Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKPIR) dla średniozaawansowanych i zaawansowanych – kurs online
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKPIR) dla średniozaawansowanych i zaawansowanych – kurs online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Rachunkowość/księgowość
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Na kurs zapraszamy w szczególności:
- osoby samodzielnie prowadzące PKPiR swojej działalności, chcące upewnić się pod okiem praktyka, że robią to poprawnie,
- pracowników biur rachunkowych,
- właścicieli biur rachunkowych,
- wszystkie osoby zainteresowane zgłębieniem wiedzy z zakresu PKPIR.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji29-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego sporządzania Podatkowej Księgi Przychodów i RozchodówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuję kluczowe założenia prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów | Kryteria weryfikacji - opisuje zdarzenia gospodarcze związane z zakupami i sprzedażą towarów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Księguje zaliczki PIT, odsetki i transakcje wewnątrzwspólnotowe | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje jaki wpływ ma zawieszenie działalności na ujęcie zdarzeń w PKPiR | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Ocenia jak prawidłowo zachowywać się w różnych sytuacjach w pracy zawodowej | Kryteria weryfikacji - pracuje ze świadomością poziomu swojej wiedzy i umiejętności,- definiuje swoje potrzeby w zakresie samokształcenia - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Opisuje zagadnienia dotyczące zatrudnienia pracownika | Kryteria weryfikacji - nalicza wynagrodzenia i składki pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Temat 1 - Podatkowa księga przychodów i rozchodów (PKPiR) - kluczowe założenia, inwentaryzacja oraz ujmowanie zdarzeń gospodarczych.
- Zasady ogólne prowadzenia ewidencji podatkowej.
- Założenie PKPiR.
- Sporządzenie inwentaryzacji na 31.12.2024 r. i wypełnienie arkusza spisu.
- Szczegółowe ujęcie zdarzeń gospodarczych związanych z zakupami i sprzedażą towarów
- i materiałów oraz składek na ubezpieczenia społeczne oraz składka zdrowotna.
- Ujmowanie w PKPiR danych niezbędnych do ich samodzielnego wyliczenia przez uczestników po zajęciach – ćwiczenia praktyczne.
- Ujmowanie zdarzeń dotyczących sprzedaży usług, zakupu energii, usług telekomunikacyjnych czy usług najmu.
- Ustalenie minimalnej zaliczki na podatek dochodowy.
Temat 2 - Księgowanie zaliczek PIT, odsetek i transakcji wewnątrzwspólnotowych. Czy wiesz, jaki wpływ ma zawieszenie działalności na ujęcie zdarzeń w PKPiR?
- Księgowanie uwzględniające inne zasady ustalania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
- Księgowanie szczególnych przypadków związanych z odsetkami.
- Wewnątrzwspólnotowe nabycie i dostawa towarów (WDT i WNT).
- Zawieszenie działalności gospodarczej - jak ma wpływ na ujęcie zdarzeń w PKPiR?
Temat 3 - Korekty, różnice kursowe, VAT i środki trwałe w praktyce – przypadki szczególne w księgowaniu.
- Księgowanie korekt faktur sprzedaży i zakupu oraz różnic kursowych przy zapłatach za WDT i WNT.
- Szczególne przypadki związane z podatkiem od towarów i usług, przedawnieniem i odszkodowaniem.
- Księgowane dotyczące nabycia środków trwałych.
Temat 4 - PKPiR bez tajemnic - amortyzacja, zatrudnienie, wynagrodzenia i rozliczenia zleceń oraz delegacji.
- Naliczanie i ujmowanie amortyzacji w tabeli amortyzacyjnej i w PKPiR.
- Zagadnienia dotyczące zatrudnienia pracownika.
- Wynagrodzenia i składki pracownika.
- Umowy zlecenia i delegacje pracownika i właściciela.
Szczególnej uwadze będą poświęcone zagadnienia związane z przychodami niestanowiącymi przychodów podatkowych oraz kosztach niestanowiących kosztów podatkowych oraz z prawem do odliczenia podatku naliczonego.
Wymagania wstępne dla uczestników kształcenia: kurs kierujemy do osób na poziomie min. średniozaawansowanym, mających wiedzę i doświadczenie z zakresu księgowości
Usługa jest realizowana w godzinach zegarowych.
W każdy dzień szkoleniowy zaplanowano przerwy: 10:30-10:45 oraz 12:30-13:00. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi.
Kurs przeprowadzany będzie w formie online, bez podziału na grupy. Uczestnicy mają możliwość korzystania zarówno z kamerki jak i mikrofonu. Taką chęć mogą zgłaszać na bieżąco poprzez kliknięcie ikonki „dłoń”. Pytania można również zadawać za pomocą czatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Podatkowa księga przychodów i rozchodów (PKPiR) - kluczowe założenia, inwentaryzacja oraz ujmowanie zdarzeń gospodarczych. | Prowadzący Janusz Budzyński | Data realizacji zajęć 30-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Księgowanie zaliczek PIT, odsetek i transakcji wewnątrzwspólnotowych. Czy wiesz, jaki wpływ ma zawieszenie działalności na ujęcie zdarzeń w PKPiR? | Prowadzący Janusz Budzyński | Data realizacji zajęć 09-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Korekty, różnice kursowe, VAT i środki trwałe w praktyce – przypadki szczególne w księgowaniu. | Prowadzący Janusz Budzyński | Data realizacji zajęć 08-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 PKPiR bez tajemnic - amortyzacja, zatrudnienie, wynagrodzenia i rozliczenia zleceń oraz delegacji. | Prowadzący Janusz Budzyński | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Test walidacyjny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 324,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto96,86 PLN
- Koszt osobogodziny netto78,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Janusz Budzyński
Uniwersytet Łódzki, Wydz. Ekonomiczny, 1993r.
Politechnika Łódzka Wydział Mechaniczny 1985r.""
Od 2006 roku poświęca się działalności szkoleniowej i doradczej, wykonując przy tym praktyczne przeglądy ksiąg rachunkowych.
W ciągu ostatnich 5 lat nadal zdobywał doświadczenie szkoleniowe i merytoryczne. Na bieżąco aktualizuje swoją wiedzę i szkoli innych z obowiązujących przepisów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik usługi otrzyma komplet materiałów szkoleniowych w formie PDF, przygotowany przez prowadzących:
- Skrypt
- po szkoleniu Uczestnik otrzyma dostęp do nagrania szkolenia na okres 21 dni.
Warunki uczestnictwa
Wymagania techniczne/organizacyjne:
- kurs kierujemy do osób na poziomie min. średniozaawansowanym, mających wiedzę i doświadczenie z zakresu księgowości,
- posiadanie na zajęciach programu Microsoft Excel 2013 Professional plus lub nowszych wersji (dużą częścią zajęć będzie praca na tym programie),
- odpowiednie narzędzie z głośnikami (laptop, komputer stacjonarny z głośnikami lub słuchawkami),
- zachęcamy do korzystania z mikrofonu na zajęciach (w ten sposób łatwiej skomunikować się
- z wykładowcą w razie pytań),
- zachęcamy także do korzystania podczas zajęć z dwóch monitorów (ułatwi to samodzielną pracę na zadaniach) – w miarę możliwości.
Informacje dodatkowe
Cena bez VAT dla opłacających szkolenie, w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej: https://wektorwiedzy.pl/
Link to testu online zostanie wysłany po zakończonych zajęciach. Test przygotowała osoba prowadząca walidację niniejszego kursu. Test zawiera pytania do których należy wybrać jedną odpowiedź spośród trzech propozycji. Wynik testu jest automatycznie wyliczany w pliku google. Link do testu ważny jest 7 dni od daty zakończenia kursu.
Po uzyskaniu wyniku pozytywnego, Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie bedzie prowadzone za pośrednictwem Platformy ClickMeeting.
Szkolenia na ClickMeeting nie wymagają instalowania żadnego programu, są transmitowane przez przeglądarkę. Bardzo ważne jest, żeby była ona zaktualizowana do najnowszej wersji (jeśli nie będzie aktualna, podczas testu nie pojawi się zielony “✓”). W razie potrzeby istnieje też możliwość pobrania aplikacji mobilnej i uczestniczenia w szkoleniu poprzez smartfon lub tablet.
Wymagania techniczne: procesor 2-rdzeniowy 2 GHz; 2 GB pamięci RAM; system operacyjny Windows 8 lub nowszy, MAC OS wersja 10.13; przeglądarka internetowa Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari; stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps.
Najbezpieczniejszą opcją jest połączenie internetowe za pomocą kabla sieciowego. Gdy nie ma takiej możliwości i pozostaje korzystanie z WiFi, warto na czas szkolenia umieścić komputer jak najbliżej routera i zadbać, aby inni użytkownicy tej samej sieci WiFi ograniczyli w tym czasie aktywności mocno obciążające sieć (np. oglądanie filmów, rozmowy wideo lub pobieranie dużych plików). Jeśli jest taka możliwość zachęcamy do przetestowania połączenia w domu oraz miejscu pracy i uczestniczenia w szkoleniu z tego miejsca, w którym będzie lepszy Internet.
Jak dołączyć do spotkania: https://youtu.be/ZFWhNh2KHro, https://knowledge.clickmeeting.com/pl/infographic/jak-dolaczyc-do-wydarzenia-instrukcja-dla-uczestnika/
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
Link umożliwiający uczestnictwo w kursie ważny jest od dnia poprzedzającego rozpoczęcie kursu do zakończenia zajęć.
Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.