Studia podyplomowe_Dynamiczna analiza danych finansowych w Microsoft Excel (online)
Studia podyplomowe_Dynamiczna analiza danych finansowych w Microsoft Excel (online)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Finanse i doradztwo finansowe
- Grupa docelowa usługi
- osoby pracujące w podmiotach sektora finansowego i sfery realnej, instytucjach publicznych i prywatnych, osoby prowadzące własna działalność gospodarczą, menadżerowie,
- osoby poszukujące pracy, pragnące poszerzyć swoje kompetencje w celu wzmocnienia swojej pozycji na konkurencyjnym rynku pracy preferującym kandydatów z zaawansowanymi umiejętnościami w zakresie wykorzystania narzędzi i technik efektywnego przetwarzania danych finansowych i biznesowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi162
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przekazanie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu efektywnego wykorzystania arkusza kalkulacyjnego jako podst. narzędzia analiz i przetwarzania danych. Zgłębiając problemy natury ekonomiczno–biznesowej uczestnicy w sposób praktyczny zdobywają zaawansowane umiejętności wykorzystywania technik i narzędzi MS Excel oraz języka VBA, obejmujących w szczególności zagadnienia finansowe, analizę ilościową danych biznesowych, organizację danych, programowanie w języku VBA.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:- Definiuje wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień informatyki, systemów operacyjnych, aplikacji biurowych, arkuszy kalkulacyjnych i baz danych. - Definiuje pogłębioną wiedzę z zakresu ekonomii i zarządzania, w szczególności z zakresu finansów, metod ilościowych i rachunkowości. - Rozróżnia podstawowe metody projektowania, analizowania i wytwarzania programowania w MS Excel, VBA i Python, w tym implementacji algorytmów oraz organizacji struktur danych. - Definiuje pogłębioną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, prawa autorskiego, oraz ochrony danych osobowych. | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje użyteczność i funkcjonalność arkusza kalkulacyjnego jako narzędzia dynamicznej analizy danych.- Rozróżnia i charakteryzuje w sposób pogłębiony zagadnienia finansowe, analizę ilościową danych ekonomicznych, organizację i prezentację danych, ocenę ryzyka inwestycyjnego. - Rozróżnia i charakteryzuje wspomagające narzędzia dynamicznej analizy i przetwarzania danych: SQL/Power Query/Power Pivot/BI oraz języki programowania VBA i Python. - Identyfikuje problemy własności intelektualnej i ochrony danych osobowych występujących w zadaniach z zakresu dynamicznej analizy danych finansowych i ekonomicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:- Wykorzystuje poznane metody i modele (ekonomiczne, ilościowe i jakościowe, informatyczne i inne) do analizy prostych zadań związanych z zagadnieniami biznesowymi. - Specyfikuje i modeluje rozwiązania problemów biznesowych oraz samodzielnie implementuje ich rozwiązania w środowisku MS Excel/VBA/Python. | Kryteria weryfikacji - Projektuje i realizuje modele i narzędzia obejmujące zagadnienia finansowe, analizę ilościową danych ekonomicznych, organizację i prezentację danych, ocenę ryzyka inwestycyjnego. - Projektuje i realizuje modele i narzędzia wykorzystujące wspomagające narzędzia dynamicznej analizy i przetwarzania danych: SQL/Power Query/Power Pivot/BI oraz języki programowania VBA i Python. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE:- Dostrzega i rozstrzyga dylematy moralne i etyczne związane z funkcjonowaniem realnej i finansowej sfery gospodarki. Dostrzega pozatechniczne aspekty i skutki działalności informatycznej, w tym jej skutki prawne, ekonomiczne i społeczne. - Jest świadomy potrzeby doskonalenia wiedzy z zakresu funkcjonowania podmiotów w otoczeniu gospodarczym i prawnym. Rozumie, że w informatyce wiedza i umiejętności szybko starzeją się i konieczna jest nieustanna ich aktualizacja. | Kryteria weryfikacji - Ocenia i monitoruje skutki prawne, ekonomiczne i społeczne podejmowanych zadań w szczególności wykorzystując techniki zdalnej współpracy i współdzielenia zasobów w oparciu o rozwiązania chmurowe. - Ocenia i planuje wykorzystanie aktualnych i adekwatnych rozwiązań, modeli i narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe dwusemestralne.
Więcej informacji: https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe.html
Główny cel usługi został wskazany w celu edukacyjnym.
Lp. | Nazwa modułu | Liczba godzin teoretycznych | Liczba godzin praktycznych | Punkty ECTS |
1. | Excel w chmurze. Zarządzanie, konfiguracja, kontrola i praca grupowa | 4 | 10 | 3 |
2. | Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie danych finansowych | 6 | 15 | 4 |
3. | Ujęcie statyczne i dynamiczne w analizie statystycznej danych finansowych, prognozowaniu i optymalizacji | 6 | 15 | 4 |
4 | Automatyzacja dynamicznej analizy danych w języku VBA | 8 | 20 | 4 |
5. | Excel jako dynamiczne środowisko analizy ryzyka inwestycji | 6 | 15 | 4 |
6 | SQL/Power Query/Power Pivot/BI w analizie i prezentacji danych finansowych | 8 | 20 | 4 |
7 | Excel i Python | 6 | 15 | 4 |
8. | Projekt - konsultacje | 0 | 8 | 3 |
RAZEM | 44 | 118 | 30 |
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, które zawiera program kierunku wraz ze zrealizowanymi godzinami i punktami ECTS.
W czas trwania usługi wykazany w harmonogramie zostały wliczone godziny dydaktyczne wraz z przerwami.
Przerwy:
blok 4h zajęć od 8.55 do 12.25 - przerwa 10.35 do 10.45
blok 6h zajęć od 8.55 do 14.15 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35
blok 8h zajęcia od 8.55 do 16.05 - przerwa 10.35 do 10.45 oraz 12.25 do 12.35 oraz 14.10 do 14.30
Do każdego bloku zajęć jest dodatkowa "przerwa higieniczna" do dyspozycji osoby prowadzącej:
blok 4 h zajęć + 20 minut przerwa higieniczna
blok 6h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
blok 8h zajęć + 30 minut przerwa higieniczna
Sposób walidacji został ujęty w zakładce: Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 400,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 39,51 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 39,51 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
dr Daniel Iskra
dr hab. Krzysztof Kania, prof. UE
wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR
mgr inż. Arkadiusz Ptasiński
dr inż. Tomasz Zieliński, prof. UE
Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR
dr Jan Kaczmarzyk
wcześniej niż 5 lat przed datą publikacji usługi w BUR
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne:
skrypty, konspekty, prezentacje, pliki dokumentów przygotowanych w dowolnych formach
przekazywane są uczestnikom w formie elektronicznej.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem przyjęcia na studia jest ukończenie studiów I, II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Informacje dodatkowe
- CENA STUDIÓW MOŻE ULEC ZMIANIE, ze względu na przewidziane Zarządzeniem Rektora zniżki w czesnym lub dodatkową opłatę za rozłożenie płatności na raty: https://bap.ue.katowice.pl/423-lista/d/4004/5/ (z późn. zm.)
- Kadra naukowo-dydaktyczna obejmuje więcej osób prowadzących zajęcia niż jest zamieszczonych w karcie usługi.
- Oprócz rejestracji w BUR należy zarejestrować się w systemie internetowej rekrutacji IRK2 Uczelni.
- Termin rejestracji w systemie IRK2 Uczelni upływa dnia 30.09.2025r.
- Godziny rozpoczęcia zajęć oraz ich zakończenia zostały podane w harmonogramie jako godziny dyspozycyjności uczestnika (wraz z przerwami). Liczba godzin usługi jest podana w godzinach dydaktycznych.
- Szczegółowy harmonogram wraz z salami oraz wszelkie informacje dostępne na stronie (https://www.ue.katowice.pl/studia-podyplomowe/obsluga-sluchaczy/harmonogramy-zjazdow.html)
- W przypadku wyczerpania liczby miejsc, nie przyjmujemy zgłoszeń.
- Brak możliwości rozliczania się za pośrednictwem Bonów Rozwojowych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do wszystkich zajęć niezbędny jest komputer lub inne urządzenie ze stałym łączem internetowym. Zajęcia prowadzone są na platformie e-learningowa G Suite - Google Classroom, Google Meet. Logowanie możliwe jest tylko z adresów w domenie edu.uekat.pl (uczestnicy). Każdy uczestnik studiów podyplomowych otrzymuje indywidualne konto w usłudze Google Apps. Sygnały wychodzące od uczestnika we wszystkich sytuacjach muszą spełniać wymagania przepustowości 3,2 mbps . Sygnały przychodzące zależą od liczby uczestników: 4,0 Mb/s przy 10 uczestnikach.