Specjalista ds. funduszy unijnych
Specjalista ds. funduszy unijnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest otwarte dla wszystkich zainteresowanych zdobyciem wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu pozyskiwania, zarządzania i sprawozdawczości z funduszy Unii Europejskiej. Adresowane jest do pracowników sektora publicznego, prywatnego, przedsiębiorców oraz wszystkich, którzy planują uczestnictwo w projektach finansowanych ze środków unijnych, a jednocześnie chcą rozwijać kompetencje związane z nowymi technologiami i zrównoważonym rozwojem.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji27-08-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do pozyskiwania funduszy unijnych, zarządzania projektami i prowadzenia sprawozdawczości. Uczestnicy nauczą się identyfikować źródłafinansowania, opracowywać wnioski, monitorować projekty, rozliczać środki, prowadzić audyt oraz organizować szkolenia. Zdobędą umiejętności integracji nowoczesnych narzędzi cyfrowych w zarządzaniami projektami EFS+ i EFRR.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia różne źródłafinansowania projektów unijnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i klasyfikuje różneźródła finansowania. Uczestnik analizuje i porównuje dostępne opcje finansowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje i opracowujewnioski o dofinansowanie | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy kompletne wnioski odofinansowanie zgodnie z wytycznymi. Uczestnik uzasadnia wybór projektów i przedstawia ich wartość | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje, monitoruje izarządza projektami unijnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje szczegółoweplany projektów. Uczestnik monitoruje postępy i wprowadza korekty w zarządzaniu projektem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi prawidłowąsprawozdawczość i audyt projektów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik sporządza dokładne raporty zrealizacji projektów. Uczestnik współpracuje z audytorami i przeprowadza wewnętrzne audyty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik udziela doradztwabeneficjentom dotacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik konsultuje i doradza wzakresie pozyskiwania funduszy. Uczestnik rozwiązuje problemy beneficjentów i proponuje efektywne rozwiązania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik organizuje zadania dlapotencjalnych beneficjentów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik ocenia efektywność szkoleń idostosowuje programy szkoleniowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik śledzi i analizuje aktualnetrendy i zmiany w polityce funduszy unijnych. | Kryteria weryfikacji Uczestnik regularnie przeglądapublikacje i raporty dotyczące funduszy unijnych. Uczestnik ocenia wpływ zmian na zarządzane projekty i dostosowuje strategie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie to kompleksowy program rozwojowy skierowany do osób zainteresowanych pozyskiwaniem, zarządzaniem i sprawozdawczością z funduszy Unii Europejskiej.
Szkolenie odbywa się w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, co pozwala na interaktywne uczestnictwo i bieżącą komunikację z prowadzącymi oraz innymi uczestnikami.
Dlaczego warto skorzystać z naszej usługi:
Kompleksowa wiedza teoretyczna i praktyczna: Szkolenie obejmuje wszystkie kluczowe aspekty związane z funduszami unijnymi, od identyfikacji źródeł finansowania, przez opracowywanie wniosków, po zarządzanie projektami i sprawozdawczość. Dzięki temu uczestnicy zyskają pełne przygotowanie do samodzielnej pracy w tym obszarze. Trener to wieloletni i doświadczony praktyk, który prowadzi zajęcia bardzo praktycznie na konkretnych wzorach i przypadkach, wnioskach aplikacyjnych - aktualne nabory.
Praktyczne umiejętności:
Program szkolenia jest nastawiony na praktyczne ćwiczenia i studia przypadków, co pozwala uczestnikom na zastosowanie zdobytej wiedzy w realnych sytuacjach. Praktyczne podejście gwarantuje, że uczestnicy będą gotowi do efektywnej pracy od razu po ukończeniu szkolenia.
Interaktywna forma zdalna:
Efekty uczenia się Kryteria weryfikacji Metoda walidacji Uczestnik organizuje szkolenia dla potencjalnych beneficjentów. Uczestnik ocenia efektywność szkoleń i dostosowuje programy szkoleniowe. Test teoretyczny Uczestnik śledzi i analizuje aktualne trendy i zmiany w polityce funduszy unijnych. Uczestnik regularnie przegląda publikacje i raporty dotyczące funduszy unijnych. Uczestnik ocenia wpływ zmian na zarządzane projekty i dostosowuje strategie. Test teoretyczny Szkolenie odbywa się w formie zdalnej, w czasie rzeczywistym, za pomocą platformy Zoom. Umożliwia to uczestnictwo z dowolnego miejsca, oszczędzając czas i koszty związane z dojazdami. Interaktywne sesje wideo, współdzielenie ekranu i chat pozwalają na aktywny udział i bieżącą komunikację z prowadzącymi oraz innymi uczestnikami.
Godziny realizacji szkolenia
Szkolenie obejmuje 30 godzin dydaktycznych. Każda godzina szkolenia obejmuje 45 minut.
Czas trwania szkolenia - 22,5 zegarowe.
Metody pracy
Zajęcia prowadzone są metodą ćwiczeniową, połączoną z rozmową na żywo oraz współdzieleniem ekranu. Warunkiem niezbędnym do osiągnięcia celu szkolenia jest samodzielne wykonanie wszystkich ćwiczeń zadanych przez trenera.
Harmonogram szkolenia: Szkolenie może być realizowane zarówno raz jaki i kilka razy w tygodniu w trybie dziennym, umożliwiając intensywną naukę i skoncentrowane zajęcia lub popołudniowym, co pozwala uczestnikom z innymi obowiązkami dostęp do wartościowej edukacji. Dodatkowo, istnieje opcja organizacji zajęć w formie weekendowej, co sprawia, że szkolenie staje się bardziej elastyczne i dostosowane do różnych harmonogramów życia. w związku z powyższym nie wskazano szczegółowego harmonogramu - jesteśmy gotowi dostosować się do potrzeb całej grupy zapisanych osób, tworząc harmonogram, który uwzględni zróżnicowane preferencje czasowe uczestników. Harmonogram szkolenia może ulegać nieznacznemu przesunięciu czasowemu, zależnie od czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych ćwiczeń i zdolności przyswajania materiału przez uczestników, zgodnie z ich indywidualnym tempem nauki
Doświadczeni prowadzący: Zajęcia prowadzi ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zakresie funduszy unijnych, który przekazuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z ich wiedzy i doświadczeń.
Dostępność kurs do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.
Wsparcie techniczne: Zapewniamy wsparcie techniczne dla uczestników, którzy mogą potrzebować pomocy w obsłudze platformy szkoleniowej lub dostępu do materiałów.
Sesje Q&A: sesje pytań i odpowiedzi, gdzie uczestnicy mogą zadawać pytania w czasie rzeczywistym, również poprzez czat tekstowy, co jest pomocne dla osób, które mogą mieć trudności z komunikacją werbalną. platforma ZOOM, na której prowadzone jest szkolenie, jest zgodna z międzynarodowymi standardami dostępności, takimi jak WCAG 2.1. elastyczny harmonogram szkolenia, aby dostosować tempo nauki do indywidualnych możliwości uczestników.
Certyfikat ukończenia: Po ukończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują certyfikat potwierdzający nabycie kompetencji w zakresie funduszy unijnych. Certyfikat ukończenia kursu - Zaświadczenie wydane na podstawie § 23 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 2175).
Weryfikacja efektów uczenia się:
Program obejmuje weryfikację efektów uczenia się poprzez test test teoretyczny, który pozwala na ocenę zdobytej wiedzy i umiejętności. Taki system oceny gwarantuje, że uczestnicy faktycznie przyswoili potrzebne informacje i są gotowi do ich praktycznego zastosowania.
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1 - Fundusze unijne - wprowadzenie Struktura funduszy unijnych [forma pracy: współdzielenie ekranu, ćwiczenia - w warunkach symulowanych, czat, rozmowa na żywo]
- czym są fundusze unijne i czemu służą
- cele i zasady wydatkowania środków UE
- cykl programowania – aktualna perspektywa 2021–2027
- podstawowe pojęcia, programy pomocowe dla JST i innych podmiotów
- struktura funduszy unijnych
- zapoznanie z dokumentacją programów
- podstawowe zasady alokacji środków, podział kompetencji
- kto zarządza środkami omówienie Fundusze polityki spójności: EFRR, EFS+, Fundusz Spójności
- Polska mapa programów – KPO, Fundusze Europejskie dla regionów
- inne źródła: programy centralne UE (Erasmus+, CERV, Kreatywna Europa)
- Ćwiczenie praktyczne: Dopasowanie projektu do funduszu
- Podsumowanie i pytania uczestników
- Sesja Q&A
- Praktyczne wskazówki na start
Materiały dla uczestników:
- Prezentacja szkoleniowa (PDF)
- Lista linków do baz funduszy i konkursów
- Mini-słownik pojęć unijnych
Moduł II - Proces pozyskiwania funduszy [forma pracy: współdzielenie ekranu, ćwiczenia - w warunkach symulowanych, czat, rozmowa na żywo]
- czym jest projekt? po co go piszemy?
- od pomysłu do realizacji – etapy tworzenia projektu
- drzewo problemów i drzewo celów
- metoda „5x Dlaczego” – dotarcie do sedna problemu
- ćwiczenie: „Dlaczego?” – analiza problemu lokalnego
- logika projektowa
- co mierzymy? Wskaźniki i rezultaty twarde/miękkie
- opis działań, harmonogram, rezultaty
Ćwiczenie: „Z jakiego powodu warto robić projekty?” – burza mózgów i mapa potrzeb
- Analiza możliwości finansowania projektów
- Opracowywanie wniosków o dofinansowanie, z uwzględnieniem potrzeb uczestnika.
Moduł III Zarządzanie projektem unijnym [forma pracy: współdzielenie ekranu, ćwiczenia - w warunkach symulowanych, czat, rozmowa na żywo]
- planowanie projektu
- wnioski o płatność na przykładach w systemie CST2021
- monitoring postępów i rozliczanie środków, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych do zarządzania projektami
- gromadzenie dokumentacji
- RODO w projektach
- polityki horyzontalne
- zamówienia publiczne PZP i Baza konkurencyjności - obowiązki beneficjenta
- prawidłowa sprawozdawczość
- organizacja zadań dla potencjalnych beneficjentów, w tym na temat zrównoważonego rozwoju.
Moduł IV - Praktyczne ćwiczenia z opracowywania wniosków i sporządzania wniosków o płatność. [forma pracy: współdzielenie ekranu, ćwiczenia - w warunkach symulowanych, czat, rozmowa na żywo]
- przypomnienie kluczowych elementów wniosku o dofinansowanie
- najczęstsze błędy, które utrudniają późniejsze rozliczenie
- spójność: cele, działania, wskaźniki, budżet
- ćwiczenie: ocena spójności przykładowego wniosku
- rodzaje płatności (zaliczka, refundacja, końcowa)
- krok po kroku: jak wypełnić wniosek o płatność
- ćwiczenie: wypełnianie uproszczonego wniosku o płatność na podstawie case study
- podsumowanie i walidacja
Metody pracy: Szkolenie realizowane w formule online z wykorzystaniem aktywnych metod pracy sprzyjających zaangażowaniu uczestników oraz efektywnemu przyswajaniu wiedzy. W trakcie zajęć wykorzystywane będą:
- Mini-wykłady interaktywne – krótkie wprowadzenia teoretyczne do poszczególnych zagadnień, wzbogacone o prezentacje multimedialne i przykłady z praktyki.
- Dyskusje moderowane – wspólna analiza przypadków, wymiana doświadczeń uczestników oraz omówienie dobrych praktyk.
- Praca w podgrupach (breakout rooms) – uczestnicy będą mieli możliwość pracy w mniejszych zespołach nad konkretnym zadaniem/problemem, co sprzyja aktywności i uczeniu się od siebie nawzajem.
- Case study (studia przypadków) – analiza rzeczywistych sytuacji projektowych i praktyczne rozwiązywanie problemów.
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe – zadania do samodzielnego wykonania lub w parach/grupach, np. fragmenty wniosków, analiza dokumentów, symulacje.
- Tablice interaktywne (np. PADLET) – wspólna praca na wirtualnych tablicach służąca burzy mózgów, mapowaniu problemów lub projektowaniu rozwiązań.
- Sesja pytań i odpowiedzi (Q&A) – stały dostęp do trenera w czasie zajęć, umożliwiający zadawanie pytań i rozwiewanie wątpliwości.
W trakcie usługi zaplanowane są przerwy, wliczone do procesu kształcenia (czasu trwania i kosztu usługi), min 1 przerwa 15 min na 1,5 h zajęć.
Walidator nie bierze udziału w procesie edukacyjnym.
Osoba walidująca: będzie włączona dopiero na etapie oceny i weryfikacji efektów uczenia się uczestnika. Nie bierze bezpośrednio działań związanych z tworzeniem i kompletowaniem dokumentacji walidacyjnej.
W trakcie zajęć zaplanowane są przerwy, realizacja usługi zdalnie w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy zoom.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł 1 - Fundusze unijne - wprowadzenie Struktura funduszy unijnych | Prowadzący Elżbieta Mazur | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Moduł I Fundusze unijne - wprowadzenie Struktura funduszy unijnych | Prowadzący Elżbieta Mazur | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł II - Proces pozyskiwania funduszy | Prowadzący Elżbieta Mazur | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Moduł III Zarządzanie projektem unijnym | Prowadzący Elżbieta Mazur | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł III Zarządzanie projektem unijnym | Prowadzący Elżbieta Mazur | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Moduł IV Ćwiczenia praktyczne | Prowadzący Elżbieta Mazur | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 20:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 166,67 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 166,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Elżbieta Mazur
Wykształcenie - wyższe magisterskie w zakresie Zarządzania i Marketingu, Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu, ze specjalizacją w inwestycjach i nieruchomościach. Studia podyplomowe z Organizacji i Zarządzania Oświatą oraz Przygotowania Pedagogicznego z edukacją spersonalizowaną.
W latach 2013–2019 Dyrektor ds. programowych i edukacji w Fundacji Rozwoju Warmii i Mazur w Iławie, gdzie odpowiadałam za zarządzanie placówkami edukacyjnymi, realizację projektów społecznych i obywatelskich oraz pozyskiwanie funduszy ze środków RPO na lata 2014-2020, POKL2007-2013, PROW 2014-2020, EFS na lata 2014-2020 i innych programów operacyjnych t.j Polska Wschodnia, Innowacyjna Gospodarka.
W kolejnych latach 2019-2024, współpracowałam z wieloma instytucjami jako koordynator projektów, doradca biznesowy i trener.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w formie nagrań z zajęć będą udostępnione uczestnikom na 30 dni po zakończeniu szkolenia. Nagrania umożliwią powrót do przekazywanych informacji, które pojawiły się podczas realizacji usługi, co zapewni pełną dostępność szkolenia dla każdego zainteresowanego uczestnika, w tym osób ze szczególnymi potrzebami. W celu otrzymania dostępu do materiałów, konieczne jest posiadanie aktywnego adresu poczty elektronicznej z domeną @gmail.com
Warunki uczestnictwa
Umiejętność obsługi komputera w stopniu bardzo dobrym.
Uczestnik musi mieć zapewniony sprzęt komputerowy we własnym zakresie z dostępem do kamery i mikrofonu.
Uczestnik powinien mieć dostęp do konta w BUR, wraz z zakładkami Pracodawca oraz Dostawca Usług.
Obecność każdego uczestnika - wymagane 100% obecności.
Uczestnik przyjmuje do wiadomości i wyraża zgodę, na utrwalanie jego wizerunku w trakcie realizacji usługi w postaci robienia screenów,abyudokumentować jego udział w usłudze - warunek konieczny do rozliczenia usługi.
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osóbze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Zatem uczestnik ze szczególnymipotrzebami funkcjonalnymi z uwagi na posiadaną niepełnosprawność powinien na co najmniej 7 dni kalendarzowych przed terminemrozpoczęcia realizacji usługi zwróci Organizatorowi dodatkowe wymagania/swoje potrzeby dot.
Informacje dodatkowe
Uczestnik: przyjmuje do wiadomości, że usługa z dofi nansowaniem może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP iwyraża na to zgodę.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku
dofi nansowania w wysokości 100%.
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług orazwarunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofi nansowania w co najmniej 70%.
W przypadku braku dofi nansowania lub dofi nansowania na poziomie niższym niż 70% - do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podczas szkolenia obowiązkowe jest korzystanie z kamery internetowej przez uczestników. Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule zdalnej w czasie rzeczywistym:
- Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługąHTML5.
- Monitor o rozdzielczości FullHD.
- Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s.
- Platforma komunikacji – ZOOM
- Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
- Link do szkolenia - wskazany w polu "Kody dostępowe" - dostępny dla zapisanych i zaakceptowanych Uczestników oraz Operatorów
- Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej
Usługa będzie realizowana na platformie ZOOM:
Wymagania systemowe:
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
System operacyjny:
System operacyjny macOS X w wersji 10.10 lub nowszej
System Windows 11 w wersji 5.9.0 lub nowszej.
Windows 10 wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany
Kody dostępowe - 5 DNI PRZED RZOPOCZĘCIEM SZKOLENIA