Szkolenie "Wprowadzenie do coachingu zgodnie ze standardami ICF".
Szkolenie "Wprowadzenie do coachingu zgodnie ze standardami ICF".
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Usługa przeznaczona jest dla osób, które chcą zacząć realizować profesjonalnie sesje coachingowe, nie mając jeszcze akredytacji. Szkolenie przygotowuje do dalszego rozwoju na ścieżce coachingowej.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji08-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „ Wprowadzenie do coachingu” prowadzi do nabycia kwalifikacji coachingowych zgodnie ze standardami ICF:A Założenia podstawowe (zasady etyki i postawa)
B Współtworzenie relacji (kontraktowanie, budowanie zaufania, obecność)
C. Efektywne komunikowanie
D. Wspieranie uczenia się i rozwoju
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia zasady etyki | Kryteria weryfikacji Omawia definicje, typy coachingu, zasady i standardy pracy coacha. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Planuje budowanie kontaktów z klientami, sponsorami i interesariuszami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Omawia poziomy neurologiczne Diltsa. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje poufność i dobrowolność w procesie coachingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia różnice pomiędzy coachingiem, konsultingiem, psychoterapią oraz innymi formami wsparcia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje, kiedy klient wymaga pomocy innego specjalisty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Projektuje wcielanie w życie postawy coachingowej | Kryteria weryfikacji Definiuje granice odpowiedzialności coacha i klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Planuje rozwój osobisty coacha. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje role samoświadomości i intuicji coacha w pracy z klientem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje umiejętność zarządzania emocjami. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Przygotowuje sesje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Projektuje zawieranie i realizowanie ustaleń kontraktu. | Kryteria weryfikacji Kontraktuje proces coachingowy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Planuje proces coachingowy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia różnice pomiędzy coachem a klientem i sponsorem jeśli występuje. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje cele coachingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje wskaźniki sukcesu dla celów procesu coachingu i pojedynczej sesji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zakończenie relacji coachingowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Omawia budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje szeroki kontekst klienta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje komunikację do tożsamości, poglądów, stylu i języka klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uznaje unikalne talenty klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje wsparcie, empatie i troskę w procesie coachingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Obsługuje ekspresję klienta w procesie coachingu, pracując z emocjami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Tworzy relację opartą o wzajemne zaufanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Utrzymuje obecność | Kryteria weryfikacji Wykazuje skupienie, uważność, empatię oraz wrażliwość na klienta. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wykazuje ciekawość podczas procesu coachingowego, zadaje pytania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje własne emocje i obecność przy kliencie. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje pewność siebie podczas pracy z silnymi emocjami klienta. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje komfort w pracy w sferze tego, co nieznane. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Zauważa moment, w którym trzeba dać przestrzeń na ciszę, zatrzymanie się lub refleksję. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Słucha aktywnie | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje 3 poziomy słuchania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Odzwierciedla wypowiedzi klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Dopytuje klienta o emocje, sygnały niewerbalne, zachowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Zauważa schematy w zachowaniach klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Pobudza świadomość klienta | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje mocne pytania, ciszę, metaforę i analogię | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Zaprasza klienta do generowania pomysłów, wykracza poza dotychczasowe sposoby myślenia klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wzmacnia postępy klienta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Ułatwia rozwój klienta | Kryteria weryfikacji Przekłada to, co klient odkrył podczas, sesji na działania | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Projektuje cele, działania i miary postępu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje zasoby, analizuje przeszkody | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Podsumowuje, świętuje postępy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Domyka sesję | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dzień 1
A. Założenia podstawowe:
1.Działanie zgodnie z zasadami etyki:
- Definicje, typy coachingu, zasady i standardy pracy coacha
- Budowanie kontaktów z klientami, sponsorami i interesariuszami
- Poziomy neurologiczne Diltsa
- Poufność i dobrowolność w procesie coachingu
- Różnice pomiędzy coachingiem, konsultingiem, psychoterapią i innymi formami wsparcia
- Rozpoznawanie, kiedy klient wymaga pomocy innego specjalisty
2.Wcielanie w życie postawy coachingowej:
- Granice odpowiedzialności coacha i klienta
- Rozwój osobisty coacha
- Rola samoświadomości i intuicji coacha w pracy z klientem
- Umiejętność zarządzania emocjami
- Przygotowanie sesji
B. Współtworzenie relacji:
3.Zawieranie i realizowanie ustaleń kontraktu:
- Kontraktowanie w procesu coachingu
- Planowanie procesu coachingu
- Dopasowanie pomiędzy coachem, a klientem i sponsorem jeśli występuje
- Definiowanie celów coachingu
- Definiowanie wskaźników sukcesu dla celów procesu coachingu i pojedynczej sesji
- Zakańczanie relacji coachingowej
4.Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa:
- Rozumienie klienta i jego szerokiego kontekstu
- Dostosowanie komunikacji do tożsamości, poglądów, stylu i języka klienta
- Uznawanie unikalnych talentów klienta
- Wsparcie, empatia i troska w procesie coachingu
- Ekspresja klienta w procesie coachingu, praca z emocjami
- Tworzenie relacji opartej o wzajemne zaufanie
5.Utrzymywanie obecności:
- Skupienie, uważność, empatia oraz wrażliwość na klienta
- Ciekawość podczas procesu coachingowego
- Zarządzanie własnymi emocjami, obecność przy kliencie
- Wykazywanie pewności podczas pracy z silnymi emocjami klienta
- Komfort w pracy w sferze tego, co nieznane
- Dawanie przestrzeni na ciszę, zatrzymanie się lub refleksję
Dzień 2
C. Efektywne komunikowanie:
6.Aktywne słuchanie:
- 3 poziomy słuchania
- Odzwierciedlanie wypowiedzi klienta
- Zauważanie i dopytywanie o emocje klienta, sygnały niewerbalne, zachowania
- Zadawanie pytań: o spójność słów, ton głosu i mowę ciała
- Zauważanie schematów w zachowaniach i emocjach klienta
7.Pobudzanie świadomości klienta:
- Mocne pytania, cisza, metafora i analogia
- Podejmowanie wyzwań
- Świat klienta: sposób myślenia, wartości, potrzeby, pragnienia i przekonania
- Wykraczanie poza dotychczasowe sposoby myślenia klienta
- Zauważanie tego, co działa podczas sesji, aby wzmocnić postępy klienta
- Zapraszanie klienta do generowania pomysłów, jak może pójść naprzód
- Zmiana perspektywy klienta, dzielenie się obserwacjami, odkryciami i odczuciami
D. Wspieranie uczenia się i rozwoju:
8.Ułatwianie rozwoju klienta:
- Przekładanie tego, co klient odkrył i dowiedział się na działania - autonomia klienta
- Integracja nowej świadomości ze światopoglądem i zachowaniami klienta
- Projektowanie celów, działań oraz miar postępu
- Refleksja nad dalszą drogą, nad potrzebnymi zasobami oraz możliwymi przeszkodami
- Podsumowywanie odkryć i wglądów pojawiających się w trakcie sesji lub między nimi
- Świętowanie postępów i sukcesów klienta
- Kończenie, domykanie sesji
Egzamin
Szkolenie kończy się walidacją oraz egzaminem w drugim dniu szkolenia.
ROZDZIELNOŚĆ OSOBOWA WALIDACJI: Osoba szkoląca nie ocenia wiedzy i umiejętności swoich kursantów w zakresie, w którym nauczała. Końcową walidację prowadzi odrębna osoba. Certyfikacja jest przeprowadzana przez podmiot zewnętrzny.
1 godzina = godzina dydaktyczna.
Przerwy nie są wliczone w usługę.
50% czasu szkolenia to godziny teoretyczne, 50% czasu to godziny praktyczne.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Działanie zgodnie z zasadami etyki | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Poufność i dobrowolność w procesie coachingu | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Wcielanie w życie postawy coachingowej | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Rola samoświadomości i intuicji coacha w pracy z klientem | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Zawieranie i realizowanie ustaleń kontraktu | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Utrzymanie obecności | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Aktywne słuchanie | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Pobudzanie świadomości klienta | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Wspieranie uczenia się i rozwoju | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Grażyna Pławska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Egzamin/certyfikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 312,50 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 300,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 200,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 200,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Grażyna Pławska
kończyła kontynuowała swoją edukację w zawodzie coacha. W 2014 r. uzyskała Certyfikat Coacha
IIC&M "The Practitioner Coach Diploma". W tym samym roku uzyskała tytuł Certyfikowanego Coacha
Zespołowego i Grupowego NOVO, specjalizując się w pracy z menadżerami i ich zespołami. W 2017
r. zrealizowała szkolenie z Facylitacji i moderacji jako narzędzia pracy z grupą. Pogłębiała swoją
wiedzę w dwóch aspektach pracy z ludźmi: odporności psychicznej i zarządzania zmianą. W 2019
roku uzyskała akredytację ACC / ICF. W kolejnych latach kontynuowała poznawanie narzędzi
diagnostycznych i w 2021 r. została Certyfikowanym Konsultantem Systemu Diagnostycznego
INSIGTFUL PROFILER (iP121) W kolejnych latach pracowała z zespołami w administracji publicznej,
otrzymała certyfikat ze szkolenia "Zarządzanie projektami w administracji publicznej" w 2023 r. oraz
uzyskała certyfikat "Testy zdolności i kwestionariusze osobowości SHL w teorii i praktyce", niezbędne w definiowaniu ścieżek kariery i rozwoju. Ukończyła również kurs mentoringu,
związanego z prowadzenie procesu mentoringu w organizacji. W 2024 r. ukończyła studia
podyplomowe na Akademii Leona Koźmińskiego, Menedżer ds. szkoleń i rozwoju. Obecnie kończy
studia podyplomowe z ZZL na SWPS i jest w trakcie akredytacji PCC /ICF.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma materiały dydaktyczne w postaci kart pracy, które będą wydawane sukcesywnie w trakcie trwania szkolenia.
Informacje dodatkowe
1 godzina = godzina dydaktyczna.
Przerwy nie są wliczone w czas trwania usługi.
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2-13 r. (Dz. U. 2018 poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi