Kwalifikacja wstępna przyspieszona dla kat. C1, C1+E, C, C+E wraz z egzaminem
Kwalifikacja wstępna przyspieszona dla kat. C1, C1+E, C, C+E wraz z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kwalifikacja wstępna przyśpieszona dla kategorii C1, C1+E, C i C+E jest dedykowana dla osób ubiegających się o uprawnienia do wykonywania przewozu drogowego oraz rozpocząć pracę na stanowisku kierowca zawodowy.
Kierowców, którzy:
- Ukończyli wymagany wiek:
- 21 lat – w przypadku przewozu rzeczy (kat. C, C+E),
- lub spełniają wyjątki wiekowe określone w ustawie (np. przy określonych typach przewozów lub w ramach szkolenia zawodowego).
- Zamierzają wykonywać przewozy drogowe w celach zarobkowych:
- Dotyczy to głównie kierowców zawodowych, którzy podejmują pracę w firmach transportowych.
- Nie muszą odbywać pełnej kwalifikacji wstępnej (280h):
- Czyli np. nie są młodszymi kierowcami, którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową i muszą przejść pełne szkolenie.
- Ukończyli wymagany wiek:
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi140
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowuje do pracy na stanowisku kierowca zawodowy. Potwierdza umiejętności i wiedzę do zarobkowego wykonywania przewozu rzeczy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje układ przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania | Kryteria weryfikacji Omawia układ przeniesienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Sprawdza poprawność funkcjonowania układu przeniesienia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje sposób działania urządzeń służących bezpieczeństwa w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia.Zapobiega awariom | Kryteria weryfikacji Planuje trasę uwzględniając optymalne zużycie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Obsługuję systemy wspomagające ekonomiczną jazdę. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje sytuacje ryzykowne i reaguje zgodnie z procedurami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje uwarunkowania społeczne dotyczące transportu drogowego i rządzących nimi zasad | Kryteria weryfikacji Posiada świadomość prawną i społeczną odpowiedzialność kierowcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia zagrożeniem na drodze | Kryteria weryfikacji Określa zasady udzielania pierwszej pomocy oraz reaguje zgodnie z procedurami bezpieczeństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zapobiega przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów | Kryteria weryfikacji Rozwiązuje sytuacje trudne i konfliktowe w trasie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia sytuacje awaryjne oraz zachowanie w sytuacjach awaryjnych | Kryteria weryfikacji Określa zasady udzielania pierwszej pomocy oraz reaguje zgodnie z procedurami bezpieczeństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje się zachowaniem, które poprawia wizerunek przewoźnika | Kryteria weryfikacji Komunikuje się w sposób uprzejmy i profesjonalny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przestrzega zasady etyki zawodowej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje przepisy BHP i zasady prawidłowego użytkowania pojazdu podczas załadowania pojazdu | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady bezpiecznego załadunku oraz rozładunku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje zasady bezpiecznego rozmieszczenia ładunku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Obsługuje pojazd stosując zasady optymalizacji zużycia paliwaObsługa pojazdu w warunkach specjalnych | Kryteria weryfikacji Dobiera biegi i prędkość zgodnie z warunkami drogowymi i ładunkiem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Obsługuje systemy wspomagające ekonomiczną jazdę | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje przepisy regulujące przewóz towarów | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady bezpiecznego załadunku i rozmieszczenia ładunku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia uwarunkowania ekonomiczne dotyczące przewozu drogowego i organizacji rynku. | Kryteria weryfikacji Stosuje przepisy prawa drogowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoStarostwo Powiatowe/ Prezydent Miasta
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie kierowane jest do:
Kierowców, którzy:
- Ukończyli wymagany wiek:
- 21 lat – w przypadku przewozu rzeczy (kat. C, C+E),
- 23 lata – w przypadku przewozu osób (kat. D, D+E),
- lub spełniają wyjątki wiekowe określone w ustawie (np. przy określonych typach przewozów lub w ramach szkolenia zawodowego).
- Zamierzają wykonywać przewozy drogowe w celach zarobkowych:
- Dotyczy to głównie kierowców zawodowych, którzy podejmują pracę w firmach transportowych.
- Nie muszą odbywać pełnej kwalifikacji wstępnej (280h):
- Czyli np. nie są młodszymi kierowcami, którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową i muszą przejść pełne szkolenie
Szkolenia składa się z 130 godzin zegarowych szkolenia teoretycznego, które odbywa się na samodzielnych stanowiskach komputerowych, w obecności wykładowcy wspomagającego oraz 10 godzin zajęć praktycznych które odbywają się indywidualnie dla każdego kursanta. W każdej godzinie szkolenia jest uwzględnione 10 minut przerwy.
Kwalifikacja wstępna przyspieszona odbywa na sali wykładowej przy użyciu komputera i specjalistycznego oprogramowania wspomagającego proces kształcenia pod nadzorem trenera/wykładowcy.
Szkolenie jest podzielone na moduły przy czym po zakończeniu każdego modułu odbywa się krótki test sprawdzający wiedzę.
Ostateczny egzamin odbywa się przed jednostką egzaminacyjną - Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego.
Zajęcia praktyczne odbywają się na placu manewrowym w Kędzierzynie Koźle przy ul. Stoczniowców 2 oraz na płycie poślizgowej ul. Darwina 17, 53-603 Jaworzno
Tematy | Liczba godzin zegarowych teoretycznych | Liczba godzin zegarowych praktycznych |
Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania | 15 | - |
Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom | 15 | - |
Poznanianie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad | 15 | - |
Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy | 15 | - |
Umiejętności zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów | 7 | - |
Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym | 10 | - |
Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych | 5 | - |
Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacji krytycznych | 10 | - |
Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika | 5 | - |
Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów BHP i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu | 14 | 4 |
Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych | 4 | 6 |
Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów | 10 | - |
Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacja rynku | 5 | - |
Razem | 130 | 10 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 3 050,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 3 050,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 21,79 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 21,79 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 50,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 0,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Bryndal
Instruktor techniki jazdy kat. B
Od 2013 roku prowadzenie zajęć teoretycznych i praktycznych dla kandydatów na kierowcę.
Krystian Musiol
Instruktor Techniki jazdy kat. C
Od 2015 roku prowadzenie szkoleń na prawo jazdy kat. AM, A1, A2, A, B, C, B, B+E, C+E, T.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursant otrzyma podręcznik.
Warunki uczestnictwa
- Wiek - ukończone 21 lat
- Prawo jazdy kategorii B;
- Ważne badania lekarskie oraz psychologiczne
- Profil Kierowcy Zawodowego PKZ
- Przebywać co najmniej 185 dni w roku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ze względu na więzi osobiste lub zawodowe albo studiowanie od co najmniej sześciu miesięcy (wymagane jest zaświadczenie potwierdzające ten fakt)
.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi