Szkolenie : Nowoczesny pracownik biurowy — Excel, AI i zielone kompetencje przyszłości.
Szkolenie : Nowoczesny pracownik biurowy — Excel, AI i zielone kompetencje przyszłości.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych osób niezależnie od wieku czy doświadczenia.
Szkolenie skierowane jest w szczególności do:
- pracowników biurowych i administracyjnych, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność dzięki Excelowi i sztucznej inteligencji (AI).
- osób zainteresowanych nauką automatyzowania powtarzalnych zadań oraz oszczędzania czasu i zasobów
Szkolenie przeznaczone jest również dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery-sezon 1 realizowany przez WUP w Krakowie
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji01-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do efektywnego wykorzystywania Excela oraz nowoczesnych narzędzi sztucznej inteligencji (AI) w codziennej pracy biurowej. Uczestnicy nauczą się automatyzować powtarzalne zadania, tworzyć czytelne raporty, oszczędzać czas i zasoby (takie jak papier i energia), a także działać w zgodzie z zasadami bezpieczeństwa i etyki cyfrowej. Szkolenie wspiera zieloną transformację biur, pokazując, jak technologie cyfrowe pomagają działać bardziej świadomie i ekologicznie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje organizację pracy biurowej i postępowania dokumentacji. | Kryteria weryfikacji Opisuje zadania i obowiązki pracownika biurowego w nowoczesnej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady efektywnej organizacji pracy i obiegu dokumentów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia zasady ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady zrównoważonego rozwoju w pracy biurowej | Kryteria weryfikacji Definiuje zasady zrównoważonego rozwoju stosowane w środowisku biurowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia wpływ minimalizacji odpadów na efektywność i odpowiedzialność firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje wymagania w zakresie ochrony danych osobowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Tworzy i automatyzuje raporty oraz analizy danych w Excelu. | Kryteria weryfikacji Opisuje zastosowanie podstawowych funkcji Excela. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia sposób działania tabel przestawnych i prostych makr. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje korzyści automatyzacji pracy z wykorzystaniem Excela | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Wskazuje wykorzystanie narzędzi AI do automatyzacji zadań i weryfikacji wyników. | Kryteria weryfikacji Opisuje zastosowania AI w automatyzacji procesów administracyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia zasady weryfikacji wyników generowanych przez AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje podstawowe zasady bezpieczeństwa i etyki pracy z AI. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wymienia przykłady narzędzi AI przydatnych w pracy biurowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Działa w sposób odpowiedzialny społecznie, oceniając wpływ swoich działań biurowych na współpracowników, organizację i środowisko | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje wpływ nieefektywnych praktyk biurowych na środowisko i organizację. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera rozwiązania zgodne z zasadami etyki zawodowej i zrównoważonego rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa Podmiotu prowadzącego walidacjęDesign Center Artur Dobosz
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa Podmiotu certyfikującegoDTS Solutions
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb uczestników usługi oraz głównego celu usługi i jej charakteru oraz obejmuje zakres tematyczny usługi. Uczestnik nie musi spełniać dodatkowych wymagań dot. poziomu zaawansowania.
Szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny. Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie pozwalającej uczestnikowi na efektywny udział tj. w formie: wykładów interaktywnych, warsztatów praktycznych,, analizy przypadków, ćwiczeń indywidualnych.
Podział szkolenia:
- 8h dydaktycznych teoretycznych,
- 11 h dydaktycznych praktycznych,
- 1 h dydaktyczna walidacji
Usługa szkoleniowa realizowana stacjonarnie w sali szkoleniowej zapewniającej odpowiednie warunki do pracy dydaktycznej — zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP oraz wytycznymi organizatora.
Usługa prowadzona jest w godzinach dydaktycznych. Przerwy nie są wliczone w ogólny czas usługi rozwojowej. Harmonogram usługi może ulec nieznacznemu przesunięciu, ponieważ ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
Zajęcia zostaną przeprowadzone przez ekspertów z wieloletnim doświadczeniem, którzy przekazuje nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także praktyczne wskazówki i najlepsze praktyki. Uczestnicy mają możliwość czerpania z jego wiedzy i doświadczeń.
___________________________________________________________________________________________________
Szkolenie jest ściśle powiązane z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 w zakresie Inteligentnej Specjalizacji – Technologie telekomunikacyjne i informacyjne wspierające przemysł 4.0 . Jest to priorytetowy obszar dla województwa śląskiego, ze względu horyzontalne znaczenie dla rozwoju technologicznego, gospodarczego i społecznego regionu dzięki zwiększaniu dostępu do wiedzy oraz umożliwianiu kreacji i dystrybucji dóbr i usług oraz związane z kreowaniem, adaptacją lub absorpcją zaawansowanych technologicznie rozwiązań inżynierii materiałowej i elektroniki oraz z wykorzystaniem designu jako istotnego ogniwa stanowiącego o sukcesie powiązania technologii i produktu na niej bazującego z ich użytkownikiem, których wykorzystywanie jest jedną ze współczesnych kompetencji cywilizacyjnych zarówno jednostek i społeczności, jak i środowisk innowacyjnych.
Grupy technologii w obszarze inteligentnej specjalizacji, które są ściśle powiązane z przedmiotowym szkoleniem: Technologie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
__________________________________________________________________________________________________________
Szkolenie wspiera realizację następujących Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ:
SDG 4: Dobra jakość edukacji
- Uczestnicy zdobywają aktualną, praktyczną wiedzę z zakresu organizacji pracy biurowej, ochrony danych, wykorzystania Excela i narzędzi AI oraz zasad zrównoważonego rozwoju w środowisku pracy.
SDG 9: Innowacyjność, przemysł, infrastruktura
- Szkolenie promuje wdrażanie nowoczesnych rozwiązań cyfrowych w pracy administracyjnej (AI, cyfrowy obieg dokumentów, automatyzacja), zwiększając innowacyjność i efektywność biur oraz instytucji.
SDG 12: Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja
- Kurs rozwija kompetencje w zakresie ograniczania zużycia papieru, energii, świadomego korzystania z technologii oraz wdrażania zasad green office i polityki minimalizacji zasobów w codziennej pracy.
SDG 13: Działania w dziedzinie klimatu
- Szkolenie podnosi świadomość uczestników na temat wpływu technologii cyfrowych na środowisko (cyfrowy ślad węglowy, emisja CO₂ związana z działaniami biurowymi) oraz uczy praktycznych sposobów ograniczania tego wpływu.
Zakres szkolenia oraz kompetencje, które nabędzie uczestnik, obejmują tzw. zielone kompetencje zgodne z bazą danych ESCO, w tym:
- optymalizowanie zużycia zasobów w środowisku biurowym,
- wdrażanie praktyk zrównoważonego rozwoju,
- stosowanie zasad ekologicznej organizacji pracy,
- wykorzystywanie narzędzi cyfrowych i AI do ograniczania marnotrawstwa oraz usprawniania procesów administracyjnych,
- działanie zgodnie z zasadami odpowiedzialności środowiskowej w biurze.
Szkolenie wpisuje się tym samym w aktualne kompetencje cyfrowe i ekologiczne zdefiniowane w słowniku ESCO w ramach etykiety Green Skills.
___________________________________________________________________________________________________________
Dzień 1.
Moduł 1: Organizacja pracy biurowej i cyfrowy obieg informacji (6h)
- Kluczowe zadania i rola pracownika biurowego
- Organizacja pracy, komunikacja i efektywność osobista
- Bezpieczeństwo danych i ochrona informacji
- Wprowadzenie do cyfrowego zarządzania dokumentami
Moduł 2: Zielone biuro i zrównoważona praca administracyjna (4h)
- Zielone kompetencje w pracy biurowej (ESCO, Green Skills)
- Oszczędność zasobów: papier, energia, czas
- Ekologiczne raportowanie i redukcja śladu węglowego biura
- Praktyczne przykłady wdrażania zrównoważonego rozwoju
Dzień 2.
Moduł 3: Excel i automatyzacja biurowa (6h)
- Tabele, formatowanie, podstawowe formuły
- Tworzenie zestawień, filtrowanie danych
- Wprowadzenie do automatyzacji – podstawy makr, tabele przestawne
Moduł 4: Sztuczna inteligencja w pracy biurowej (3h)
- Przegląd narzędzi AI wspierających biuro (ChatGPT, Copilot)
- Przykłady automatyzacji zadań
- Etyka i odpowiedzialne korzystanie z narzędzi AI
Walidacja (1h)
Walidacja przeprowadzona zostanie przez Podmiot Zewnętrzny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł 1: Organizacja pracy biurowej i cyfrowy obieg informacji | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Moduł 1: Organizacja pracy biurowej i cyfrowy obieg informacji | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł 2: Zielone biuro i zrównoważona praca administracyjna | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł 2: Zielone biuro i zrównoważona praca administracyjna | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 02-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł 3: Excel i automatyzacja biurowa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Moduł 3: Excel i automatyzacja biurowa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł 4: Sztuczna inteligencja w pracy biurowej | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Moduł 4: Sztuczna inteligencja w pracy biurowej | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Przerwa | Prowadzący Paweł Pudo | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 03-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:35 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 000,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 250,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji brutto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt walidacji netto | Cena 0,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania brutto | Cena 120,00 PLN |
Rodzaj ceny W tym koszt certyfikowania netto | Cena 120,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Pudo
Obecnie odpowiada za całość infrastruktury IT w jednostce edukacyjnej, gdzie zarządza m.in. środowiskiem sieciowym, Azure Active Directory, pakietem Office 365, drukiem 3D i administracją stron internetowych. Równocześnie prowadzi audyty zgodne z normami ISO/IEC 27001:2017-06, ISO 22301:2020-04 oraz RODO, wspierając instytucje w budowaniu bezpiecznych i zgodnych z przepisami systemów informatycznych. Ukończył kurs audytora wiodącego SZBI (ISO 27001).
Paweł od lat prowadzi szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla szkół, samorządów i przedsiębiorstw, dzieląc się praktyczną wiedzą i doświadczeniem. Znany z wyjątkowej umiejętności tłumaczenia skomplikowanych zagadnień technicznych w prosty i przystępny sposób, co czyni go niezwykle skutecznym edukatorem i konsultantem.
W ostatnim czasie intensywnie szkoli się również w zakresie zastosowań sztucznej inteligencji w edukacji i biznesie, wykorzystując AI m.in. do budowania narzędzi szkoleniowych. Regularnie występuje jako prelegent na wydarzeniach branżowych, dzieląc się wiedzą jako członek społeczności cybersec.
W 2024 roku zdobył certyfikat z zakresu " Zielone technologie w pracy biurowej".
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacje z każdego modułu w formie PDF, Komplet notatek i skrótów najważniejszych informacji, Przykładowa lista darmowych narzędzi AI do pracy biurowej
Warunki uczestnictwa
Wymagana jest obecność min 80% lub ze wskazaniami Operatora
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Przed zapisaniem się na usługę, w celu potwierdzenia dostępności miejsca w grupie szkoleniowej prosimy o kontakt pod numerem telefonu
34 387 16 73
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi