Wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
W ramach Projektu wsparciem mogą zostać objęci:
1) zespoły HR,
2) pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną
przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
3) menadżerowie lub kandydaci na menadżerów.Realizator usługi nie stawia dodatkowych wymagań od uczestników w zakresie opisu funkcji, doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji06-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR" przygotowuje uczestnika szkolenia do świadomego zarządzania wpływem migracji na strategię i działania HR w organizacji. Obejmuje analizę i dostosowanie procesów rekrutacyjnych, integracyjnych oraz prawnych, umożliwiając skuteczne pozyskiwanie i wykorzystanie potencjału pracowników z zagranicy – ze szczególnym uwzględnieniem migrantów z Ukrainy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Charakteryzuje trendy społeczno-gospodarcze oraz zjawiska kształtujące procesy migracyjne oraz ich wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe trendy migracyjne – analizuje główne czynniki wpływające na procesy migracyjne, takie jak sytuacja gospodarcza, polityczna i demograficzna, oraz ocenia ich konsekwencje dla rynku pracy i funkcjonowania przedsiębiorstw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia wpływ migracji na politykę HR i strategię biznesową – wskazuje konkretne zmiany i dostosowania, które organizacja powinna wdrożyć w zakresie rekrutacji, integracji i zarządzania różnorodnością w kontekście migracji. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje podstawowe motywy podejmowania pracy w Polsce przez różne grupy migrantów. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe czynniki decydujące o migracji zarobkowej – analizuje motywy podejmowania pracy w Polsce przez różne grupy migrantów, takie jak warunki ekonomiczne, sytuacja polityczna, aspekty rodzinne czy możliwości rozwoju zawodowego. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Porównuje różnice w motywacjach różnych grup migrantów – rozróżnia potrzeby i oczekiwania migrantów w zależności od ich kraju pochodzenia, wykształcenia, branży oraz statusu pobytowego, wskazując ich wpływ na rynek pracy i strategie rekrutacyjne. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Wiedza: Określa główne wyzwania polityki HR własnej organizacji związane z procesami migracyjnymi. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe wyzwania HR związane z zatrudnianiem migrantów – wskazuje problemy, takie jak bariery językowe, różnice kulturowe, aspekty prawne czy proces adaptacji i integracji pracowników z zagranicy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Analizuje trendy branżowe i rynkowe, które wpływają na wymagane kwalifikacje, kompetencje i doświadczenia pracowników.Ocenia gotowość firmy do adaptacji do zmieniających się potrzeb rynku pracy poprzez odpowiedni rozwój potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Rozpoznaje aktualne regulacje prawne (w tym związane z zezwoleniami na pracę, legalizacją pobytu, uznawaniem kwalifikacji i dyplomów itp.) dotyczące zatrudniania pracowników z zagranicy – ze szczególnym uwzględnieniem osób z Ukrainy. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe regulacje prawne dotyczące zatrudniania cudzoziemców – wskazuje aktualne przepisy związane z zezwoleniami na pracę, legalizacją pobytu oraz warunkami zatrudniania migrantów w Polsce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje specyficzne regulacje dotyczące pracowników z Ukrainy – rozpoznaje uproszczone procedury, szczególne rozwiązania prawne oraz zmiany wynikające z sytuacji geopolitycznej i umów międzynarodowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia proces uznawania kwalifikacji i dyplomów zagranicznych – opisuje wymagania formalne oraz procedury związane z potwierdzaniem kompetencji zawodowych pracowników spoza Polski, szczególnie z Ukrainy. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje metody pozwalające weryfikować potencjał, kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników z zagranicy i dopasować do nich odpowiednią ofertę pracy. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i stosuje metody oceny kompetencji zawodowych – identyfikuje narzędzia, takie jak testy kompetencyjne, rozmowy kwalifikacyjne, próbki pracy czy assessment center, umożliwiające skuteczną weryfikację umiejętności pracowników z zagranicy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Analizuje i interpretuje dokumentację kwalifikacyjną – potrafi ocenić zagraniczne dyplomy, certyfikaty oraz doświadczenie zawodowe, uwzględniając obowiązujące regulacje prawne dotyczące ich uznawania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Dopasowuje ofertę pracy do kompetencji kandydatów – na podstawie przeprowadzonej oceny potrafi przypisać pracownika do odpowiedniego stanowiska, uwzględniając jego kwalifikacje, potencjał oraz potrzeby organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Przygotowuje i wdraża rozwiązania ukierunkowane na kształtowanie w firmie przyjaznego środowiska pracy dla osób z zagranicy. | Kryteria weryfikacji Projektuje i wdraża działania wspierające integrację pracowników z zagranicy – opracowuje inicjatywy, takie jak programy mentoringowe, szkolenia międzykulturowe czy wsparcie językowe, ułatwiające adaptację cudzoziemców w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Tworzy politykę różnorodności i inkluzywności – opracowuje i implementuje strategie oraz procedury HR, które promują otwartość, równe szanse i pozytywną atmosferę w miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje i ocenia skuteczność wdrożonych rozwiązań – analizuje opinie pracowników, wskaźniki retencji oraz efektywność działań integracyjnych, wprowadzając niezbędne usprawnienia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności:Dostarcza oferty pracy (sam i/lub we współpracy ze specjalizującymi się w tej kwestii firmami, instytucjami) do odpowiednich grup kandydatów | Kryteria weryfikacji Tworzy i dostosowuje oferty pracy do różnych grup kandydatów – przygotowuje ogłoszenia, które uwzględniają specyfikę grupy docelowej (np. osoby z zagranicy, osoby z określonymi kwalifikacjami) i odpowiadają na ich potrzeby oraz oczekiwania. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność ofert i kanałów rekrutacyjnych – analizuje, które źródła pozyskiwania kandydatów są najskuteczniejsze, i dostosowuje strategie rekrutacyjne w celu dotarcia do najlepszych talentów. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Skutecznie wdraża nowych pracowników z zagranicy do pracy na bazie usystematyzowanych programów zapewniających ich adaptację, integrację oraz sprzyjających efektywnej pracy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje i wdraża programy adaptacyjne – tworzy strukturalne i dostosowane do potrzeb pracowników z zagranicy programy onboardingowe, które obejmują wprowadzenie do firmy, zapoznanie z kulturą organizacyjną i procedurami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Zapewnia wsparcie integracyjne – organizuje działania wspierające integrację, takie jak kursy językowe, warsztaty międzykulturowe, oraz mentoring, pomagające w płynnej adaptacji i włączeniu pracowników do zespołów. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Kryteria weryfikacji Monitoruje efektywność procesów adaptacyjnych – regularnie ocenia skuteczność wdrożonych programów, zbierając feedback od pracowników i menedżerów, oraz wprowadza niezbędne zmiany w celu optymalizacji procesu adaptacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Umiejętności: Organizuje pracownikom z zagranicy odpowiednie wsparcie organizacyjne, językowe i prawne, związane z ich pracą w Polsce. | Kryteria weryfikacji Zapewnia wsparcie organizacyjne – organizuje niezbędne zasoby i procesy, takie jak pomoc w relokacji, zakwaterowaniu oraz orientacji w organizacji, umożliwiające pracownikom z zagranicy płynne rozpoczęcie pracy w Polsce. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji Koordynuje wsparcie językowe – zapewnia dostęp do kursów językowych, szkoleń lub tłumaczy, które pomagają pracownikom w komunikacji w języku polskim oraz w efektywnej integracji w zespole. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Udziela wsparcia prawnego – organizuje pomoc w zakresie legalizacji pobytu, uzyskiwania zezwoleń na pracę oraz dostosowywania pracowników do polskich przepisów prawa pracy, oferując konsultacje prawne i niezbędne dokumenty. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Wprowadza rozwiązania eliminujące bariery językowe między pracownikami z różnych krajów. | Kryteria weryfikacji Wprowadza narzędzia wspierające komunikację międzykulturową – zapewnia dostęp do tłumaczy, aplikacji do tłumaczenia lub oprogramowania wspierającego komunikację w różnych językach, ułatwiającego codzienną interakcję między pracownikami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Promuje integrację i współpracę w zespole – organizuje działania, które zachęcają pracowników do wspólnego uczestnictwa w projektach i zadaniach, zapewniając wsparcie w przypadku trudności językowych oraz promując kulturę otwartości i zrozumienia. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Kształtuje wizerunek firmy otwartej na współpracę z osobami z różnych krajów. | Kryteria weryfikacji Tworzy i wdraża politykę różnorodności i inkluzyjności – opracowuje oraz implementuje zasady i działania, które promują różnorodność w organizacji, pokazując otwartość na współpracę z pracownikami z różnych krajów i kultur. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Komunikuje wartości firmy – skutecznie promuje otwartość na współpracę międzynarodową poprzez działania marketingowe, ogłoszenia rekrutacyjne oraz komunikację wewnętrzną, podkreślając wizerunek organizacji przyjaznej i inkluzywnej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być powiązane z różnicą stylów pracy migrantów z różnych krajów. | Kryteria weryfikacji Stosuje odpowiednie narzędzia rozwiązywania konfliktów – wykorzystuje techniki mediacji, negocjacji oraz coaching, aby skutecznie rozwiązywać konflikty, zapewniając równocześnie zrozumienie i szacunek dla różnic kulturowych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Aktywnie identyfikuje oraz eliminuje zagrożenia związane z ewentualnymi nadużyciami względem pracowników z zagranicy. | Kryteria weryfikacji Monitoruje sytuację pracowników z zagranicy – regularnie analizuje i ocenia warunki pracy migrantów, identyfikując potencjalne zagrożenia związane z nadużyciami, takie jak niewłaściwe traktowanie, dyskryminacja czy nielegalne praktyki zatrudnienia. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Wprowadza procedury zgłaszania nadużyć – opracowuje i wdraża systemy zgłaszania nadużyć oraz ochrony pracowników z zagranicy, zapewniając im dostęp do bezpiecznych i poufnych kanałów komunikacji w celu zgłaszania wszelkich nieprawidłowości. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
a. Nazwa kompetencji: Wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR
b. Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Program
Program
Moduł 1: Teoria – Podstawy Procesów Migracyjnych i Ich Wpływ na Politykę HR
- Wprowadzenie do procesów migracyjnych
- Globalne trendy migracyjne: jakie czynniki wpływają na napływ migrantów do Polski
- Typy migrantów (ekonomiczni, uchodźcy, osoby poszukujące lepszych warunków pracy)
- Specyfika migracji z Ukrainy i innych krajów
- Regulacje prawne dotyczące zatrudniania pracowników z zagranicy
- Przepisy dotyczące legalizacji pobytu i pracy
- Uznawanie kwalifikacji zawodowych i dyplomów
- Zezwolenia na pracę dla cudzoziemców: rodzaje i wymagania
- Specyfika zatrudniania pracowników z Ukrainy
- Rola polityki HR w kontekście migracji
- Wyzwania i korzyści związane z różnorodnością w organizacji
- Kształtowanie polityki HR sprzyjającej integracji i zatrudnianiu pracowników z zagranicy
- Polityka różnorodności: definicja, cele, działania
- Wyzwania związane z integracją pracowników z zagranicy
- Bariery kulturowe i językowe: jak je przezwyciężać
- Adaptacja do polskiego rynku pracy: potrzeby wsparcia
- Dostosowanie organizacji do zatrudniania pracowników z różnych kultur i krajów
- Polityka HR w kontekście procesów migracyjnych
- Wyzwania związane z rekrutacją, selekcją i onboardingiem pracowników z zagranicy
- Integracja i utrzymanie pracowników międzynarodowych w organizacji
- Tworzenie kultury organizacyjnej sprzyjającej współpracy międzynarodowej
Moduł 2: Praktyka – Narzędzia i Strategie Wykorzystania Procesów Migracyjnych w Polityce HR
- Tworzenie skutecznych programów rekrutacji i selekcji dla pracowników z zagranicy
- Opracowywanie ogłoszeń rekrutacyjnych z uwzględnieniem różnorodności kulturowej
- Wykorzystanie narzędzi do oceny kwalifikacji zawodowych i kompetencji pracowników z różnych krajów
- Selekcja i weryfikacja kompetencji, w tym uznawanie zagranicznych dyplomów i doświadczenia
- Onboarding pracowników z zagranicy
- Tworzenie programu onboardingowego dla migrantów: od procesu rekrutacji po adaptację w zespole
- Przygotowanie środowiska pracy i stanowisk pracy dla pracowników z różnych kultur
- Przykłady działań integracyjnych: kursy językowe, mentoring, wsparcie prawne i administracyjne
- Optymalizacja procesu wdrażania nowych pracowników z zagranicy w firmie
- Zarządzanie różnorodnością w organizacji
- Strategie zarządzania międzynarodowymi zespołami: jak efektywnie współpracować z pracownikami z różnych kultur
- Szkolenia międzykulturowe – kluczowe umiejętności dla menedżerów i zespołów
- Prewencja i rozwiązywanie konfliktów między pracownikami z różnych krajów
- Przykłady dobrych praktyk w zarządzaniu różnorodnością
- Bezpieczeństwo prawne i ochrona pracowników z zagranicy
- Jak zapewnić zgodność z przepisami prawa pracy przy zatrudnianiu pracowników z zagranicy
- Procedury związane z legalizowaniem pobytu i pracy
- Ochrona przed nadużyciami: Procedury związane z legalizowaniem pobytu i pracy
- Case study i analiza sytuacji rzeczywistych
- Praca w grupach nad analizą przypadków związanych z integracją migrantów w organizacji
- Działania HR w odpowiedzi na konkretne wyzwania: zatrudnienie pracowników z Ukrainy, procedury rekrutacyjne, procesy adaptacyjne
- Wspólne opracowanie rozwiązań i propozycji działań w odpowiedzi na zidentyfikowane problemy
Walidacja - test wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru).
- czas przeznaczony na wykonanie testu: 30 minut
- próg zaliczenia 70%
- metoda testu: 10 pytań
- osoba walidująca: Artur Oleś
b. Obserwacja w warunkach symulowanych, wywiad swobodny, debata ustrukturyzowana, analiza dowodów i deklaracji, aywiad ustrukturyzowany, obserwacja w warunkach symulowanych - wpleciony jest w harmonogram usługi
Podsumowanie i wdrożenie rozwiązań.
- Ocena efektywności szkolenia i opracowanie dalszych kroków.
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Sesje coachingowe i dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń.
- Analiza
- Test wiedzy.
1 godzina dydaktyczna = 60 min. (przerwy są wliczane w koszt realizacji usługi)
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę. Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP (https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Informacje dodatkowe:
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut. Walidacja i przerwy wliczają się wczas trwania usługi.
- Szkolenie składa się z 50% godzin zajęć praktycznych oraz 50% godzin zajęć teoretycznych szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności Uczestnicy/ Fakt uczestnictwa zostanie potwierdzony raportem z logowania.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom,
- Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały
Oświadczenia:
- Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR
- Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Wprowadzenie do procesów migracyjnych (prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Regulacje prawne dotyczące zatrudniania pracowników z zagranicy (case sudy) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Rola polityki HR w kontekście migracji (ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Wyzwania związane z integracją pracowników z zagranicy (analiza) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Praktyczne ćwiczenia dotyczące tworzenia integracji wśród pracowników (ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Polityka HR w kontekście procesów migracyjnych (wykład/prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Case study ilustrujące skuteczne narzędzia i strategie wykorzystania procesów migracyjnych w Polityce HR (case study, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Warsztaty dotyczące tworzenia skutecznych programów rekrutacji i selekcji dla pracowników z zagranicy (warsztat, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Onboarding pracowników z zagranicy (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Zarządzanie różnorodnością w organizacji (prezentacja/burza mózgów) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 07:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Warsztaty dotyczące prewencji i rozwiązywania konfliktów między pracownikami z różnych krajów (warsztat, praca w grupie) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przykłady dobrych praktyk w zarządzaniu różnorodnością (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Bezpieczeństwo prawne i ochrona pracowników z zagranicy (analiza) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Prezentacje na temat procedury związanej z legalizowaniem pobytu i pracy (wykład/prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Ćwiczenia grupowe mające na celu wypracowanie procedury związanej z legalizowaniem pobytu i pracy (ćwiczenie, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Case study i analiza sytuacji rzeczywistych (ćwiczenie, praca indywidualna) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Praca w grupach nad analizą przypadków związanych z integracją migrantów w organizacji (warsztat) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Walidacja - test wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Podsumowanie szkolenia - dyskusja z trenerem na temat wdrożenia wiedzy. | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 304,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 873,17 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,07 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Baron
Swoją wiedzę i umiejętności rozwijałem, ukończywszy kurs języka angielskiego w kontekście biznesowym oraz specjalistyczne szkolenie z zarządzania produkcją według metody Lean Manufacturing, przeprowadzone przez renomowaną Bieruńską Fundację Inicjatyw Gospodarczych. Praktyczne doświadczenie zdobyłem jako reprezentant handlowy w międzynarodowej korporacji Stora Enso, co pozwoliło mi zgłębić globalne aspekty biznesu i doskonalić sztukę budowania trwałych relacji z klientami.
Jestem absolwentem Politechniki Śląskiej, gdzie na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji zdobyłem solidne podstawy teoretyczne. W ostatnich 2 latach przeprowadził ponad 120 godzin szkoleń również z zakresu komunikacji i motywacji - LBM Sp. z o.o. 60H, Qualitium Sp z o.o. 60H, Chemnaft Sp z o.o. 60h, BEST-BUT Sp. z o.o. 60H. Doświadczenie w prowadzeniu zarządzania zmianą, co świadczy o moim zaangażowaniu w ciągły rozwój.. Doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Prezentacje w formie papierowej
2. Prezentacje w postaci projekcji na projektorze (opcjonalnie)
3. Program szkolenia
4. Flipchart (opcjonalnie)
Warunki uczestnictwa
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego/min. 70% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: obserwacja w warunkach symulowanych, wywiad swobodny, debata ustrukturyzowana, analiza dowodów i deklaracji, aywiad ustrukturyzowany, obserwacja w warunkach symulowanych.
- Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Informacje dodatkowe
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi