Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikatory projektówAkademia HR
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do członków zespołów HR, pracowników odpowiedzialnych za politykę personalną lub zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, menedżerów oraz kandydatów na stanowiska menedżerskie. W szczególności dedykowana jest osobom przygotowującym organizację do zmian wynikających z przeobrażeń rynku pracy.
Usługa jest dedykowana dla firm:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik potrafi ocenić wpływ zmian społeczno-gospodarczych na politykę HR, analizować trendy rynkowe, diagnozować gotowość organizacji do zmiany oraz projektować i wdrażać innowacyjne rozwiązania HR wspierające transformację w organizacji. Rozumie znaczenie dialogu z interesariuszami i potrafi eliminować opór wobec zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju i potrafi je przełożyćna grunt własnej firmy oraz założenia polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje minimum trzy założenia zrównoważonego rozwoju i odnosi je do własnej organizacji i polityki HR. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji i przekłada je na strategięHR ukierunkowaną na zróżnicowany rozwój. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje co najmniej dwa przykłady powiązania potrzeb organizacji z działaniami HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Formułuje wyzwania polityki personalnej w odniesieniu do założeń„zielonej gospodarki”. | Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje minimum dwa wyzwania HR wynikające z koncepcji zielonej gospodarki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje, jak wykorzystać aktualną sytuację na rynku pracy i występującena nim trendy do kształtowania nowoczesnej polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje przynajmniej dwa trendy rynkowe i wyciąga z nich wnioski dla HR w firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wykonuje pełną diagnozę potrzeb różnych grup interesariuszy (m.in.:kadra zarządzająca, kadra menedżerska i pracownicy, przedstawiciele grup społecznych, kulturowych oraz wiekowych) w zakresie wykorzystania procesów HR. Włącza te grupy oraz partnerów społecznych w proces kreowania polityki personalnej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia listę minimum trzech grup interesariuszy i przykładowe potrzeby każdej z nich. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje przykładowe mechanizmy włączania interesariuszy w działania HR. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Identyfikuje poziom satysfakcji pracowników z programów i procesówHR ze szczególnym podkreśleniem kwestii zrównoważonego rozwoju. Wdraża wnioski z tych badań kształtując nowe rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje co najmniej dwa narzędzia pomiaru satysfakcji oraz interpretuje ich wyniki. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia przynajmniej jeden przykład zmiany HR na podstawie danych z badania satysfakcji. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Przygotowuje kompleksową strategię procesów HR, ukierunkowaną nazrównoważony rozwój kapitału ludzkiego w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje elementy strategii HR i ich powiązanie z zasadami zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrażanie strategii HR w oparciu o precyzyjne wskaźniki.Dostosowuje ją do zmieniającej się sytuacji i oczekiwań wewnętrznych interesariuszy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia minimum dwa wskaźniki mierzące skuteczność strategii HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia scenariusz zmiany i proponuje odpowiednie dostosowania w strategii HR. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Właściwie objaśnia planowane i wdrażane procesy rozwojowe z obszaruHR i pozyskuje dla nich wsparcie wszystkich grup społecznych, kulturowych i wiekowych reprezentowanych wśród pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia plan komunikacji zmian HR do różnych grup społecznych w organizacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na łączenie efektywnościorganizacji (realizacja celów firmy) z konkretnymi korzyściami dla pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje przynajmniej jeden przykład rozwiązania łączącego cele biznesowe i potrzeby pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje firmowy kodeks etyczny, formułujący wartości ważne dlakultury organizacyjnej, przekładające się na konkretne reguły postępowania, a także długofalowy program kształcenia etycznego. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia co najmniej trzy elementy kodeksu etycznego oraz wskazuje formy edukacji etycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Kształtuje partnerskie relacje między HR a głównymi grupamiwspółpracowników z firmie – w tym z Zarządem. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady komunikacji i współpracy HR z Zarządem i innymi grupami. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Rozwija w firmie poczucie wrażliwości proekologicznej, postawyodpowiedzialności za ekologiczne wykorzystanie zasobów pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik podaje minimum dwa przykłady działań HR wspierających postawy proekologiczne. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju w ramach firmy, zeszczególnym odniesieniem do procesów HR. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zdefiniować zasady zrównoważonego rozwoju i wskazać ich zastosowanie w HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1:
Moduł 1 (1,5h): Zrównoważony rozwój w HR
- Filary zrównoważonego rozwoju w kontekście HR
- Zielona gospodarka i jej przełożenie na strategię personalną
- Wpływ celów ESG na kulturę organizacyjną
Efekty uczenia się:
– opracowuje założenia zrównoważonego rozwoju
– formułuje wyzwania polityki personalnej
– tłumaczy zasady zrównoważonego rozwoju
Moduł 2 (1,5h): Trendy rynkowe i odpowiedź HR
- Megatrendy, automatyzacja, demografia, ESG
- Wnioski z analiz PARP, PwC i raportów branżowych
- Przekładanie danych rynkowych na działania HR
Efekty uczenia się:
– opisuje aktualne trendy
– wykorzystuje je do projektowania polityki HR
Moduł 3 (1h): Diagnoza potrzeb interesariuszy
- Mapowanie grup interesariuszy
- Metody badania potrzeb i włączania partnerów
- Praktyczne przykłady
Efekty uczenia się:
– wykonuje diagnozę potrzeb różnych grup
– włącza interesariuszy w działania HR
Dzień 2:
Moduł 4: (1,5h): Projektowanie strategii HR
- Struktura i komponenty strategii HR
- Integracja z celami rozwojowymi i organizacyjnymi
- Przykładowe rozwiązania
Efekty uczenia się:
– przygotowuje kompleksową strategię HR
– identyfikuje potrzeby rozwojowe organizacji
Moduł 5 (1,5h): Wskaźniki i monitorowanie wdrożenia
- KPI w strategii HR
- Ewaluacja, analiza wyników i dostosowania
- Narzędzia cyfrowe do monitoringu
Efekty uczenia się:
– monitoruje wdrożenie strategii
– dostosowuje ją do zmian
Moduł 6 (1h): Komunikacja zmian i wsparcie interesariuszy
- HR jako partner w komunikacji strategicznej
- Jak zdobywać poparcie dla działań HR
- Dobór języka i kanałów do grup docelowych
Efekty uczenia się:
– objaśnia planowane procesy HR
– pozyskuje wsparcie grup pracowniczych
Dzień 3:
Moduł 7 (1,5h): Kodeks etyczny i wartości w organizacji
- Wartości a postawy w HR
- Projektowanie kodeksu etycznego
- Edukacja etyczna i integracja pokoleniowa
Efekty uczenia się:
– tworzy kodeks etyczny
– kształtuje partnerskie relacje HR
Moduł 8 (1,5h): Odpowiedzialność ekologiczna w HR
- Ekologiczne inicjatywy HR
- CSR i wellbeing jako element strategii
- Zrównoważone wykorzystanie zasobów
Efekty uczenia się:
– rozwija postawy proekologiczne
– wdraża rozwiązania łączące efektywność z korzyściami pracowników
Moduł 9 (1h): Walidacja efektów uczenia się
Część 1 (45 min): Test teoretyczny (automatycznie oceniany)
– 25 pytań: jednokrotnego wyboru, prawda/fałsz
– Zakres: wszystkie efekty uczenia się
Część 2 (15 min): Debata swobodna
– Pytania otwarte dotyczące wdrożenia strategii HR w praktyce
– Weryfikacja kompetencji społecznych i rozumienia zastosowania
___________________________________________________________________________________________________
Walidacja efektów uczenia się zostanie przeprowadzona w dwóch formach - w formie testu teoretycznego online z wynikiem generowanym automatycznie oraz w formie debaty swobodnej. Walidacja zostanie przeprowadzona przez wskazanego operatora
1. Miejsce i warunki przeprowadzenia walidacji
- Test będzie realizowany na miejscu, w sali szkoleniowej, w ostatniej godzinie szkolenia, zgodnie z harmonogramem.
- Uczestnikom zostaną zapewnione komputery lub smartfony z dostępem do internetu.
- Organizator zapewnia również:
stabilne łącze internetowe,
zapasowe urządzenia na wypadek awarii,
obecność osoby wspierającej technicznie (asysta IT),
dostępność loginów/testów w systemie e-learningowym z automatycznym ocenianiem.
2. Charakterystyka testu teoretycznego
- Forma testu: test online, dostępny poprzez bezpieczną platformę testową.
- Liczba pytań: około 18-24 pytań (po 2-3 pytania do każdego z 9 efektów uczenia się kończących się testem z automatycznie wygenerowanymi odpowiedziami).
- Czas trwania testu: 45 minut.
- Rodzaje pytań:
- pytania zamknięte jednokrotnego wyboru (np. ABCD),
- pytania typu prawda/fałsz,
2a. Charakterystyka debaty swobodnej
Forma: moderowana debata swobodna z udziałem wszystkich uczestników, prowadzona przez niezależnego walidatora.
Czas trwania: 15 minut
Cel: weryfikacja wybranych efektów uczenia się wymagających umiejętności formułowania opinii, rozumienia kontekstu zmian organizacyjnych, argumentacji i zastosowania wiedzy w praktyce.
Przebieg debaty:
- Uczestnicy otrzymują jedno pytanie problemowe lub scenariusz sytuacyjny do omówienia
- Walidator prowadzi dyskusję, zadając pytania pogłębiające i moderując wypowiedzi uczestników.
- Oceniane są: trafność argumentacji, odniesienie do wiedzy i realnych przykładów, umiejętność powiązania teorii z praktyką, zaangażowanie i spójność wypowiedzi z efektami uczenia się.
w rezultacie walidacja trwa 1h (45 minut testu oraz 15 minut debaty swobodnej)
3. Warunki zaliczenia testu
- Uczestnik musi uzyskać co najmniej 70% poprawnych odpowiedzi
- Wynik testu jest generowany automatycznie po zakończeniu, a uczestnik otrzymuje natychmiastową informację zwrotną o rezultacie.
4.Warunki organizacyjne:
- Szkolenie stacjonarne w sali szkoleniowej wyposażonej w sprzęt multimedialny
- Dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej (PDF)
- Grupa 4–16 osób
- Minimalna frekwencja do walidacji: 80%
- Obecność dokumentowana na liście obecności
5. Zgodność z OKHR i efektami uczenia się
- Każde pytanie w teście jest powiązane z konkretnym efektem uczenia się opisanym w programie szkolenia i wynikającym z Opisu Kompetencji HR.
- Pytania mają na celu sprawdzenie wiedzy, umiejętności analizy sytuacyjnej, rozróżniania narzędzi oraz oceny praktycznych działań zgodnych z OKHR.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Zrównoważony rozwój w HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Trendy rynkowe i odpowiedź HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Diagnoza potrzeb interesariuszy | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 22-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Projektowanie strategii HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Wskaźniki i monitorowanie wdrożenia | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Komunikacja zmian i wsparcie interesariuszy | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 23-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Kodeks etyczny i wartości w organizacji | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Odpowiedzialność ekologiczna w HR | Prowadzący Łukasz Kopczyński | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 160,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 180,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 180,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Kopczyński
W ciągu ostatnich 2 lat zrealizował ponad 150 godzin szkoleń bezpośrednio związanych z tematyką: przygotowanie organizacji do wyzwań rynku pracy, zarządzanie zmianą, budowa strategii HR, rozwój kompetencji przyszłości, zarządzanie różnorodnością i pracą hybrydową. Prowadził szkolenia m.in. dla firm produkcyjnych, usługowych oraz instytucji publicznych wdrażających zmiany organizacyjne.
Łączy wiedzę merytoryczną z praktyką doradczą – jako konsultant wspiera zespoły HR w diagnozie potrzeb kompetencyjnych, projektowaniu ścieżek rozwoju pracowników i wdrażaniu strategii rozwojowych. Posiada doświadczenie we współpracy z organizacjami przechodzącymi transformacje cyfrowe, kulturowe i strukturalne.
Absolwent informatyki na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, certyfikowany trener szkoleń dla kadry menedżerskiej oraz specjalistów HR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet materiałów w formie elektronicznej, które będą dostępne do pobrania przed rozpoczęciem szkolenia oraz na bieżąco w trakcie jego trwania.
Uczestnicy otrzymają zaświadczenia potwierdzające ukończenie szkolenia.
Materiały w formacie PDF z prezentacji używanych podczas szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem BUR.
Usługa szkoleniowa będzie dostosowana do potrzeb osób z różnym typem niepełnosprawności. W przypadku takiej sytuacji prosimy o kontakt najpóźniej 5 dni przed rozpoczęciem usługi.
Informacje dodatkowe
Usługa zwolniona z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT – finansowanie co najmniej 70% ze środków publicznych.
Każdego dnia szkolenia będzie rozdana do podpisu lista obecności potwierdzająca udział w szkoleniu uczestników przedsiębiorstw:
- SOLAREIS POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 5761594234
- SKORUPA Energy Technic Joachim Skorupa, NIP: 5751002203
- MEBLONOWAK Elżbieta Nowak, Marek Nowak, Katarzyna Skoruppa s.c., NIP: 5761590756
będąca warunkiem rozliczenia usługi. Podpisana lista obecności zostanie przekazana do operatora.
Jedna godzina szkolenia wynosi 60 minut.
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi (jeśli występują)
W trakcie szkolenia jest możliwa wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Adres
Adres
Sala szkoleniowa o powierzchni ok. 45 m², wyposażona w:
rzutnik multimedialny i ekran,
tablicę suchościeralną i flipchart,
wygodne krzesła i stoły z możliwością ustawienia w układzie warsztatowym (U lub podkowa),
dostęp do szybkiego internetu (Wi-Fi),
komputery/laptopy dla uczestników na potrzeby walidacji.
Sala spełnia warunki dostępności dla osób z niepełnosprawnościami (parter, podjazd, toaleta).
Zapewniona będzie klimatyzacja i dostęp do napojów (kawa, herbata, woda) oraz zaplecze sanitarne.
Punkty orientacyjne i dojazd:
Budynek znajduje się przy drodze wojewódzkiej nr 901, około 800 m od centrum Dobrodzienia.
W pobliżu: stacja benzynowa Orlen (300 m), Urząd Miasta Dobrodzień (600 m), supermarket Dino (500 m).
Na miejscu dostępny bezpłatny parking dla uczestników.
Dojazd możliwy również komunikacją publiczną – przystanek autobusowy „Dobrodzień – Centrum” w odległości 5 minut pieszo.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi