Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap I / Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika - szkolenie.
Modyfikacja oprogramowania sterowników / Etap I / Podstawowe sposoby odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Elektronika i elektrotechnika
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności oraz zdobyć nowe kompetencje w obszarze diagnostyki, naprawy, optymalizacji i modyfikacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1".
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji03-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie modyfikowania oprogramowania sterowników silnika poprzez nabycie kompetencji z zakresu identyfikacji funkcji ECU, rozróżniania systemów komunikacji stosowanych w motoryzacji, charakteryzowania metod odczytu i zapisu danych, uwzględniania znaczenia sumy kontrolnej, wykonywania operacji odczytu i zapisu przez złącze OBD oraz poza pojazdem, obsługi dedykowanego oprogramowania, automatyzacji procesu modyfikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje poprawnie przeznaczenie i funkcje ECU w pojazdach | Kryteria weryfikacji Określa główne funkcje i przeznaczenie ECU w pojazdach mechanicznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnice między różnymi generacjami ECU stosowanymi w motoryzacji . | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozróżnia magistrale komunikacyjne stosowane w motoryzacji. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia różnice między popularnymi protokołami komunikacyjnymi stosowanymi w motoryzacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zastosowania różnych systemów komunikacji w konkretnych komponentach pojazdu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje sposoby odczytu i zapisu danych w sterownikach silnika. | Kryteria weryfikacji Opisuje metody odczytu danych ze sterowników silnika. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wyjaśnia procedury zapisu danych do sterowników silnika. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje znaczenie sumy kontrolnej w procesie modyfikacji oprogramowania. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia rolę sumy kontrolnej w procesie modyfikacji oprogramowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Określa konsekwencje nieprawidłowej sumy kontrolnej w działaniu sterowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętnie odczytuje i zapisuje oprogramowanie wybranych sterowników za pośrednictwem uniwersalnego złącza OBD. | Kryteria weryfikacji Omawia proces odczytu oprogramowania ze sterownika za pomocą złącza OBD. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje poprawny zapis oprogramowania do sterownika przy użyciu złącza OBD. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Prawidłowo ustanawia komunikację ze sterownikiem samochodowym zdemontowanym z pojazdu. | Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiedni interfejs diagnostyczny i sposób połączenia z typem sterownika samochodowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje poprawnie nawiązaną komunikację ze sterownikiem w oprogramowaniu diagnostycznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje aplikacje dedykowane oraz uniwersalne niezbędne do edycji oprogramowania silnika | Kryteria weryfikacji Opisuje funkcjonalności aplikacji dedykowanych do edycji oprogramowania silnika. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Porównuje zalety i wady aplikacji uniwersalnych w kontekście edycji oprogramowania silnika. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje mapy pracy wybranych urządzeń wykonawczych występujących w popularnych modelach pojazdów | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje mapy pracy dla różnych urządzeń wykonawczych w popularnych modelach pojazdów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ zmian w mapach pracy na działanie urządzeń wykonawczych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Skutecznie wykorzystuje dostępne rozwiązania w celu automatyzacji procesu modyfikacji oprogramowania | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje narzędzia automatyzujące proces modyfikacji oprogramowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Optymalizuje procedury modyfikacji oprogramowania przy użyciu dostępnych technologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest zarówno do osób fizycznych, jak i do przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności oraz zdobyć nowe kompetencje w obszarze diagnostyki, naprawy, optymalizacji i modyfikacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
Ramowy plan kształcenia:
1. Pre-test.
2. Rola ECU w pojazdach spalinowych (teoria).
3. Funkcje magistral komunikacyjnych w procesie kopiowania oprogramowania (teoria).
4. Rodzaje pamięci w sterowniku silnika (teoria)
5. Sposoby odczytu/zapisu oprogramowania ECU (teoria+praktyka)
- Metody bezinwazyjne (teoria+praktyka)
- Metody inwazyjne (teoria+praktyka)
6. Programatory dedykowane branży automotive (teoria+praktyka)
7. Ćwiczenia praktyczne z zakresu odczytu oraz zapisu oprogramowania metodami bezinwazyjnymi (praktyka)
8. Uniwersalne oraz dedykowane edytory plików wsadowych (praktyka)
- Konfiguracja dedykowanego edytora na potrzeby prawidłowej interpretacji danych
- Wyznaczanie i edycja mapy
- Rozpoznawanie podstawowych elementów edytowanego pliku
- Znajdowanie i edycja tablicy błędów
- Tworzenie i porównywanie różnych wersji projektu
- Eksport edytowanego pliku
- Praca ze zautomatyzowanymi edytorami plików
9. Walidacja.
Szkolenie trwa 24 godziny dydaktyczne i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 6-osobowych.
Przerwy nie są wliczane do czasu trwania szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 Pre-test. Rola ECU w pojazdach spalinowych. Funkcje magistral komunikacyjnych w procesie kopiowania oprogramowania. (Wykład, testy, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 Rodzaje pamięci w sterowniku silnika. Sposoby odczytu/zapisu oprogramowania ECU. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 Porównywanie projektów – analiza różnic między projektami i ich wpływ na efektywność pracy. Metody bezinwazyjne. Metody inwazyjne. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 Programatory dedykowane branży automotive. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 04-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 Ćwiczenia praktyczne z zakresu odczytu oraz zapisu oprogramowania metodami bezinwazyjnymi. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 Ćwiczenia praktyczne z zakresu odczytu oraz zapisu oprogramowania metodami bezinwazyjnymi. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 Ćwiczenia praktyczne z zakresu odczytu oraz zapisu oprogramowania metodami bezinwazyjnymi. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 Ćwiczenia praktyczne z zakresu odczytu oraz zapisu oprogramowania metodami bezinwazyjnymi. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 Uniwersalne oraz dedykowane edytory plików wsadowych. Konfiguracja dedykowanego edytora na potrzeby prawidłowej interpretacji danych. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 Wyznaczanie i edycja mapy. Rozpoznawanie podstawowych elementów edytowanego pliku. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 Znajdowanie i edycja tablicy błędów. Tworzenie i porównywanie różnych wersji projektu. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 Eksport edytowanego pliku. Praca ze zautomatyzowanymi edytorami plików. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 706,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 200,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 112,75 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 91,67 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Michał Brach
Ukończył kurs z zakresu naprawy elektroniki samochodowej z magistrali CAN w 2024 roku. Obecnie studia podyplomowe Cyberbezpieczeństwo na wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH.
Posiada Certyfikat Comptia.
Serwisant w autoryzowanym serwisie Lenovo. 12-letnie doświadczenie w zawodzie technik serwisant sprzętu elektronicznego.
Łączna ilość godzin przeprowadzonych szkoleń wynosi ponad 11 300 godzin, z czego 20 szkoleń w 2025 r. z zakresu tematycznego usługi rozwojowej tj. sposobów odczytu i modyfikacji oprogramowania sterowników silnika.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70%.
Szkolenie łącznie trwa 24 godziny dydaktyczne (przerwy nie są wliczane do czasu trwania usługi i prowadzone jest przez 3 dni w godzinach od 8:45 do 16:00.
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Udział uczestników szkolenia realizujących je w formie stacjonarnej potwierdza papierowa lista obecności.
Wymagana jest frekwencja na poziomie min. 80%.
Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe