Kurs instruktorów Pilates - Reformer 1. Zielone kompetencje w zrównoważonym rozwoju.
Kurs instruktorów Pilates - Reformer 1. Zielone kompetencje w zrównoważonym rozwoju.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaStyl życia / Sport
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które:
- warunkiem uczestnicta w szkoleniu jest ukończenie szkolenie pilates mata.
- przygotowują się do pracy w charakterze instruktora metody Pilates a ich stan zdrowia i ogólna sprawność fizyczna pozwala na aktywne uczestnictwo w zajęciach.
- planujących rozpocząć karierę w branży i poszukują praktycznych umiejętności oraz wiedzy.
- osoby będące na etapie wyboru ścieżki zawodowej i chcące zdobyć kwalifikacje przydatne na rynku pracy.
- pasjonatów tematyki związanej ze szkoleniem, zainteresowanych poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności.
- mają doświadczenie i chcą odświeżyć lub zaktualizować swoje kwalifikacje w oparciu o aktualne trendy i dobre praktyki.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji31-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do kształtowanie umiejętności świadomego i zrównoważonego rozwoju w podejścia do zdrowia i aktywności fizycznej poprzez praktykę Pilates oraz promowanie stylu życia opartego na uważności, równowadze wewnętrznej i trosce o środowisko naturalne. Szkolenie ma na celu rozwinięcie świadomości ciała, oddechu i ruchu, a także inspirowanie do podejmowania proekologicznych i holistycznych wyborów w codziennym życiu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje budowę Reformera i jego funkcjonalność | Kryteria weryfikacji Wymienia kluczowe elementy budowy Reformera (np. carriage, footbar, shoulder rests, straps, box, sprężyny), opisuje funkcje tych elementów, wyjaśnia zasady ustawienia Reformera w zależności od budowy ciała i poziomu zaawansowania ćwiczącego. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje powiązania między zielonymi kompetencjami a praktyką ruchu i proekologicznym stylem życia. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje przykłady zielonych kompetencji w kontekście pracy z ciałem i ruchem. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie ustawia i dostosowuje Reformer do różnych typów sylwetek i poziomów zaawansowania uczestników. | Kryteria weryfikacji Samodzielnie reguluje: pozycję footbara, długość pasków, liczbę sprężyn, położenie boxa i headrestu – zgodnie z potrzebami osoby ćwiczącej | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje, czy osoba ćwicząca czuje się stabilnie, czy carriage porusza się płynnie i czy ustawienia wspierają poprawny zakres ruchu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie stosuje zasady podczas prowadzenia ćwiczeń. | Kryteria weryfikacji W trakcie prowadzenia zajęć, uczestnik wykazuje zastosowanie zasad: kontrola, centrowanie, koncentracja, precyzja, oddech, płynność ruchu, w sposób świadomy i zrozumiały dla ćwiczących. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Ruchy prowadzone są świadomie, bez szarpania i nadmiernego pośpiechu, instrukcje są jasne i wspierają skupienie ćwiczących, koryguje zbyt gwałtowne lub sztywne ruchy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie stosuje narzędzia empatycznej i bezpiecznej komunikacji w pracy z klientem. | Kryteria weryfikacji Reaguje z empatią i spokojem na potrzeby i trudności uczestników zajęć. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje język wspierający i niedyrektywny podczas udzielania wskazówek. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik współpracuje w zespole, udziela i przyjmuje konstruktywny feedback. | Kryteria weryfikacji Udziela informacji zwrotnej współćwiczącemu w sposób merytoryczny i wspierający. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Praktykuje aktywne słuchanie i otwartość na sugestie od uczestników i grupy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik wyjaśnia rolę oddychania przeponowego i postawy neutralnej w pracy na Reformerze. | Kryteria weryfikacji Wymienia główne mięśnie głębokie stabilizujące tułów i ich funkcje. Opisuje zależności między pracą przepony a stabilizacją kręgosłupa. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera ekologiczne rozwiązania w praktyce ruchowej, takie jak naturalne materiały, oszczędne wykorzystanie przestrzeni i energii. | Kryteria weryfikacji Wskazuje odpowiednie praktyki i materiały wspierające zrównoważoną organizację przestrzeni do ćwiczeń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Promuje ideę zrównoważonego stylu życia w swojej pracy edukacyjnej i relacjach z otoczeniem. | Kryteria weryfikacji Wybiera działania, które wspierają świadomość ekologiczną w pracy instruktora ruchu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie przeprowadza ćwiczenia, dostosowuje pozycje i używa pomocy. | Kryteria weryfikacji Poprawnie wykonuje i prowadza ćwiczenia ( Footwork, Bridging, Hundred, Long Stretch, Short Box) podczas zajęć i poprawnie dostosowuje pozycje. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się U: Samodzielnie zapewnia bezpieczeństwo uczestników podczas ćwiczeń, interweniuje w razie potrzeby. | Kryteria weryfikacji Adekwatnie reaguje na błędne wzorce ruchowe i zapewnia asekurację w ćwiczeniach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik ma świadomość jak decyzje zawodowe wpływają na środowisko i wdrażania zasady zielonych rozwiązań w praktyce. | Kryteria weryfikacji Opisuje przykłady decyzji w swojej branży, które mają pozytywny lub negatywny wpływ na środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizmy wpływu decyzji proekologicznych (np. zużycie energii, generowanie odpadów, emisje). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe „zielone” praktyki możliwe do wdrożenia w miejscu pracy (np. oszczędność zasobów, gospodarka odpadami, ekoprojektowanie). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje kluczowe kroki lub zasady wprowadzania rozwiązań proekologicznych (np. analiza stanu, planowanie, monitorowanie efektów). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Obszar technologiczny: Technologie dla ochrony środowiska
Podobszar: Technologie zarządzania środowiskiem
Dzień 1 – Wprowadzenie, ekologia w pracy instruktora i fundamenty Reformer
10:00–11:30 | Wprowadzenie do szkolenia i odpowiedzialność środowiskowa w pracy instruktora
- Cele i zakres szkolenia
- Rola instruktora w kształtowaniu świadomych postaw zdrowotnych i środowiskowych
- Ekologiczna odpowiedzialność w codziennej praktyce zawodowej:
- Świadome wybory materiałów i sprzętu (np. recykling, trwałość, konserwacja)
- Zmniejszanie śladu węglowego poprzez minimalizm w wyposażeniu
- Ograniczenie zużycia energii i wody w obiektach sportowych
- Przykłady wdrażania ekologicznych rozwiązań w studio (zarządzanie odpadami, wentylacja, światło dzienne, detergenty)
- Efekt uczenia się: Uczestnik rozumie, jak jego decyzje zawodowe wpływają na środowisko i zna podstawowe zasady wdrażania zielonych rozwiązań w praktyce.
11:30–11:45 – Przerwa
11:45–13:15 | Wprowadzenie do pracy z Reformerem i zasady Pilates
- Budowa Reformera: wózek, sprężyny, footbar, box, paski
- Bezpieczeństwo pracy z Reformerem
- Zasady ustawiania sprzętu – ergonomia i dopasowanie
- Sześć zasad metody Pilates: kontrola, centrum, koncentracja, precyzja, oddech, płynność
- Ekologiczne aspekty użytkowania Reformera:
- Dbanie o długowieczność sprzętu (czyszczenie, serwis, naprawy)
- Wybór sprzętu z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu
13:15–14:15 | Ćwiczenia podstawowe na Reformerze
- Footwork Series
- Hundred Prep i The Hundred
- Hands in straps
- Leg Circles & Frogs
14:15–14:30 – Przerwa
14:30–16:00 | Technika nauczania, korekcji i postawa instruktora
- Cueing – komunikacja werbalna i dotykowa
- Obserwacja i korekta postawy
- Dostosowanie ćwiczeń do potrzeb różnych uczestników
- Postawa nauczyciela jako promotora zdrowia i zrównoważonego życia:
- Redukcja konsumpcjonizmu przez świadomy ruch
- Praca bez nadmiaru akcesoriów i elektroniki
- Promowanie stylu życia w zgodzie z naturą
Dzień 2 – Praktyka, zrównoważone planowanie sesji i ekologiczna przestrzeń treningowa
10:00–11:30 | Rozgrzewka i przestrzeń sprzyjająca zdrowiu
- Ćwiczenia przygotowujące na Reformerze
- Oddech i centrum jako baza
- Ekologia w przestrzeni treningowej:
- Jakość powietrza, wentylacja, światło naturalne
- Minimalizm w aranżacji przestrzeni
- Korzyści z zajęć plenerowych
11:30–11:45 – Przerwa
11:45–13:15 | Repertuar podstawowy – część I
- Knee Stretch Series
- Elephant
- Long Stretch Series
- Short Box Series
13:15–14:15 | Sekwencjonowanie sesji i zasady minimalistyczne
- Jak tworzyć sesje: cel, kolejność, dobór ćwiczeń
- Efektywność sesji przy ograniczonej liczbie akcesoriów
- „Mniej znaczy więcej” – minimalizm jako wartość wspierająca zdrowie i środowisko
14:15–14:30 – Przerwa
14:30–16:00 | Sesje praktyczne i refleksja ekologiczna
- Ćwiczenia w parach – prowadzenie fragmentów sesji
- Informacja zwrotna od grupy i trenera
- Refleksja: jak promować styl życia ograniczający nadmiar (ruch zamiast auta, naturalne formy relaksu)
Dzień 3 – Modyfikacje, bezpieczeństwo i finalne sesje próbne
10:00–11:00 | Przykładowa lekcja i inkluzywność
- Pełna sesja poziomu początkującego
- Modyfikacje dla różnych potrzeb i poziomów sprawności
- Zrównoważony rozwój = dostępność i inkluzywność zajęć dla wszystkich
11:00–11:15 – Przerwa
11:15–13:00 | Bezpieczeństwo i prewencja urazów
- Asekuracja, sygnalizowanie bólu
- Wzorce ruchowe – jak ich nauczać bezpiecznie
- Szacunek do granic ciała
13:00–14:15 | Sesje próbne – planowanie i prowadzenie
- Pary instruktorskie – planowanie własnej sesji
- Ćwiczenie komunikacji instruktorskiej
- Elementy ekologiczne i społeczne w prowadzeniu zajęć:
- Bez elektroniki
- Wyciszenie jako forma regeneracji
14:15–14:30 – Przerwa
14:30–15:45 | Zajęcia pokazowe i podsumowanie
- Mini-lekcje uczestników
- Feedback techniczny i dydaktyczny
- Podsumowanie: co mogę wdrożyć natychmiast w studio i pracy?
- Wymiana doświadczeń w zakresie zielonych praktyk
15:45–16:00 | Walidacja i zakończenie
- Test elektroniczny (Microsoft Forms)
- Sprawdzenie efektów uczenia się: wiedza, umiejętności, postawy
- Wręczenie zaświadczeń
- Pożegnanie
Materiały dla uczestników:
- Skrypt z ćwiczeniami Reformer poziom I
- Checklisty do cueingu i korekty
- Propozycje sesji
Dodatek:
- Propozycje ekologicznych działań w studio
- Wzór prostego systemu zarządzania odpadami dla studia Pilates
- Wskazówki dot. prowadzenia zajęć w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem
- Prowadzenie zajęć w plenerze
- Stosowanie akcesoriów z recyklingu i naturalnych materiałów
- Ograniczenie plastiku i jednorazowych produktów w studiu
- Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych.
- Walidacja prowadzona jest na zasadzie testu elektronicznego z wynikiem generowanym automatycznie.
- Test bada wszystkie efekty uczenia się: wiedzę, umiejętności kompetencje społeczne (postawy).
- Walidacja online zostanie przeprowadzona w Microsoft Forms, a wyniki testu zostaną wygenerowane automatycznie przez wbudowany mechanizm oceny odpowiedzi. Test składał się z pytań o typie "choice" w trybie single-answer selection (jednokrotnego wyboru). Każde pytanie będzie przypisaną jedną prawidłową odpowiedź, skonfigurowaną na etapie tworzenia formularza. Mechanizm automatycznej walidacji w Microsoft Forms działa na zasadzie porównania odpowiedzi użytkownika z wcześniej zdefiniowaną wartością poprawną. System wykorzystuje algorytm oceny warunkowej, który:
A. Rejestruje odpowiedzi użytkownika i porównuje je z predefiniowaną bazą poprawnych odpowiedzi.
B. Automatycznie przypisuje punktację na podstawie poprawności udzielonych odpowiedzi, zgodnie z wcześniej określonymi wagami.
C. Generuje wynik końcowy, który jest dostępny natychmiast po zakończeniu testu.
D. Cały proces oceny odbywa się bez interwencji użytkownika dzięki wbudowanym funkcjom przetwarzania danych w Microsoft Forms, zapewniając obiektywną i zautomatyzowaną analizę wyników. System samodzielnie zlicza poprawne odpowiedzi i generuje końcowy wynik testu w arkuszu Excel.
- W trakcie każdego dnia szkolenia przewidziana jest przerwa 30 min. (wliczona w czas szkolenia).
- Cena usługi to koszt przypadający na jednego uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Wprowadzenie do szkolenia i budowy Reformera | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Zasady Pilates i ich zastosowanie na Reformerze | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Ćwiczenia podstawowe na Reformerze | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Technika nauczania i korekcji | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 17-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Rozgrzewka i przegląd fundamentów z Dnia 1 | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Podstawowy repertuar ćwiczeń – część 1 | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Zasady sekwencjonowania sesji Pilates | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Zajęcia praktyczne – przykładowa sesja Reformer dla początkujących | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 18-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Przykładowa lekcja i inkluzywność | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Bezpieczeństwo i prewencja urazów | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przygotowanie i poprowadzenie sesji próbnej | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Przerwa | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Przygotowanie i poprowadzenie sesji próbnej | Prowadzący Justyna Leśkiewicz | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 216,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 216,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Justyna Leśkiewicz
Patrycja Kornaś
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej:
- Skrypt z ćwiczeniami Reformer poziom I
- Checklisty do cueingu i korekty
- Propozycje sesji
Dodatek:
- Propozycje ekologicznych działań w studio
- Wzór prostego systemu zarządzania odpadami dla studia Pilates
- Wskazówki dot. prowadzenia zajęć w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem
- Prowadzenie zajęć w plenerze
- Stosowanie akcesoriów z recyklingu i naturalnych materiałów
- Ograniczenie plastiku i jednorazowych produktów w studiu
Informacje dodatkowe
Warunki organizacyjne: zajęcia przeprowadzane są na sali o powierzchni 70m2.
sala wyposażona jest 6 nowoczesnych i jedno klasyczne łóżko.
Każdy z 12 (maksymalna wielkość grupy) uczestników wykonuje ćwiczenia w parze. Zajęcia prowadzone są w jednej grupie.
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych, 1 godzina = 45minut (24hx45min=1080min, 1080 min/60min= 18 godziny zegarowych).
Zajęcia teoretyczne to 3 godzin dydaktycznych a zajęcia praktyczne to 15 godzin dydaktycznych.
W ramach walidacji prowadzony jest elektroniczny test generujący automatycznie wyniki.
Podstawa do zwolnienia z usługi z VAT: art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o VAT oraz paragraf 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja