Obróbka z retuszem w Adobe Photoshop i grafika komputerowa w Adobe Illustrator oraz Canva
Obróbka z retuszem w Adobe Photoshop i grafika komputerowa w Adobe Illustrator oraz Canva
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby, które chcą nabyć kompetencje w zakresie tworzenia grafiki komputerowej w programach Adobe Photoshop i Adobe Illustrator w Canvie.
Szkolenie jest skierowane do:
- Właścicieli małych i średnich firm, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność w social media i pozyskać nowych klientów.
- Specjalistów ds. marketingu i osób odpowiedzialnych za promocję firmy w social media.
- Przedsiębiorców w branży usługowej, takich jak fryzjerzy, barberzy, kosmetolodzy, trenerzy personalni, którzy chcą skutecznie promować swoje usługi online.
- Osób, które planują rozpocząć działalność online i chcą budować swoją obecność w mediach społecznościowych od podstaw.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi52
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do praktycznego opanowania programów Adobe Photoshop, Illustrator i Canva. Obecna rzeczywistość wymaga od nas takich umiejętności nieomal codziennie. Budowanie przekazu za pomocą grafiki bez względu na to czy jest to plakat, strona internetowa, aplikacja do tabletu czy też ulotka, wyrasta do jednej z ważniejszych umiejętności obecnych czasów.Każdy moduł oznacza inny program, a wybraliśmy najważniejsze i najpowszechniej używane na rynku oprogramowanie firmy ADOBE.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza – charakteryzuje funkcje niezbędnych narzędzi w programach. | Kryteria weryfikacji Definiuje istotne funkcje programu takie jak kadrowanie, krzywe, warstwy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Umiejętności – dobiera właściwe funkcje programu do potrzebnej zmiany. | Kryteria weryfikacji Odpowiednio dokonuje niezbędnej zmiany w obrabianym zdjęciu. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne – ustala sobie cele i priorytety działania | Kryteria weryfikacji Każdemu działaniu przypisuje priorytet, aby uzyskać założony cel. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W ramach szkolenia udostępniamy pakiet 24 programów ADOBE (Photoshop, Indesign, Illustrator, Premier…) do końca trwania szkolenia
Obróbka w Adobe Photoshop
Podstawowa obróbka
- dopasowania (adjustments)
- poziomy (levels), krzywe (curves)
- użycie filtrów fotograficznych cyfrowych
- cienie i prześwietlenia (shadows/highlights)
Omówienie narzędzi do modyfikacji koloru
- barwa, nasycenia zdjęcia (hue/saturation)
- dopasowania balansu kolorów (color balance)
- ew. jaskrawość (vibrance) – PS cs4
- dopasuj kolor (match color)
- wymień kolor (replace color)
Pędzle – grubość, twardość, gęstość (krycie), tryby pracy
- pędzel historii – zasada działania
- pędzel do rozjaśniania, przyciemniania, zasady działania
- pędzel nasycenia koloru – zasada działania
- pędzel rozmiękczania, oraz smarowania – zasada działania
Kadrowanie – zasady kadrowania (siła przyciemnienia odciętych boków, perspektywa w kadrowaniu, dobieranie szerokości, wysokości)
Zapisywanie zdjęć:
- Formaty JPG, TIFF, PSD
- Wielkość użytkowa
- Jakość zapisywanych zdjęć
Zaznaczenia w photoshopie
- Narzędzia do zaznaczenia lasso – typy I sposoby użycia
- Różdżka
- Grubości zaznaczenia
- Sposoby modyfikacji zaznaczenia – transform selection
- Zmiana grubości zaznaczenia (feather oraz refining edge)
Działanie obiektowe
- warstwy
- transformacja obiektów – zmiana wielkości, perspektywy, proporcji, wyginanie, siatka warp
- wycinanie, wklejanie, przenoszenie, nakładanie
- gęstość obiektów (krycie)
- tryby mieszania
Zaawansowane sposoby zaznaczania
- zaznaczanie poprzez zasięg koloru
- szybka maska Quick mask
- maska
- ścieżki
- proces zamiany ścieżki na maski
Typografia i efekty specjalne na warstwach:
- wprowadzanie tekstu do obrazu
- przenikanie typografii I obrazu - blend
- dodawanie efektów specjalnych do tekstu
- ścieżki tekstu
- efekty specjalne, cieniowanie, wypełnianie itd.
Style warstw – rodzaje i użytkowanie
- wprowadzanie stylów warstw
- wgrywanie dodatkowych stylów warstw
Podstawowe i zaawansowane filtry - sposoby ich wykorzystania w fotografii:
- rozmycia (blur)
- zniekształcenia (Distort)
- wszystkie najważniejsze filtry używane w obróbce fotografii, lub projektach nowoczesnych mediów
- mieszanie filtrów i różnych efektów graficznych w obróbce zdjęć
- WYOSTRZANIE ZDJĘĆ unsharp mask, smart sharpen, filtr górnoprzepustowy
- WYGŁADZANIE ZDJĘĆ median i inne
- dodawanie / Usuwanie szumów
- textures – grain – dodawanie ziarna
- mgła w plenerze – renderowanie efektów mgły i światła
Retusz w Adobe Photoshop
1. Obróbka zdjęć produktu oraz profesjonalny retusz – techniki stosowane przez profesjonalistów
Technika FS (frequency separation)
- rozdzielenie częstotliwości
- usuwanie skaz na warstwie "wysokich"
- wygładzanie światłocieni na warstwie "low" (w tym usuwanie cieni spod oczu)
- dodawanie/usuwanie światłocieni za pomocą techniki dodge/burn
- poprawa kolorystyki i jasności z wykorzystaniem pędzla mieszającego
poprawa ust z wykorzystaniem stylów warstw
- zmiana koloru
- dodanie ciemniejszej obwódki
- dodawanie odbłysku
poprawa oczu z wykorzystaniem stylów warstw, warstw dopasowania i trybów mieszania warstw
- zmiana kolory + dodanie obwódki
- usuwanie przebarwień i popękanych żyłek
- dodawanie odblasków i rozbłysków + usuwanie niechcianych
- dodawanie rzęs na 2 sposoby
włosy
- zmiana koloru
- wygładzanie fryzury - usuwanie niechcianych włosków z użyciem stempla (cyfrowy fryzjer)
- dodawanie światłocieni i odblasków
2. Fotomontaż - zaawansowane sposoby zaznaczania, wymiana tła w portrecie (wycinanie włosów z tła), dopasowywanie koloru, jasności i światłocieni wklejanych elementów różnymi technikami.
wymiana tła za postacią
- może to być na tym samym portrecie który wcześniej będą retuszować
- korzystanie z zaawansowanych narzędzi do zaznaczania - "poprawa zaznaczenia", kalkulacje, wykorzystanie kanałów barwnych i praca na nich z użyciem pędzli o różnyh trybach krycia
- dobieranie odpowiedniego tła, pasującego do obrabianego zdjęcia
- poprawa jasności i kolorystyki warstw
"zamiana twarzy" z użyciem funkcji automatycznego mieszania warstw
efekty specjalne - różne sposoby na przerabianie zdjęć, a w tym:
- efekt malarski - zmiana kolorystyki, światłocieni i dodawanie tekstury spękanej farby, czy płótna
- stare zdjęcie - szum, rozmycie brzegów, winieta, sztuczna głębia ostrości, kolorystyka i tekstura starego zdjęcia
- cross - naśladowanie efektu wywoływania cross'owego, czyli zmiana kolorystyki, zamiana czerni na jakąś barwę, zabawa ostrością i dodanie
- dodawanie śniegu
- deszczowe klimaty - dodawanie deszczu, zmiana koloru, dodawanie odbić itp
Program z obróbki orientacyjny, zależny od poziomu uczestnika.
ADOBE ILLUSTRATOR
Wprowadzenie i podstawy projektowania wektorowego
- Wprowadzenie do Adobe Illustrator: zastosowania, różnice między grafiką rastrową a wektorową, interfejs i konfiguracja dokumentu.
- Narzędzia podstawowe i rysowanie: figury geometryczne, kolory, wypełnienia i obrysy.
- Ścieżki i pióro (Pen Tool): linie, krzywe Béziera, punkty kontrolne.
- Praca z tekstem i typografia: formatowanie, tekst na ścieżce, krzywe, tworzenie logotypu.
- Ćwiczenie praktyczne: projekt etykiety produktu lub wizytówki.
- Warstwy i porządkowanie pracy: grupowanie, porządkowanie, wyrównywanie.
Grafika wektorowa w praktyce
- Krzywe, kształty złożone i Pathfinder: łączenie, odejmowanie, narzędzie Shape Builder.
- Kolory i efekty: gradienty, Mesh Tool, efekty rastrowe i wektorowe.
- Tworzenie ilustracji i ikon: projektowanie ikon, siatki i prowadnice.
- Ćwiczenie praktyczne: zestaw ikon do aplikacji mobilnej lub strony.
- Praca z obrazami rastrowymi: trasowanie, maski przycinające, linkowanie.
- Złożone projekty: plakat, ulotka, infografika, kompozycja i styl.
Projekty, eksport i praca komercyjna
- Tworzenie logo i brandingu: zasady projektowania, skalowalność, kontrast.
- Ćwiczenie praktyczne: projekt logotypu lub redesign znanego logo.
- Przygotowanie do druku i eksport: formaty, spady, kolory CMYK, eksport internetowy.
- Automatyzacja i narzędzia zaawansowane: symbole, efekty, szablony, biblioteki.
CANVA
Moduł 1: Wprowadzenie do Canva
- różnice między wersją darmową a Pro
- Interfejs użytkownika – omówienie narzędzi i menu
- Rodzaje projektów: posty, prezentacje, plakaty, dokumenty, wideo itd.
Moduł 2: Podstawy projektowania w Canva
- Wybór formatu projektu (rozmiary, szablony)
- Korzystanie z gotowych szablonów
- Dodawanie i edycja tekstu (czcionki, kolory, odstępy)
- Praca z elementami graficznymi: ikony, linie, ramki, ilustracje
- Kolorystyka i dopasowanie stylu graficznego
- Ćwiczenie praktyczne: Stworzenie własnego posta na Instagram
Moduł 3: Praca z obrazami i grafiką
- Wgrywanie własnych zdjęć i plików
- Edycja zdjęć: filtry, przycinanie, przezroczystość, warstwy
- Tworzenie kolaży, grafik promocyjnych i miniatur do wideo
- Korzystanie z elementów Pro i darmowych grafik
- Ćwiczenie praktyczne: Zaprojektowanie grafiki promocyjnej wydarzenia
Moduł 4: Projektowanie prezentacji i dokumentów
- Tworzenie slajdów i prezentacji
- Animacje i przejścia między slajdami
- Generowanie dokumentów PDF (oferty, CV)
- Współpraca zespołowa nad projektem
- Ćwiczenie praktyczne: Stworzenie mini-prezentacji
Moduł 5: Canva w marketingu i mediach społecznościowych
- Tworzenie grafik do postów, stories, reklam i rolek
- Planowanie i automatyczne publikowanie treści (Canva Scheduler)
Usługa realizowana w formule godzin dydaktycznych 45 min. Przerwy i walidacja wliczają się w czas trwania usługi. Uczestnikowi przysługuje przerwa na każde 4 godzin – 15 minut. Przerwa realizowana jest na prośbę uczestnika.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Adobe Photoshop cz.1 | Prowadzący Mikołaj Nowosad | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Adobe Photoshop cz.2 | Prowadzący Mikołaj Nowosad | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Adobe Photoshop cz.3 | Prowadzący Mikołaj Nowosad | Data realizacji zajęć 06-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Adobe Photoshop cz.4 | Prowadzący Mikołaj Nowosad | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Retusz w Adobe Photoshop cz.1 | Prowadzący Mikołaj Nowosad | Data realizacji zajęć 12-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Retusz w Adobe Photoshop cz.2 | Prowadzący Mikołaj Nowosad | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Canva cz.1 | Prowadzący Sebastian Goździerski | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Canva cz.2 | Prowadzący Sebastian Goździerski | Data realizacji zajęć 28-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Adobe Illustrator cz.1 | Prowadzący Michalina Chodanionek | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Adobe Illustrator cz.2 | Prowadzący Michalina Chodanionek | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Adobe Illustrator cz.3 | Prowadzący Michalina Chodanionek | Data realizacji zajęć 20-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Adobe Illustrator cz.4 | Prowadzący Michalina Chodanionek | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja - test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący Sebastian Goździerski | Data realizacji zajęć 22-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 760,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 760,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agata Niżnikiewicz
Fotograf z dużym doświadczeniem zawodowym. Realizowała projekty zarówno komercyjne, jak i artystyczne. Jej pracy prezentowane były na wystawach w wielu miastach Polski. Wielokrotnie nagradzana.
W trakcie pracy jako instruktor przeszkoliła wiele osób. Z zaangażowaniem podchodzi do kolejnych zajęć. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego kursanta, od początku otrzymuje pozytywne opinie od uczestników szkoleń. W ciągu ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia rozpoczęcia usługi, aktywnie działa w branży zbierając i rozwijając swoje doświadczenie zawodowe oraz podnosząc swoje kwalifikacje.
2017 - Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu, kierunek : Sztuka Mediów, specjalizacja :Fotografia i Multimedia
2013-2017 - Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, kierunek : Grafika, specjalizacja : Grafika Warsztatowa
Martyna Rzepka
potrafi płynnie łączyć estetykę z użytecznością, tworząc cyfrowe produkty, które są zarówno piękne, jak i funkcjonalne. Podczas projektowania produktów zwraca uwagę na każdy szczegół swojej pracy i dba o to, aby były one przyjazne dla użytkownika. Inspirację czerpie z dobrych i sprawdzonych praktyk. Podczas projektowania produktów zwraca uwagę na każdy szczegół swojej pracy i
dba o to, aby była ona przyjazna dla użytkownika. Inspiruje się dobrymi i sprawdzonymi praktykami, trendami technologicznymi i modą. Wykształcenie
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Projektowanie graficzne Licencjat (Lic.), Projektowanie graficzne 2014 – 2018
Licencje i certyfikaty
Digital Designer Digital Designer
Design Practice PL
Michalina Chodanionek
Fototechnik - Technikum Fotograficzne w Katowicach
Grafik komputerowy - Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach
Specjalizacja:
Grafika reklamowa
Fotografia zwierząt i natury, portretowa, podróżnicza
Działalność dodatkowa:
Grafik freelancer
Prowadzi zajęcia:
Kurs ogólny fotografii
W trakcie pracy jako instruktor przeszkolił mnóstwo osób. Zawsze sumienny i dobrze zorganizowany. Od uczestników szkoleń zdobywał bardzo pozytywne opinie. W ciągu ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia rozpoczęcia usługi, aktywnie działa w branży zbierając i rozwijając swoje doświadczenie zawodowe oraz podnosząc swoje kwalifikacje.
Marcin Kurasz
Kacper Bijoś
Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi
Specjalizacja:
Fotografia analogowa i techniki szlachetne, fotografia dokumentalna, konceptualna
Parę słów od siebie:
W mojej twórczości inspiruje mnie miejsce, z którego pochodzę, region, historia, zwyczaje. Szukam intrygujących sytuacji - faktur, detali i płaszczyzn. W ciągu ostatnich 5 lat, licząc wstecz od dnia rozpoczęcia usługi, aktywnie działa w branży zbierając i rozwijając swoje doświadczenie zawodowe oraz podnosząc swoje kwalifikacje.
Sebastian Goździerski
Technik Fotografii i Multimediów
Specjalizacja:
fotografia i grafika
Prowadzi zajęcia:
Kurs ogólny fotografii cyfrowej, warsztaty tematyczne, kursy cyfrowej obróbki zdjęć
Parę słów od siebie:
Zadaniem fotografia jest ukazanie rzeczywistości na swój wyjątkowy sposób. Dzięki naszej pracy/pasji możemy przekazywać swoje myśli w nie zawsze oczywisty sposób.Zadajmy sobie pytanie: Patrzymy na świat, czy go widzimy? Kompozycja, światło czy perspektywa to tylko początek drogi - początek, który musimy poznać, by stać się coraz lepszymi.
Mikołaj Nowosad
Kamil Potęga
Mateusz Makowski
zdobył umiejętności tworzenia własnych gier wideo. Ma na swoim koncie jedną produkcję i obecnie pracuje nad kolejną.
Kilka lat temu dołączył do branży IT jako projektant interfejsów użytkownika. Szybko zyskał renomę jako badacz technologii, wykorzystując narzędzia AI do optymalizacji procesów produkcyjnych między działami projektowania i rozwoju. W swojej pracy wykorzystuje umiejętność szybkiego uczenia się i ciekawość nowych rzeczy, nowych technologii oraz możliwości rozwoju.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
filmy instruktażowe. W ramach szkolenia udostępniamy pakiet 24 programów ADOBE (Photoshop, Indesign, Illustrator, Premier…) do końca trwania szkolenia
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania terminów zajęć. W celu uzyskania informacji odnośnie dofinansowania, prosimy o kontakt z wybranym przez siebie operatorem.
filmy instruktażowe przesyłane po każdych zajęciach
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagany jest komputer z zainstalowanym oprogramowaniem Adobe oraz stabilne łącze internetowe. Dodatkowo, wskazane jest, by uczestnik szkolenia miał dostęp do mikrofonu oraz głośników, by móc swobodnie komunikować się z prowadzącym zajęcia. Szkolenie będzie realizowane za pomocą google meets.