Szkolenie: Excel zaawansowany
Szkolenie: Excel zaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- Specjalistów ds. analiz danych, którzy chcą usprawnić procesy przetwarzania danych.
- Pracowników odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów i analiz w arkuszach kalkulacyjnych.
- Osób, które chcą poszerzyć swoją wiedzę o zaawansowane funkcje i narzędzia dostępne w MS Excel.
- Kadry menedżerskiej chcącej lepiej zrozumieć wykorzystanie Excela w zarządzaniu danymi.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:Stosować zaawansowane narzędzia MS Excel do analizy danych, raportowania i automatyzacji pracy.
Tworzyć zaawansowane formuły, pracować z tabelami przestawnymi i analizować duże zestawy danych.
Optymalizować procesy pracy, usprawniając organizację danych oraz ich przetwarzanie.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Wyjaśnia zasady adresowania względnego i bezwzględnego w arkuszu kalkulacyjnym. Opisuje funkcje logiczne i wyszukujące stosowane w analizach danych. Określa metody ochrony arkusza i zabezpieczania danych w skoroszycie. Wymienia zaawansowane opcje sortowania i filtrowania danych w MS Excel. Rozumie zastosowanie tabel przestawnych w analizie danych. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zasady adresowania komórek w arkuszach kalkulacyjnych, rozróżniając zastosowanie różnych metod w praktyce. Omawia działanie funkcji logicznych i wyszukujących oraz ich zastosowanie w codziennej pracy. Wskazuje techniki ochrony danych, takie jak zabezpieczanie skoroszytów i blokowanie komórek. Identyfikuje zaawansowane opcje filtrowania i sortowania, a także precyzyjnie tłumaczy, jak tabele przestawne mogą być wykorzystywane w analizach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Wywiad swobodny | ||
Efekty uczenia się Umiejętności:Tworzy i formatuje tabele przestawne zgodnie z wymaganiami analizy. Stosuje funkcje zagnieżdżone w codziennej pracy z arkuszem. Wykorzystuje narzędzia do filtrowania i sortowania danych według niestandardowych kryteriów. Analizuje dane z wykorzystaniem funkcji daty i czasu. Używa funkcji tekstowych do przetwarzania i poprawy jakości wprowadzanych danych. | Kryteria weryfikacji Projektuje tabele przestawne, grupując i sortując dane zgodnie z wymaganiami analizy. Zagnieżdża funkcje, aby tworzyć kompleksowe formuły służące do zaawansowanych obliczeń. Efektywnie wykorzystuje funkcje tekstowe do przetwarzania danych, rozdzielając i łącząc je zgodnie z potrzebami raportu. Tworzy harmonogramy przy użyciu funkcji daty i czasu, obliczając różnice czasowe i końcowe terminy. Stosuje zaawansowane filtry niestandardowe, umożliwiając precyzyjne wyszukiwanie danych w dużych zestawach. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Dba o zgodność analiz z wymaganiami organizacyjnymi. Optymalizuje procesy pracy zespołowej dzięki zaawansowanym narzędziom analitycznym. Podejmuje działania wspierające współpracowników w przetwarzaniu danych. Angażuje się w rozwiązywanie problemów analitycznych w zespole. Wykazuje odpowiedzialność za poprawność i rzetelność raportów. | Kryteria weryfikacji Aktywnie wspiera zespół w rozwiązywaniu problemów związanych z analizą danych, przekazując wiedzę i doradzając najlepsze metody pracy. Dba o jakość zespołowych raportów, zapewniając ich zgodność z wytycznymi organizacyjnymi i standardami. Proponuje i wdraża usprawnienia w procesach pracy z danymi, inicjując zmiany zwiększające efektywność zespołu. Współpracuje w planowaniu i organizacji zadań, efektywnie wykorzystując zaawansowane narzędzia Excela. Wykazuje odpowiedzialność za zgodność działań z polityką firmy, monitorując ich poprawność i spójność. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy programu MS Excel
- Wprowadzanie, modyfikowanie i usuwanie danych w arkuszu kalkulacyjnym.
- Szybkie wpisywanie danych za pomocą skrótów klawiaturowych, w tym skróty do formatowania i edycji.
- Tworzenie serii danych: numerycznych, dat, czasu oraz niestandardowych ciągów danych dostosowanych do indywidualnych potrzeb.
- Wykorzystanie narzędzia „Wklej specjalnie” do kopiowania wartości, formatów, formuł i innych właściwości komórek.
- Ustawianie parametrów czcionek, wyrównania, obramowania i stylów komórek w celu lepszej prezentacji danych.
- Korzystanie z narzędzia „Malarz formatów” do szybkiego kopiowania stylów.
- Formatowanie za pomocą Tabel Danych i dostosowywanie ich układu wizualnego.
- Właściwe używanie formatowania liczbowego, walutowego, procentowego, tekstowego i dat, aby dane były czytelne i zrozumiałe.
Zaawansowane zarządzanie danymi w arkuszach
- Użycie narzędzia „Przejdź do…” do szybkiego zaznaczania danych w dużych arkuszach.
- Praca z ukrytymi wierszami i kolumnami, kopiowanie zakresów zawierających ukryte dane.
- Formatowanie tylko wypełnionych komórek w dużych zestawieniach.
- Uzupełnianie pustych komórek w zestawach danych wartościami domyślnymi lub obliczeniowymi.
Ochrona danych w arkuszach i skoroszytach
- Zabezpieczanie treści w arkuszach i całych skoroszytach za pomocą haseł.
- Ustawianie ograniczeń edycji wybranych komórek, zakresów i arkuszy.
- Sprawdzanie poprawności wprowadzanych danych w celu uniknięcia błędów.
- Tworzenie reguł walidacji danych z komunikatami dla użytkowników.
Formuły i funkcje – zaawansowane zastosowania
- Adresowanie względne, bezwzględne i mieszane – zastosowanie w praktycznych formułach.
- Przypomnienie podstawowych funkcji obliczeniowych (SUMA, ŚREDNIA, MAX, MIN) oraz ich zastosowanie w raportach.
- Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB – budowanie złożonych warunków decyzyjnych w obliczeniach.
- Funkcje statystyczne i matematyczne, takie jak LICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW oraz ZAOKRĄGLENIE.
- Wykorzystanie funkcji wyszukujących, takich jak WYSZUKAJ.PIONOWO, oraz ich zagnieżdżanie w bardziej złożonych formułach.
Operacje na datach i czasie
- Formatowanie dat i czasu w arkuszach kalkulacyjnych, dostosowanie do potrzeb użytkownika.
- Obliczanie różnic między datami, dodawanie dni, miesięcy lub lat do określonych dat.
- Funkcje daty i czasu, takie jak DZIEŃ, MIESIĄC, ROK, DZIEŃ.TYG, oraz ich praktyczne zastosowanie w analizach.
- Automatyczne wyświetlanie bieżącej daty i czasu oraz ich użycie w dynamicznych raportach.
Praca z tekstami i funkcje tekstowe
- Rozdzielanie i łączenie tekstów w arkuszach za pomocą funkcji LEWY, PRAWY, ZŁĄCZ.TEKSTY, LITERY.WIELKIE i LITERY.MAŁE.
- Automatyczne poprawianie błędów wprowadzonych danych tekstowych przy użyciu funkcji tekstowych.
- Rozdzielanie tekstów na kolumny przy użyciu narzędzia „Tekst jako kolumny”.
- Przetwarzanie danych tekstowych według liczby znaków i reguł użytkownika.
Analiza danych i wyszukiwanie informacji
- Sortowanie danych – zmiana klucza sortowania oraz opcje zaawansowane (wielopoziomowe sortowanie).
- Filtrowanie danych z wykorzystaniem narzędzia AutoFiltr, opcji niestandardowych oraz znaków wieloznacznych (np. * i ?).
- Narzędzia „Znajdź” i „Zamień” – efektywne wyszukiwanie i modyfikacja danych w dużych zestawieniach.
Tabele przestawne – podstawy i zastosowanie
- Wyjaśnienie koncepcji tabeli przestawnej i jej zastosowania w analizach danych.
- Tworzenie tabel przestawnych w celu podsumowywania danych i identyfikacji kluczowych wskaźników.
- Zmiana funkcji obliczeniowych w tabelach przestawnych, takich jak SUMA, ŚREDNIA czy ILE.
- Grupowanie danych w tabelach przestawnych oraz filtrowanie wyników według wybranych kryteriów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Rozpoczęcie, Test z wiedzy początkowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Rozdział 1 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Rozdział 2 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Rozdział 3 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Rozdział 4 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test z wiedzy końcowej, Zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:20 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Będkowska
Szkolę na każdym poziomie oraz w każdym wieku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe zgodne z opisem zagadnień omawianych podczas szkolenia.
Realizowane godziny usługi są godzinami dydaktycznymi. Łączna liczba godzin dydaktycznych wynosi 8.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Usługa może być dostosowana do potrzeb uczestników programu Kierunek Rozwój zarówno pod względem terminu, jak i zagadnień programowych.
W ramach szkolenia zostanie przeprowadzony test z wiedzy teoretycznej na początku i końcu szkolenia. Przerwy nie wliczają się w czas szkoleniowy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Google Meet.
Instrukcja korzystania ze szkolenia znajduje się w linku: https://apmprojekt.com.pl/SzkoleniaOnline.pdf
Na szkolenie można zalogować się poprzez aplikację Google Meet na telefonie, komputerze lub tablecie oraz przez link wklejony do przeglądarki.
Link do szkolenia: