Prosto, czyli skutecznie – jak pisać i mówić zrozumiale - online, weekendowe!
Prosto, czyli skutecznie – jak pisać i mówić zrozumiale - online, weekendowe!
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Pozostałe języki
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do:
- pracowników administracji publicznej,
- osób odpowiedzialnych za komunikację z klientami/obywatelami,
- edukatorów, trenerów i specjalistów HR,
- pracowników NGO oraz instytucji kultury,
- specjalistów przygotowujących treści informacyjne, edukacyjne i promocyjne.
Uczestnikami mogą być osoby, które chcą nauczyć się, jak redagować i upraszczać teksty pisemne oraz jak komunikować się jasno i zrozumiale w mowie i piśmie, bez względu na branżę.
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności pisania i mówienia w języku prostym, zgodnym z zasadami przejrzystości komunikacji. Uczestnicy nauczą się, jak dostosowywać formę i treść wypowiedzi do odbiorcy, kontekstu i kanału – tak, aby ich komunikaty były jasne, zrozumiałe i skuteczne.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna zasady prostego języka i potrafi je zastosować w analizie tekstu | Kryteria weryfikacji Poprawnie rozpoznaje błędy i trudności w przykładowym tekście | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy nowe teksty zgodne z zasadami prostego języka | Kryteria weryfikacji Redaguje tekst informacyjny lub urzędowy w formie zrozumiałej dla odbiorcy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera formę i kanał komunikatu do odbiorcy i sytuacji | Kryteria weryfikacji Wskazuje odpowiednią formę komunikacji dla różnych kontekstów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Posługuje się wypowiedzią ustną w języku prostym | Kryteria weryfikacji Udziela poprawnej odpowiedzi ustnej podczas ćwiczenia prezentacyjnego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża zasady komunikacji przejrzystej w pracy | Kryteria weryfikacji Określa plan własnego wdrożenia i działań usprawniających komunikację | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Dlaczego i dla kogo prosty język?
– Powitanie, cele szkolenia, kontrakt, oczekiwania (Icebreaker, ankieta)
– Prosty język: czym jest, dlaczego warto, kto korzysta (Prezentacja + dyskusja)
– Zasady prostego języka – przegląd z przykładami (Praca w parach: analiza
tekstów)
– Przerwa
– Czytelność tekstu – długość zdań, akapity, struktura (Ćwiczenia na edytowanie
treści)
– Słowa trudne vs. słowa codzienne – pierwsze przekształcenia (Ćwiczenia z
tekstem własnym)
Dzień 2 – Jak pisać jasno? Praktyka redagowania
– Rozgrzewka językowa (Quiz / zadanie)
– Hierarchia informacji – co jest najważniejsze? (Praca na tekstach uczestników)
– Nagłówki, wypunktowania, grafiki i białe przestrzenie (Studium przypadków)
– Przerwa
– Styl osobisty a prosty język – jak pisać naturalnie (Mini-warsztat z pisania)
– Tworzenie nowego tekstu w języku prostym (Praca indywidualna + wsparcie
trenera)
Dzień 3 – Tekst w działaniu: odbiorca, kanał, efektywność
– Warm-up: zgadnij tekst! (Gra językowa)
– Komunikacja prosta w różnych kanałach (mail, ulotka, strona www) (Mapowanie +
analiza)
– Prosty język w mowie – jak mówić zrozumiale (Ćwiczenia mówienia, nagrania)
– Przerwa
– Wystąpienia mini – prezentacja treści prostym językiem (Prezentacje uczestników
+ feedback)
– Refleksja, plan wdrożenia, podsumowanie, ewaluacja (Padlet, karta wdrożenia, certyfikaty)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 19 Moduł I – Wprowadzenie do szkolenia:Powitanie, cele szkolenia, kontrakt, oczekiwania | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 19 Moduł II – Prosty język: czym jest, dlaczego warto, kto korzysta | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 19 Moduł III – Zasady prostego języka - ćwiczenia w parach | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 19 Przerwa | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 19 Moduł VI – Czytelność tekstu – długość zdań, akapity, struktura (Ćwiczenia na edytowanie treści) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 19 Słowa trudne vs. słowa codzienne – pierwsze przekształcenia (Ćwiczenia z tekstem własnym) Warsztat praktyczny | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 19 Moduł V - Rozgrzewka językowa (Quiz / zadanie) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 19 Moduł VI - Hierarchia informacji – co jest najważniejsze? (Praca na tekstach uczestników) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 19 Moduł VII - Nagłówki, wypunktowania, grafiki i białe przestrzenie (Studium przypadków) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 19 Przerwa | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 19 Moduł VIII- Styl osobisty a prosty język – jak pisać naturalnie (Mini-warsztat z pisania) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 19 Moduł IX– Tworzenie nowego tekstu w języku prostym (Praca indywidualna + wsparcie trenera) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 19 Moduł X - Warm-up: zgadnij tekst! (Gra językowa) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 19 Moduł XI-Komunikacja prosta w różnych kanałach (mail, ulotka, strona www) (Mapowanie + analiza) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 19 Moduł XII - Prosty język w mowie – jak mówić zrozumiale (Ćwiczenia mówienia, nagrania) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 19 Przerwa | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 19 Moduł XIII -Wystąpienia mini – prezentacja treści prostym językiem (Prezentacje uczestników + feedback) | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 19 Refleksja, plan wdrożenia, podsumowanie, ewaluacja | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 19 Test podsumowujący | Prowadzący Ewelina Boroń | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 100,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Ewelina Boroń
Liczba lat pracy jako trener 16.
Liczba godzin szkoleniowych ponad 2000.
Zakres tematyczny szkoleń:
• Rozwój zawodowy, coaching
• Proces obsługi klienta
• Szkolenie trenerów
• Rozwiązywanie problemów
• Radzenie sobie ze stresem
• Proces decyzyjny
• Kreatywność w biznesie
• Komunikacja dla menedżerów
• Przywództwo
• Wyznaczanie celów
• Autoprezentacja
• Motywacja i automotywacja
• Wystąpienia publiczne
• Procesy rekrutacyjne i Assessment Center
• Proces wdrożenia systemu ocen pracowniczych: udzielanie pracownikom informacji zwrotnej
• Wycena stanowisk pracy
• Szkolenie z podstaw pakietu Office
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
• PDF workbook – zasady, checklisty, przykłady, ćwiczenia
• Szablony tekstów – np. pismo urzędowe, mail, informacja na stronę
• Słowniczek trudnych słów + zamienniki
• Arkusz autoewaluacji przed/po
• Certyfikat ukończenia szkolenia
Warunki uczestnictwa
Minimum 80% obecności
Wypełnienie ankiety w BUR po szkoleniu
Informacje dodatkowe
Materiały dydaktyczne zapewnia trener
1h = 45 min dydaktycznych
Przerwy nie wliczają się w czas szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy pracują na swoim sprzęcie (komputer, kamera, mikrofon)