Sztuczna inteligencja w branży lakierniczej. Komunikacja interpersonalna w zespole pracowniczym.
Sztuczna inteligencja w branży lakierniczej. Komunikacja interpersonalna w zespole pracowniczym.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówKierunek - Rozwój
- Grupa docelowa usługi
- Właściciele, pracownicy fizyczni, pracownicy biurowi i administracyjni
- Osoby obsługujące maszyny
- Osoby pracujące w zespole
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji29-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
1. Zaznajomienie uczestników z podstawami sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego.2. Pokazanie praktycznych zastosowań AI w procesach lakierniczych.
3. Kształtowanie umiejętności słuchania, udzielania informacji zwrotnej i rozwiązywania konfliktów.
4. Wzmacnianie kompetencji społecznych związanych z empatią, asertywnością i rozumieniem różnic komunikacyjnych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zna podstawowe pojęcia: sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, dane, algorytm | Kryteria weryfikacji potrafi zdefiniować pojęcia: „sztuczna inteligencja”, „uczenie maszynowe”, „dane”, „algorytm” | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się rozumie, jak AI wspomaga procesy planowania, kontroli jakości i predykcji zużycia materiałów | Kryteria weryfikacji potrafi wyjaśnić, w jaki sposób AI może analizować dane historyczne i bieżące w celu wspomagania planowania produkcji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się zna przykłady zastosowań AI w przemyśle lakierniczym (roboty lakiernicze, analiza defektów, optymalizacja zużycia farb i energii). | Kryteria weryfikacji wskazuje, w jaki sposób AI może pomóc w optymalizacji zużycia farb i energii – np. poprzez dobór parametrów lakierowania zależnych od typu powierzchni i warunków środowiskowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się zna podstawowe pojęcia i modele komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji wskazuje elementy procesu komunikacji na przykładzie sytuacji z życia codziennego lub zawodowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się rozróżnia style komunikacji: asertywny, bierny, agresywny i manipulacyjny | Kryteria weryfikacji rozpoznaje styl komunikacji na podstawie przedstawionego opisu, scenki lub wypowiedzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się identyfikuje bariery komunikacyjne i ich wpływ na relacje w zespole | Kryteria weryfikacji analizuje wpływ danej bariery na relacje i efektywność komunikacji w zespole | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych 1h= 45 min.
W trakcie szkolenia przewidziana jest jedna przerwa obiadowa (30 min) oraz przerwy kawowe (15min).
Program szkolenia
DZIEŃ 1. Sztuczna inteligencja w branży lakierniczej 8h
1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (AI) w przemyśle
- Definicja i podstawowe pojęcia: AI, uczenie maszynowe (ML), deep learning
- Różnice między automatyzacją a sztuczną inteligencją
- Rodzaje AI i ich zastosowanie w środowisku przemysłowym
2. Przemysł 4.0 i rola AI w nowoczesnej produkcji
- Koncepcja Przemysłu 4.0 i cyfrowych bliźniaków (digital twins)
- Integracja AI z systemami produkcyjnymi (MES, SCADA, ERP)
- Automatyzacja, robotyzacja, predykcja – miejsce AI w fabryce przyszłości
3. Proces lakierniczy – etapy i możliwości zastosowania AI
- Etapy procesu lakierowania w przemyśle
- Możliwości wykorzystania AI w: przygotowywaniu powierzchni, doborze parametrów aplikacji, sterowaniu robotami lakierniczymi, kontroli jakości powłok.
4. Systemy wizyjne i analiza obrazu w lakierni
- Zastosowanie kamer i AI w wykrywaniu defektów (pyłki, zacieki, mikropęknięcia)
- Algorytmy uczenia maszynowego w rozpoznawaniu jakości powierzchni
- Porównanie skuteczności AI vs inspekcja ręczna.
5. Optymalizacja zużycia materiałów i energii z użyciem AI
- Monitorowanie i analiza danych procesowych
- Przewidywanie strat i zużycia materiałów lakierniczych
- Automatyczne dostosowanie parametrów na podstawie danych historycznych.
6. Wdrażanie AI w lakierni – krok po kroku
- Identyfikacja obszarów do automatyzacji i analizy danych
- Przykłady współpracy między zespołem produkcyjnym a IT/data science
- Studium przypadku: wdrożenie AI w rzeczywistym środowisku lakierni.
7. Bezpieczeństwo, kompetencje i przyszłość zawodów w dobie AI
- Współpraca człowieka z maszyną: ergonomia, bezpieczeństwo, rola operatora
- Nowe kompetencje w branży lakierniczej (obsługa systemów, analiza danych)
- Obawy i mity dotyczące AI – fakty kontra fikcja.
8. Podsumowanie, dyskusja
- Omówienie najważniejszych wniosków ze szkolenia
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Dyskusja o potencjale AI w danym zakładzie / branży.
9. Walidacja efektów uczenia się.
DZIEŃ 2. Komunikacja interpersonalna w zespole pracowniczym (8h)
- Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy
- Definicja komunikacji interpersonalnej.
- Rola komunikacji w funkcjonowaniu zespołu.
- Znaczenie komunikacji formalnej i nieformalnej w organizacji.
2. Style komunikacji interpersonalnej
- Charakterystyka stylów: asertywny, bierny, agresywny, manipulacyjny.
- Diagnozowanie własnego stylu komunikacyjnego.
- Wpływ stylów komunikacyjnych na współpracę zespołową.
3. Bariery komunikacyjne w pracy zespołowej
- Rodzaje barier: psychologiczne, językowe, kulturowe, środowiskowe.
- Sposoby przełamywania barier w codziennej komunikacji.
- Znaczenie empatii i inteligencji emocjonalnej w relacjach zawodowych.
4. Aktywne słuchanie i efektywne przekazywanie informacji
- Cechy aktywnego słuchacza.
- Parafraza, klaryfikacja, odzwierciedlanie emocji.
- Mowa ciała i komunikaty niewerbalne.
- Umiejętność precyzyjnego i zrozumiałego formułowania myśli.
5. Informacja zwrotna (feedback)
- Rola informacji zwrotnej w rozwoju pracowników i zespołu.
- Techniki udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej (model FUKO, kanapka, SBI).
- Przyjmowanie feedbacku – rozwijanie otwartości i odporności psychicznej.
6.Komunikacja w sytuacjach konfliktowych
- Przyczyny i źródła konfliktów w zespole.
- Rola komunikacji w rozwiązywaniu konfliktów.
- Style radzenia sobie z konfliktem: współpraca, kompromis, unikanie, rywalizacja, dostosowanie.
7.Komunikacja w zespole wielopokoleniowym i różnorodnym
- Specyfika komunikacji w zespole zróżnicowanym pod względem wieku, kultury i doświadczenia.
- Dostosowywanie stylu komunikacji do odbiorcy.
- Eliminowanie stereotypów i uprzedzeń w zespole.
8. Podsumowanie, dyskusja
- Omówienie najważniejszych wniosków ze szkolenia
- Sesja pytań i odpowiedzi
9.Walidacja efektów uczenia się.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Wprowadzenie do sztucznej inteligencji (AI) w przemyśle | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Przemysł 4.0 i rola AI w nowoczesnej produkcji | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Proces lakierniczy – etapy i możliwości zastosowania AI | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Systemy wizyjne i analiza obrazu w lakierni | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Optymalizacja zużycia materiałów i energii z użyciem AI | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Wdrażanie AI w lakierni – krok po kroku | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Bezpieczeństwo, kompetencje i przyszłość zawodów w dobie AI | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Podsumowanie, dyskusja | Prowadzący Marek Głowacki | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej w środowisku pracy | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Style komunikacji interpersonalnej | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Bariery komunikacyjne w pracy zespołowej | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Aktywne słuchanie i efektywne przekazywanie informacji | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Przerwa obiadowa | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Informacja zwrotna (feedback) | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Komunikacja w sytuacjach konfliktowych | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Przerwa kawowa | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Komunikacja w zespole wielopokoleniowym i różnorodnym | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Podsumowanie, dyskusja | Prowadzący Paweł Bielak | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 4 214,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 4 214,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 263,38 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 263,38 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Marek Głowacki
Trener i doradca z zakresu AI, wykształcenie wyższe, od 10 lat związany z branżą IT. Trener i nauczyciel informatyki.
Wykorzystywane narzędzia i technologie:
Java: asynchroniczne programowanie, zdarzenia, model aktorów, reaktywne programowanie, OOP,
Spring (Boot, Data, Security, MVC), JPA, Hibernate, REST API, Thymeleaf, Maven.
Salesforce: Apex, SOQL, Salescloud, LWC, Aura, Webstorm.
Dodatkowo: Vert.X, Python, Kotlin, GIT, MySQL, Docker, Ngix Proxy Manager, IntelliJ, Workbench, Bitbucket, Confluence, Jira, Open VPN, RDP, AnyConnect, WinSCP.
Paweł Bielak
Doświadczenie w ocenie wniosków o dofinansowanie i biznesplanów w związku z dotacjami na utworzenie działalności gospodarczych oraz przedsiębiorstw społecznych we współpracy z OWES (6 subregionów) oraz wiele projektów dotacyjnych na terenie całego kraju.
Indywidualne i grupowe doradztwo zawodowe zarówno dla różnych grup docelowych odbiorców.
kilka tysięcy godzin szkoleniowych i doradczych zrealizowanych w zakresie przedsiębiorczości, zarządzania, marketingu.
Kilka tysięcy godzin doradztwa zawodowego oraz pośrednictwa pracy.
Kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej w branży szkoleniowej, technicznej oraz handlu. Wprowadzenie na rynek marki meblowej.
Zainicjowanie, utworzenie i wsparcie w prowadzeniu przedsiębiorstwa społecznego w formie spółki z o.o. non profit.
Doświadczenie w szkoleniach dla pracowników administracji oraz kadry Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują:
Podręcznik uczestnika: ● Lista praktycznych komend AI w nauczaniu.
Certyfikat Uczestnictwa w szkoleniu.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych 1h= 45m
Metodyka szkolenia: Szkolenie odbywa się w formie warsztatów z praktycznymi ćwiczeniami.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT. *Wg rozporządzeń Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi