Florysta - szkolenie z egzaminem
Florysta - szkolenie z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią:
- pracownicy firm dekoratorskich, świadczących usługi z zakresu aranżacji ogrodów i wnętrz,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy, którym zależy na nabyciu kwalifikacji w zawodzie florysty,
- osoby pracujące w zawodzie, chcące poszerzyć swoje umiejętności i poznać nowe techniki,
- osoby z branży dekoracyjnej i eventowej, które planują dodać florystykę do swojej oferty,
- miłośnicy kwiatów i roślin, którzy chcą rozwijać swoją pasję,
- przedsiębiorcy planujący otworzyć pracownię florystyczną – kurs wspiera rozwój umiejętności potrzebnych do prowadzenia własnego biznesu.
Usługa adresowana jest do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i tworzeniem bukietów, dekoracji florystycznych oraz pielęgnacją kwiatów i roślin a także wizualną oprawą uroczystości i imprez oraz kompleksową dekoracją wnętrz, stosując rośliny ozdobne cięte i doniczkowe.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji27-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje do projektowania i wykonywania materiałów florystycznych oraz dekoracji roślinnych od niewielkich kompozycji do rozwiązań przestrzennych, podnoszących estetykę otoczenia. Kurs przygotowuje także do pakowania i przygotowania do transportu materiałów florystycznych oraz gotowych wyrobów florystycznych, stylizacji wnętrz przy pomocy roślin, sprzedaży materiałów florystycznych, przygotowania wystaw roślin lub kompozycji florystycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Omawia rolę sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta, zasady orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. | Kryteria weryfikacji Analizuje i opisuje rolę sprzedawcy/doradcy w procesie sprzedaży i obsługi klienta.Omawia i charakteryzuje kwestie dotyczące orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. Stosuje zasady orientacji na klienta, odpowiadania na potrzeby i oczekiwania klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje materiały roślinne i nieroślinne wykorzystywane we florystyce – bukiety okazjonalne, kompozycje ogrodowe, kompozycje balkonowe. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje materiały roślinne i nieroślinne wykorzystywane we florystyce, w bukietach okazjonalnych, kompozycjach ogrodowych, kompozycjach balkonowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady łączenia barw, obiektywnych i subiektywnych cech barw, łączenia monochromatyczne, analogiczne, komplementarne. | Kryteria weryfikacji Przedstawia i definiuje zasady łączenia barw, obiektywne i subiektywne cechy barw.Stosuje zasady dotyczące łączenia barw. Stosuje zasady łączenia barw. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Operuje terminologią dotyczącą zastosowania kontrastu – kontrast ilościowy, jakościowy, ciepły-zimny, jasny-ciemny, aktywny -pasywny. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia i przedstawia zastosowanie kontrastu – kontrastu ilościowego, jakościowego, ciepło -zimnego, jasno -ciemnego, aktywno -pasywnego.Stosuje zasady zastosowania kontrastu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie relatywizmu barw : aktywności barw, mocy jej oddziaływania na człowieka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje relatywizm barw. Omawia i charakteryzuje aktywność barw, moc jej oddziaływania na człowieka.Stosuje wiedzę dotyczącą aktywności barw, mocy jej oddziaływania na człowieka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej -umiejętności aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. | Kryteria weryfikacji Prezentuje i opisuje zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.Omawia i charakteryzuje umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. Stosuje zasady skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej, umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje zasady dotyczące formułowania pytań, z wykorzystaniem ich funkcji – informacyjnej, kontrolnej, psychologicznej. Opisuje techniki sprzedaży i umiejętności ich zastosowania. | Kryteria weryfikacji Analizuje i opisuje zasady dotyczące formułowania pytań z wykorzystaniem ich funkcji.Omawia i stosuje techniki sprzedaży. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia zagadnienia dotyczące języka korzyści w pracy z klientem z zastosowaniem mocnych, pozytywnych zwrotów. Opisuje reagowanie na zastrzeżenia klienta, umiejętności radzenia sobie z obiekcjami klientów. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje język korzyści w pracy z klientem, mocne, pozytywne zwroty.Stosuje język korzyści w pracy z klientem, mocne, pozytywne zwroty. Omawia i charakteryzuje zasady reagowania na zastrzeżenia klienta, radzenia sobie z obiekcjami klientów. Stosuje zasady reagowania na zastrzeżenia klienta, radzenia sobie z obiekcjami klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia sposoby reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania reklamacji. | Kryteria weryfikacji Przedstawia i definiuje zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania i reklamacji.Stosuje zasady reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania i reklamacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Omawia zagadnienia dot: pewności siebie w kontakcie z klientem, empatii, elastyczności w myśleniu i działaniu. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje, stosuje pewność siebie w kontakcie z klientem, empatię, elastyczność w myśleniu i działaniu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Korzysta z wiedzy dotyczącej technik sprzedaży. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje, stosuje techniki sprzedaży | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Program
- Wiedza na temat roli, jaką pełni sprzedawca/doradca w procesie sprzedaży i obsługi klienta
- Znajomość zasad orientacji na klienta – odpowiadanie na potrzeby i oczekiwania klientów
- Wiedza na temat materiałów roślinnych wykorzystywanych we florystyce – bukiety okazjonalne, kompozycje ogrodowe, kompozycje balkonowe
- Znajomość zasad łączenia barw – obiektywne i subiektywne cechy barw
- Umiejętność łączenia barw – łączenie monochromatyczne, analogiczne, komplementarne
- Wiedza dotycząca zastosowania kontrastu – kontrast ilościowy, jakościowy, ciepły-zimny, jasny-ciemny, aktywny-pasywny
- Wiedza dotycząca relatywizmu barw
- Wiedza na temat aktywności barw i mocy ich oddziaływania na człowieka
- Znajomość zasad skutecznej komunikacji werbalnej i pozawerbalnej -umiejętność aktywnego słuchania i otwartość na potrzeby klienta
- Umiejętność formułowania pytań, z wykorzystaniem ich funkcji – informacyjnej, kontrolnej, psychologicznej
- Znajomość technik sprzedaży i umiejętność ich zastosowania
- Znajomość i umiejętność wykorzystywania języka korzyści w pracy z klientem – mocne, pozytywne zwroty
- Odpowiednie reagowanie na zastrzeżenia klienta – umiejętność radzenia sobie z obiekcjami klientów
- Wiedza na temat zasad reagowania na reklamację klienta – od przyjęcia po zakończenie rozpatrywania reklamacji
- Pewność siebie w kontakcie z klientem, empatia, elastyczność w myśleniu i działaniu
Usługa adresowana jest do osób, które chcą zdobyć wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i tworzeniem bukietów, dekoracji florystycznych oraz pielęgnacją kwiatów i roślin a także wizualną oprawą uroczystości i imprez oraz kompleksową dekoracją wnętrz, stosując rośliny ozdobne cięte i doniczkowe.
Grupę docelową usługi stanowią:
- pracownicy firm dekoratorskich, świadczących usługi z zakresu aranżacji ogrodów i wnętrz,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy, którym zależy na nabyciu kwalifikacji w zawodzie florysty,
- osoby pracujące w zawodzie, chcące poszerzyć swoje umiejętności i poznać nowe techniki,
- osoby z branży dekoracyjnej i eventowej, które planują dodać florystykę do swojej oferty,
- miłośnicy kwiatów i roślin, którzy chcą rozwijać swoją pasję,
- przedsiębiorcy planujący otworzyć pracownię florystyczną – kurs wspiera rozwój umiejętności potrzebnych do prowadzenia własnego biznesu.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia usługi szkoleniowej:
a) minimalna liczba Uczestników: 5, maksymalna liczba Uczestników: 16
b) liczba stanowisk warsztatowych: każdy z Uczestników posiada dostęp do stanowiska warsztatowego
c) w ramach kursu / szkolenia każdy uczestnik ma zapewnione materiały / produkty do części praktycznej
Kurs realizowany będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/Uczestniczek wraz z realizacją ćwiczeń praktycznych.
Szkolenie realizowane będzie w godzinach dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 1 godzina dydaktyczna (45 min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi. Po każdych 4 godzinach usługi szkoleniowej przypada 30 minut przerwy – w przypadku krótszych zajęć niż 4 godziny dydaktyczne przerwa wynosi minimum 15 min.
Obowiązkowe dla każdego uczestnika jest uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalne jest 20% nieobecności). Po zakończeniu usługi szkoleniowej zostanie przeprowadzona zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja potwierdzająca nabycie kwalifikacji zawodowych w zawodzie Florysta. Zachowana będzie rozdzielność procesów kształcenia i szkolenia od walidacji.
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe notes, długopis, teczka.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto0,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają notes, długopis, teczka.
Na zajęciach będą zapewnione materiały florystyczne.
Warunki uczestnictwa
Dana kwalifikacja nie ma założonych kryteriów uczestnictwa oraz wymaganych kwalifikacji poprzedzających udział w usłudze.
Nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia kursu Uczestnicy uzyskają certyfikat (po uzyskaniu pozytywnego wyniku z walidacji) potwierdzający nabycie kwalifikacji zgodnej z zawodem Florysta
W przypadku kursów dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w kursie jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi