Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR w formie zdalnej w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Przedmiotowa usługa szkoleniowa skierowana jest dla osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kompetencje, umiejętności lub kwalifikacji. Uczestnik nie musi posiadać wiedzy, umiejętności, kompetencji, doświadczenia w zakresie niniejszego szkolenia.
Usługa skierowana jest do firmy z sektora MŚP w ramach projektu" Akademia HR". Usługa skierowana jest do :
zespołów HR; Pracowników/Pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi; Menadżerów/menadżerek lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji25-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
wsparcie kadry menedżerskiej i pracowników wewprowadzaniu nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną
(zob.: agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo,
etc.). Wykorzystanie elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy
(zob. gigersi / GIG economy) w rozwoju firmy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje mechanizmy i tendencje rynkowe kształtujące potrzebę wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Opisuje mechanizmy rynkowe, takie jak globalizacja, technologiczne zmiany czy konkurencja, które wpływają na organizację pracy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i omawia aktualne trendy rynkowe, które mają wpływ na potrzebę adaptacji w organizacji pracy, w tym zapotrzebowanie na elastyczność i partnerstwa. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Ocenia istotność i złożoność potrzeb rynkowych, które wymagają nowych modeli organizacji pracy oraz elastycznych/partnerskich form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Opisuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych z pracą zwinną (zob.: agile), w zróżnicowanych wewnętrznie zespołach (wiekowo, kulturowo, etc.). | Kryteria weryfikacji Identyfikuje podstawowe założenia stojące za wprowadzeniem nowych modeli organizacji pracy związanych. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnice wewnątrz zespołów, takie jak różnice wiekowe, kulturowe, czy doświadczenie zawodowe, oraz rozumieć ich potencjalny wpływ na organizację pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Identyfikuje korzyści i zagrożenia związane z wykorzystaniem w firmie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje korzyści dla firmy związanych z elastycznymi, partnerskimi formami pracy, takich jak zwiększenie atrakcyjności pracodawcy, obniżenie kosztów zatrudnienia czy zwiększenie zadowolenia pracowników. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje potencjalne zagrożenia dla pracowników wynikające z wykorzystania elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy, takie jak brak stabilności zatrudnienia, nadmierne obciążenie pracą lub brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Wymienia regulacje prawne regulujące właściwe prowadzenie elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Wykazuje kluczowe regulacje prawne na poziomie lokalnym, krajowym lub międzynarodowym, które dotyczą elastycznych, partnerskich form świadczenia pracy, takie jak przepisy dotyczące umów o pracę, czasu pracy, wynagrodzenia, oraz zasad elastycznego grafiku pracy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Analizuje aspekty społeczne i ekonomiczne przy ocenie istniejących regulacji prawnych dotyczących elastycznych form pracy, uwzględniając ich wpływ na pracowników, pracodawców i społeczeństwo jako całość. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby kadry menedżerskiej i pracowników, wynikające z wprowadzania nowych modeli organizacji pracy i wykorzystania elastycznych / partnerskich form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Analizuje specyficzne wymagania i wyzwania stawiane przed kadrą menedżerską w związku z wprowadzaniem nowych modeli organizacji pracy, takich jak zarządzanie zespołem zdalnym czy koordynacja pracy. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje oczekiwania, preferencje i potrzeby pracowników związane z elastycznymi/partnerskimi formami świadczenia pracy, takie jak równowaga między życiem zawodowym a prywatnym, elastyczność grafiku czy dostępność narzędzi do pracy zdalnej. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Skutecznie udziela wsparcia przedstawicielom kadry menedżerskiej we wprowadzaniu nowych dla nich modeli organizacji pracy związanych na przykład z pracą zwinną (agile). | Kryteria weryfikacji Ocenia znajomości podstawowych koncepcji i zasad pracy w modelu agile. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Analizuje umiejętności wyboru odpowiednich narzędzi i technik zarządzania projektami w kontekście pracy zwinnej. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Analizuje efektywności projektów prowadzonych w modelu pracy agile pod kątem osiągniętych rezultatów. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wspiera menedżerów w budowaniu sprawnych zespołów opartych o zróżnicowane modele i formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje znajomości różnorodnych modeli i form świadczenia pracy przez menedżerów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Ocenia zdolności menedżerów do identyfikacji i zrozumienia potrzeb zespołów w kontekście różnych modeli i form pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Analizuje zebrane informacje na temat skuteczności menedżerów w budowaniu i zarządzaniu zróżnicowanymi zespołami. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Dopasowuje procesy rekrutacyjne (wraz z kwestiami formalno – prawnymi) do (współ)pracowników preferujących partnerskie formy świadczenia pracy (kontrakty, praca z freelancerami itp.). | Kryteria weryfikacji Ocenia zdolności dostosowania procesów rekrutacyjnych do potrzeb pracowników preferujących partnerskie formy zatrudnienia. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Analizuje procedury i politykę rekrutacyjną pod kątem zgodności z wymogami prawnymi. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Analizuje dostępne formy zatrudnienia oferowanych przez organizację. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Dostosowuje formy i rozwiązania prawne do partnerskich modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje formy partnerskiego zatrudnienia pracowników oraz rozwiązania prawne zgodne z obowiązującymi przepisami prawa pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Wdraża do organizacji działania związane z wsparciem pracowników w kwestiach partnerskich modeli i form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wdraża systemy umożliwiające monitoring efektywności pracy osób wykorzystujących nowe formy świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Analizuje dane związane z monitorowaniem efektywności pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Ocenia poprawę wskaźników wydajności pracy osób korzystających z nowych form świadczenia pracy po wdrożeniu systemów monitorowania. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Weryfikuje czy metody monitorowania są zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi i standardami dotyczącymi prywatności pracowników oraz monitorowania pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wdraża systemy motywacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Ocenia stopień zrozumienia różnorodnych modeli pracy, takich jak praca zdalna, elastyczne godziny, projektowe zespoły itp. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Analizuje umiejętności identyfikowania potrzeb pracowników w zależności od różnych form świadczenia pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Dopasowuje i wdraża rozwiązania komunikacyjne dostosowane do nowych modeli i form świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różne potrzeby komunikacyjne wynikające z różnych modeli pracy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Dostosowuje istniejące narzędzia i strategie komunikacyjne do nowych modeli pracy. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Wspiera u pracowników postawy ukierunkowane na stałe samodoskonalenie się i naukę przez całe życie. | Kryteria weryfikacji Monitoruje udział pracowników w szkoleniach i kursach promujących rozwój zawodowy i osobisty. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Motywuje pracowników do korzystania z programów szkoleniowych i rozwojowych. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Informuje pracowników w firmie o zasadach pracy zorientowanych na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów – bez względu na model pracy zespołowej i formę świadczenia pracy. | Kryteria weryfikacji Objaśnia pracownikom zasady pracy zorientowanej na kooperację, współodpowiedzialność i wspólne osiąganie rezultatów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji Efektywnie komunikuje się z pracownikami przyczyniając się do budowania pozytywnych relacji w zespole i osiągania wspólnych celów. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie "Szkolenie Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - Akademia HR " skierowane jest do:
- właściciele i/lub współwłaściciele zarządzający przedsiębiorstwem (aktywnie biorący udział w zarządzaniu) odpowiedzialni za politykę personalną lub za zarządzanie zasobami ludzkimi;
- zespoły HR;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za politykę personalną w przedsiębiorstwie;
- pracownicy lub menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, odpowiedzialni za zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie
Szkolenie Wdrażanie nowych modeli i form organizacji pracy - Akademia HR wyposaża uczestników w wiedzę i narzędzia niezbędne do efektywnego zarządzania zmianami w strukturze organizacyjnej i procesach pracy.
Szkolenie będzie się składało z części teoretycznej i części praktycznej z wykorzystaniem następujących metod aktywizacyjnych uczestników:
- mini wykład
- ćwiczenia indywidualne
- case study
- burza mózgów
- praca w grupach
Ramowy program usługi: osoba prowadząca - Beata Wawrzyniecka
1. Wprowadzenie do nowych modeli pracy (zdalna w czasie rzeczywistym, teoria + praktyka- rozmowa na żywo, interaktywny czat)
- Analiza obecnych trendów w organizacji pracy: praca zdalna i hybrydowa, elastyczne godziny pracy, nowoczesne narzędzia komunikacyjne
- Case study: Sukcesy i wyzwania wprowadzania nowych modeli pracy
2. Praktyczne aspekty wdrażania nowych form organizacji pracy (zdalna w czasie rzeczywistym, teoria + praktyka- rozmowa na żywo, interaktywny czat):
- Planowanie i implementacja zmian
- Zaangażowanie zespołu w proces zmian
- Zasady tworzenia strategii wdrożeniowej
3. Optymalizacja procesów pracy (zdalna w czasie rzeczywistym teoria + praktyka- rozmowa na żywo, interaktywny czat):
- Identyfikacja kluczowych obszarów do optymalizacji
- Narzędzia i techniki optymalizacyjne
- Przykłady najlepszych praktyk
4. Wdrażanie pracy zdalnej (zdalna w czasie rzeczywistym, teoria + praktyka- rozmowa na żywo, interaktywny czat):
- Narzędzia do pracy zdalnej
- Zarządzanie zespołem zdalnym
- Monitorowanie i raportowanie pracy zdalnej
5. Wdrażanie elastycznych godzin pracy (zdalna w czasie rzeczywistym teoria + praktyka- rozmowa na żywo, interaktywny czat):
- Tworzenie polityk elastycznego czasu pracy
- Balansowanie potrzeb organizacji i pracowników
- Przykłady najlepszych praktyk
6. Weryfikacja osiągniętych efektów kształcenia Zadanie praktyczne przygotowanie form wsparcia dla menedżera budującego nowy zespół działający w oparci o nowy model i formę świadczenia pracy, case study. wykonywany za pomocą narzędzi cyfrowych – walidacja (zdalna w czasie rzeczywistym)
- 1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych.
- Szkolenie składa się z 27 godzin dydaktycznych w raz z przerwami 28godz. .
- Przerwy nie wliczają się do czasu trwania usługi.
- Po szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy i przypisanego ID wsparcia oraz spełnienie wszystkich warunków uczestnictwa w projekcie określonych przez Operatora.
Usługa walidacji zostanie przeprowadzona w formie zdalnej na platformie Livewebinar. Jest to platforma webinarowa do przeprowadzania szkoleń online, kursów online, spotkań biznesowych i wideokonferencji.
2 dni przed szkoleniem zostanie wysłany link do szkolenia uczestnikowi i operatorowi, który umożliwi dostęp do zdalnej usługi szkoleniowej. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika na 2 dzień przed planowanym szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkolenia.
W trakcie usługi będą wykorzystywane metody interaktywne i aktywizujące rozumiane jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie - takie jak: ćwiczenia praktyczne, brain storming z trenerem, case study, mapa myśli, symulacja.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 850,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 179,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 179,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Beata Wawrzyniecka
beata.waw@klad.org.pl
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
materiały w formie elektronicznej będą dostępne na platformie w czasie trwania usługi
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa rozwojowa odbywa się za pomocą platformy Live Webinar .
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy); - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
- System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) -
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
- Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD) - Kamera, mikrofon i
głośniki lub słuchawki (platforma Live Webinar współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami).
Dołączenie do usługi następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed analizą oraz wpisanie imienia i nazwiska. Linki posiadają indywidualne tokeny dzięki czemu będzie możliwe wygenerowanie z systemu raportu logowań.
Po zakończeniu usługi zostanie wygenerowany raport logowań zawierając imię nazwisko uczestnika czas zalogowania czas wylogowania oraz identyfikacje urządzenia.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu informatycznego raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkichuczestnikóworaz zastosowanego narzędzia.
Ważność linku - od 1 h przed godziną rozpoczęcia szkolenia w dniu pierwszym do godziny po zakończeniu szkoleń w dniu ostatnim zgodnie zharmonogramem w karcie.