Zarządzanie projektem SAP Activate oraz wdrażanie SAP S/4HANA w praktyce
Zarządzanie projektem SAP Activate oraz wdrażanie SAP S/4HANA w praktyce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracownikówwsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Adresat studiów to osoby pracujące z systemem SAP (ERP/HANA) i posiadającą podstawową wiedzę dotyczącą platformy SAP. Będą to osoby, które pełnią lub planują w przyszłości pełnić następujące role: kierownik projektów SAP, konsultacji SAP, kierownicy ds. zarządzania jakością i ryzykiem, agenci zmiany, decydenci którzy planują wdrożenie lub korzystają już z systemu firmy SAP. W sposób szczególny studia sią zaadresowane do konsultantów juniorów, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę w projektach SAP, administratorzy uprawnień oraz wszyscy ci, którzy na co dzień pracują z systemem SAP i planują dalszy rozwój swoich kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi192
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
• Zdobędziesz wiedzę biznesową oraz techniczną i umiejętności z zakresu opracowania dokumentacji i wdrożenia poszczególnych modułów funkcjonalnych systemu SAP S/4HANA.• Znajomość systemu SAP S/4HANA daje szanse rozwoju zawodowego dzięki możliwości podjęcia pracy jako konsultant wdrożeniowy, architekt procesów businessowych czy też kierownik projektu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Zna etapy projektu wdrożeniowego SAP w metodyce SAP Activate - Rozumie strukturę systemu SAP S/4HANA oraz zależności między komponentami - Zna podstawowe narzędzia i role w projekcie SAP (Solution Manager, Fit-to-standard, RICEFW) - Potrafi wyjaśnić różnice między podejściem Greenfield i Brownfield - Rozumie model danych w SAP HANA i jego wpływ na architekturę systemu - Zna procesy kluczowe w modułach SAP (FI, MM, SD, CO) z perspektywy wdrożeniowej - Wie, jak zaplanować harmonogram projektu, ryzyka i punkty kontrolne (Quality Gates) - Rozumie znaczenie testów, migracji danych i zarządzania zmianą (change management) - Potrafi omówić różnice między wdrożeniem On-Premise a Cloud | Kryteria weryfikacji 1. Wyjaśnia i porównuje etapy SAP Activate oraz ich zastosowanie w praktyce2. Tworzy uproszczony harmonogram wdrożeniowy z podziałem ról 3. Wskazuje kluczowe zagrożenia i dobre praktyki w projekcie S/4HANA | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:- Potrafi zaplanować projekt wdrożeniowy zgodnie z metodyką SAP Activate - Potrafi przeanalizować i zmapować procesy biznesowe do standardów SAP - Potrafi przygotować dokumentację projektową (Business Blueprint, plan testów, plan migracji) - Umie pracować z narzędziami wspierającymi projekt (np. SAP Solution Manager, JIRA) - Potrafi przygotować prezentację koncepcji rozwiązania dla interesariuszy - Umie zaplanować testy akceptacyjne oraz scenariusze migracji danych - Potrafi przypisać zadania do ról projektowych i kontrolować ich realizację - Potrafi zidentyfikować luki w wymaganiach i przygotować propozycje rozszerzeń | Kryteria weryfikacji 1. Tworzy uproszczony plan wdrożenia dla wybranego procesu SAP2. Analizuje przypadek użycia (use case) i projektuje rozwiązanie w modelu fit-to-standard 3. Przygotowuje elementy dokumentacji projektowej i testowej | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- Potrafi współpracować w zespole wdrożeniowym, dzieląc się zadaniami - Uczestniczy aktywnie w analizie potrzeb biznesowych i proponowaniu rozwiązań - Otwarcie komunikuje ryzyka i potrzeby projektowe, zachowując standardy komunikacji projektowej - Jest świadomy znaczenia dokumentacji, testów i komunikacji w projektach ERP - Dba o aktualizację wiedzy o nowościach w SAP S/4HANA i SAP Activate | Kryteria weryfikacji 1. Bierze udział w symulacjach spotkań projektowych (kick-off, status, review)2. Komunikuje pomysły w sposób zrozumiały i uzasadnia swoje decyzje projektowe 3. Działa zgodnie z rolą przypisaną w zespole projektowym | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Nazwa modułu/obszaru z programu studiów (wraz z liczbą godzin) | Wylistowane poszczególne przedmioty, w ramach tego modułu/obszaru (wraz z liczbą godzin) |
Moduł I: Zarządzanie projektami SAP S/4HANA – 48h | Dobre praktyki zarządzania projektami – 16 godz. |
Zarządzanie projektami S/4HANA w praktyce – 16 godz. | |
Metodyka i certyfikacja SAP Activate – 16 godz. | |
Moduł II: Analiza przedwdrożeniowa – 32h | Procesy biznesowe w S/4HANA – przegląd MM,PP,SD,FI,CO,PS, HR – 32 godz. |
Moduł III: Proces wdrożenia SAP S/4HANA – 104h | Zarządzanie systemem uprawnień w S/4HANA – 16 godz. |
Organizacja projektu S/4HANA – 16 godz. | |
Koncepcja biznesowa w projekcie S/4HANA – 16 godz. | |
Kastomizacja w S/4HANA – 16 godz. | |
Zarządzanie danymi podstawowymi w S/4HANA – 16 godz. | |
Testy akceptacyjne i start produkcyjny systemu S/4HANA – 24 godz. | |
Egzamin końcowy/prezentacja projektów – 8h | Projekt końcowy + egzamin końcowy – 8h |
_____
INFORMACJE DODATKOWE:
- Czas trwania studiów (liczbę semestrów): 2 semestry
- Liczbę możliwych do zdobycia punktów ECTS: 30 pkt. ECTS
- Liczbę godzin: 192 godzin (lekcyjnych)
- Harmonogram uwzględnia przerwy.
- Informację o sposobie walidacji: Projekt końcowy i egzamin końcowy
- Rodzaj dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów: Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
- Szczegółowy harmonogram zajęć może ulec modyfikacjom w zakresie realizowanych przedmiotów oraz osób realizujących zajęcia. Zmianie nie ulegają: terminy zjazdów oraz łączna liczba godzin dydaktycznych w ramach studiów podyplomowych.
- Harmonogram zjazdów zostanie opublikowany na stronie internetowej uczelni i w Bazie Usług Rozwojowych (BUR) co najmniej 2 tygodnie przed rozpoczęciem zajęć.
- Godziny zajęć w harmonogramie podawane są jako godziny zegarowe. Liczba godzin w programie podawana jest w godzinach dydaktycznych. Przelicznik: 192 godzin dydaktycznych = 144 godzin zegarowych.
ORGANIZACJA ZJAZDÓW:
Zjazdy odbywają się średnio jeden lub dwa razy w miesiącu:
- sobota w godzinach 8:00–18:00,
- niedziela w godzinach 8:00–18:00,
- w wyjątkowych sytuacjach zajęcia mogą odbyć się również w piątek w godzinach 16:00-21:00.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 350,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 350,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto38,28 PLN
- Koszt osobogodziny netto38,28 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Bartosz Szubzda
Wieloletnie doświadczenie międzynarodowe (projekty w Niemczech, Francji, Polsce, Austrii, Hiszpanii, Holandii, USA, Rumunii, na Węgrzech i Czechach). Doświadczenie w projektach optymalizacji istniejących procesów. Project Management (menedżer w 2 projektach, lider 5 projektów, uczestnik w ponad 20). Posiada ponad 10-letnie doświadczenie we wdrażaniu systemów SAP.
Od 6 lat prowadzący w zakresie SAP: m.in. procesy biznesowe w S/4HANA – przegląd MM,PP,SD,FI,CO,PS, HR; SAP FIORI, efektywne progr. w ABAP.
Bartłomiej Socha
Od 10 lat konsultant wdrożeniowy modułów logistycznych SAP, ekspert biznesowy w zakresie walidacji systemów zinformatyzowanych oraz zarządzania projektami.
Ponad 9 lat doświadczenia jako trener/prowadzący zajęcia z zakresu: S/4HANA (MM,PP,SD,FI,CO,PS, HR), zarządzania projektami SAP S/4HANA, praca z użyciem SAPScript i SmartForms, tworzenie rozszerzeń i modyfikacja SAP ERP, efektywnego programowania w ABAP, podstaw języka ABAP.
Brał udział w wielu wdrożeniach SAP na polskim rynku oraz w projektach międzynarodowych.
Posiada certyfikat GAMP5. W swojej karierze współtworzył szereg dedykowanych rozwiązań logistycznych opartych o system SAP.
Paweł Woźniak
Od 2004 roku doradca w zakresie wykorzystywania modułów SAP: MM / WM / QM / PP.
Na co dzień praca z użytkownikami, polegająca na wspieraniu i pogłębianiu wiedzy dotyczącej fachowego wykorzystania SAP w procesach zachodzących w organizacji.
Długoletni udział w transferach wiedzy dotyczącej procesów logistycznych u klienta.
Posiada również duże doświadczenie praktyczne jako administrator sieci komputerowych i analityk hurtowni danych.
Od ponad 7 lat wykładowca i trener w zakresie m.in.: narzędzi do programowania ABAP, programowania dialogowego, bazy danych i OPENSQL, wsparcia dla SAP HANA, zarządzania projektami SAP, procesów biznesowych w S/4HANA – przegląd MM,PP,SD,FI,CO,PS, HR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zapisów na studia podyplomowe można dokonać zgodnie z obowiązującym regulaminem za pośrednictwem strony internetowej Uniwersytetu WSB Merito, wybierając jedną z dostępnych filii:
- Chorzów
- Poznań
- Szczecin
- Warszawa
Rejestracja odbywa się poprzez formularz online dostępny pod adresem: https://www.merito.pl/rekrutacja/krok1, a także poprzez osobiste dostarczenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Rekrutacji wybranej filii uczelni.
Kryteria kwalifikacyjne do udziału w programie:
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia,
- spełnienie warunków określonych w procedurze rekrutacyjnej.
Informacje dodatkowe
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz opłaty końcowej.
- Usługa kształcenia świadczona przez Uniwersytet WSB Merito jest zwolniona z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1570). Zwolnienie obejmuje usługi edukacyjne realizowane przez uczelnie wyższe na podstawie przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
REALIZACJA PROJEKTÓW:
Uniwersytet WSB Merito w Poznaniu realizuje projekty szkoleniowe w ramach współpracy z instytucjami rynku pracy tj.:
- Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu – Kierunek Rozwój,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Małopolski Pociąg do Kariery,
- Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie – Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe,
- Projekt „Zawodowa reaktywacja” – realizowany w Łodzi.
Kierunek wspiera transformację w przemyśle 4.0.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnik programu zdobywa nową wiedzę oraz praktyczne umiejętności dzięki zajęciom prowadzonym na platformie Microsoft Teams. Komunikuje się z wykładowcami i pozostałymi uczestnikami studiów w czasie rzeczywistym (w trybie synchronicznym), co umożliwia aktywne uczestnictwo i bieżącą interakcję.
Wymagania techniczne:
Aby uczestniczyć w zajęciach online, potrzebne są:
- minimalne wymagania sprzętowe: 2 GB RAM, procesor i5, niezbędne oprogramowanie: system operacyjny: windows min. 7, iOS, linux.
- komputer wyposażony w głośniki i mikrofon (wbudowane lub zewnętrzne),
- stabilne połączenie z Internetem, minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: 30 Mbit/s
- słuchawki (zalecane, choć opcjonalne),
- kamera internetowa (opcjonalna, lecz przydatna podczas aktywnych form zajęć).