Zielone umiejętności: Szkolenie podstawy psiej behawiorystyki z elementami zrównoważonego rozwoju
Zielone umiejętności: Szkolenie podstawy psiej behawiorystyki z elementami zrównoważonego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Weterynaria
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osób planujących rozpocząć karierę w danej branży i poszukujących praktycznych umiejętności oraz wiedzy.
- Osób młodych, które są na etapie wyboru ścieżki zawodowej i chcą zdobyć kwalifikacje przydatne na rynku pracy.
- Pasjonatów tematyki związanej ze szkoleniem, zainteresowanych poszerzaniem swojej wiedzy i umiejętności.
- Osób z doświadczeniem, które chcą odświeżyć lub zaktualizować swoje kwalifikacje w oparciu o aktualne trendy i dobre praktyki.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi42
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do pracy w zawodzie behawiorysty psów w duchu zielonych kompetencji – z uwzględnieniem dobrostanu zwierząt, zasobooszczędnych i etycznych metod szkoleniowych, minimalizacji wpływu na środowisko oraz promowania zrównoważonego stylu życia. Program łączy wiedzę z zakresu psychologii psa z praktycznym zastosowaniem metod wspierających ekosystem i lokalną społeczność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje rolę behawiorysty w kontekście dobrostanu zwierząt oraz odpowiedzialności środowiskowej | Kryteria weryfikacji Opisuje zadania behawiorysty z uwzględnieniem etycznego podejścia, zielonych kompetencji i wpływu na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia podstawowe potrzeby gatunkowe psa, w tym emocjonalne, społeczne i fizyczne w ujęciu zrównoważonym | Kryteria weryfikacji Wymienia potrzeby psa oraz odnosi je do warunków środowiskowych i zasad ekologicznego dobrostanu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje zachowania psa w kontekście środowiska, rytmu dnia i relacji z opiekunem | Kryteria weryfikacji Interpretuje zachowania psa, uwzględniając wpływ stresorów środowiskowych i jakości przestrzeni | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje plan pracy z psem zgodny z zasadami etyki, dobrostanu i gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ) | Kryteria weryfikacji Opracowuje działania wspierające psa i środowisko (np. redukcja odpadów, naturalne materiały, lokalne zasoby) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uzasadnia wybór metod pracy opartych na empatii, niskoinwazyjności i zasadach ekologii | Kryteria weryfikacji Przedstawia argumenty za wyborem rozwiązań przyjaznych psu i środowisku | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Organizuje przestrzeń do pracy z psem z poszanowaniem potrzeb gatunkowych i minimalizacją bodźców | Kryteria weryfikacji Tworzy środowisko sprzyjające wyciszeniu, regeneracji oraz ograniczeniu wpływu hałasu i zanieczyszczeń | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Dostosowuje techniki pracy do kondycji psychicznej psa i kontekstu środowiskowego | Kryteria weryfikacji Ocenia poziom stresu psa i adaptuje metody zgodnie z zasadami zielonej terapii | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Monitoruje zmiany w zachowaniu psa, uwzględniając wpływ środowiska i stylu życia | Kryteria weryfikacji Dokumentuje postępy behawioralne i analizuje zależność między środowiskiem a samopoczuciem psa | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Planuje aktywności wspierające psa fizycznie i psychicznie z poszanowaniem środowiska | Kryteria weryfikacji Proponuje aktywności o niskim śladzie środowiskowym, wspierające dobrostan i bioróżnorodność | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża zielone kompetencje w pracy z opiekunem psa | Kryteria weryfikacji Identyfikuje czynniki środowiskowe wpływające na psa i proponuje edukacyjne, ekologiczne interwencje | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady minimalizacji odpadów w planowaniu i realizacji działań behawioralnych | Kryteria weryfikacji Wdraża rozwiązania ograniczające zużycie surowców i promujące ponowne wykorzystanie materiałów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Wdraża działania zasobooszczędne i ograniczające emisję gazów cieplarnianych w pracy z psem | Kryteria weryfikacji Opisuje praktyki niskoemisyjne i energooszczędne (np. lokalne działania, naturalne metody pracy) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia wpływ działań behawioralnych na środowisko naturalne i proponuje rozwiązania wspierające ekosystemy | Kryteria weryfikacji Opisuje praktyki ograniczające degradację środowiska i wspierające jego odbudowę | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się empatycznie i skutecznie z osobami pracującymi z psami | Kryteria weryfikacji Dobiera język i postawę do sytuacji i poziomu świadomości opiekuna | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęFundacja My Personality Skills
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoFundacja My Personality Skills
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Dzień 1 (sobota): Wprowadzenie do pracy behawiorysty i podstawy psychologii psa – część teoretyczna
10:00 – 11:30 - Rola i etyka pracy behawiorysty w kontekście zrównoważonego rozwoju
- Rola behawiorysty w pracy z psem w kontekście dobrostanu zwierząt i odpowiedzialnej opieki
- Kim jest behawiorysta i jak wspiera zrównoważony rozwój relacji człowiek–pies
- Rola behawiorysty w zapobieganiu problemom i budowaniu świadomych postaw opiekuńczych
- Wprowadzenie do psychologii psów i etycznych metod pracy
- Wpływ pracy behawiorysty na redukcję śladu środowiskowego opieki nad zwierzętami
- Znaczenie edukacji właścicieli w kontekście odpowiedzialnej konsumpcji eko produktów dla zwierząt
11:30 – 11:45 - Przerwa
11:45 – 13:15 - Potrzeby gatunkowe psa i środowiskowe aspekty dobrostanu
- Budowa i psychika psa z uwzględnieniem jego naturalnych potrzeb gatunkowych
- Anatomia i fizjologia psa w kontekście dobrostanu
- Procesy psychiczne i emocjonalne – klucz do zrównoważonego podejścia w szkoleniu
- Komunikacja międzygatunkowa i jej znaczenie dla harmonijnej współpracy
- Wprowadzenie do zasobooszczędnych metod opieki i treningu
- Znaczenie środowiska życia psa w kontekście zrównoważonego rozwoju
13:15 – 13:45 - Przerwa
13:45 – 15:15 - Zielone podejście w relacji człowiek–pies
- Zasady pracy z psem – świadome i etyczne podejście zgodne z ideą zielonych kompetencji
- Rozpoznawanie granic interwencji
- Pozytywne metody pracy jako fundament empatii i zrównoważonego rozwoju
- Budowanie relacji opartej na szacunku i zaufaniu
- Minimalizacja odpadów w pracy behawiorysty: stosowanie wielorazowych pomocy treningowych (np. mata węchowa z materiałów z recyklingu, bawełniane smycze)
- Unikanie jednorazowych akcesoriów i materiałów – promowanie przedmiotów trwałych i biodegradowalnych
- Dobór naturalnych, niskoprzetworzonych nagród (suszone mięso, warzywa) – mniej opakowań, mniej chemii
- Wprowadzenie do idei Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ) w branży usług dla zwierząt
- Wybór materiałów i produktów wspierających GOZ: np. akcesoria z recyklingu, karmy pakowane w biodegradowalne opakowania, wielorazowe akcesoria treningowe
15:15 – 15:30 - Przerwa
15:30 – 18:00 - Środowiskowe uwarunkowania problemów behawioralnych
- Rozpoznawanie problemów behawioralnych z uwzględnieniem aspektów środowiskowych i stylu życia psa
- Problemy zachowania jako efekt nieodpowiedniego środowiska lub rutyny
- Diagnoza przyczyn zachowań w kontekście potrzeb gatunkowych i naturalnego rytmu
- Świadoma analiza zachowania psa
- Analiza źródeł zanieczyszczenia dźwiękowego, świetlnego i powietrznego jako czynników stresogennych dla psów
- Planowanie zmian środowiskowych wspierających dobrostan psa i jednocześnie odtwarzających lokalny ekosystem (np. tworzenie zielonych enklaw, naturalnych ścieżek spacerowych)
Dzień 2 (niedziela): Obserwacja i praktyczna analiza zachowań psów – część praktyczna
10:00 – 11:30 - Obserwacja i interpretacja zachowań psów
- Obserwacja zachowań psów
- Identyfikacja oznak stresu, niepokoju i komfortu
- Analiza relacji opiekun–pies na żywo
- Praktyczne zastosowanie zielonych zasad w obserwacji środowiskowej (np. hałas, przestrzeń, obecność przyrody)
11:30 – 11:45 - Przerwa
11:45 – 13:15 - Komunikacja i sygnały psów w kontekście środowiska
- Zajęcia praktyczne z komunikacji – interpretacja sygnałów psa
- Ćwiczenia w czytaniu mowy ciała
- Rozpoznawanie potrzeb psychicznych psa w sytuacjach codziennych
- Ćwiczenia w ocenie wpływu warunków środowiskowych na komunikację psa (temperatura, zanieczyszczenia, obecność roślinności)
13:15 – 13:45 - Przerwa
13:45 – 15:15 - Praca z opiekunem i psem w warunkach codziennych
- Zastosowanie etycznych metod w pracy z psami w warunkach realnych
- Ćwiczenia interakcji opiekun–pies
- Wspieranie pozytywnych zachowań i praca nad niepożądanymi reakcjami
- Ograniczenie zużycia paliwa poprzez pracę w lokalnym środowisku psa
- Dobór tras spacerowych i aktywności, które sprzyjają przyrodzie (np. unikanie terenów lęgowych ptaków, omijanie terenów podmokłych w okresach ochronnych)
- Edukacja opiekunów na temat sprzątania po psach z użyciem biodegradowalnych worków i właściwego postępowania z odpadami
- Zachęcanie do wykorzystywania przedmiotów z drugiego obiegu: np. miski z recyklingu, samodzielnie wykonane zabawki z materiałów odnawialnych
15:15 – 15:30 - Przerwa
15:30 – 18:00 - Analiza przypadków – ekointerwencje i świadome działania
- Analiza przypadków behawioralnych z życia codziennego
- Ćwiczenia obserwacyjne – indywidualna i grupowa interpretacja zachowań
- Wdrażanie podstaw świadomej analizy behawioralnej
- Przykłady zielonych interwencji w trudnych przypadkach (zmiany stylu życia psa wspierające regenerację środowiska)
Dzień 3 (sobota): Modyfikacja zachowań i praca z emocjami – część teoretyczna
10:00 – 11:30- Etyczne techniki modyfikacji zachowań psów
- Techniki modyfikacji zachowań – świadoma praca oparta na empatii i zasadzie minimalnej ingerencji
- Trening z nagrodami jako przykład zielonego podejścia w edukacji psów
- Znaczenie konsekwencji i planu pracy
- Indywidualizacja podejścia w kontekście temperamentu i warunków życia psa
- Minimalizacja wpływu treningu na środowisko poprzez selekcję ekologicznych materiałów i narzędzi
11:30 – 11:45 - Przerwa
11:45 – 13:15 - Praca z psem w warunkach stresu środowiskowego
- Trening psów problemowych z uwzględnieniem czynników środowiskowych i stresorów cywilizacyjnych
- Agresja i lęki jako reakcje na przebodźcowanie
- Minimalizacja stresu i budowanie poczucia bezpieczeństwa
- Wsparcie w trudnych przypadkach bez naruszania dobrostanu psa
- Zielone podejście do radzenia sobie ze stresem: naturalne rozwiązania, ograniczenie sztucznego bodźcowania
13:15 – 13:45 - Przerwa
13:45 – 15:15 - Zrównoważony styl życia psa
- Praca z emocjami psa – etyczne podejście i ochrona dobrostanu
- Ekologiczne podejście do stylu życia psa
- Znaczenie przestrzeni, relacji i struktury dnia
- Kształtowanie stylu życia psa zgodnie z zasadami niskoemisyjności i zrównoważonego zużycia zasobów
15:15 – 15:30 - Przerwa
15:30 – 18:00 - Zielone kompetencje i GOZ w zawodzie behawiorysty
- Zielone kompetencje w kontekście pracy z psem
- Etyka pracy z psem – aspekty środowiskowe i relacyjne
- Przygotowanie do pracy praktycznej z psami problemowymi
- Rozwój kompetencji wspierających „zielone miejsca pracy” w sektorze usług dla zwierząt
- Znaczenie zielonego doradztwa dla właścicieli psów w zakresie ochrony środowiska
- Wdrażanie zasad GOZ w codziennej pracy behawiorysty – minimalizacja odpadów, naprawa i ponowne wykorzystanie materiałów szkoleniowych
- Edukacja opiekunów psów w zakresie GOZ: np. jak wydłużać cykl życia produktów dla zwierząt i unikać nadprodukcji odpadów
Dzień 4 (niedziela): Praktyka z psami i walidacja umiejętności – część praktyczna
10:00 – 11:30 - Praca z psami problemowymi – podejście środowiskowe
- Zajęcia praktyczne: Praca z psami problemowymi
- Analiza stresorów środowiskowych
- Dobór metod adekwatnych do kondycji psa
- Uwzględnianie aspektów środowiskowych przy planowaniu interwencji behawioralnych
11:30 – 11:45 - Przerwa
11:45 – 13:15 - Warsztaty zrównoważonej współpracy człowiek–pies
- Warsztaty: Zrównoważona współpraca człowieka z psem
- Ćwiczenia sytuacyjne – praca w grupach i indywidualna
- Etyczne podejście do modyfikacji zachowania
- Wdrażanie praktyk minimalizujących zużycie materiałów i energii w pracy terenowej
13:15 – 13:45 - Przerwa
13:45 – 15:15 Analiza przestrzeni życia psa i stylu opieki
- Praca w różnych środowiskach życia psa
- Ocena relacji człowiek–pies z perspektywy dobrostanu
- Indywidualne sesje wspierane przez trenera
- Ocena wpływu warunków mieszkaniowych na generowanie odpadów (np. ilość plastikowych zabawek, sposób karmienia, rodzaj misek, rodzaj legowisk)
- Rekomendacje dla właścicieli dotyczące ekologicznej opieki: np. rezygnacja z jednorazowych mat, domowa produkcja zabawek i przysmaków, kompostowanie odchodów tam, gdzie to możliwe
- Projektowanie przestrzeni życia psa zgodnie z zasadami GOZ – np. wybór naturalnych, trwałych materiałów do legowisk, pojemników na karmę i zabawek
- Praktyczne wskazówki, jak wdrożyć domowe praktyki GOZ: np. kompostowanie odchodów, naprawa uszkodzonych akcesoriów, przekazywanie niewykorzystywanych rzeczy dalej
15:15 – 15:30 - Przerwa
15:30 – 17:30 Zastosowanie wiedzy i umiejętności w praktyce
- Zajęcia praktyczne: sytuacje trudne i nietypowe
- Zastosowanie zdobytej wiedzy i kompetencji w praktyce
- Praca „na żywo” z psem – końcowa superwizja
- Ocena wpływu stosowanych metod na ślad węglowy – np. zamiast elektrycznych urządzeń korekcyjnych, praca relacyjna i komunikacyjna
- Symulacja scenariuszy „eko-interwencji” – jak wesprzeć psa w środowisku narażonym na zanieczyszczenia, hałas, stres miejski, jednocześnie wspierając lokalną bioróżnorodność
17:30 – 18:00 Zakończenie: Egzamin – Walidacja
Szkolenie kończy się walidacją przeprowadzoną przez osobę wyznaczoną do tego celu. Certyfikat zostanie wydany przez jednostkę uprawnioną do certyfikacji, tj. Fundacja My Personality Skills, co potwierdzi zdobycie wymaganych kwalifikacji.
Uwagi dotyczące realizacji szkolenia:
- Elastyczność harmonogramu: Ze względu na indywidualne tempo pracy uczestników oraz różnice w czasie wykonywania poszczególnych zabiegów, możliwe są niewielkie modyfikacje w rozkładzie czasowym zajęć.
- Usługa szkoleniowa będzie realizowana wg. przelicznika godzin dydaktycznych 1 godzina szkoleniowa = 45 min
- Jednostki dydaktyczne: Szkolenie prowadzone jest w oparciu o jednostki dydaktyczne. Z tego powodu może wystąpić różnica między łączną liczbą godzin podaną w polu "Liczba godzin usługi" a czasem wykazanym w szczegółowym harmonogramie.
- Na część praktyczną szkolenia zapewniono psy do pracy z uczestnikami.
- Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej.
- Egzamin nie jest wliczony w czas usługi rozwojowej.
- Szkolenie prowadzi do nabycia kwalifikacji w zawodzie: "Behawiorysta psów z elementami zrównoważonego rozwoju."
- 50% czasu trwania usługi stanowią zajęcia praktyczne, co pozwala uczestnikom na zdobycie realnych umiejętności i doświadczenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Rola i etyka pracy behawiorysty w kontekście zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Potrzeby gatunkowe psa i środowiskowe aspekty dobrostanu | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Zielone podejście w relacji człowiek–pies | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Środowiskowe uwarunkowania problemów behawioralnych | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Obserwacja i interpretacja zachowań psów | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Komunikacja i sygnały psów w kontekście środowiska | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Praca z opiekunem i psem w warunkach codziennych | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Analiza przypadków – ekointerwencje i świadome działania | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Etyczne techniki modyfikacji zachowań psów | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Praca z psem w warunkach stresu środowiskowego | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Zrównoważony styl życia psa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Zielone kompetencje i GOZ w zawodzie behawiorysty | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Praca z psami problemowymi – podejście środowiskowe | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Warsztaty zrównoważonej współpracy człowiek–pies | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Analiza przestrzeni życia psa i stylu opieki | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Przerwa | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Zastosowanie wiedzy i umiejętności w praktyce | Prowadzący Leszek Kois | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Egzamin – Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto119,05 PLN
- Koszt osobogodziny netto119,05 PLN
- W tym koszt walidacji brutto125,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto125,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Leszek Kois
Zawodowy treser psów, certyfikowany trener i behawiorysta, na co dzień związany ze szkołą „Chata Leona”. W swojej pracy łączy metodykę, doświadczenie i ogromną empatię wobec zwierząt.
Jako zoopsycholog powoływany jest również jako Biegły Sądowy w sprawach dotyczących psów, co czyni go ekspertem nie tylko w praktycznym, ale i formalnym podejściu do zachowania zwierząt.
Ukończył szkolenie z zakresu zrównoważonego rozwoju i gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ), którego program obejmował podstawy efektywności surowcowej, ograniczania emisji, odpowiedzialnej konsumpcji oraz wdrażania praktyk proekologicznych w działalności zawodowej. Trener szkoły "Chata Leona", zawodowy treser psów (państwowe uprawnienia). Kluczowe kwalifikacje i doświadczenie prowadzącego zostały zdobyte w ciągu ostatnich 5 lat. Trener stale podnosi swoje kwalifikacje, zdobywając nowe umiejętności.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają komplet profesjonalnych materiałów edukacyjnych, które obejmują zarówno materiały teoretyczne, jak i praktyczne. W skład zestawu wchodzą:
- Szczegółowe skrypty szkoleniowe – zawierające wiedzę teoretyczną dotyczącą psiej behawiorystyki.
- Certyfikat ukończenia szkolenia – potwierdzający zdobycie nowych kwalifikacji, który może być cennym dodatkiem do CV.
Dzięki temu uczestnicy będą mieli dostęp do kompleksowej wiedzy oraz narzędzi niezbędnych do samodzielnej pracy po zakończeniu szkolenia.
Zielone kompetencje, które nabędzie uczestnik:
- Zrównoważona interakcja człowiek–pies w kontekście środowiskowym
- Umiejętność pracy z psami w sposób ograniczający stresory cywilizacyjne (hałas, zanieczyszczenia) i wspierający adaptację do naturalnych warunków życia.
- Budowanie relacji człowiek–pies w duchu zrównoważonego rozwoju
- Kształtowanie relacji opartych na empatii, szacunku i zaufaniu z uwzględnieniem potrzeb emocjonalnych psa oraz ochrony przyrody.
- Etyczne i ekologiczne podejście do pracy z psami
- Stosowanie metod bazujących na pozytywnym wzmocnieniu, z ograniczeniem materiałów jednorazowego użytku i wyborem biodegradowalnych, trwałych rozwiązań.
- Wsparcie naturalnych zachowań psów poprzez świadome środowisko życia
- Tworzenie psom warunków do realizacji instynktów (węszenie, eksploracja), np. poprzez odpowiednio dobrane trasy spacerowe z poszanowaniem lokalnych ekosystemów.
- Analiza wpływu środowiska na zachowania psa
- Umiejętność rozpoznawania stresorów środowiskowych (np. dźwięki, światło, przestrzeń) i ich wpływu na dobrostan zwierzęcia; planowanie działań minimalizujących ich oddziaływanie.
- Ekologiczna edukacja właścicieli psów
- Przekazywanie wiedzy o GOZ, redukcji odpadów, wyborze eko produktów i tworzeniu przestrzeni przyjaznych środowisku dla zwierząt domowych.
- Zastosowanie zasad GOZ w pracy behawiorysty
- Umiejętność wdrażania gospodarki obiegu zamkniętego poprzez wielorazowe akcesoria, recykling, ograniczanie zużycia energii i tworzenie eko-praktyk w usługach dla zwierząt.
- Świadome projektowanie przestrzeni życia psa
- Planowanie przestrzeni z wykorzystaniem naturalnych materiałów, biodegradowalnych produktów i rozwiązań wspierających lokalną bioróżnorodność.
- Minimalizacja śladu środowiskowego w pracy terenowej
- Planowanie lokalnych interwencji, ograniczanie transportu, wybór ekologicznych tras spacerowych oraz pracy w środowisku psa.
- Zielone doradztwo w trudnych przypadkach behawioralnych
- Umiejętność proponowania „eko-interwencji” w pracy z psem, np. poprzez poprawę środowiska życia psa zamiast sięgania po techniczne środki korekcyjne.
Informacje dodatkowe
W przypadku dofinansowania usługi szkoleniowej na poziomie 70 i 80 % jest zwolniona z podatku VAT.
Podstawa: art. 43 ust.1 pkt 29 lit.c ustawy o VAT oraz §3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2015, poz. 736)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi