Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci:
− zespoły HR,
− Pracownicy/Pracownice odpowiedzialni/e za politykę personalnąprzedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
− Menadżerowie/menadżerki lub kandydaci/kandydatki na menadżerów
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji29-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi43
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową" przygotowuje do wykorzystywania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji, poprzez budowanie rozwiązań opartych o przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym czy wdrażanie regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Monitoruje wskaźnik zatrudnienia i rotacji pracowników w różnych grupach wiekowych pozwala ocenić, jak firma radzi sobie z zarządzaniem różnorodnością wiekową oraz adaptacją do zmieniających się demograficznych warunków. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Ocenia stopnień adaptacji nowych technologii przez firmę oraz jej pracowników, zwłaszcza w kontekście młodszych pokoleń, które mają wyższe oczekiwania wobec technologii w miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Regularnie przeprowadza ankiety i badania satysfakcji oraz zaangażowania pracowników w różnych grupach wiekowych. Takie działania pozwalają zidentyfikować obszary wymagające poprawy oraz dostosować strategie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb i oczekiwań pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Wprowadza elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy, takich jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy, praca na część etatu oraz programy work-life balance. Takie rozwiązania pozwalają pracownikom w różnym wieku lepiej godzić życie zawodowe z prywatnym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wiedza:Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Regularnie monitoruje i ocenia jakość komunikacji oraz współpracy między pracownikami z różnych grup wiekowych. Może to obejmować przeprowadzanie ankiet, wywiadów oraz obserwacji interakcji w zespole. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Sprawdza efektywność programów szkoleniowych i integracyjnych, które mają na celu zrozumienie i zarządzanie różnicami pokoleniowymi. To może obejmować analizę wyników szkoleń, feedback od uczestników oraz mierzenie wpływu tych programów na redukcję nieporozumień i poprawę współpracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Monitoruje wskaźniki retencji oraz satysfakcji zawodowej pracowników starszych. Może to obejmować badania satysfakcji, wywiady oraz analizę wskaźników rotacji w tej grupie wiekowej. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Porównuje wskaźniki zatrudnienia osób starszych przed i po wprowadzeniu regulacji prawnych i rozwiązań sprzyjających ich zatrudnianiu. Analiza powinna obejmować dane dotyczące liczby zatrudnionych pracowników w wieku powyżej 50 lat oraz ich udziału w ogólnej strukturze zatrudnienia w firmie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Ocena zasięgu i skuteczności kampanii społecznych: Mierzy zasięg kampanii społecznych poprzez analizę liczby odbiorców, zaangażowania w mediach społecznościowych, liczby wyświetleń materiałów promocyjnych oraz udziału w wydarzeniach. Skuteczność kampanii można ocenić na podstawie badań świadomości społecznej przed i po kampanii, ankiet oceniających zmianę postaw wobec zatrudniania osób „50+” oraz analizy wskaźników zatrudnienia tej grupy po zakończeniu kampanii. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia poziom wsparcia i zaangażowania pracodawców w kampanie społeczne poprzez analizę liczby firm uczestniczących w kampanii, liczby partnerstw i koalicji na rzecz zatrudniania osób „50+”, oraz wdrożonych przez pracodawców programów i inicjatyw promujących zatrudnienie starszych pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Śledzi długoterminowy wpływ kampanii na rynek pracy poprzez monitorowanie zmian w politykach zatrudnienia, liczby programów wsparcia dla osób „50+” oraz ogólnej sytuacji zawodowej starszych pracowników. Może to obejmować badania i raporty dotyczące efektywności kampanii w dłuższej perspektywie czasowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Regularnie przeprowadza ocenę potrzeb szkoleniowych wśród pracowników z różnych grup wiekowych, aby zidentyfikować różnice w wymaganiach dotyczących kształcenia i rozwoju. Może to obejmować ankiety, wywiady oraz analizę danych dotyczących uczestnictwa w programach szkoleniowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza regularne oceny zdrowotne oraz ankiety dotyczące potrzeb zdrowotnych pracowników w różnych grupach wiekowych. Analiza powinna obejmować dostępność i adekwatność świadczeń zdrowotnych, takich jak ubezpieczenie zdrowotne, programy profilaktyczne oraz wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza badania ankietowe i wywiady z pracownikami w różnych grupach wiekowych w celu zrozumienia ich oczekiwań dotyczących warunków pracy, elastyczności godzin pracy oraz możliwości pracy zdalnej. Analiza powinna uwzględniać również potrzeby związane z opieką nad dziećmi czy starszymi członkami rodziny. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Efektywnie identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe, można je mierzyć poprzez dokładność i pełność zgromadzonych danych na temat różnych grup wiekowych. Obejmuje to analizę, czy informacje są reprezentatywne dla wszystkich grup wiekowych w firmie oraz czy uwzględniają różnorodność ich oczekiwań i aspiracji. Efektywność można ocenić na podstawie jakościowych i ilościowych analiz zebranych danych, które powinny odzwierciedlać rzeczywiste potrzeby i pragnienia pracowników w różnych fazach kariery. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Omawia identyfikowanie oczekiwań i aspiracji pracowników, kiedy są uwzględniane w programach rozwojowych i strategiach personalnych firmy. Efektywność ocenia na podstawie wdrożonych inicjatyw, które odpowiadają na te oczekiwania, oraz na podstawie wyników takich inicjatyw, takich jak zwiększenie zaangażowania pracowników, poprawa satysfakcji z pracy czy wzrost efektywności zespołów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Efektywność oceniania i wykorzystywania potencjału pracowników - ocenia przez mierzenie poziomu satysfakcji i zaangażowania wśród różnych grup wiekowych. Regularne ankiety, feedback oraz wskaźniki takie jak retencja czy poziom zaangażowania będą wskazywały, czy pracownicy będą czuli się doceniani i odpowiednio wspierani w swoim rozwoju. Wysoka satysfakcja i zaangażowanie będą sugerowały, że potencjał pracowników będzie dobrze oceniany i pozytywnie wykorzystywany. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Efektywnie inicjuje i wspiera efektywność pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów mierzy przez ocenę, jak skutecznie będą integrowane różne grupy wiekowe oraz jak dobrze będą współpracować w zespole. Kryterium to będzie obejmować analizę jakości współpracy, komunikacji i wzajemnego zrozumienia między pracownikami z różnych grup wiekowych. Zostaną wdrożone praktyki, które będą wspierały integrację i efektywną współpracę, co będzie monitorowane poprzez regularne oceny i feedback od członków zespołu. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Bada efektywność budowania rozwiązań pozwalających na wymianę kompetencji i doświadczeń mierzy przez stworzenie i wdrożenie skutecznych programów wymiany wiedzy między pracownikami z różnych pokoleń. Kryterium to będzie obejmować analizę liczby i jakości takich programów, ich zasięgu oraz skuteczności w promowaniu współpracy między pokoleniami. Programy te będą oceniane na podstawie uczestnictwa, zaangażowania oraz feedbacku uczestników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Bada zwiększenie umiejętności i satysfakcji pracowników w tym efektywność budowanych rozwiązań ocenia poprzez mierzenie wzrostu umiejętności oraz satysfakcji pracowników, którzy uczestniczą w wymianie kompetencji i doświadczeń. Kryterium to będzie obejmować regularne oceny umiejętności oraz badania satysfakcji, które będą pokazywały, czy pracownicy z różnych pokoleń zyskali nowe umiejętności i czy czują się bardziej usatysfakcjonowani z pracy i wzajemnej współpracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Bada efektywność wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym ocenia na podstawie wzrostu retencji kluczowej wiedzy i doświadczeń. W przyszłości, wdrażane rozwiązania będą oceniane przez analizę liczby i jakości dokumentacji, szkoleń oraz programów, które umożliwią przechowanie i przekazanie cennych informacji oraz umiejętności przedemerytalnych pracowników. Wzrost retencji wiedzy i doświadczeń będzie wskazywał na skuteczność wdrażanych rozwiązań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętność:Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Analizuje efektywność wprowadzanych rozwiązań ocenia przez poprawę efektywności zespołowej i wzrost innowacyjności w projektach realizowanych przez zespoły złożone z pracowników różnych pokoleń. Oceniane są wyniki pracy zespołów, w tym realizacja celów, terminowość oraz wprowadzanie nowych pomysłów i rozwiązań, co wskazuje na pełne wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Analizuje sposoby redukcji objawów wypalenia zawodowego | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Umiejętność: Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Bada poziom integracji i współpracy w zespole w tym efektywność budowania zróżnicowanych wiekowo/pokoleniowo zespołów ocenia przez poziom integracji i współpracy między członkami zespołu. Ocenia się to poprzez regularne badania satysfakcji, ankiety dotyczące współpracy oraz analizę wyników interakcji w zespole. Wysoki poziom integracji i efektywnej współpracy między członkami różnych pokoleń wskazuje na skuteczność w tworzeniu i zarządzaniu zróżnicowanymi zespołami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Bada poziom zadowolenia i wzajemnego szacunku w zespole | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność objaśniania i wyjaśniania konfliktów oraz nieporozumień ocenia przez szybkość i jakość ich rozwiązywania oraz mierzy poprzez monitorowanie czasu potrzebnego na rozwiązanie zgłoszonych problemów i analizę skuteczności w eliminowaniu źródeł konfliktów. Regularne raportowanie oraz analiza przypadków rozwiązanych w sposób zadowalający wskazują na efektywność działań w wyjaśnianiu i zarządzaniu konfliktami międzypokoleniowymi. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
a. Nazwa kompetencji: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
b. Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Program
Program
Ogólny cel szkolenia: Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Procesy demograficzne i ich wpływ na funkcjonowanie firmy
- Rejestracja i powitanie uczestników (dyskusja grupowa)
- Przedstawienie celu i programu szkolenia.
- Zapoznanie z prowadzącymi i uczestnikami.
- Wprowadzenie do procesów demograficznych (case study, analiza) - teoria + praktyka
- Opis znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie.
- Analiza zjawisk takich jak starzenie się społeczeństwa i zamiana pokoleń.
- Omówienie wpływu tych procesów na funkcjonowanie i rozwój firm.
- Analiza wpływu demografii na organizacje (case study, dyskusja w grupie) - teoria + praktyka
- Case study dotyczące wpływu demografii na funkcjonowanie firm.
- Dyskusja na temat dostosowywania strategii firm do zmian demograficznych.
- Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich (case study, praca w grupach) - praktyka
- Identyfikacja działań pozwalających na efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich.
- Omówienie sposobów uwzględniania potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
- Przygotowanie charakterystyki pracowników różnych grup wiekowych (case study, ćwiczenia praktyczne - praca w grupach) - praktyka
- Opis różnic między pokoleniami: wartości, styl pracy, potencjalne nieporozumienia.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące opracowywania charakterystyki pracowników.
Regulacje prawne i adaptacja kampanii społecznych
- Regulacje prawne dotyczące zatrudniania osób starszych (case study, analiza) - teoria + praktyka
- Omówienie regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych
- Analiza praktycznych przykładów wdrożenia regulacji w firmach.
- Adaptacja kampanii społecznych dla osób „50+” (case study, warsztaty - praca w grupach) - praktyka
- Przegląd kampanii społecznych dotyczących wyrównywania szans dla osób „50+”.
- Warsztaty na temat adaptacji kampanii społecznych do potrzeb firmy.
- Identyfikacja potrzeb różnych grup wiekowych (case study) - praktyka
- Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i zawodowych pracowników w różnych grupach wiekowych.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące analizowania potrzeb i planowania wsparcia.
- Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych (analiza, warsztaty- praca w grupach) - teoria + praktyka
- Analiza oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych.
- Opracowanie strategii rozwoju dostosowanej do potrzeb różnych pokoleń.
Wykorzystanie potencjału i efektywna współpraca. (wykład)
- Ocenianie i wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników (warsztaty- praca w grupach) - praktyka
- Metody oceny i pozytywnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych grup wiekowych.
- Inicjowanie i wspieranie pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach (case study) - praktyka
- Techniki budowania efektywnych, zróżnicowanych wiekowo zespołów.
- Rozwiązywanie problemów związanych z różnorodnością wiekową w zespole.
- Budowanie rozwiązań wymiany kompetencji (case study) - teoria + praktyka
- Opracowanie rozwiązań umożliwiających wymianę kompetencji i doświadczeń między pokoleniami.
- Przykłady i warsztaty dotyczące implementacji takich rozwiązań.
- Wdrażanie strategii zatrzymywania wiedzy przedemerytalnej. (case study, warsztaty- praca w grupach) teoria + praktyka
- Metody ukierunkowane na zachowanie wiedzy i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
- Planowanie działań i tworzenie planów przejrzystości i kontynuacji wiedzy.
Integracja, zapobieganie wypaleniu i budowanie kultury pracy (wykład)
- Integracja pracowników z różnych pokoleń (case study, warsztat - praca w grupach) teoria + praktyka
- Rozwiązania do włączania pracowników z różnych pokoleń w zespoły.
- Warsztaty dotyczące wykorzystania potencjału różnych pokoleń.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (case study) praktyka
- Techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu, szczególnie wśród starszych pracowników.
- Ćwiczenia i strategie wsparcia mentalnego i motywacyjnego.
- Budowanie kultury pracy opartych na wzajemnym szacunku. (case study, warsztat- praca w grupach) teoria + praktyka
- Tworzenie atmosfery wzajemnego szacunku i integracji w zespole.
- Ćwiczenia i dyskusje na temat budowania kultury pracy.
Walidacja:
a. Wywiad ustrukturyzowany
Wywiad ustrukturyzowany to forma walidacji, w której każdemu uczestnikowi zadawany jest ten sam zestaw pytań, w tej samej kolejnością ocenie podlega zarówno treść odpowiedzi, jak i ich odniesienie do praktyki zawodowej.
Etapy przebiegu walidacji:
1. Przygotowanie uczestnika - Uczestnik otrzymuje wcześniej informację o celu wywiadu i zakresie tematycznym (1 dzień wcześniej).
2. Prowadzenie wywiadu - Osoba prowadząca zadaje pytania w ustalonej kolejności.
Oceniane są:
- merytoryczność odpowiedzi,
- umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce,
- świadomość wyzwań rynkowych,
- konsekwencja i spójność wypowiedzi.
osoba walidująca: Artur Oleś
b. Analiza dowodów i deklaracji
1. Zbieranie deklaracji uczestników
Forma: Ankieta samooceny + krótkie oświadczenie opisowe
Zawartość deklaracji:
Jakie działania uczestnik podejmuje lub zamierza podjąć w zakresie zarządzania wiekiem?
Jakie ma doświadczenia ze współpracą z pracownikami z różnych pokoleń?
Jak ocenia swoje kompetencje w zakresie różnorodności pokoleniowej?
2. Zbieranie dowodów wdrożeniowych
Przykładowe formy dowodów:
plan lub projekt wdrożenia polityki zarządzania wiekiem,
dokumentacja procesów HR związanych z mentoringiem międzypokoleniowym,
screeny lub materiały z kampanii wewnętrznych, szkoleń, warsztatów,
studium przypadku (case study) z opisem działań i efektów.
3. Kryteria oceny dowodów i deklaracji
Spójność między deklaracjami a dostarczonymi dowodami,
Rzeczywiste zastosowanie wiedzy zdobytej podczas szkolenia,
Oryginalność i adekwatność działań względem wyzwań rynkowych,
Stopień zaangażowania w budowanie kultury współpracy międzypokoleniowej.
4. Weryfikacja
Sposób oceny:
- analiza pisemnych materiałów uczestników,
- krótka rozmowa podsumowująca.
- osoba walidująca: Artur Oleś
Podsumowanie i wdrożenie rozwiązań - ocena efektywności szkolenia i opracowanie dalszych kroków. (dyskusja - praca w grupach, test końcowy)
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Sesje coachingowe i dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń
- Analiza
- Test wiedzy.
1 godzina dydaktyczna = 60 min. (przerwy są wliczane w koszt realizacji usługi)
liczba godzin teoretycznych: 20h
liczba godzin praktycznych: 23h
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę. Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP (https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 30 Przedstawienie celu i programu szkolenia (prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 07:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 30 Zapoznanie z prowadzącymi i uczestnikami (dyskusja w grupie) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 07:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 30 Wprowadzenie do procesów demograficznych (case study, analiza) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 30 Analiza wpływu demografii na organizacje (case study, dyskusja w grupie) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 30 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 30 Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich (case study, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 30 Dyskusja podsumowująca 1 dzień szkolenia | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 30-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 30 Przygotowanie charakterystyki pracowników różnych grup wiekowych (case study, ćwiczenia praktyczne - praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 30 Regulacje prawne dotyczące zatrudniania osób starszych (case study, analiza) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 30 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 30 Adaptacja kampanii społecznych dla osób „50+” (case study, warsztaty - praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 30 Podsumowanie 2 dnia szkolenia, dyskusja | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 30 Identyfikacja potrzeb różnych grup wiekowych (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 30 Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych (analiza, warsztaty- praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 30 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 30 Inicjowanie i wspieranie pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 30 Podsumowanie 3 dnia szkolenia, dyskusja | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 02-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 30 Wdrażanie strategii zatrzymywania wiedzy przedemerytalnej. (case study, warsztaty- praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 30 Budowanie rozwiązań wymiany kompetencji (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 30 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 30 Integracja pracowników z różnych pokoleń (case study, warsztat - praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 30 Podsumowanie 4 dnia szkolenia, dyskusja | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 30 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 30 Zapobieganie wypaleniu zawodowemu (case study, warsztat - praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 30 Budowanie kultury pracy opartych na wzajemnym szacunku. (case study, warsztat- praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 30 Przerwa | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 30 Walidacja - analiza dowodów i deklaracji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 30 Walidacja - analiza dowodów i deklaracji - omówienie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 30 Walidacja: wywiad ustrukturyzowany | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 30 Podsumowanie szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 200,17 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 040,79 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,19 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,23 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Baron
Wykształcenie wyższe – studia na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji na Politechnice Śląskiej. Dodatkowo ukończone szkolenia z zakresu biznesowego języka angielskiego oraz zarządzania zmianą (ponad 120 godzin szkoleń w ciągu ostatnich 24 miesięcy).
Trener/szkoleniowiec w zakresie: zarządzanie przedsiębiorstwem (m. in. HR, komunikacja, sprzedaż, marketing), prawo, strategia i rozwój MŚP, Zielona Transformacja (GOZ), cyfryzacja przedsiębiorstw, szkolenia sektorowe. Trener posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia - Petromar-oil 40h, Chemnaft 40h, Qualitium 40h, . Doświadczenie i kwalifikacje zostały zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dot. oferowanej usługi
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacje w formie papierowej
- Prezentacje w postaci projekcji na projektorze (opcjonalnie)
- Program szkolenia
- Flipchart
- Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe - w dniu rozpoczęcia szkolenia w formie papierowej
Warunki uczestnictwa
Uczestnik po zakończeniu usługi otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat Warunkiem uzyskania zaświadczenia/certyfikatu jest: uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenie testu końcowego.
Informacje dodatkowe
- koszt przeprowadzenia walidacji jest wliczony w koszt szkolenia - nie stanowi dodatkowego kosztu
- podczas szkolenia prowadzona będzie lista obecności
- przerwy są wliczane w koszt szkolenia
- w przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi