Sztuczna inteligencja w edukacji – jak wykorzystać AI do tworzenia angażujących treści e-learningowych
Możliwość dofinansowania
Sztuczna inteligencja w edukacji – jak wykorzystać AI do tworzenia angażujących treści e-learningowych
Numer usługi 2025/07/10/176745/2870886
2 400,00 PLN
brutto
2 400,00 PLNnetto
100,00 PLNbrutto/h
100,00 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Programowanie
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
- edukatorów i metodyków,
- twórców e-learningu,
- trenerów wewnętrznych w instytucjach edukacyjnych,
- osób zainteresowanych nowoczesnymi metodami nauczania.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne umiejętności wykorzystywania narzędzi sztucznej inteligencji (AI) do tworzenia nowoczesnych, angażujących treści edukacyjnych. Uczestnicy nauczą się projektować mikro-lekcje, tworzyć filmy edukacyjne i bezpiecznie wdrażać AI w środowisku edukacyjnym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia podstawowe pojęcia związane ze sztuczną inteligencją (AI, ML, NLP, sieci neuronowe). | Kryteria weryfikacji Poprawna odpowiedź na co najmniej 80% pytań testowych z zakresu pojęć i definicji AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi wskazać możliwe zastosowania AI w edukacji oraz ocenić ich przydatność. | Kryteria weryfikacji Poprawna odpowiedź na scenariuszowe pytania jednokrotnego wyboru (co najmniej 3/4 poprawne). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady tworzenia treści e-learningowych i projektowania mikrolekcji (SCORM, ADDIE, UX, Bloom). | Kryteria weryfikacji Poprawna odpowiedź na test zamknięty (minimum 80% punktów). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik identyfikuje odpowiednie narzędzia AI do tworzenia grafiki, narracji i wideo edukacyjnego. | Kryteria weryfikacji Poprawna identyfikacja narzędzi w teście wyboru (co najmniej 75% poprawnych odpowiedzi). | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi określić zagrożenia związane z wykorzystaniem AI w edukacji (deepfake, halucynacje, dane uczniów). | Kryteria weryfikacji Poprawna analiza sytuacji w pytaniach testowych typu case study. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady etycznego i bezpiecznego korzystania z AI w środowisku edukacyjnym. | Kryteria weryfikacji Uzyskanie co najmniej 80% punktów w module testowym z zakresu etyki i prawa. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik wie, jak opublikować gotową mikrolekcję na wybranej platformie edukacyjnej. | Kryteria weryfikacji Poprawna odpowiedź na pytania dotyczące kroków publikacji i formatów. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Dzień 1
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w edukacji
- Podstawowe narzędzia AI do codziennej pracy nauczyciela
- AI w tworzeniu grafiki, ilustracji i filmów edukacyjnych
- AI a etyka i bezpieczeństwo w edukacji
Dzień 2
- Projektowanie treści e-learningowych z AI – wprowadzenie
- Tworzenie materiałów e-learningowych krok po kroku
- Tworzenie filmów i narracji z AI
- Platformy do wdrażania treści e-learningowych
Dzień 3
- Warsztat: mikro-lekcja z wybranego przedmiotu
- Warsztat: krótki film edukacyjny z AI
- Publikacja lekcji na platformie edukacyjnej
- Podsumowanie i omówienie projektów
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 13
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji w edukacji | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Podstawowe narzędzia AI do codziennej pracy nauczyciela | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 AI w tworzeniu grafiki, ilustracji i filmów edukacyjnych | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 AI a etyka i bezpieczeństwo w edukacji | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Projektowanie treści e-learningowych z AI – wprowadzenie | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Tworzenie materiałów e-learningowych krok po kroku | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Tworzenie filmów i narracji z AI | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Platformy do wdrażania treści e-learningowych | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Warsztat: mikro-lekcja z wybranego przedmiotu | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Warsztat: krótki film edukacyjny z AI | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Publikacja lekcji na platformie edukacyjnej | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Podsumowanie i omówienie projektów | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja | Prowadzący Anna Falkowska | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Anna Falkowska
Anna Falkowska – trenerka i wykładowczyni akademicka z doświadczeniem ponad 400 godzin dydaktycznych. Specjalizuje się w nowoczesnych technologiach w edukacji, metodzie STEAM, edukacji globalnej i projektowaniu treści cyfrowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Ukończyła Szkołę Trenerów Edukacji Globalnej oraz kurs trenera lokalnego i regionalnego w ramach ogólnopolskiego projektu „Lekcja: Enter”. Posiada praktyczne doświadczenie w pracy z nauczycielami na wszystkich poziomach edukacyjnych – od przedszkola po szkoły średnie.
Z pasją projektuje mikrolekcje, gry edukacyjne i multimedialne materiały dydaktyczne z wykorzystaniem narzędzi AI. Tworzy treści edukacyjne w duchu STEAM, łącząc nauki ścisłe, humanistykę i sztukę. Ekspertka w zakresie etyki i bezpieczeństwa cyfrowego oraz edukacji ekologicznej – m.in. współautorka audycji w programie „Żyj ekologicznie” (Radio7).
Biegła w obsłudze platform edukacyjnych (Moodle, Wordwall, Genially, MS Teams, Zoom, Clickmeeting), tworzy strony internetowe (Google Sites, WordPress), materiały wideo i grafiki edukacyjne. Absolwentka socjologii (spec. ZZL), specjalistka ds. ochrony środowiska i doradca zawodowy. Z sukcesem łączy wiedzę akademicką z praktyką trenerską i podejściem projektowym.
ORCID: 0000-0002-2970-4496
Z pasją projektuje mikrolekcje, gry edukacyjne i multimedialne materiały dydaktyczne z wykorzystaniem narzędzi AI. Tworzy treści edukacyjne w duchu STEAM, łącząc nauki ścisłe, humanistykę i sztukę. Ekspertka w zakresie etyki i bezpieczeństwa cyfrowego oraz edukacji ekologicznej – m.in. współautorka audycji w programie „Żyj ekologicznie” (Radio7).
Biegła w obsłudze platform edukacyjnych (Moodle, Wordwall, Genially, MS Teams, Zoom, Clickmeeting), tworzy strony internetowe (Google Sites, WordPress), materiały wideo i grafiki edukacyjne. Absolwentka socjologii (spec. ZZL), specjalistka ds. ochrony środowiska i doradca zawodowy. Z sukcesem łączy wiedzę akademicką z praktyką trenerską i podejściem projektowym.
ORCID: 0000-0002-2970-4496
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Gotowe materiały do wykorzystania w pracy (mikrolekcje, filmy).
- Umiejętność projektowania nowoczesnych treści.
- Znajomość bezpiecznych praktyk związanych z AI.
- Certyfikat ukończenia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
- Minimum 80 % obecności na szkoleniu.
- Ankieta w BUR do wypełnienia po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
- Materiały dydaktyczne po stronie trenera.
- 1h szkolenia to 45 min dydaktycznych
- przerwy nie są wliczone w czas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy w trakcie szkolenia korzystają ze swojego sprzętu. (komputer, kamera, mikrofon)
Kontakt
Kontakt
Bartłomiej Sidorowicz
E-mail
bartek.merendi@gmail.com
Telefon
(+48) 787 623 634