LOGOPEDIA
LOGOPEDIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Kierunek jest przeznaczony dla nauczycieli, którzy chcą podnieść lub zmienić
swoje kwalifikacje zawodowe, jak i dla osób które chcą zostać logopedą. Absolwent studiów podyplomowych z logopedii to wysoko wykwalifikowany specjalista, przygotowany do pracy z osobami w różnym wieku, które zmagają się z zaburzeniami mowy, komunikacji oraz języka. Dysponuje wiedzą teoretyczną i praktycznymi umiejętnościami pozwalającymi na diagnozę i terapię.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi518
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Obszary działalności absolwenta:• Praca w placówkach edukacyjnych (przedszkola, szkoły).
• Zatrudnienie w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
• Praca w szpitalach i ośrodkach rehabilitacyjnych.
• Prowadzenie prywatnej praktyki logopedycznej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Absolwent zna i rozumie: 1. Medyczne podstawy logopedii: a. Anatomię, fizjologię układu nerwowego, audiologię, foniatrię, ortodoncję, psychopatologię, neonatologię, neurologię. b. Zagadnienia związane z zaburzeniami głosu, genetycznymi oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. 2. Językoznawcze podstawy logopedii: a. Teoretyczne aspekty języka, fonetykę, fonologię, składnię, fleksję oraz socjolingwistykę. 3. Psychologiczno-pedagogiczne podstawy: a. Rozwój mowy dziecka, psycholingwistykę, wpływ integracji sensorycznej, dwujęzyczność, profilaktykę logopedyczną. b. Zagadnienia czytania i pisania oraz ich diagnozy i terapii, także w kontekście dysleksji. 4. Zasady diagnostyki i terapii logopedycznej a. Zaburzenia takie jak: jąkanie, giełkot, afazja, dyzartria, mutyzm wybiórczy. b. Specjalistyczne zagadnienia: tyflologopedię, surdologopedię, gerontologopedię, onkologopedię (np. rehabilitacja głosu po laryngektomii). c. Zasady pracy z osobami z niepełnosprawnościami intelektualnymi i zaburzeniami ze spektrum autyzmu. | Kryteria weryfikacji W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z teorią dotyczącą językoznawstwa, zagadnień psychologiczno-pedagogicznych oraz podstaw medycznych niezbędnych w logopedii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Absolwent potrafi:a. Analizować medyczne, językoznawcze i psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii. b. Stosować różnorodne metody terapeutyczne, w tym AAC, logorytmikę, czy podstawy języka migowego. c. Diagnozować i planować terapię logopedyczną, w tym uwzględniającą międzykulturowe aspekty rozwoju języka. d. Prowadzić diagnozę i terapię logopedyczną dla osób w różnym wieku i z różnymi zaburzeniami. e. Planować i realizować wczesną interwencję logopedyczną. f. Stosować metodykę indywidualnej rewalidacji i programy terapeutyczne. | Kryteria weryfikacji Ćwiczenia związane z przygotowaniem diagnozy i terapii logopedycznej oraz z wykonywaniem odpowiednich ćwiczeń praktycznych. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do:a. Autorefleksji nad swoim rozwojem zawodowym oraz analizy zdarzeń pedagogicznych. b. Okazania empatii, profesjonalnego rozwiązywania konfliktów, pogłębiania wiedzy oraz współpracy z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Rozważanie potencjalnych trudności oraz okoliczności, z jakimi logopeda może się zetknąć w swojej pracy zawodowej. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
LP. | Przedmiot SEMESTR I | Godzin ogółem | Forma zaliczenia* | ECTS | ||
w | c/k | gn | ||||
1 | Anatomia i fizjologia rozwoju człowieka | 16 |
| 59 | zno/1 | 3 |
2 | Nauka o języku | 16 |
| 34 | zno/1 | 3 |
3 | Neurologopedia |
| 16 | 34 | zno/1 | 2 |
4 | Wprowadzenie do logopedii | 16 |
| 34 | zno/1 | 3 |
5 | Zaburzenia mowy u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
| 16 | 34 | zno/1 | 2 |
| RAZEM | 48 | 32 | 195 |
| 13 |
1 | SEMESTR II Afazja i dysfazja | 16 |
| 34 | zno/2 | 3 |
2 | Diagnoza i terapia logopedyczna |
| 16 | 59 | zno/2 | 2 |
3 | Elementy słowotwórstwa i składni języka polskiego |
| 16 | 59 | zno/2 | 2 |
4 | Emisja głosu i dykcja. Autokorekcja |
| 16 | 59 | zno/2 | 2 |
5 | Logorytmika, drama i inne metody usprawniające |
| 16 | 64 | zno/2 | 2 |
| RAZEM | 16 | 64 | 275 |
| 11 |
1 | SEMESTR III Diagnoza i terapia dyslalii |
| 16 | 34 | zno/3 | 2 |
2 | Profilaktyka logopedyczna |
| 16 | 34 | zno/3 | 2 |
3 | Fonologia i fonetyka |
| 16 | 34 | zno/3 | 2 |
4 | Metodyka pracy logopedycznej |
| 32 | 59 | zno/3 | 4 |
5 | Podstawy surdologopedii |
| 16 | 34 | zno/3 | 2 |
| RAZEM | 0 | 96 | 195 |
| 12 |
1 | SEMESTR IV Audiofonologia i foniatria | 16 |
| 34 | zno/4 | 3 |
2 | Diagnoza i terapia logopedyczna dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
| 16 | 34 | zno/4 | 2 |
3 | Elementy ortodoncji | 16 |
| 59 | zno/4 | 3 |
4 | Geriatria i elementy neurologopedii | 16 |
| 34 | zno/4 | 3 |
5 | Komunikacja alternatywna i wspomagająca |
| 16 | 34 | zno/4 | 2 |
6 | Seminarium dyplomowe |
| 16 | 84 | zno/4 | 4 |
7 | Praktyka logopedyczna |
| 150 |
| zno/4 | 6 |
| RAZEM | 48 | 198 | 279 |
| 23 |
| godzin/punktów ECTS | 112 | 406 | 1661 |
| 95 |
Ramowy program zajęć dla kierunku LOGOPEDIA 4 semestry/ 2 lata
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 600,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 10,81 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 10,81 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczelnia zapewnia materiały niezbędne do nauki na kierunku.
Warunki uczestnictwa
Wymagany jest dodatkowy kontakt z działem rekrutacji (Filia Pułtusk) poprzez e-mail: pultusk@vistula.edu.pl lub telefonicznie +48 605 211 244
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zajęcia organizowane w budynku uczelni oraz za pomocą platformy Teams.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe