Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy - szkolenie w ramach projektu Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci:
− zespoły HR,
− Pracownicy/Pracownice odpowiedzialni/e za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
− Menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy", przygotowuje uczestnika do tworzenia strategii procesów HR ukierunkowanych na zrównoważony rozwój, w tym z uwzględnieniem zielonej gospodarki. Wspiera wdrażanie rozwiązań opartych na analizie potrzeb interesariuszy i integracji różnych grup pracowników, zapewniając im udział i korzyści z realizacji celów organizacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyć na grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Wymienia 5 uniwersalnych założeń zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategię HR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Opisuje potrzeby kluczowe potrzeby rozwojowe firmy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Wiedza: Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń „zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Omawia wyzwania polityki "zielonej gospodarki" dla własnej organizacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występujące na nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Wskazuje 3 trendy w ramach kształtowania nowoczesnej polityki personalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.: kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Przygotowuje i omawia diagnozę grup interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych firmy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesów HR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Bada i ocenia poziom satysfakcji pracowników w kontekście programów i procesów zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną na zrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Wymienia punkty przygotowania kompleksowej strategii procesów HR | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki. Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Definiuje poszczególne wskaźniki strategii HR, na podanych przykładzie | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Umiejętności: Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Definiuje planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaru HR dla swojej firmy | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywności organizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia 5 przykładowych korzyści rozwiązań w ramach łączenia efektywności organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dla kultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Omawia założenia firmowego kodeksu etycznego | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupami współpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest wrażliwość proekologiczna | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, ze szczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Omawia zasady zrównoważonego rozwoju dla interesariuszy swoje organizacji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1: Fundamenty zrównoważonego rozwoju w HR
Blok 1. Zrównoważony rozwój a strategia organizacji
- Pojęcie zrównoważonego rozwoju w kontekście biznesowym i HR. - wykład prezentacja (teoria)
- Przekładanie celów zrównoważonego rozwoju (SDGs) na cele organizacji. - warsztat (praktyka)
- Budowanie spójnej wizji rozwoju firmy w oparciu o zrównoważone wartości. - ćwiczenia (praktyka)
Blok 2. Zielona gospodarka a polityka personalna
- Wpływ zielonej transformacji na kształtowanie polityki HR. - dyskusja, wykład (teoria)
- Wyzwania i możliwości wynikające z proekologicznych trendów. - prezentacja (teoria)
- Przykłady dobrych praktyk zielonego HR w firmach. - case study (praktyka)
Dzień 2: Strategiczne planowanie HR
Blok 3. Diagnoza organizacji – punkt wyjścia dla strategii HR
- Identyfikowanie potrzeb rozwojowych organizacji. - wykład (teoria)
- Analiza interesariuszy: zarząd, menedżerowie, pracownicy, grupy społeczne i kulturowe. - warsztat(praktyka)
- Narzędzia i metody badań potrzeb i oczekiwań.- ćwiczenia w grupach (praktyka)
Blok 4. Tworzenie strategii HR ukierunkowanej na zróżnicowany rozwój
- Strategiczne planowanie rozwoju kapitału ludzkiego. - warsztat (praktyka)
- Włączanie interesariuszy w proces budowy strategii HR. - prezentacja (teoria)
- Dopasowanie działań HR do celów organizacji i potrzeb pracowników. - wykład (teoria)
Dzień 3: Nowoczesna polityka personalna w praktyce
Blok 5. Trendy rynku pracy a HR przyszłości
- Analiza aktualnych trendów (demografia, digitalizacja, AI, praca hybrydowa). - analiza przedsiębiorstwa (praktyka)
- Reagowanie na zmienność rynku pracy i nowe oczekiwania pracowników. - prezentacja (teoria)
- Tworzenie elastycznych i innowacyjnych rozwiązań HR. - ćwiczenia (praktyka)
Blok 6. Integracja i różnorodność w HR
- Włączanie wszystkich grup wiekowych, społecznych i kulturowych. - wykład (teoria)
- Równość szans i przeciwdziałanie wykluczeniom. - dyskusja (teoria)
- Budowanie kultury organizacyjnej opartej na różnorodności. - warsztat (praktyka)
Dzień 4: Monitoring, ewaluacja i partycypacja
Blok 7. Monitorowanie i ewaluacja strategii HR
- Ustalanie mierzalnych wskaźników efektywności HR. - warsztat (praktyka)
- Narzędzia do oceny satysfakcji i zaangażowania pracowników. - prezentacja (teoria)
- Analiza wyników i wdrażanie wniosków w praktyce. - analiza przedsiębiorstwa (praktyka)
Blok 8. Komunikacja i partycypacja pracowników
- Komunikowanie procesów HR z uwzględnieniem grup interesariuszy. - prezentacja (teoria)
- Tworzenie przestrzeni do współdecydowania i wspólnego rozwoju. - warsztat (praktyka)
- Pozyskiwanie akceptacji dla działań HR wśród wszystkich grup pracowników. - wykład (teoria)
Dzień 5: Wdrażanie wartości i etyki w organizacji
Blok 9. Łączenie efektywności z korzyściami społecznymi
- HR jako partner biznesowy i społeczny. - wykład (teoria)
- Rozwój organizacji poprzez rozwój ludzi. - dyskusja (teoria)
- Projektowanie systemów motywacyjnych z uwzględnieniem korzyści dla pracowników. - ćwiczenia (praktyka)
Blok 10. Etyka, wartości i odpowiedzialność ekologiczna
- Tworzenie kodeksu etycznego i programów etyki organizacyjnej. - warsztat(praktyka)
- Wdrażanie postaw odpowiedzialności ekologicznej w środowisku pracy. - warsztat (praktyka)
- HR jako promotor kultury zrównoważonego rozwoju. - wykład, dyskusja (teoria)
Walidacja:
a. Wywiad ustrukturyzowany
Wywiad ustrukturyzowany to forma walidacji, w której każdemu uczestnikowi zadawany jest ten sam zestaw pytań, w tej samej kolejności, a ocenie podlega zarówno treść odpowiedzi, jak i ich odniesienie do praktyki zawodowej.
Etapy przebiegu walidacji:
1. Przygotowanie uczestnika - Uczestnik otrzymuje wcześniej informację o celu wywiadu i zakresie tematycznym (1 dzień wcześniej).
2. Prowadzenie wywiadu - Osoba prowadząca zadaje pytania w ustalonej kolejności.
Oceniane są:
- merytoryczność odpowiedzi,
- umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce,
- świadomość wyzwań rynkowych,
- konsekwencja i spójność wypowiedzi.
b. Test teoretyczny:
Test 10 pytań wielokrotnego wyboru - czas. 30 min. (zaliczenie 70%)
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń.
- Test wiedzy.
osoba walidująca: Bogna Zaborowska
1 godzina dydaktyczna = 60 min. (przerwy są wliczane w koszt realizacji usługi)
liczba godzin teoretycznych: 20h
liczba godzin praktycznych: 20h
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipchart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Uczestnik może uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę przed rozpoczęciem usługi (szkolenia) za pomocą różnych form, metod i narzędzi wspierających proces uczenia się, tj:
Formy przygotowania się do szkolenia:
- Samokształcenie (self-study)
- Przegląd literatury branżowej, książek, artykułów, e-booków.
- Oglądanie webinarów i wykładów dostępnych online (np. YouTube, TED, kursy MOOC).
- Konsultacje indywidualne lub grupowe
- Spotkania z mentorem lub ekspertem z danej dziedziny.
- Konsultacje z innymi uczestnikami, którzy posiadają już doświadczenie.
- Uczestnictwo w wstępnych warsztatach lub sesjach wprowadzających
- Organizowanych przez usługodawcę lub inne instytucje edukacyjne.
Metody porządkowania i uzupełniania wiedzy:
- Mapowanie wiedzy (mind mapping)
- Tworzenie map myśli w celu wizualizacji, co już wiadomo i gdzie są luki.
- Uczenie się przez powtarzanie (spaced repetition)
- Korzystanie z aplikacji do nauki z wykorzystaniem powtórek, np. Anki.
- Notowanie i tworzenie konspektów
- Tworzenie własnych materiałów pomocniczych i streszczeń zagadnień.
- Testowanie się (self-assessment)
- Rozwiązywanie quizów, testów online, przykładowych zadań.
Narzędzia wspierające przygotowanie:
- Platformy edukacyjne:
- Coursera, Khan Academy, edX, Udemy, FutureLearn.
- Aplikacje do nauki i organizacji:
- Notion, Evernote, Quizlet, Anki, Trello.
- Źródła informacji branżowych:
- Fora, blogi, podcasty, newslettery, grupy na LinkedIn lub Facebooku.
- Materiały od organizatora szkolenia:
- Jeżeli dostępne – sylabus, zakres tematyczny, materiały wprowadzające.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Blok 1. Zrównoważony rozwój a strategia organizacji | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Blok 2. Zielona gospodarka a polityka personalna | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Blok 3. Diagnoza organizacji – punkt wyjścia dla strategii HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Blok 5. Trendy rynku pracy a HR przyszłości | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Blok 6. Integracja i różnorodność w HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 09-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Blok 7. Monitorowanie i ewaluacja strategii HR | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Blok 8. Komunikacja i partycypacja pracowników | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Blok 9. Łączenie efektywności z korzyściami społecznymi | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Blok 10. Etyka, wartości i odpowiedzialność ekologiczna | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Walidacja: wywiad ustrukturyzowany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Walidacja: test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Podsumowanie szkolenia - dyskusja | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 11-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 790,80 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 707,97 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,77 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,70 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Baron
Wykształcenie wyższe – studia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Politechnice Śląskiej. Dodatkowo ukończone szkolenia z zakresu biznesowego języka angielskiego oraz zarządzania zmianą (ponad 120 godzin szkoleń w ciągu ostatnich 24 miesięcy).
Usługi realizowane w zakresie strategii rozwoju firm, optymalizacji procesów biznesowych oraz wdrażania nowoczesnych metod zarządzania. Trener posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Usługi: firma Qualitium (60h), firma BTLA Sp. z o.o. (60h)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Ankiety
- Pre i Post testy
- Prezentacja
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe - w dniu rozpoczęcia szkolenia w formie papierowej
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć
Informacje dodatkowe
- koszt przeprowadzenia walidacji jest wliczony w koszt szkolenia - nie stanowi dodatkowego kosztu
- podczas szkolenia prowadzona będzie lista obecności
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb”
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi