Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne
Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Oferta adresowana jest do Wszystkich zainteresowanych pracą w charakterze nauczyciela , którzy nie posiadają jeszcze pełnych kwalifikacji pedagogicznych w rozumieniu stosownych przepisów Ministerstwa Edukacji Narodowej. Kandydaci to absolwenci studiów I lub/i II stopnia składają poniższe dokumenty:
- kwestionariusz osobowy – wypełniony i podpisany zgodnie z wytycznymi rekrutacyjnymi: pobierz formularz zgłoszeniowy
- dyplom ukończenia studiów wyższych (co najmniej I stopnia), przyjmowani są absolwenci wszystkich kierunków, ale preferowani są absolwenci kierunków związanych z edukacją: pedagogiki, filologii polskiej, psychologii, pielęgniarstwa, edukacji wczesnoszkolnej, nauk medycznych lub innych z pokrewnych dziedzin;
Od kandydatów oczekuje się nienagannej wymowy i dobrej znajomości języka polskiego, które są kluczowe w pracy pedagogicznej.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników45
- Data zakończenia rekrutacji15-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi568
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
KarieraAbsolwenci studiów Przygotowanie pedagogiczne, dzięki wszechstronnym kompetencjom, są gotowi do rozwijania kariery w edukacji, elastycznie reagując na zmieniające się wyzwania i wymagania współczesnej szkoły.
Perspektywy zawodowe
• nauczyciel, wychowawca, pedagog w szkole lub innej placówce edukacyjnej
• pracownik instytucji administracji publicznej zajmujących się edukacją;
• pracownik organizacji pozarządowych związanych z oświatą;
• ekspert w sektorze szkoleniowym i edukacyjnym.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza zdobyta podczas studiów podyplomowych obejmuje znajomość fundamentalnych zagadnień z zakresu pedagogiki, psychologii, dydaktyki oraz innych dyscyplin pokrewnych. Absolwent zdobywa wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia, uwzględniając aspekty biologiczne, psychologiczne i społeczne. Istotnym elementem jest także znajomość współczesnych teorii wychowania, nauczania i uczenia się, które pozwalają na efektywne planowanie i realizowanie działań pedagogicznych. Wiedza ta obejmuje również zasady projektowania i prowadzenia badań diagnostycznych, co jest szczególnie ważne w kontekście różnorodnych potrzeb edukacyjnych uczniów, w tym osób z zaburzeniami rozwoju. Ponadto, absolwent zna strukturę systemu edukacji, instytucji wychowawczych oraz normy etyczne związane z zawodem nauczyciela i pedagoga. | Kryteria weryfikacji Kryteria weryfikacji1. WIEDZA • Znajomość terminologii pedagogicznej i teorii wychowania. • Zrozumienie procesów edukacyjnych i systemu edukacji. • Wiedza o rozwoju człowieka i metodach diagnozowania potrzeb edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności zdobywane przez uczestników studiów podyplomowych są ściśle związane z praktycznym zastosowaniem zdobytej wiedzy. Absolwent potrafi wykorzystywać teoretyczne podstawy pedagogiki i psychologii do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych oraz tworzenia odpowiednich strategii działań. Umiejętności obejmują również przygotowywanie programów nauczania, planów wychowawczych czy resocjalizacyjnych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb uczniów. Rozwinięte kompetencje komunikacyjne pozwalają na skuteczną interakcję z osobami z różnych środowisk oraz rozwiązywanie konfliktów w grupie. Dodatkowo, absolwent posiada umiejętności organizacyjne, potrafi pracować w zespole oraz podejmować refleksję nad własnym rozwojem zawodowym. | Kryteria weryfikacji 2. UMIEJĘTNOŚCI• Diagnozowanie sytuacji pedagogicznych. • Projektowanie działań edukacyjnych. • Umiejętności komunikacyjne i organizacyjne. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne są fundamentem etycznej i odpowiedzialnej pracy pedagoga. Absolwent posiada świadomość swojej roli w społeczności, jest gotów do podejmowania wyzwań zawodowych, wykazuje aktywność i wytrwałość w realizacji zadań edukacyjnych. Jest również odpowiedzialny za ciągłe doskonalenie swoich kompetencji, uznając znaczenie kształcenia ustawicznego. Uczestniczy w życiu kulturalnym, pielęgnując dziedzictwo narodowe, i angażuje się w działania wspierające rozwój edukacyjny swoich podopiecznych. Ma także umiejętność pracy w zespole, pełnienia różnych ról w grupie oraz zarządzania dylematami etycznymi w procesie pedagogicznym. | Kryteria weryfikacji 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE• Samoocena i refleksja nad własnymi kompetencjami. • Zaangażowanie w działania zawodowe. • Etyka zawodowa i współpraca w zespole. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
| |||
Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne | |||
NABÓR: 2025/2026 | |||
| |||
NR | NAZWA PRZEDMIOTU | GODZ | ECTS |
1 | Pedagogika ogólna | 32 | 3 |
2 | Współczesne problemy psychologii | 32 | 4 |
3 | Wprowadzenie do socjologii | 16 | 3 |
4 | Podstawy prawa oświatowego | 16 | 3 |
5 | Dydaktyka ogólna | 32 | 4 |
6 | Indywidualizacja procesu kształcenia i wychowania | 16 | 3 |
7 | Komunikacja i mediacja w pracy nauczyciela | 16 | 3 |
| ŁĄCZNIE ZA SEMESTR I | 160 | 23 |
1 | Pedagogika specjalna | 16 | 3 |
2 | Współczesne kierunki pedagogiczne | 16 | 3 |
3 | Psychologia rozwojowa | 32 | 4 |
4 | Etyka zawodowa | 16 | 3 |
5 | Emisja głosu | 16 | 3 |
6 | Pedagogika porównawcza | 16 | 3 |
7 | Psychologia kliniczna | 16 | 3 |
8 | Seminarium dyplomowe | 16 | 5 |
9 | Współpraca nauczyciela ze środowiskiem | 16 | 3 |
| ŁĄCZNIE ZA SEMESTR II | 160 | 30 |
1 | Metodyka pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | 16 | 3 |
2 | Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka | 16 | 3 |
3 | Diagnoza pedagogiczna | 32 | 2 |
4 | Planowanie procesu kształcenia | 16 | 5 |
5 | Organizacja pracy przedszkola i szkoły | 16 | 2 |
6 | Seminarium dyplomowe | 16 | 5 |
7 | Pedeutologia | 16 | 3 |
| ŁĄCZNIE ZA SEMESTR III | 128 | 23 |
| ŁĄCZNIE ZA SEMESTR I - III | 448 | 76 |
8 | Praktyka pedagogiczna | 120 | 3 |
RAZEM | 568 | 79 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 900,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 6,87 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 6,87 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczelnia zapewnia materiały niezbędne do nauki na kierunku.
Warunki uczestnictwa
Wymagany jest dodatkowy kontakt z działem rekrutacji (Filia Pułtusk) poprzez e-mail: pultusk@vistula.edu.pl lub telefonicznie +48 605 211 244
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczelnia zapewnia materiały niezbędne do nauki na kierunku.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe