Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt
Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Logopedzi, neurologopedzi, studenci logopedii.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ISO 21001: 2018 Organizacje edukacyjne – „Systemy zarządzania dla organizacji edukacyjnych – wymagania ze wskazówkami dotyczącymi użytkowania”
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do skutecznego prowadzenia wczesnej interwencji logopedycznej z uwzględnieniem czynników rozwojowych, okołoporodowych oraz mechanizmów kompensacyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi rozpoznać normy i nieprawidłowości w rozwoju oralnym noworodków i niemowląt, przeprowadzić diagnozę logopedyczną oraz zaplanować i wdrożyć odpowiednią terapię wczesnej stymulacji, z uwzględnieniem czynników rozwojowych i środowiskowych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo identyfikuje i interpretuje odruchy oralne (PNR) u noworodków i niemowląt na podstawie materiałów diagnostycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Sporządza pisemną diagnozę logopedyczną uwzględniającą normy rozwojowe i występujące zaburzenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opracowuje i przedstawia adekwatny program terapeutyczny wczesnej stymulacji oralnej dostosowany do indywidualnych potrzeb dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Cele i pojęcia wczesnej interwencji
2. Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój dziecka od poczęcia: czynniki endo- i egzogenne, istota wywiadu, rozwój odruchowych reakcji oralnych (PNR) w okresie prenatalnym.
3. Warunki okołoporodowe: poród: norma i patologia, metody diagnostyczne noworodka.
4. Badanie oralnych warunków anatomicznych noworodka i niemowlęcia.
5. Diagnoza PNR: norma i patologia, momenty strategiczne - propozycja własna.
6. Znaczenie mechanizmów kompensacyjnych w odruchowych reakcjach oralnych na podst. badań własnych.
7. Omówienie innych metod diagnostycznych, adekwatnych do oceny rozwoju mowy dziecka.
8. Zasady badania mowy wczesnodziecięcej i dg wieku rozumienia mowy wg Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej wg. T. Hellbruge i Lajosi.
9. Rozwój mowy od urodzenia do 12 m. ż.: dojrzewanie odruchów istotnych dla rozwoju mowy, formy aktywności prewerbalnej, rozwój fonacji pozytywnej, karmienie naturalne i zasady karmienia terapeutycznego, kalendarz funkcji pokarmowych.
10. Wczesna stymulacja sfery oralnej u noworodków i niemowląt w przypadku zaburzeń oralnych- propozycja własna (omówienie materiałów filmowych, formułowanie pisemnej diagnozy oraz programów terapii).
Szkolenie trwa 9 godzin zegarowych, zawiera walidację 15 min. Przerwy nie są uwzględnione w czasie trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 166,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Mira Rządzka
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja