„Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy” - szkolenie w ramach projektu Akademia HR
„Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy” - szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci:
− zespoły HR,
− Pracownicy/Pracownice odpowiedzialni/e za politykę personalnąprzedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
− Menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji13-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi43
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie „Zarządzanie zmianami wynikającymi z przeobrażeń na rynku pracy” przygotowuje uczestników do skutecznego wdrażania zmian w organizacji. Uczestnicy poznają nowe trendy HR, dobre praktyki w zarządzaniu kapitałem ludzkim, innowacyjne rozwiązania i sposoby pracy z interesariuszami, szczególnie w kontekście radzenia sobie z oporem wobec zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje znaczenie zmian społecznych i gospodarczych (na poziomie Polski i świata) i ich wpływ na procesy zarządzania kapitałem ludzkim. | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy aktualnych zmian społecznych i gospodarczych dla funkcjonowania swojego przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje i opisuje nowe trendy w obszarze HR / zarzadzania kapitałem ludzkim wynikające z sytuacji na rynku pracy oraz ich wpływ na wyzwania i politykę personalną własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Wskazuje 5 nowych aktualnych trendów w obszarze HR | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Monitoruje działania, programy HR, które wdrażają najczęściej firmy z jego/jej branży. Wskazuje zarówno korzyści jak i ograniczenia oraz zagrożenia związane z tymi rozwiązaniami. | Kryteria weryfikacji Wymienia korzyści i ograniczenia oraz zagrożenia działań HR, na podstawie wybranego przykładu | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wiedza: Sporządza wnioski z analizy dobrych praktyk HR innych organizacji i wykorzystuje je w planowanych u siebie wdrożeniach. | Kryteria weryfikacji Dokonuje analizy dobrych praktyk HR na podstawie swojego przedsiębiorstwa | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Umiejętności: Opracowuje innowacyjne rozwiązania w obszarze polityki personalnej własnej firmy i sprawnie włącza w ich realizację wszystkie grupy pracowników, których te zmiany dotyczą. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje 1 innowacyjne rozwiązanie w obszarze polityki HR | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Umiejętności: Inicjuje i wdraża w organizacji zmiany związane z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i procesów HR. | Kryteria weryfikacji Wdraża 1 innowacyjne rozwiązanie w obszarze polityki HR | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Umiejętności: Diagnozuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych (z uwzględnieniem m.in. płci, wieku, pochodzenia etnicznego i poglądów) i przygotowuje dla nich odpowiednie programy HR ukierunkowane nie tylko na zaspokojenie tych potrzeb, lecz także na pełną integrację pracowników w ramach organizacji. | Kryteria weryfikacji Opisuje potrzeby różnych interesariuszy i zróżnicowanych grup pracowniczych w obszarze HR | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje źródła (np. obawy pracowników przed utratą pracy, niedopasowaniem kompetencji itp.) i sprawnie eliminuje przejawy oporu przed zmianami. | Kryteria weryfikacji Wymienia 4 źródła oporu przed zmianą | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje potrzeby, obawy i oczekiwania różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca i menedżerska, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w stosunku do procesów zmian związanych z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. Omawia je na bieżąco i uwzględnia w swoich działaniach. | Kryteria weryfikacji Wymienia 4 potrzeby i oczekiwania różnych grup interesariuszy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencja społeczne: Wspiera u pracowników budowanie nowych postaw i zachowań adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymogów firmy. | Kryteria weryfikacji Wykazuje postawę wspierającą w stosunku do innych pracowników | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencja społeczne: Ocenia gotowość przedsiębiorstwa i pracowników do przeprowadzenia zmian. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje ankietę gotowości do wprowadzenia zmiany w przedsiębiorstwie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Odpowiednio do potrzeb różnych grup interesariuszy objaśnia działania związane z wdrażaniem nowych rozwiązań HR. | Kryteria weryfikacji Omawia działania związane z wdrożeniem nowych rozwiązań HR | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Kształtuje wśród współpracowników pozytywne nastawienie do zmian. | Kryteria weryfikacji Prezentuje pozytywne nastawienie do zmian | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1 – Kontekst zmian na rynku pracy
Blok 1. Zmiany społeczne i gospodarcze – wpływ na HR
- Makrotrendy demograficzne, technologiczne i kulturowe w Polsce i na świecie - wykład (teoria)
- Globalizacja, transformacje cyfrowe i zrównoważony rozwój – ich wpływ na rynek pracy - prezentacja (teoria)
- Rola HR w zarządzaniu zmianą systemową w organizacjach - analiza przedsiębiorstwa (praktyka)
Blok 2. Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim
- Nowe modele pracy (zdalna, hybrydowa, elastyczne formy zatrudnienia) - prezentacja (teoria)
- Zmiany pokoleniowe i zarządzanie różnorodnością - ćwiczenia (praktyka)
- Personalizacja doświadczeń pracownika i kultura organizacyjna jako przewaga konkurencyjna - warsztat (praktyka)
Dzień 2 – Analiza otoczenia i benchmarki HR
Blok 3. Analiza trendów i praktyk w branży – benchmarking HR
- Przegląd programów HR w wybranych firmach z różnych branż - studium przypadków (teoria)
- Korzyści, ograniczenia i zagrożenia przy wdrażaniu nowych modeli HR - wykład (teoria)
- Analiza i interpretacja danych z raportów branżowych - analiza przedsiębiorstwa (praktyka)
Blok 4. Wnioski i adaptacja dobrych praktyk HR
- Praktyczne case studies – przekształcanie inspiracji w działania (praktyka)
- Metody oceny skuteczności i dopasowania praktyk HR - prezentacja (teoria)
- Tworzenie planu adaptacji wybranych rozwiązań w swojej organizacji - warsztaty (ćwiczenia)
Dzień 3 – Projektowanie i wdrażanie innowacyjnych zmian HR
Blok 5. Kreowanie innowacyjnych rozwiązań HR
- Design Thinking i Agile w polityce personalnej - wykład (teoria)
- Wdrażanie zmian w cyklu życia pracownika (rekrutacja, rozwój, retencja) - warsztaty (praktyka)
- Tworzenie środowiska sprzyjającego innowacjom HR - prezentacja (teoria)
Blok 6. Włączenie pracowników w proces zmian
- Strategie angażowania pracowników w procesy transformacji - ćwiczenia + case study (praktyka)
- Komunikacja zmian – język korzyści i dialog z pracownikami - ćwiczenia (praktyka)
- Rola liderów i ambasadorów zmian w organizacji - dyskusja moderowana (teoria)
Dzień 4 – Praca z interesariuszami i diagnoza potrzeb
Blok 7. Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań interesariuszy
- Mapowanie interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych - ćwiczenia (praktyka)
- Analiza potrzeb z uwzględnieniem różnorodności (wiek, płeć, kultura) - warsztat grupowy (praktyka)
- Tworzenie dedykowanych programów HR – inkluzywność i integracja - ćwiczenia indywidualne (praktyka)
Blok 8. Dostosowanie komunikacji i działań HR
- Jak mówić o zmianach – narzędzia i techniki dopasowane do grup docelowych - prezentacja (teoria)
- Uwzględnianie głosu interesariuszy w procesach HR - wykład (teoria)
- Monitoring i ewaluacja działań pod kątem satysfakcji i efektywności - dyskusja (teoria)
Dzień 5 – Zarządzanie oporem i rozwijanie kultury zmiany
Blok 9. Opór wobec zmian – źródła, symptomy, reakcje
- Psychologiczne aspekty oporu wobec zmian (strach, niepewność, wypalenie) - dyskusja (teoria)
- Strategie radzenia sobie z oporem – podejścia indywidualne i grupowe - warsztat (praktyka)
- Rola liderów i HR w neutralizowaniu barier - wykład (teoria)
Blok 10. Kształtowanie kultury otwartości na zmiany
- Promowanie pozytywnego nastawienia i postaw proaktywnych - warsztat (praktyka)
- Budowanie zaangażowania i współodpowiedzialności wśród pracowników - ćwiczenia (praktyka)
- Podsumowanie szkolenia – opracowanie planów działań dla własnej organizacji (praktyka)
Dzień 6 – Walidacja usługi
Walidacja:
a. Wywiad ustrukturyzowany
Wywiad ustrukturyzowany to forma walidacji, w której każdemu uczestnikowi zadawany jest ten sam zestaw pytań, w tej samej kolejnością ocenie podlega zarówno treść odpowiedzi, jak i ich odniesienie do praktyki zawodowej.
Etapy przebiegu walidacji:
1. Przygotowanie uczestnika - Uczestnik otrzymuje wcześniej informację o celu wywiadu i zakresie tematycznym (1 dzień wcześniej).
2. Prowadzenie wywiadu - Osoba prowadząca zadaje pytania w ustalonej kolejności.
Oceniane są:
- merytoryczność odpowiedzi,
- umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce,
- świadomość wyzwań rynkowych,
- konsekwencja i spójność wypowiedzi.
b. Test teoretyczny:
Test 10 pytań wielokrotnego wyboru - czas. 30 min. (zaliczenie 70%)
osoba walidująca: Bogna Zaborowska
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Sesje warsztatowe i dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń
- Analiza
- Test wiedzy.
1 godzina dydaktyczna = 60 min. (przerwy są wliczane w koszt realizacji usługi)
liczba godzin teoretycznych: 20h
liczba godzin praktycznych: 23h
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę. Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP (https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Blok 1. Zmiany społeczne i gospodarcze – wpływ na HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Blok 2. Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 14-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Blok 3. Analiza trendów i praktyk w branży – benchmarking HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Blok 4. Wnioski i adaptacja dobrych praktyk HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Blok 5. Kreowanie innowacyjnych rozwiązań HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Blok 6. Włączenie pracowników w proces zmian | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 Blok 7. Diagnozowanie potrzeb i oczekiwań interesariuszy | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Blok 8. Dostosowanie komunikacji i działań HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Blok 9. Opór wobec zmian – źródła, symptomy, reakcje | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Blok 10. Kształtowanie kultury otwartości na zmiany | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 18-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Walidacja: wywiad ustrukturyzowany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Walidacja: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Podsumowanie szkolenia - dyskusja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 21-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 200,17 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 040,79 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Baron
Wykształcenie wyższe – studia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Politechnice Śląskiej. Dodatkowo ukończone szkolenia z zakresu biznesowego języka angielskiego oraz zarządzania zmianą (ponad 120 godzin szkoleń w ciągu ostatnich 24 miesięcy).
Usługi realizowane w zakresie strategii rozwoju firm, optymalizacji procesów biznesowych oraz wdrażania nowoczesnych metod zarządzania. Trener posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Usługi: firma Chemnaft (60h), firma BTLA SKILLS Sp. z o.o. (60h)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacje w formie papierowej
- Prezentacje w postaci projekcji na projektorze (opcjonalnie)
- Program szkolenia
- Flipchart
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe - w dniu rozpoczęcia szkolenia w formie papierowej
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest: uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Informacje dodatkowe
- koszt przeprowadzenia walidacji jest wliczony w koszt szkolenia - nie stanowi dodatkowego kosztu
- podczas szkolenia prowadzona będzie lista obecności
- przerwy są wliczane w koszt szkolenia
- w przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi