ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR w 2025 r. - KURS
ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR w 2025 r. - KURS
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana jest do osób zajmujących się zawodowo zagadnieniem rozliczenia podatku VAT i fakturowania, księgowych, głównych księgowych, kierowników, zastępców i specjalistów działów logistyki, zakupów i sprzedaży.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji26-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR w 2025 r. - KURS" przygotowuje uczestników do poznania przepisów dotyczących fakturowania oraz dokumentowania transakcji opodatkowanych podatkiem VAT.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W wyniku odbytego kursu uczestnik:posługuje się wiedzą i umiejętnościami z zakresu zasad wystawiania faktur: | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje istotę faktury oraz jej znaczenie w rozliczeniu podatku VAT.2. Charakteryzuje zasady i terminy wystawiania faktur. 3. Wykonuje czynności związane z wystawianiem faktur. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Obok wiedzy i umiejętności zawodowych osoba uczestnicząca w kursiePosiada odpowiednie kompetencje personalne i społeczne: | Kryteria weryfikacji 1. Definiuje potrzebę poszerzania i pogłębiania wiedzy oraz nabywania nowych umiejętności. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut, łącznie 7 godzin dydaktycznych.
Planowane przerwy w trakcie zajęć: 11:15-11:30, 13:45-14:00. Przerwy nie są wliczone w godziny zajęć usługi. Liczba godzin zajęć praktycznych: 4 godziny lekcyjne , liczba godzin zajęć teoretycznych: 3 godziny lekcyjne, w tym praca kontrolna.
2. Grupa docelowa usługi: Usługa adresowana jest do osób zajmujących się zawodowo zagadnieniem rozliczenia podatku VAT i fakturowania, księgowych, głównych księgowych, kierowników, zastępców i specjalistów działów logistyki, zakupów i sprzedaży.
3. Zakres tematyczny usługi:
1.Odpowiedzialność karna i karnoskarbowa z tytułu wystawienia lub posłużenia się wadliwą lub nierzetelną fakturą
a) Kodeks karny – jakie nieprawidłowości związane z wystawionymi fakturami są penalizowane, kto ponosi konsekwencje karne i finansowe, w jakich przypadkach można uniknąć odpowiedzialności lub obniżyć wysokość kary,
b) Kodeks Karny Skarbowy – różnica między fakturą nierzetelną a fakturą wadliwą, zakres odpowiedzialności dla osób wystawiających i posługujących się takimi fakturami,
2.Faktury wprowadzenie
a) definicja faktury, znaczenie faktury w rozliczeniu podatku VAT,
b) przepisy ustawy o VAT regulujące zasady wystawiania faktur,
3.Zasady i terminy wystawiania faktur
a) na kim spoczywa obowiązek wystawienia faktury i w jakich sytuacjach,
b) faktura wystawiana przez nabywcę (samofakturowanie),
c) w jakich sytuacjach czynność dokumentowana jest fakturą, a w jakich notą księgową,
d) „pusta faktura” i jej skutki, sytuacje w jakich dopuszcza się „anulowanie” faktury,
e) refakturowanie świadczeń złożonych np. media przy wynajmie, leasingu, stawki podatkowe),
f) faktury dokumentujące otrzymanie zaliczki, zadatku, przedpłaty,
g) dokumentowanie importu usług, zakupu towarów gdzie podatnikiem jest nabywca oraz WNT
h) elementy jakie winna zawierać faktura
i) terminy wystawiania faktur, (zasady ogólne, sprzedaż wydawnictw, usługi drukowania wydawnictw, usługi budowlane, usługi najmu, dzierżawy, leasingu, dostawa „mediów”,
j) sposoby i terminy korygowania wystawionych faktur,
k) faktura korygująca a nota korygująca, zbiorcza faktura korygująca, faktury zwiększające i obniżające podstawę opodatkowania,
l) duplikat faktury, faktury do paragonów, dokumenty uznawane za faktury,
ł) faktury wystawiane w walucie obcej – zasady stosowania kursów walut,
m) różnica między „anulowaniem „ dokumentu a jego korektą do „zera”
4.Data faktury a data powstania obowiązku podatkowego
a) obowiązek podatkowy na zasadach ogólnych,
b) szczególne przypadki powstawania obowiązku podatkowego (usługi budowlane, wydawnictwa, media, najem,
c) obowiązek podatkowy dla usług finansowych, usług komisu, urzędówki, sprzedaż egzekucyjna,
5.KSeF – fakultet
a) definicja faktury ustrukturyzowanej,
b) moment wystawienia i otrzymania faktury,
c) wystawianie faktur w KSeF w ramach stosowanych dotychczas sposobów fakturowania,
d) uprawnienia osób upoważnionych do wystawiania i otrzymywania faktur, oraz obowiązek przekazania informacji o tych osobach organom podatkowym,
e) faktury pro-forma, noty korygujące a KSeF
f) sposoby identyfikacji w systemie,
g) zasady funkcjonowania KSeF,
6.Ulga na złe długi, sprzedaż nieruchomości:
a) termin w jakim sprzedający uprawdopodabnia nieściągalność wierzytelności,
b) warunki korzystania z ulgi na złe długi,
c) obowiązki nabywcy,
d) ulga na złe długi a termin płatności,
e) sprzedaż nieruchomości – opcja opodatkowania
f) wyrok TSUE w zakresie pierwszego zasiedlenia.
4. Warunki organizacyjne kursu:
- proces kształcenia na kursie realizowany jest w formie zajęć wykładowo-seminaryjnych z ćwiczeniami praktycznymi ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą, do którego otrzymują Państwo dostęp za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams,
- uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie,
- uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres trwania kursu.
5.Posiadamy certyfikat jakości SUS 2.0.
6.Walidacja: formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej w postaci testu teoretycznego z wynikiem generowanym automatycznie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR w 2025 r. Sposób realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa (nie jest wliczona w czas usługi) | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR w 2025 r. Sposób realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przerwa (nie jest wliczona w czas usługi) | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 ZASADY WYSTAWIANIA FAKTUR w 2025 r. Sposób realizacji zajęć: ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Praca kontrolna w postaci testu udostępnionego za pomocą aplikacji Microsoft Forms. Sposób realizacji zajęć: test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | Prowadzący DARIUSZ POLAKOWSKI | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto370,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto370,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto52,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto52,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
DARIUSZ POLAKOWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W czasie zajęć wykorzystywane są autorskie materiały dydaktyczne w formie prezentacji, konspektów przygotowane przez wykładowcę, które są udostępniane w formie elektronicznej.
Wszelkie ogólnodostępne powstające w trakcie zajęć materiały oraz linki do materiałów źródłowych są umieszczane bezpośrednio na platformie internetowej.
Warunki uczestnictwa
Słuchaczami kursu mogą być osoby posiadające co najmniej wykształcenie średnie, uznające potrzebę doskonalenia zawodowego oraz rozumiejące istotę i znaczenie przestrzegania norm i zasad etycznych w pracy zawodowej.
Dodatkowym warunkiem uczestnictwa w usłudze jest zapisanie się na kurs przez stronę wroclaw.skwp.pl oraz podpisanie Oświadczenia przez uczestnika zawierające jego zobowiązanie wobec Dostawcy usługi.
Informacje dodatkowe
Kurs obejmuje 7 godzin lekcyjnych.
SPOSÓB I FORMA ZALICZENIA:
Formą zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach szkoleniowych oraz zaliczenie pracy kontrolnej. Po zaliczeniu kursu słuchacz otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu kursu wydanego na podstawie § 23 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2175) oraz zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej.
Zawarto regulamin współpracy i rozliczania usług z WUP Kraków w ramach projektu "Małopolski Pociąg do Kariery" oraz "Nowy Start w Małopolsce z EURESem".
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój.
Stowarzyszenie Księgowych w Polsce jako instytucja szkoleniowa zwolniona jest z podatku VAT. Podstawa zwolnienia: art.43.ust.1 pkt 26a
Warunki techniczne
Warunki techniczne
a) kurs realizowany jest w formie zajęć ONLINE, polegających na zdalnym, w czasie rzeczywistym, interaktywnym spotkaniu video z wykładowcą za pośrednictwem programu/aplikacji MS Teams.
b) uczestnik dysponuje samodzielnym stanowiskiem komputerowym lub urządzeniem mobilnym, z dostępem do Internetu, kamerą i mikrofonem, które zapewnia we własnym zakresie.
c) zaleca się korzystać z najaktualniejszych wersji przeglądarki Chrome, Safari, Firefox, Opera lub Edge. Łącze inernetowe: min download: 10 Mb/s, min upload: 10 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego).
d) niezbędne jest oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc) (np. darmowe Acrobat Reader oraz Open Office).
e) uczestnik przed zajęciami otrzymuje dane do logowania się (login i hasło) do konta w aplikacji MS Teams, które ważne jest przez cały okres kursu.