Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową – zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy w ramach projektu Akademia HR - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- właściciele MŚP,
- pracownicy MŚP zatrudnieni na stanowiskach kierowniczych,
- pracownicy przewidziani do objęcia stanowiska kierowniczego z mikro, małych lub średnich przedsiębiorstw
- pracownicy biurowi/administracyjni
- pracownicy produkcji
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji31-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnik szkolenia będzie kompleksowo przygotowany do wykorzystywania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowania rozwiązań opartych o intermentoring oraz przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza: Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Opracowuje wskaźnik zatrudnienia i rotacji pracowników w różnych grupach wiekowych:Monitoruje wskaźnik zatrudnienia i rotacji pracowników w różnych grupach wiekowych pozwala ocenić, jak firma radzi sobie z zarządzaniem różnorodnością wiekową oraz adaptacją do zmieniających się demograficznych warunków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Wdraża nowe technologie: Ocenia stopnień adaptacji nowych technologii przez firmę oraz jej pracowników, zwłaszcza w kontekście młodszych pokoleń, które mają wyższe oczekiwania wobec technologii w miejscu pracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziej racjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. | Kryteria weryfikacji Ocenia satysfakcję i zaangażowanie pracowników w różnym wieku: Regularnie przeprowadza ankiety i badania satysfakcji oraz zaangażowania pracowników w różnych grupach wiekowych. Takie działania pozwalają zidentyfikować obszary wymagające poprawy oraz dostosować strategie zarządzania zasobami ludzkimi do potrzeb i oczekiwań pracowników w różnym wieku. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Wprowadza programy rozwoju i szkoleń dostosowane do różnych grup wiekowych: Opracowuje i wdraża programy rozwojowe i szkoleniowe, które są dostosowane do specyficznych potrzeb różnych grup wiekowych. Może to obejmować zarówno techniczne umiejętności, jak i miękkie kompetencje oraz przekwalifikowanie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Proponuje elastyczne formy zatrudnienia i pracy: Wprowadza elastyczne formy zatrudnienia i organizacji pracy, takich jak praca zdalna, elastyczne godziny pracy, praca na część etatu oraz programy work-life balance. Takie rozwiązania pozwalają pracownikom w różnym wieku lepiej godzić życie zawodowe z prywatnym. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wiedza:Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Analizuje komunikację i współpracę między pracownikami z różnych grup wiekowych: Regularnie monitoruje i ocenia jakość komunikacji oraz współpracy między pracownikami z różnych grup wiekowych. Może to obejmować przeprowadzanie ankiet, wywiadów oraz obserwacji interakcji w zespole. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia efektywność programów szkoleniowych i integracyjnych: Sprawdza efektywność programów szkoleniowych i integracyjnych, które mają na celu zrozumienie i zarządzanie różnicami pokoleniowymi. To może obejmować analizę wyników szkoleń, feedback od uczestników oraz mierzenie wpływu tych programów na redukcję nieporozumień i poprawę współpracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Wiedza: Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych. | Kryteria weryfikacji Analizuje retencję i satysfakcję pracowników starszych: Monitoruje wskaźniki retencji oraz satysfakcji zawodowej pracowników starszych. Może to obejmować badania satysfakcji, wywiady oraz analizę wskaźników rotacji w tej grupie wiekowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia poziom zatrudnienia osób starszych przed i po wdrożeniu regulacji prawnych: Porównuje wskaźniki zatrudnienia osób starszych przed i po wprowadzeniu regulacji prawnych i rozwiązań sprzyjających ich zatrudnianiu. Analiza powinna obejmować dane dotyczące liczby zatrudnionych pracowników w wieku powyżej 50 lat oraz ich udziału w ogólnej strukturze zatrudnienia w firmie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Umiejętności: Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Ocenia zasięg i skuteczność kampanii społecznych: Mierzenie zasięgu kampanii społecznych poprzez analizę liczby odbiorców, zaangażowania w mediach społecznościowych, liczby wyświetleń materiałów promocyjnych oraz udziału w wydarzeniach. Skuteczność kampanii można ocenić na podstawie badań świadomości społecznej przed i po kampanii, ankiet oceniających zmianę postaw wobec zatrudniania osób „50+” oraz analizy wskaźników zatrudnienia tej grupy po zakończeniu kampanii. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Monitoruje wsparcie i zaangażowanie pracodawców: Ocenia poziom wsparcia i zaangażowania pracodawców w kampanie społeczne poprzez analizę liczby firm uczestniczących w kampanii, liczby partnerstw i koalicji na rzecz zatrudniania osób „50+”, oraz wdrożonych przez pracodawców programów i inicjatyw promujących zatrudnienie starszych pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Analizuje długoterminowy wpływ kampanii na rynek pracy: Śledzi długoterminowy wpływ kampanii na rynek pracy poprzez monitorowanie zmian w politykach zatrudnienia, liczby programów wsparcia dla osób „50+” oraz ogólnej sytuacji zawodowej starszych pracowników. Może to obejmować badania i raporty dotyczące efektywności kampanii w dłuższej perspektywie czasowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Umiejętności: Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Analizuje potrzeby szkoleniowe i rozwojowe różnych grup wiekowych: Regularnie przeprowadza ocenę potrzeb szkoleniowych wśród pracowników z różnych grup wiekowych, aby zidentyfikować różnice w wymaganiach dotyczących kształcenia i rozwoju. Może to obejmować ankiety, wywiady oraz analizę danych dotyczących uczestnictwa w programach szkoleniowych. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia potrzeby zdrowotne i zabezpieczenie zdrowotne: Przeprowadza regularne oceny zdrowotne oraz ankiety dotyczące potrzeb zdrowotnych pracowników w różnych grupach wiekowych. Analiza powinna obejmować dostępność i adekwatność świadczeń zdrowotnych, takich jak ubezpieczenie zdrowotne, programy profilaktyczne oraz wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Bada oczekiwania dotyczące warunków pracy i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym: Przeprowadza badania ankietowe i wywiady z pracownikami w różnych grupach wiekowych w celu zrozumienia ich oczekiwań dotyczących warunków pracy, elastyczności godzin pracy oraz możliwości pracy zdalnej. Analiza powinna uwzględniać również potrzeby związane z opieką nad dziećmi czy starszymi członkami rodziny. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Efektywnie identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe, można je mierzyć poprzez dokładność i pełność zgromadzonych danych na temat różnych grup wiekowych. Obejmuje to analizę, czy informacje są reprezentatywne dla wszystkich grup wiekowych w firmie oraz czy uwzględniają różnorodność ich oczekiwań i aspiracji. Efektywność można ocenić na podstawie jakościowych i ilościowych analiz zebranych danych, które powinny odzwierciedlać rzeczywiste potrzeby i pragnienia pracowników w różnych fazach kariery. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje oczekiwania i aspiracje pracowników, kiedy są uwzględniane w programach rozwojowych i strategiach personalnych firmy. Efektywność ocenia na podstawie wdrożonych inicjatyw, które odpowiadają na te oczekiwania, oraz na podstawie wyników takich inicjatyw, takich jak zwiększenie zaangażowania pracowników, poprawa satysfakcji z pracy czy wzrost efektywności zespołów. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo grup pracowników. | Kryteria weryfikacji Bada efektywność procesu oceny i wykorzystywania potencjału pracowników mierzy poprzez stworzenie i wdrożenie zróżnicowanych ścieżek rozwoju, które będą odpowiadały potrzebom i umiejętnościom pracowników z różnych grup wiekowych. Kluczowe będzie dostosowanie tych ścieżek do specyfiki i potencjału każdej grupy wiekowej, co umożliwi im maksymalne wykorzystanie swoich kompetencji oraz wspieranie dalszego rozwoju. Kryterium to będzie oceniane na podstawie liczby i jakości takich ścieżek rozwoju oraz ich wpływu na kariery pracowników. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Bada efektywność oceniania i wykorzystywania potencjału pracowników - ocenia przez mierzenie poziomu satysfakcji i zaangażowania wśród różnych grup wiekowych. Regularne ankiety, feedback oraz wskaźniki takie jak retencja czy poziom zaangażowania będą wskazywały, czy pracownicy będą czuli się doceniani i odpowiednio wspierani w swoim rozwoju. Wysoka satysfakcja i zaangażowanie będą sugerowały, że potencjał pracowników będzie dobrze oceniany i pozytywnie wykorzystywany. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Dokonuje oceny efektywności na podstawie konkretnych sukcesów i osiągnięć zawodowych pracowników z różnych grup wiekowych. Monitorowanie i analiza przypadków, w których pracownicy będą odnosili sukcesy lub będą wyróżniani za swoje osiągnięcia, będą świadczyły o tym, jak skutecznie wykorzystano ich potencjał. Wskaźniki takie jak awanse, projekty liderów czy innowacyjne rozwiązania wdrożone przez pracowników będą dowodem efektywności działań w zakresie oceny i wykorzystania potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Inicjuje i wspiera pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów mierzy przez ocenę, jak skutecznie będą integrowane różne grupy wiekowe oraz jak dobrze będą współpracować w zespole. Kryterium to będzie obejmować analizę jakości współpracy, komunikacji i wzajemnego zrozumienia między pracownikami z różnych grup wiekowych. Zostaną wdrożone praktyki, które będą wspierały integrację i efektywną współpracę, co będzie monitorowane poprzez regularne oceny i feedback od członków zespołu. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Wspiera pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów i ocenia na podstawie poprawy wyników i efektywności zespołu. Kryterium to będzie obejmować analizę rezultatów pracy zespołu, takich jak realizacja celów, terminowość dostarczania projektów, oraz ogólna wydajność. Wzrost tych wskaźników będzie świadczył o skuteczności działań mających na celu wspieranie efektywnej pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Rozwija i wdraża programy wymiany wiedzy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Umiejętności: Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym ocenia na podstawie wzrostu retencji kluczowej wiedzy i doświadczeń. W przyszłości, wdrażane rozwiązania będą oceniane przez analizę liczby i jakości dokumentacji, szkoleń oraz programów mentoringowych, które umożliwią przechowanie i przekazanie cennych informacji oraz umiejętności przedemerytalnych pracowników. Wzrost retencji wiedzy i doświadczeń będzie wskazywał na skuteczność wdrażanych rozwiązań. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Ocenia przez mierzenie poziomu zaangażowania i satysfakcji pracowników w wieku przedemerytalnym. W przyszłości, wdrażane rozwiązania będą oceniane na podstawie wyników regularnych badań satysfakcji oraz monitorowania poziomu zaangażowania tych pracowników w procesy transferu wiedzy i udział w programach rozwoju. Wysoki poziom zaangażowania i satysfakcji będzie świadczył o skuteczności wdrażanych rozwiązań w zachowaniu kompetencji i doświadczeń w firmie. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Umiejętność:Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Ocenia wyniki pracy zespołów, w tym realizacja celów, terminowość oraz wprowadzanie nowych pomysłów i rozwiązań, co wskazuje na pełne wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Mierzy efektywność wdrożonych rozwiązań poprzez regularne badania satysfakcji pracowników oraz analizę feedbacku dotyczącego współpracy między pokoleniami. Wysoki poziom integracji i satysfakcji wskazuje na skuteczność włączania pracowników z różnych pokoleń do zespołów i efektywne wykorzystanie ich potencjału. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych” pracowników. | Kryteria weryfikacji Efektywność działań zapobiegających wypaleniu zawodowemu ocenia przez monitorowanie i redukcję objawów wypalenia wśród starszych pracowników oraz mierzy poprzez regularne badania i ankiety dotyczące poziomu stresu, zmęczenia oraz zaangażowania pracowników. Obserwowany spadek objawów wypalenia zawodowego wskazuje na skuteczność wdrażanych działań prewencyjnych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Umiejętność: Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie. | Kryteria weryfikacji Efektywność budowania zróżnicowanych wiekowo/pokoleniowo zespołów ocenia przez poziom integracji i współpracy między członkami zespołu. Ocenia się to poprzez regularne badania satysfakcji, ankiety dotyczące współpracy oraz analizę wyników interakcji w zespole. Wysoki poziom integracji i efektywnej współpracy między członkami różnych pokoleń wskazuje na skuteczność w tworzeniu i zarządzaniu zróżnicowanymi zespołami. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Efektywność budowania kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku ocenia przez poziom zadowolenia i wzajemnego szacunku wśród pracowników różnych pokoleń oraz mierzy poprzez regularne badania satysfakcji i ankiety dotyczące poziomu szacunku oraz interakcji między pokoleniami. Wysoki poziom zadowolenia i pozytywnego feedbacku od pracowników wskazuje na skuteczność w tworzeniu kultury pracy opartej na wzajemnym szacunku. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Efektywność budowania kultury pracy ocenia przez analizę liczby i intensywności konfliktów międzypokoleniowych. Regularne monitorowanie i raportowanie przypadków konfliktów oraz wdrażanie rozwiązań w celu ich rozwiązywania pomagają ocenić, jak skutecznie firma buduje kulturę opartą na wzajemnym szacunku. Redukcja liczby konfliktów i poprawa jakości relacji między pracownikami różnych pokoleń wskazuje na skuteczność działań w budowaniu wspólnej kultury pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne: Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżąco wyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Efektywność objaśniania i wyjaśniania konfliktów oraz nieporozumień ocenia przez szybkość i jakość ich rozwiązywania oraz mierzy poprzez monitorowanie czasu potrzebnego na rozwiązanie zgłoszonych problemów i analizę skuteczności w eliminowaniu źródeł konfliktów. Regularne raportowanie oraz analiza przypadków rozwiązanych w sposób zadowalający wskazują na efektywność działań w wyjaśnianiu i zarządzaniu konfliktami międzypokoleniowymi. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Kryteria weryfikacji Efektywność tworzenia atmosfery pracy ocenia także przez poziom satysfakcji z atmosfery pracy i relacji zespołowych. Ocenia się to poprzez regularne badania satysfakcji i ankiety dotyczące atmosfery w pracy, współpracy oraz relacji między pracownikami. Wysoka satysfakcja i pozytywne oceny od pracowników wskazują na skuteczność w tworzeniu integrującej i angażującej atmosfery w miejscu pracy. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
a. Nazwa kompetencji: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
b. Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Walidacja w oparciu o zaliczenie przez uczestnika zadania praktycznego oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: obserwacji.
Program
Program
Ogólny cel szkolenia: Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring. Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Dzień 1:
Procesy demograficzne i ich wpływ na funkcjonowanie firmy
- Rejestracja i powitanie uczestników.
- Przedstawienie celu i programu szkolenia.
- Zapoznanie z prowadzącymi i uczestnikami.
- Wprowadzenie do procesów demograficznych.
- Opis znaczenia procesów demograficznych w Polsce i Europie.
- Analiza zjawisk takich jak starzenie się społeczeństwa i zamiana pokoleń.
- Omówienie wpływu tych procesów na funkcjonowanie i rozwój firm.
- Analiza wpływu demografii na organizacje.
- Case study dotyczące wpływu demografii na funkcjonowanie firm.
- Dyskusja na temat dostosowywania strategii firm do zmian demograficznych.
Dzień 2:
- Racjonalne wykorzystanie zasobów ludzkich.
- Identyfikacja działań pozwalających na efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich.
- Omówienie sposobów uwzględniania potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
- Przygotowanie charakterystyki pracowników różnych grup wiekowych.
- Opis różnic między pokoleniami: wartości, styl pracy, potencjalne nieporozumienia.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące opracowywania charakterystyki pracowników.
Regulacje prawne i adaptacja kampanii społecznych .
- Regulacje prawne dotyczące zatrudniania osób starszych.
- Omówienie regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych
- Analiza praktycznych przykładów wdrożenia regulacji w firmach.
Dzień 3:
- Adaptacja kampanii społecznych dla osób „50+”.
- Przegląd kampanii społecznych dotyczących wyrównywania szans dla osób „50+”.
- Warsztaty na temat adaptacji kampanii społecznych do potrzeb firmy.
- Identyfikacja potrzeb różnych grup wiekowych.
- Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i zawodowych pracowników w różnych grupach wiekowych.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące analizowania potrzeb i planowania wsparcia.
- Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych.
- Analiza oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych.
- Opracowanie strategii rozwoju dostosowanej do potrzeb różnych pokoleń.
Dzień 4:
Wykorzystanie potencjału i efektywna współpraca.
- Ocenianie i wykorzystanie potencjału różnych wiekowo grup pracowników.
- Metody oceny i pozytywnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych grup wiekowych.
- Inicjowanie i wspieranie pracy w zróżnicowanych wiekowo zespołach.
- Techniki budowania efektywnych, zróżnicowanych wiekowo zespołów.
- Rozwiązywanie problemów związanych z różnorodnością wiekową w zespole.
- Budowanie rozwiązań wymiany kompetencji.
- Opracowanie rozwiązań umożliwiających wymianę kompetencji i doświadczeń między pokoleniami.
- Przykłady i warsztaty dotyczące implementacji takich rozwiązań.
- Wdrażanie strategii zatrzymywania wiedzy przedemerytalnej.
- Metody ukierunkowane na zachowanie wiedzy i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
- Planowanie działań i tworzenie planów przejrzystości i kontynuacji wiedzy.
Integracja, zapobieganie wypaleniu i budowanie kultury pracy.
- Integracja pracowników z różnych pokoleń.
- Rozwiązania do włączania pracowników z różnych pokoleń w zespoły.
- Warsztaty dotyczące wykorzystania potencjału różnych pokoleń.
Dzień 5:
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
- Techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu, szczególnie wśród starszych pracowników.
- Ćwiczenia i strategie wsparcia mentalnego i motywacyjnego.
- Budowanie kultury pracy opartych na wzajemnym szacunku.
- Ćwiczenia i dyskusje na temat budowania kultury pracy.
- Walidacja
a. test wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru + otwarte zadanie sytuacyjne).
- czas przeznaczony na wykonanie testu: 15 minut
- próg zaliczenia 70%
- metoda testu: 10 zadań - 9 zadań test wyboru (1pkt), 1 zadanie otwarte (2pkt).
- osoba walidująca: Artur Oleś
b. obserwacja, analiza dowodów i deklaracji, obserwacja w warunkach rzeczywistych, wywiad ustrukturyzowany, wywiad swobodny, debata ustrukturyzowana - wplecione są w harmonogram usługi
Podsumowanie i wdrożenie rozwiązań.
- Ocena efektywności szkolenia i opracowanie dalszych kroków.
Format Szkolenia:
- Wykłady i prezentacje ekspertów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi.
- Warsztaty praktyczne i case studies umożliwiające aplikację wiedzy w realnym środowisku pracy.
- Sesje coachingowe i dyskusje grupowe służące refleksji i wymianie doświadczeń.
- Analiza
- Test wiedzy.
1 godzina dydaktyczna = 60 min. (przerwy są wliczane w koszt realizacji usługi)
Warunki organizacyjne dla przeprowadzanej usługi:
- praca indywidualna
- praca w grupach (grupy 4 lub 5 osobowe w zależności od ilości uczestników)
- praca przy użyciu materiałów biurowych (kartki, mazaki, długopisy, flipczart)
- praca przy użyciu narzędzi elektronicznych (komputer)
Przed rozpoczęciem szkolenia, uczestnik może skorzystać z różnych form, metod i narzędzi, aby uzupełnić i uporządkować dotychczasową wiedzę. Oto kilka sugestii:
1. Wstępne Materiały Edukacyjne
Podręczniki i publikacje: Uczestnik może zapoznać się z rekomendowanymi książkami, artykułami naukowymi lub publikacjami branżowymi, które wprowadzą go w tematykę szkolenia.
2. Kursy Online
Platformy edukacyjne: Skorzystanie z kursów online dostępnych na platformach takich jak Akademia PARP (https://www.parp.gov.pl/component/site/site/kursy-online), które pozwalają na uporządkowanie podstawowej wiedzy z zakresu tematu szkolenia.
Informacje dodatkowe:
- Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej.
- Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia są realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
- Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 60 minut. Walidacja i przerwy wliczają się wczas trwania usługi.
- Szkolenie składa się z 50% godzin zajęć praktycznych oraz 50% godzin zajęć teoretycznych szczegółowa plan zajęć znajduje się w harmonogramie.
- Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej musi zostać potwierdzony przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora liście obecności Uczestnicy/ Fakt uczestnictwa zostanie potwierdzony raportem z logowania.
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Beneficjenta lub partnera w danym projekcie oraz przez podmiot powiązany z Beneficjentem lub partnerem kapitałowo lub osobowo
- Usługa nie jest świadczona przez podmiot, z którym pracodawca lub delegowany pracownik korzystający ze wsparcia są powiązani kapitałowo lub osobowo
- Usługodawca nie jest podmiotem jednocześnie korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce
- Usługa nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych przedsiębiorcom lub ich pracownikom,
- Każdy uczestnik otrzyma niezbędne materiały
Oświadczenia:
- Usługodawca oświadcza, że proces walidacji jest zgodny z wytycznymi BUR
- Usługa nie wynika z obowiązku przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu BHP, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy); nie dotyczy umiejętności lub kompetencji podstawowych tj. (z ang. basic skills: literacy, numeracy, ICT skills); nie jest tożsama z usługą, która została wcześniej sfinansowana w ramach dofinansowania z innych źródeł.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 40 Przedstawienie celu i programu szkolenia. (wykład) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 40 Rejestracja i powitanie uczestników (dyskusja grupowa) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 40 Wprowadzenie do procesów demograficznych (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 40 Analiza zjawisk takich jak starzenie się społeczeństwa i zamiana pokoleń.(analiza) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 40 Omówienie wpływu tych procesów na funkcjonowanie i rozwój firm. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 40 Case study dotyczące wpływu demografii na funkcjonowanie firm. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 40 Dyskusja na temat dostosowywania strategii firm do zmian demograficznych. (dyskusja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 01-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 40 Identyfikacja działań pozwalających na efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 40 Omówienie sposobów uwzględniania potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 40 Opis różnic między pokoleniami: wartości, styl pracy, potencjalne nieporozumienia. (prezentacja/wykład) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 40 Ćwiczenia praktyczne dotyczące opracowywania charakterystyki pracowników. (ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 40 Omówienie regulacji i rozwiązań prawnych sprzyjających zatrudnianiu osób starszych (wykład/prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 40 Dyskusja na temat dostosowywania strategii firm do zmian demograficznych. (dyskusja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 40 Przegląd kampanii społecznych dotyczących wyrównywania szans dla osób „50+”. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 40 Warsztaty na temat adaptacji kampanii społecznych do potrzeb firmy. (warsztat, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 40 Rozpoznawanie potrzeb zdrowotnych i zawodowych pracowników w różnych grupach wiekowych. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 40 Ćwiczenia praktyczne dotyczące analizowania potrzeb i planowania wsparcia. (ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 40 Analiza oczekiwań i aspiracji rozwojowych pracowników z różnych grup wiekowych. (analiza) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 40 Opracowanie strategii rozwoju dostosowanej do potrzeb różnych pokoleń. (warsztat) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 40 Metody oceny i pozytywnego wykorzystania potencjału pracowników z różnych grup wiekowych. (wykład/prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 40 Techniki budowania efektywnych, zróżnicowanych wiekowo zespołów.(prezentacja/wykład) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:15 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 40 Rozwiązywanie problemów związanych z różnorodnością wiekową w zespole. (case study) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 40 Opracowanie rozwiązań umożliwiających wymianę kompetencji i doświadczeń między pokoleniami. (warsztat) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 40 Przykłady i warsztaty dotyczące implementacji takich rozwiązań. (warsztaty) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 32 z 40 PRZERWA | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 33 z 40 Rozwiązania do włączania pracowników z różnych pokoleń w zespoły. (wykład/prezentacja) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 34 z 40 Warsztaty dotyczące wykorzystania potencjału różnych pokoleń. (warsztaty/praca w grupach) | Prowadzący Dawid Baron | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 35 z 40 Techniki zapobiegania wypaleniu zawodowemu, szczególnie wśród starszych pracowników.(wykład/prezentacja) | Prowadzący Luiza Pieprzyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 06:30 | Godzina zakończenia 07:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 36 z 40 Ćwiczenia i strategie wsparcia mentalnego i motywacyjnego. (ćwiczenia) | Prowadzący Luiza Pieprzyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 07:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 37 z 40 PRZERWA | Prowadzący Luiza Pieprzyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:45 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 38 z 40 Ćwiczenia i dyskusje na temat budowania kultury pracy. (ćwiczenia, praca w grupach) | Prowadzący Luiza Pieprzyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 39 z 40 Walidacja - test wiedzy i umiejętności z zakresu tematycznego szkolenia (test wyboru). | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 40 z 40 Ocena efektywności szkolenia i opracowanie dalszych kroków. (dyskusja) | Prowadzący Luiza Pieprzyk | Data realizacji zajęć 07-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 040,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 097,56 PLN
- Koszt osobogodziny brutto144,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto117,07 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dawid Baron
Wzbogaciłem moją wiedzę i umiejętności poprzez ukończony kurs języka angielskiego w kontekście biznesowym oraz specjalistycznego kursu zarządzania produkcją Lean Manufacturing, który odbyłem w renomowanej Bieruńskiej Fundacji Inicjatyw Gospodarczych.
Zyskałem praktyczne doświadczenie pracując jako reprezentant handlowy w międzynarodowej korporacji Stora Enso.
Moje wykształcenie to studia na Politechnice Śląskiej, gdzie zdobyłem podstawy na kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji.
Aktualnie jestem dumnym właścicielem firmy konsultingowej o nazwie Dawid Baron Consulting.
Trener prowadzący zajęcia posiada co najmniej 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia
Zrealizowane usługi.
2023:
PRZEDSIĘBIORSTWO WYTWÓRCZO-USŁUGOWO-HANDLOWE "ŻELTECH" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 60h
LBM POLSKA T. LIS, G. BURTAN, D. MARKIEWICZ SPÓŁKA JAWNA - 34h
SALECONCEPT SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ - 30h
Luiza Pieprzyk
Absolwentka Uniw im. A Mickiewicza oraz Un Ekonom w Poznaniu na Wydz Zarządzania.
Szkoleniowiec, pracownik resortu Ministerstwa Finansów, trenerka pracowników kontroli, handlowców, logistyków, zarządzających, biur obsługi klienta, księgowych, , biur rach. w zakresie m.in. procedur należytej staranności i poprawnej komunikacji, motywacji. Realizuje programy szkoleniowe obejmujące koncep. stanów ja Erica Berne’a, diagnoz potencjału osób oraz metody NVP, umożl. efektywne wyrażanie opinii i współpracę w zespole. Skutecznie motywuje pracowników, stosując „ekonomię wzmocnień” oraz techniki pochwał i krytyki.
Ekspertka praw.podatk. szkol. w BTLA i TAX & DUTY, W ostatnich 2 latach przeprowadziła ponad 120 godzin szkoleń również z zakresu komunikacji i motywacji. Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia np: AUTONOMIA CONSUTLING Lucyna Ławniczak (40 g.) MRM CONSULTING Sp. z o.o., (12 g.) My Life Sp. z o.o. (24 g.), dla kl. TAX&DUTY (400 g.) RIPH Leszno (120 g.) Unia Gospodarcza Reg. Śrem (32 g.), DigooArti Karol Draśpa (24g.)
Dośw. zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia szczegółowych danych dotyczących oferowanej usługi
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Prezentacje w formie papierowej
2. Prezentacje w postaci projekcji na projektorze (opcjonalnie)
3. Program szkolenia
4. Flipchart
Warunki uczestnictwa
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu usługi.
- Warunkiem uzyskania certyfikatu/zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego/min. 70% punktów z testu oraz pozytywny wynik z formy walidacji w postaci: obserwacji, analizy dowodów i deklaracji, obserwacji w warunkach rzeczywistych, wywiadu ustrukturyzowanego, wywiadu swobodnego, debaty ustrukturyzowanej.
- Dokument potwierdza, że zostały zastosowane rozwiązania zapewniające rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji tzn. osoba prowadząca usługę, nie dokonuje weryfikacji efektów uczenia się uczestników usługi.
Informacje dodatkowe
- Każdego dnia będzie sporządzona lista obecności uczestników na usłudze.
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.”
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi