MERCEDES-BENZ – diagnostyka, kodowanie, programowanie
MERCEDES-BENZ – diagnostyka, kodowanie, programowanie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do mechaników, elektromechaników, diagnostów, studentów oraz osób rozpoczynających pracę z elektroniką samochodową
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji28-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa w zakresie diagnozowania i serwisowania pojazdów przygotowyje uczestników do skutecznego wykorzystania dostępnych narzędzi pracy, takich jak testery, programatory, oprogramowania oraz dokumentacja techniczna. Cel jest osiągany poprzez rozwój kompetencji w zakresie dokładnej diagnozy problemów mechanicznych i skutecznego wykonywania napraw, co prowadzi do skrócenia czasu serwisowania oraz zwiększenia efektywności warsztatuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik diagnozuje problemy mechaniczne w pojazdach z wykorzystaniem dostępnych narzędzi diagnostycznych. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje usterek pojazdów na podstawie wyników diagnostyki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Ocena poprawności ustawień testera diagnostycznego przed przystąpieniem do diagnozy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Przeprowadza pełną procedurę diagnostyczną zgodnie z dokumentacją serwisową. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Uczestnik obsługuje oprogramowanie diagnostyczne do programowania i kodowania jednostek sterujących (ECU) | Kryteria weryfikacji Definiuje kroki do przeprowadzenia procedury programowania i kodowania w odpowiednim oprogramowaniu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Monitoruje i rejestruje wyniki programowania jednostek sterujących. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Kryteria weryfikacji Rozwiązuje problemy wynikające z nieprawidłowego działania oprogramowania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy Program Usługi Szkoleniowej
Dzień Pierwszy – 8 godzin teoretycznych
Część Teoretyczna (8 godzin dydaktycznych):
- Omówienie programów diagnostycznych (2 godziny)
- Przegląd dostępnych programów wspomagających kodowanie ECU
- Zasady obsługi i funkcje programów diagnostycznych i programujących.
- Wprowadzenie do obsługi programów wspomagających kodowanie offline (2 godziny)
- Teoria i zasady pracy z narzędziami offline w kontekście ECU i innych systemów elektronicznych w pojazdach.
- Omówienie doposażenia oraz zmiany konstrukcyjne w trybie offline (1 godzina)
- Zasady doposażania pojazdów w nowe komponenty (sterowniki, liczniki, moduły navi) i ich kodowanie offline.
- Zagadnienie konwersji z USA na EU (1 godzina)
- Teoria konwersji oprogramowania w z wersji USA na EU, zmiany ustawień oświetlenia, systemów nawigacyjnych, itp.
- Podstawy kodowania i programowania offline (2 godziny)
- Zasady kodowania jednostek sterujących i programowania systemów w trybie offline.
- Omówienie procedur i typowych problemów związanych z kodowaniem w pojazdach.
Dzień Drugi – 8 godzin praktycznych
Część Praktyczna (8 godzin dydaktycznych):
- Podejście indywidualne – brak podziału na grupy
- Szkolenie prowadzone jest z podejściem indywidualnym, bez podziału na grupy, w zależności od liczby uczestników (od 5 do 10 osób).
- Praca na własnym sprzęcie
- Każdy uczestnik pracuje na własnym sprzęcie komputerowym (laptopie) z odpowiednim oprogramowaniem diagnostycznym dedykowanym do danej marki pojazdu.
- Uczestnicy przynoszą swoje laptopy z wcześniej zainstalowanym oprogramowaniem, które będzie używane w trakcie szkolenia
- Udzielanie wsparcia technicznego dla uczestników w zakresie konfiguracji oprogramowania oraz sprzętu.
- Praktyczne ćwiczenia:
- Procedury wymiany sterowników, liczników, nawigacji (2 godziny)
- Przeprowadzenie wymiany komponentów elektronicznych (sterowniki, liczniki, moduły navi) oraz ich kodowanie offline w pojazdach.
- Zmiana języka w systemach ECU (1 godzina)
- Praktyczne wykonanie zmiany języka w systemach pokładowych w pojazdach
- Kodowanie i programowanie offline (2 godziny)
- Zastosowanie procedur kodowania offline dla różnych systemów pojazdów, wykonanie kodowania jednostek sterujących.
- Konwersja lamp USA na EU (2 godziny)
- Opracowanie schematu i kodowanie.
- Procedury wymiany sterowników, liczników, nawigacji (2 godziny)
Warunki Organizacyjne:
- Liczba uczestników: Szkolenie przeznaczone od 5 do 10 uczestników
- Praca na własnym sprzęcie: Każdy uczestnik pracuje na własnym laptopie z odpowiednim oprogramowaniem diagnostycznym.
- Wsparcie techniczne: Instruktor zapewnia pomoc w konfiguracji sprzętu i oprogramowania na początkowych etapach szkolenia.
Walidacja i Ocena:
- Ocena praktyczna: Uczestnicy będą oceniani pod kątem poprawności wykonania zadań praktycznych. Każdy uczestnik wykona zadania indywidualnie, a ocena będzie opierała się na precyzyjności i poprawności wykonania poszczególnych czynności.
Czas trwania usługi:
- Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych (w tym przerwy wliczają się w czas trwania usługi).
- Czas dydaktyczny: 1 godzina dydaktyczna = 45 minut.
Dodatkowe uwagi:
- Szkolenie skierowane jest do mechaników, elektromechaników, diagnostów, studentów oraz osób rozpoczynających pracę z elektroniką samochodową.
- Program dostosowany jest do potrzeb uczestników, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę w zakresie diagnostyki i programowania jednostek sterujących w pojazdach.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 MERCEDES-BENZ – diagnostyka, kodowanie, programowanie | Prowadzący Rafał Karda | Data realizacji zajęć 30-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 MERCEDES-BENZ – diagnostyka, kodowanie, programowanie | Prowadzący Rafał Karda | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto307,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Karda
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzymuje materiały startowe w postaci notesu i długopisu oraz ulotki
Informacje dodatkowe
Firma ATOMIS zastrzega sobie prawo do nieuruchomienia szkolenia w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń (min. 2 uczestników).W tej sytuacji uczestnik zostanie poinformowany o najbliższym możliwym do zrealizowania terminie.
Istnieje możliwość zwolnienia usługi z podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (DZ.U.2013, poz. 1722 z późn. zm.), wprzypadku, gdy Przedsiębiorca/uczestnik otrzyma dofi nansowanie na poziomie co najmniej 70% ze środków publicznych. Warunkiemzwolnienia jest dostarczenie do fi rmy szkoleniowej stosownego oświadczenia na co najmniej 1 dzień roboczy przed szkoleniem. W innejsytuacji należy doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi