szkolenie - szkolenie - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową. /Szkolenie w ramach Projektu Akademia HR /
szkolenie - szkolenie - Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową. /Szkolenie w ramach Projektu Akademia HR /
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa adresowana do:
właścicieli firm,
pracowników zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych/menadżerskich,
pracowników objętych planami związanymi z awansem tj. osoby planowane do objęcia stanowiska kierowniczego/menadżerskiego,
pracowników przedsiębiorcy odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi,
pracowników zespołu HR
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do wykorzystywania potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji, zapewnienia poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju oraz przeciwdziałania procesom związanym z wypaleniem zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się wiedza - Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy | Kryteria weryfikacji dobiera właściwą definicję procesów demograficznych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wiedza- Charakteryzuje pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Dobiera cechy i opisy pracowników przydzielając te cechy do różnych grup wiekowych pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się umiejętności -Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wiedza- Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Dobiera oczekiwania pracowników do właściwych grup wiekowych tychże pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wiedza - Opisuje rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Właściwie opisuje i dobiera rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się wiedza- Wymienia rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy,doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Właściwie opisuje i dobiera rozwiązania w zakresie pracy dla osób w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się umiejętności - Właściwie ocenia proces wypalenia zawodowego i zapobiega mu. | Kryteria weryfikacji Wymienia metody zapobiegania wypaleniu zawodowemu – w każdej kategorii pracowników, również „starszych”. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się umiejętności -Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych | Kryteria weryfikacji Wskazuje i opisuje kluczowe regulacje oraz rozwiązania prawne wspierające zatrudnianie osób starszych – potrafi wymienić i scharakteryzować przepisy prawa pracy oraz inicjatywy sprzyjające aktywizacji zawodowej tej grupy. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się kompetencje społeczne (postawy)- Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżącowyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę | Kryteria weryfikacji Osoba potrafi wskazać konkretne sytuacje, w których skutecznie rozwiązywała konflikty lub nieporozumienia pomiędzy pracownikami z różnych pokoleń, a także tworzyła atmosferę integracji, zrozumienia i zaangażowania w zespole. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się umiejętności - Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji opisuje konkretne działania podejmowane w celu tworzenia zróżnicowanych zespołów, a także wskazać strategie i inicjatywy, które pomagają budować kulturę szacunku i współpracy między pracownikami z różnych pokoleń. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się umiejętności - Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji wskazuje konkretne rozwiązania, które wdrożyła w celu integracji pracowników z różnych pokoleń, oraz umiejętność pełnego wykorzystania ich potencjału w pracy zespołowej. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Nazwa kompetencji: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową
Grupa kompetencji: Kompetencje profesjonalne
Minimlalna wymagania dla uczestników: Usługa jest skierowana do osób, u których przeprowadzone w ramach projektu testy kompetencyjne wykazały potrzebę edukacyjną, zgodnie z obszarami wskazanymi za pomocą autodiagnozy przedsiębiorstwa.
Zajęcia będą realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom/-czkom na ćwiczenie umiejętności
Przerwy wliczane go ogólnej liczby godzin usługi.
ilość godzin 14 godzin zegarowych
Definicja kompetencji : : Wykorzystanie potencjału pracowników z różnych pokoleń jak również możliwości wynikających z budowania zróżnicowanych wiekowego zespołów i całej organizacji. Zapewnienie poszczególnym grupom wiekowym odpowiedniego wsparcia w pracy i rozwoju. Budowanie rozwiązań opartych o intermentoring . Przeciwdziałanie procesom związanym z wypaleniem zawodowym.
Walidacja : Walidacja odbędzie się w formie testu online + wywiadu swobodnego oline. Uczestnik powinien posiadać dostęp do Internetu. Test zostanie przesłany w formie linku na indywidualnego maila uczestnika szkolenia. Testy zostaną sprawdzone bez udziału człowieka (automatycznie przez system informatyczny) Uczestnicy otrzymają mailowo powiadomienie o % poprawnych odpowiedzi oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia po przesłanym / wypełnionym teście. Dostawca Usługi przeprowadzi rejestr wyników + rejestr wydanych zaświadczeń w ramach projektu/ szkolenia. Rozdzielność funkcji jest zachowana
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ I
Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy.
Charakterystyka działań pozwalająca na bardziej racjonalne i efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku.
Charakterystyka pracowników z różnych grup wiekowych / pokoleń.
Wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia.
Akty prawne - regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiu osób starszych.
kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” - charakterystyka, różnice, skuteczność.
Charakterystyka potrzeb (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego) różnych grup wiekowych pracowników.
DZIEŃ II
Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników.
Ocena potencjału różnych wiekowo grup pracowników.
Efektywna praca zróżnicowanych wiekowo zespołów - inicjowanie, wspieranie, budowanie.
DZIEŃ III
Rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia
Opis i charakterystyka rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie w firmie wiedzy, doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym.
DZIEŃ IV :
Rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał.
Wypalenie zawodowe – szczególnie „starszych” pracowników.
Budowanie zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracownicze w firmie.
DZIEŃ V
Kultura pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia.
Atmosfera sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę.
Walidacja - Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie + wywiad swobodny online
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje dodatkowe
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Regionalnym Programie lub FERS.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych ozbliżonejtematyce w ramach danego projektu. Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązekprzeprowadzenia nazajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Zgodnie ze stanowiskiem Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej dotyczącym procesu walidacji nabycia kompetencji w ramach Podmiotowych Systemów Finansowania zostanie zachowana rozdzielność funkcji nauczania od walidacji poprzez przekazanie przez osobę prowadzącą zajęcia testów uczestnikom do rozwiązania, a następnie przekazanie ich osobie walidującej efekty uczenia się do sprawdzenia.
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu wiedzy oraz debaty swobodnej.
Dostawca usługi potwierdza brak powiązań kapitałowych i osobowych pomiędzy dostawcą usługi a pracodawcą lub osobą dorosłą korzystająca ze wsparcia.
Dostawca usługi potwierdza, że usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w Projekcie albo przez podmiot powiązany kapitałowo lub osobowo z Operatorem lub partnerem
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europie związanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, charakterystyka działań, charakterystka pracowników | Prowadzący MARCIN FIDZIŃSKI | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 PRZERWA | Prowadzący MARCIN FIDZIŃSKI | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. Akty prawne | Prowadzący MARCIN FIDZIŃSKI | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracy dla osób „50+” - charakterystyka, różnice, skuteczność. Charakterystyka potrzeb | Prowadzący MARCIN FIDZIŃSKI | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grup wiekowych pracowników. Ocena potencjału różnych wiekowo grup pracowników. Efektywna praca zróżnicowanych wiekowo zespołów | Prowadzący MARCIN FIDZIŃSKI | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencji i doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia Opis i charakterystyka rozwiązań ukierunkowanych na zachowanie | Prowadzący MARCIN FIDZIŃSKI | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 Rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnych pokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. Wypalenie zawodowe | Prowadzący ROBERT ŁUKOWSKI | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Kultura pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postaw pracowników reprezentujących różne pokolenia. Atmosfera sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowania w pracę. | Prowadzący ROBERT ŁUKOWSKI | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 WALIDCJA - test z wynikiem generowanym automatycznie + wywiad swobodny online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 536,80 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 536,80 PLN
- Koszt osobogodziny brutto181,20 PLN
- Koszt osobogodziny netto181,20 PLN
Prowadzący
Prowadzący
MARCIN FIDZIŃSKI
Wykształcenie
2023-2024 - Master of Business Administration ( MBA ) - Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego
2020-2021 - Szkoła Coachów- Grupa Set
2019-2020 - Trener Biznesu- Grupa Set
2018-2019- Psychologia w Biznesie
Posiada co najmniej 120 godz. doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia
ROBERT ŁUKOWSKI
psycholog i trener biznesu, certyfikowany trener stylów myślenia i działania FRIS®. W ciągu 28 lat pracy trenerskiej zdobył bardzo duże doświadczenie, współpracując z firmami w całej Polsce i prowadząc szkolenia za granicą. Uczestnicy chętnie ponownie biorą udział w jego zajęciach. Mówią, że nie patrzą na zegarek podczas zajęć, gdyż nie ma czasu na nudę, podkreślają indywidualne podejście trenera do każdego człowieka i olbrzymią pasję i wiedzę. Ci, którzy bywali już na wielu szkoleniach w innych firmach, mówią: „te są inne, wyjątkowe”.
W ciągu ostatnich trzech lat nadal jestem współwłaścicielem firmy szkoleniowej
i doradczej. Do głównych moich obowiązków należy prowadzenie zajęć, indywidualnych coachingów, doradztwo psychologiczne, badanie potencjału pracowników na stanowiska menedżerskie a także opracowanie materiałów szkoleniowych i ćwiczeń. Także sprzedaż usług i obsługa klientów.
Posiada co najmniej 120 godz. doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych w formie elektronicznej- skrypt z zakresu programu szkolenia, ćwiczenia.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub Partnera Operatora w danym projekcie PSF lub w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS albo przez podmiot powiązany z Operatorem lub Partnerem kapitałowo lub osobowo.
Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot będący jednocześnie podmiotem korzystającym z usług rozwojowych o zbliżonej tematyce w ramach danego projektu.
Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności kosztów środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, kosztów dojazdu i zakwaterowania
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy nie muszą wykazywać się minimalnym doświadczeniem / stażem aby uczestniczyć w usłudze rozwojowej
Fakt uczestnictwa w każdym dniu usługi rozwojowej będzie potwierdzony przez uczestnika na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście
Dostawca usługi zapewnia realizację usługi rozwojowej uwzględniając potrzeby osób z niepełnosprawnościami (w tym również dla osób ze szczególnymi potrzebami) zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027.
Informacje dodatkowe
Kontakt w sprawie szkolenia, dotyczące kwestii organizacyjnych :
Anna Polak EITT anna.polak@eitt.pl
Kontakt w sprawie dofinansowania do szkolenia, karty BUR :
Patrycja Foremniak patrycja.foremniak@eitt.pl
W przypadku dofinansowania mniejszego niż 70% wartości netto szkolenia, Dostawca Usługi naliczy VAT do kwoty netto. Usługa szkoleniowa zwolniona z VAT tylko w przypadku gdy dofinansowanie ze środków publicznych wynosi co najmniej 70%.
Ocena efektów uczenia się prowadzona jest za pośrednictwem testu dostępnego online, a wynik jest generowany automatycznie bez udziału człowieka -> warunek rozdzielności procesów szkolenia i walidacji jest zachowany. minimalny poziom odpowiedzi w teście wiedzy wynosi 80 %
Po zakończeniu usługi uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie/certyfikat, a warunkiem jego uzyskania jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu oraz wywiadu swobodnego .
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników, oraz zastosowanego narzędzia.
usługa rozwojowa zostanie przeprowadzona za pośrednictwem platformy/komunikatora wskazanego przez Organizatora Usługi : Microsoft Teams
uczestnik dysponuje urządzeniem spełniającym następujące wymagania sprzętowe: urządzenie przenośne/mobilne lub stacjonarne (komputer/laptop/tablet) z kamerą, mikrofonem i głośnikami; procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy) lub Core i5 Kaby Lake; min. 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
system operacyjny taki jak min. Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS;
aktualne wersje przeglądarki np.- Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Opera, Internet Explorer
uczestnik dysponuje łączem sieciowym spełniającym następujące parametry: dostęp do internetu o zalecanej szybkości - minimalna prędkość pobierania 2 Mb/s, prędkość wysyłania 512 kb/s;-
uczestnik dysponuje niezbędnym oprogramowaniem umożliwiającym dostęp do prezentowanych treści i materiałów;
Dostawca Usług udostępni link umożliwiający uczestnictwo w usłudze zdalnej przez cały okres jej trwania- Link Dostawca Usługi udostępni na 7 dni przed planowanym terminem szkolenia
liczba uczestników umożliwia wszystkim uczestnikom interaktywną swobodę udziału we wszystkich przewidzianych elementach zajęć (ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu itp.)
Adres
Adres
27.08.2025 MS Teams
10.09.2025: MS Teams