie jest realizowane w godzinach dydaktycznych.
W polu Liczba godzin usługi wymiar godzin szkolenia jest przedstawiony w godzinach dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna usługi = 45 minut). Dodatkowo każdego dnia w trakcie szkolenia przewidziane są dwie przerwy: 15 minutowa przerwa kawowa. Przerwy nie są ujęte w polu „Liczba godzin dydaktycznych”, ale są wliczone do tabeli z harmonogramem zajęć. Zajęcia na kursie odbywają się zgodnie z wykazem godzinowym, każde zajęcia trwają 7 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna wynosi 45 minut)
Na zakończenie szkolenia zostanie przeprowadzona walidacja nabytych efektów uczenia się (test teoretyczny) trwająca 15 minut. Wynik testów podawany jest po sprawdzeniu, od razu po zakończeniu walidacji. Do udziału w usłudze nie trzeba spełniać żadnych wymagań.
Do udziału w usłudze wymagana jest podstawowa wiedza ogólno-ekonomiczna uczestników.
Ramy Czasowe
9.oo-10.45 wykład 90 minut - 2 godz.lekcyjne
10.45-11.00 przerwa 15 minut
11.00-12.30 wykład 90 minut – 2 godz.lekcyjne
12.30-12.45 przerwa 15 minut
12.45-15.00 wykład 135 minut -3 godz.lekcyjne = 7 godzin lekcyjnych co daje 6 godz. zegarowych
w czasie ostatnich 15 minut zajęć uczestnicy wypełnią test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 706,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 96,64 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 78,57 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Renata Marek
DOROTA CHRZĄSZCZ - GAS
Marta Mularka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne przygotowane przez wykładowcę. Materiał merytoryczny oparty będzie o przykłady i ćwiczenia, dzięki którym uczestnicy szkolenia będą mogli w praktyczny sposób poznać zastosowanie obecnie obowiązujących przepisów a także podzielić się między sobą doświadczeniem w zakresie omawianej problematyki.
Warunki uczestnictwa
Informacja dotycząca szkoleń dofinansowanych !!!
Konieczne jest spełnienie warunków określonych w regulaminie przez Operatora do którego wnioskują Państwo o dofinansowanie do usługi rozwojowej (kursu, szkolenia, itp.).
Najważniejsze kroki:
1. Wypełnienie i złożenie dokumentów u Operatora projektu zgodnie z warunkami konkursu na dofinansowanie szkoleń wybranych ze strony BUR.
2. Wstępna rezerwacja miejsca na szkolenie w B&K Grażyna Boryń poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie
www.bkszkolenia.pl
3. Podpisanie umowy szkoleniowej z Operatorem projektu oraz Organizatorem szkolenia (równoczesne otrzymanie numer ID wsparcia dotyczącego dofinansowanego szkolenia).
4. Zarejestrowanie konta firmowego oraz indywidualnego w Bazie Usług Rozwojowych (jeśli nie zostało już wcześniej utworzone).
5. Zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem strony BUR z podaniem numeru ID (w niektórych projektach realizacja kroku rejestracji i zapisu na szkolenie może być wymagana szybciej).
Informacje dodatkowe
Usługa kształcenia, jeśli jest dla firm finansowana ze środków publicznych w co najmniej 70% może korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług zgodnie z Ustawą o VAT, proszę wtedy o informację do organizatora.
UWAGA!
Cena 2200,-zł netto obejmuje tylko koszt szkolenia i materiałów! (dodatkowe koszty związane z noclegiem i wyżywieniem informacja u organizatora).
Całkowity koszt szkolenia łącznie z zakwaterowaniem w pokoju 2-os. oraz z wyżywieniem wynosi 2700,- zł netto !
Zgłoszenie na szkolenie dokonuje się wyłącznie drogą elektroniczną, poprzez formularz zgłoszeniowy lub poprzez przesłanie skanu karty zgłoszeniowej. Przesłanie zgłoszenia stanowi formę zawarcia umowy wiążącej się z jednocześnie zobowiązaniem do zapłaty, w razie braku rezygnacji. Rezygnację (najpóźniej na 21 dni przed terminem szkolenia) należy przesłać w formie pisemnej na adres szkolenia@bkszkolenia.pl. Za datę rezygnacji przyjmuje się termin wpłynięcia pisma do organizatora oraz otrzymania od niego odpowiedzi
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi