Migranci i migrantki w Polsce – jak uniknąć dezinformacji?
Migranci i migrantki w Polsce – jak uniknąć dezinformacji?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Organizacje pozarządowe ( NGO)
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy podmiotów gospodarki, administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji01-11-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKursy i szkolenia
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie pracowników gospodarki, administracji publicznej oraz trzeciego sektora do wyzwań związanych ze zmianami społeczno-polityczno-gospodarczymi wynikającymi z procesów migracyjnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - posiada wiedzę w zakresie procesów migracyjnych dotyczących Polski; - wie czym jest dezinformacja, jakie są jej źródła oraz sposoby rozprzestrzeniania; - posiada umiejętność weryfikacji wiarygodności źródeł informacji na temat migracji; - zna korzyści i koszty wynikające z procesów migracyjnych; - wie jak powinien wyglądać proces integracji i inkluzji migrantów i migrantek w społeczeństwach przyjmujących. | Kryteria weryfikacji Pre i post test | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia
1. Transformacja Polski z kraju emigracji w kraj imigracji (dynamika, statystyki i źródła danych).
2. Źródła oraz sposoby rozprzestrzeniania się dezinformacji na temat migrantów imigrantek.
3. Przykłady dezinformacji na temat migrantów i migrantek.
4. Wpływ migrantów na rozwój społeczno-gospodarczy Polski – fakty i dane.
5. Integracja i inkluzja migrantów i migrantek w państwach przyjmujących jako dwustronne procesy społeczne.
6. Dobre praktyki i rekomendacje w zakresie włączania migrantów i migrantek w życie społeczeństw przyjmujących - studia przypadków.
Harmonogram
Dzień 1.
1,5 h – Wprowadzenie do tematu
1,5 h – Dezinformacja na temat migrantów i migrantek.
45 min. – Wpływ migrantów na rozwój społeczno-gospodarczy Polski – fakty i dane.
45 min. – Integracja i inkluzja migrantów i migrantek w państwach przyjmujących jako dwustronne procesy społeczne.
1,5 h – Dobre praktyki i rekomendacje w zakresie włączania migrantów i migrantek w życie społeczeństw przyjmujących - studia przypadków.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Dzień 1 | Prowadzący Rafał Raczyński | Data realizacji zajęć 03-11-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Raczyński
Kamila Kowalska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dostęp do materiałów szkoleniowych
Warunki techniczne
Warunki techniczne
MS Teams