Głos. Ciało. Przestrzeń. Głos jako narzędzie ekspresji artystycznej.
Głos. Ciało. Przestrzeń. Głos jako narzędzie ekspresji artystycznej.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób dorosłych zainteresowanych artystycznym rozwojem osobistym poprzez głos — szczególnie tych, które poszukują swobodniejszego kontaktu ze swoją ekspresją, autentycznością i kreatywnością. Mile widziane są osoby z doświadczeniem w obszarach twórczych (np. edukatorzy, trenerzy, artyści, performerzy, wokaliści-amatorzy), ale udział nie wymaga wcześniejszego przygotowania muzycznego ani scenicznego.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój"
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestnika do rozwoju artystycznej ekspresji poprzez pracę z głosem, ruchem, oddechem i obecnością. Uczestnicy poznają techniki emisji głosu oraz twórcze formy jego wykorzystywania – w mowie, ekspresji emocji i działaniach performatywnych. Szkolenie integruje pracę z ciałem, relaksację, ćwiczenia fonacyjne i improwizacyjne, co wspiera proces twórczy i kontakt z autentycznym brzmieniem głosu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się • rozpoznaje swój naturalny głos jako narzędzie ekspresji artystycznej, | Kryteria weryfikacji - opisuje cechy swojego głosu i wskazuje jego potencjał ekspresyjny w krótkiej prezentacji lub wypowiedzi | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się • stosuje podstawowe techniki emisji głosu i prawidłowego oddechu, | Kryteria weryfikacji -wykonuje ćwiczenia oddechowe i fonacyjne z zachowaniem zasad prawidłowej emisji głosu-definiuje podstawowe techniki emisji głosu i prawidłowego oddechu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się • wykorzystuje ciało jako instrument rezonujący i wspierający brzmienie głosu, | Kryteria weryfikacji -podczas ćwiczenia wokalnego aktywnie używa postawy i gestu wspomagającego rezonans | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się • potrafi świadomie używać intonacji, modulacji i tempa mowy w celu wyrażania emocji, | Kryteria weryfikacji -interpretuje tekst z wykorzystaniem zróżnicowanej intonacji, tempa i modulacji głosu, oddając emocje bohatera | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się • doświadcza swobodnej pracy głosem w ruchu i przestrzeni, | Kryteria weryfikacji -wykonuje improwizację głosową w ruchu scenicznym, zachowując płynność i wyrazistość wypowiedzi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się • rozwija umiejętność improwizacji głosem i odczytywania emocji z dźwięku, | Kryteria weryfikacji -tworzy krótką improwizację głosową na podstawie usłyszanej emocji lub dźwięku | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się • stosuje techniki relaksacyjne w celu uwolnienia napięć blokujących ekspresję głosową, | Kryteria weryfikacji -przeprowadza prostą sekwencję ćwiczeń relaksacyjnych i wskazuje ich wpływ na swój głos | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się • czuje się pewniej w sytuacjach ekspresji twórczej i wystąpień publicznych. | Kryteria weryfikacji -bierze aktywny udział w prezentacji grupowej lub indywidualnej, wykazując się większą pewnością siebie niż na początku cyklu zajęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną (45 minut).
-> Łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie.
->Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Warunki organizacyjne:
->Szkolenie grupowe. Warunkiem realizacji jest zebranie się grupy uczestników min. 7 osób, max. 16 osób.
->Szkolenie będzie trwało 3 dni szkoleniowe - I dzień - 4 h dydaktyczne, II dzień - 7 h dydaktycznych, III dzień - 7 h dydaktycznych
PROGRAM:
Dzień 1 – 4 godziny dydaktyczne:
- Test początkowy
- Autoanaliza głosu i ciała
- Oddech i obecność
- Relaksacja z głosem
Dzień 2 – 8 godzin dydaktycznych:
- Poranna rozgrzewka głosowa
- Emisja głosu – techniki i ćwiczenia
- Rezonatory i ekspresja emocji
- Praca z ciałem i ruchem
- Improwizacja dźwiękiem, głos w relacji z otoczeniem
- Refleksja i zapis doświadczeń
Dzień 3 – 8 godzin dydaktycznych:
- Poranne uwalnianie głosu
- Artykulacja i intonacja w ekspresji twórczej
- Praca z tekstem/autoprezentacją
- Sesja indywidualnej ekspresji (mini wystąpienia)
- Zdrowie i higiena narządów głosu
- Podsumowanie i wnioski, feedback
Test końcowy, walidacja efektów uczenia się
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Test początkowy; Autoanaliza głosu i ciała | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Oddech i obecność; Relaksacja z głosem | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 26-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Poranna rozgrzewka głosowa; Emisja głosu – techniki i ćwiczenia; Rezonatory i ekspresja emocji | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Praca z ciałem i ruchem; Improwizacja dźwiękiem, głos w relacji z otoczeniem; Refleksja i zapis doświadczeń | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Poranne uwalnianie głosu; Artykulacja i intonacja w ekspresji twórczej; Praca z tekstem/autoprezentacją | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Sesja indywidualnej ekspresji (mini wystąpienia) Zdrowie i higiena narządów głosu Podsumowanie i wnioski, feedback | Prowadzący Katarzyna Kazańska | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Test końcowy, walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 680,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 680,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto260,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto260,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Kazańska
Kwalifikowana trenerka emisji głosu, psycholożka, coach. W pracy psychologicznej zawsze wykorzystywała elementy emisji głosu, relaksacji, prawidłowego oddechu. Wpiera osoby, które widzą się w roli prawnika, aktora głosowego, nauczyciela, influensera, podcastera, DJ-a lub dziennikarza czy też pragną podążać ścieżką kariery, która wymaga od nich wygłaszania charyzmatycznych i przejrzystych przemówień, w tym przed kamerą.
Osoba prowadząca szkolenie posiada odpowiednie do rodzaju i zakresu świadczonych usług doświadczenie zawodowe, nabyte w ciągu ostatnich 5 lat od daty publikacji usługi, m.in. przeprowadzone usługi szkoleniowe: Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS – wykład „Emisja głosu w pracy terapeutycznej”; Fundacja ZEW – szkolenia w zakresie emisji głosu oraz dobrostanu fizycznego dla osób z niepełnosprawnościami, zwłaszcza psychicznymi i intelektualnymi; Orange Polska – szkolenia z emisji głosu dla pracowników call center; Radio Centrum – konsultacje dla dziennikarzy w zakresie emisji głosu; Radio Lublin – szkolenia dla dziennikarzy z redakcji reportażu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzyma materiały szkoleniowe:
Notatnik, teczka, długopis, materiały do autoanalizy, materiały audio, zestawy ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uzyskania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć i przystąpienie do walidacji efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną (45 minut).
***
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
***
Nie pasuje Ci termin szkolenia? Skontaktuj się z nami!
Telefon: 731 791 691
Mail: kontakt@future-consulting.pl
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi