Zarządzanie szkoleniami
Zarządzanie szkoleniami
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menadżerowie HR, Specjaliści ds. szkoleń, pracownicy Działu HR, trenerzy wewnętrzni, pracownicy odpowiedzialni za planowanie i organizowanie szkoleń w firmie/organizacji.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji08-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest uzyskanie, poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej.Po zakończeniu szkolenia uczestnik:
- posiada kompetencje w zakresie świadomego kreowania polityki szkoleniowej i budowania przewagi konkurencyjnej firmy,
- zna techniki generowania nowych rozwiązań problemów firmy oraz budowania skłonności do elastycznego działania,
- posiada narzędzia oceny skuteczności polityki szkoleniowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje potrzeby szkoleniowe organizacji. | Kryteria weryfikacji • Omawia poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych.• Wskazuje błędy popełniane podczas analizy potrzeb szkoleniowych. • Projektuje kwestionariusz ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Planuje i budżetuje działania szkoleniowe w organizacji. | Kryteria weryfikacji • Tworzy roczny plan szkoleń w oparciu o przeprowadzoną analizę.• Konstruuje budżet szkoleń uwzględniający wszystkie wymagane koszty. • Wskazuje zasady zatwierdzania budżetu szkoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednich partnerów szkoleniowych. | Kryteria weryfikacji • Charakteryzuje typy partnerów szkoleniowych (zalety i wady).• Projektuje procedurę doboru partnera szkoleniowego. • Analizuje kryteria wyboru dostawcy usług szkoleniowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Organizuje i realizuje projekty szkoleniowe. | Kryteria weryfikacji • Opracowuje harmonogram szkoleń.• Określa zasady informowania uczestników o szczegółach organizacyjnych. • Sporządza przykładowy raport poszkoleniowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Oceni efektywność szkoleń zgodnie z modelem Kirkpatricka. | Kryteria weryfikacji • Omawia cztery poziomy oceny efektywności szkoleń.• Projektuje narzędzia do pomiaru efektywności na każdym poziomie. • Identyfikuje błędy w ocenie efektywności szkoleń. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Tworzy procedury zarządzania szkoleniami i buduje program trenerów wewnętrznych. | Kryteria weryfikacji • Omawia elementy procedury zarządzania szkoleniami.• Projektuje plan budowania grupy trenerów wewnętrznych. • Ocenia korzyści i ryzyka związane z wdrażaniem programu trenerów wewnętrznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Czym jest zarządzanie szkoleniami?:
- Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji,
- Plan strategiczny przedsiębiorstwa - analiza organizacji,
- Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy,
- Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa,
- Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju,
- Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich,
- Umiejscowienie funkcji szkolenia w przedsiębiorstwie – rola strategiczna szkoleń,
- Projektowanie działu szkoleń,
- Zadania działu szkoleń,
- Kompetencje menedżera ds. szkoleń – funkcja szkoleniowa na miarę współczesnych wyzwań,
- Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.
Moduł 2. Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych:
- Błędy popełniane w procesie analizy potrzeb szkoleniowych
- Poziomy identyfikacji potrzeb szkoleniowych (sfery badania)
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników
- Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb
- Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych
- Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego
- Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.
Moduł 3. Planowanie i budżetowanie szkoleń:
- Opracowanie prognozowanego planu i budżetu szkoleń,
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe,
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla poszczególnych działów,
- Zasady konstruowania budżetu szkoleń, wykaz kosztów,
- Planowanie szkoleń, a dobór partnerów szkoleniowych,
- Zatwierdzenie budżetu szkoleń.
Moduł 4. Realizacja projektów szkoleniowych:
- Dobór partnerów szkoleniowych (szanse i zagrożenia),
- Źródła poszukiwań firm szkoleniowych,
- Typ partnera szkoleniowego (zalety, wady),
- Procedura doboru partnera szkoleniowego.
- Szkolenia i ich rodzaje:
- cykl uczenia się,
- różnorodność typów szkoleń,
- metody i formy szkoleń – czynniki decydujące o wyborze,
- czym się kierować wybierając dany rodzaj szkoleń?
- Harmonogram szkoleń:
- liczba i dobór uczestników,
- jak często szkolić?
- kiedy szkolić?
- Realizacja szkoleń:
- informacje dla uczestników szkolenia,
- hotel – arkusz kontrolny,
- o czym należy pamiętać ?– ściągawka dla organizatora szkoleń.
- Raport po szkoleniu – podsumowanie, wnioski dla trenera, menedżera szkoleń oraz firmy.
Moduł 5. Ocena i ewaluacja szkoleń:
- Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick’a,
- Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach,
- Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń,
- Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia,
- Błędy w ocenianiu.
Moduł 6. Procedury szkoleniowe i korzyści z ich stosowania:
- Procedura zarządzania szkoleniami – omówienie dokumentu wzorcowego wraz z narzędziami (m.in. Wniosek o udział firmy w opłacie za studia, Umowa o dofinansowanie studiów, Umowa o skierowanie na studia, Zestawienie okresów do przepracowania, Wniosek szkoleniowy, Rezygnacja ze szkolenia, Zapytanie ofertowe, Raport dot. wyboru zewnętrznego partnera szkoleniowego, Wniosek szkoleniowy – językowy, Raport z wykonania budżetu i planu szkoleń itd.).
- Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych:
- ogólne założenia programu,
- wybór trenerów,
- szkolenie Train the trainers,
- realizacja szkoleń przez trenerów wewnętrznych,
- motywowanie trenerów,
- ocena efektywności programu szkoleniowego oraz trenera,
- zalety i zagrożenia związane z programem Trenerów Wewnętrznych,
- koszty dotyczące efektywności całego programu.
Większość z omawianych składowych elementów szkolenia przyswajana jest przez uczestników poprzez wykonywanie praktycznych ćwiczeń i zadań.
To, co wyróżnia tę metodologię szkolenia spośród innych, to ciągłe utrzymywanie na wysokim poziomie uwagi i zaangażowania uczestników.
Dodatkową zaletą jest analiza dotychczasowych form zachowań i przećwiczenie nowych, z możliwością otrzymania informacji zwrotnej od prowadzącego warsztaty.
Przykładowe metody szkoleniowe
Tradycyjne / zwyczajowo stosowane:
- Studia przypadków z praktyki firmy i rynku,
- Symulacje i gry zespołowe,
- Dyskusje moderowane.
Autorskie:
- Ćwiczenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Zarządzanie szkoleniami | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Zarządzanie szkoleniami | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 06:50 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący Adrianna Filiks | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,05 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adrianna Filiks
Prowadzi warsztaty z zakresu zarządzania personelem dla zarządów, kadry kierowniczej i menedżerskiej w ramach szkoleń zamkniętych oraz cieszące się dużym uznaniem szkolenia otwarte (ponad 2400 godzin szkoleniowych zrealizowanych tylko w ciągu ostatnich 3 lat). Przykładowe tematy: strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie zmianą, zarządzanie szkoleniami, dobór pracowników, OnBoarding, motywowanie pracowników, informacja zwrotna, coaching, kierowanie zespołem, pokolenia na rynku pracy, systemy ocen, komunikacja wewnętrzna, proces odchodzenia pracowników, trudne rozmowy w HRM/; W jej szkoleniach i programach coachingowych uczestniczą pracownicy firm z większości branż w Polsce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały rozdawane podczas szkolenia.
Informacje dodatkowe
Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1890 zł + 23% VAT
Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail.
Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.
Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.
Szkolenia zamknięte
Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi