ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I DOSTAWCZYCH W 2025 ROKU – FLOTA W CZASIE REWOLUCYJNYCH PRZEMIAN I NOWEJ RZECZYWISTOŚCI GOSPODARCZEJ
ZARZĄDZANIE FLOTĄ SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I DOSTAWCZYCH W 2025 ROKU – FLOTA W CZASIE REWOLUCYJNYCH PRZEMIAN I NOWEJ RZECZYWISTOŚCI GOSPODARCZEJ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do:
- fleet managerów, administratorów floty, specjalistów floty samochodowej, osób odpowiedzialnych za flotę firmową,
- kierowników i specjalistów ds. transportu
- kierowników administracyjnych
- dyrektorów finansowych
- członków zarządów, właścicieli firm, których profil działalności wymaga posiadania floty pojazdów.
- Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji26-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zarządzania flotą w celu optymalizacji kosztów, zwiększenia bezpieczeństwa oraz zapewnienia zgodności z przepisami prawaEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik pełni obowiązki fleet managera i zarządza flotą | Kryteria weryfikacji - omawia zasady zakupu samochodów za gotówkę, kredyt, leasing czy na wynajem- charakteryzuje odpowiedzialność i ryzyko firmy (w tym zarządu) w obszarze floty - omawianie prowadzenie obowiązkowej dokumentacji - omawia sposoby prognozowania kosztów niezbędnych do planowania polityki zakupowej firmy w obszarze floty - omawia ryzyka występujące w umowach najmu i leasingu aut wraz z metodami ich uniknięcia lub redukcji - omawia jak dobierać partnerów serwisowych - omawia jak wdrożyć i na czym powinna się opierać strategia elektromobilności w firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa skierowana do osób zarządzających flotą.
Usługa realizowana w ramach 1 grupy szkoleniowej.
1 godzina szkolenia = 45 minut
Przerwy wliczają się w czas trwania usługi i trwają 15 minut.
WALIDACJA - test teoretyczny przeprowadzony na zakończenie szkolenia
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/flota-samochodowa-oszczednosci?date=74468
Strategia flotowa – z czego się składa i dlaczego stanowi jeden z kluczowych fundamentów prawidłowo zarządzanego przedsiębiorstwa!
Zakup samochodów za gotówkę, kredyt, leasing czy wynajem – co wybrać w dzisiejszych czasach?
Omówione dostępnych na rynku polskim możliwości / sposobów posiadania aut. Każda z metod zostanie przedstawiona w aspekcie korzyści oraz ryzyk.
Car Policy– podstawowy dokument flotowy regulujący prawa i obowiązki firmy i pracownika w stosunku do pojazdów wykorzystywanych w firmie (własnych, leasingowanych, wynajmowanych, użytkowanych itp.)
Na przykładzie wzorcowego dokumentu analiza kluczowych zapisów wraz z przykładami odnoszącymi się do floty Uczestników szkolenia, sytuacji i zagrożeń występujących w rzeczywistości, a w szczególności:
- odpowiedzialność i ryzyka firmy (w tym zarządu) w obszarze floty,
- zadania i odpowiedzialności osób zarządzających flotą,
- obowiązki pracownika w stosunku do powierzonego mienia (auta) wraz z ustaleniem odpowiedzialności materialnej za uszkodzenia, szkody komunikacyjne itp.,
- obowiązkowa dokumentacja – protokoły zdawczo – odbiorcze, oświadczenia, regulaminy, obiegówki itp.,
- używanie samochodu służbowego do celów prywatnych (w tym nieobecności, urlopy, zwolnienia lekarskie, home office, praca zdalna itp.),
- opis procesów i procedur istotnych z punktu widzenia floty i generowanych przez nią kosztów.
Każdy Uczestnik otrzyma przykładowy draft prawidłowo zbudowanego Regulaminu
TCO (Total Cost of Ownership) – omówienie sposobu budowy, elementów składowych, metod wyliczeń jedynego skutecznego narzędzia służącego do prognozowania kosztów niezbędnych do planowania polityki zakupowej firmy w obszarze floty.
TCO jest podstawowym narzędziem osób zarządzających parkiem samochodowym w przedsiębiorstwie, niezbędnym dla prognozowania wysokości kosztów oraz kontroli i nadzoru floty przez Zarząd i/lub Dział Finansowy.
Samochód osobowy, ciężarowy, elektryczny w obowiązujących przepisach – kompendium wiedzy
Samochód osobowy, ciężarowy, elektryczny (zakup, sprzedaż, koszty serwisowe, ubezpieczeniowe, paliwa itp.) w aktualnie obowiązujących przepisach oraz w świetle podatków dochodowych i VAT.
Zasady naliczania podatku od osób fizycznych w przypadku używania samochodu służbowego o celów prywatnych.
Zmiany wprowadzone w ramach Polskiego Ładu – nowe podejście do leasingu / wynajmu pojazdów
Polityka benefitowa firmy w stosunku do auta służbowego wykorzystywanego do celów prywatnych w regulacjach wewnątrzzakładowych – teraz oraz w niedalekiej przyszłości (zmiany jakich możemy się spodziewać)
Z uwagi na zmiany dotyczące miejsca wykonywania pracy (home office, praca zdalna, praca delegowana), planowane redukcje zatrudnienia, pogorszenie się wyników ekonomicznych przedsiębiorstw, optymalizacje kosztów i procesów itp. należy oczekiwać głębokich zmian w polityce HR firm w aspekcie programów benefitowych, z szczególnym naciskiem na samochody służbowe.
Umowy najmu i leasingu pojazdów – główne ryzyka i zagrożenia, metody przeciwdziałania
Omówienie głównych ryzyk występujących w coraz popularniejszych umowach najmu i leasingu aut wraz z metodami ich uniknięcia lub redukcji. Nacisk zostanie położony na kluczowe elementy niezbędne podczas negocjacji stosownych zapisów. Należy zwrócić uwagę, że 95% aktualnie realizowanych umów wynajmu długoterminowego (leasingu operacyjnego w wysoką wartością końcową i/lub serwisem) jest zawartych w sposób niekorzystny dla Klientów. Zajęcia mają na celu zmniejszenie ryzyka poniesienia nieprzewidzianych kosztów z tytuły niedoprecyzowania wynegocjowanych rozwiązań.
Główne zainteresowania skierujemy na:
- gwarancje jakości świadczonych usług
- rekalkulacje umowy w trakcie jej trwania (obszar największego ryzyka biznesowego)
- refaktury, czyli miejsca niespodziewanych kosztów
- kary umowne – jak i gdzie stosować (w tym kary nie pieniężne)
- pulowanie kilometrów, opon itp.
- ubezpieczenia w umowach, rekalkulacje składek i sposoby jak ograniczyć wpływ szkodowości na koszt polisy wynajmującego
- zwrot pojazdu po zakończeniu umowy (jak ograniczyć koszty)
- SLA (Service Level Agreement)
Umowy serwisowe – ASO vs warsztaty niezależne, pojedyncze warsztaty vs sieci serwisowe, umowy, części, warunki. Optymalizacje kosztowe w serwisie
Zajęcia skupią się na optymalnym z punktu widzenia floty i specyfiki jej działania, doborze partnerów serwisowych. Wspólnie z Uczestnikami odpowiemy sobie na pytanie:
czy Autoryzowana Sieć Obsługi jest rozwiązaniem optymalnym, czy też wyprowadzenie napraw do niezależnych serwisów gwarantuje niższe ceny w połączeniu z porównywalna jakością.
Zadamy sobie pytanie, o istotę i sens posiadania gwarancji producenta pojazdu. Skupimy się na jakości części zamiennych i wpływu zamienników na cenę usług, jakość napraw i warunki rękojmi / gwarancji. Zastanowimy się nad wpływem wybranego modelu serwisowania na późniejszą wartość odsprzedaży auta.
Elektromobilność we flotach – strategia, infrastruktura, koszty, auta
Wstęp do strategii wdrożenia polityki elektromobilności w firmie – infrastruktura ładowania, rozliczenia kosztów, wybór aut, ryzyka, wartości dodane, trendy rozwoju rynku, ustawa o elektromobilności i jej wpływ na firmy.
- Jak wdrożyć i na czym powinna się opierać Strategia elektromobilności w firmie
- Kiedy należy ją wdrożyć (perspektywa czasu)
- Jakie usługi i nowe wyzwania staną się codziennością w najbliższym czasie?
- Czy elektromobilność się opłaca?
- Infrastruktura ładowania – podstawowy element strategii
- Wybór aut i sposobów ich finansowania
- Generowane koszty
- Ryzyka i szanse
Zakres nowych kompetencji Fleet (Mobility) Managerów i wprowadzanych nowych rozwiązań takich jak np.: carsharing, telemetria, zarządzanie czasem i mobilnością.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-część I | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-przerwa | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-część II | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-przerwa | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-część III | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-przerwa | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-część IV | Prowadzący Krzysztof Sosnowski | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Zarządzanie flotą samochodów osobowych i dostawczych w 2025 roku-WALIDACJA-test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 033,20 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto840,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,60 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Sosnowski
Doradca firm-właścicieli największych flot samochodowych w Polsce.
Podwójny Laureat Auto Finance Network Londyn 2015.
Pełnił funkcję Dyrektora ds. Rynku Motoryzacyjnego w ZPL (Związek Polskiego Leasingu).
Obejmował stanowisko Dyrektora Zarządzającego w Hertz Leasing, Dyrektora Handlowego w Prime Car Management (Masterlease Group), Dyrektora Operacyjnego i Członka Zarządu w ING Car Lease Polska a ostatnio pracował jako Dyrektor Operacyjny/Członek Zarządu w Alphabet Polska Fleet Management (BMW Group).
Obecnie Partner w firmie konsultingowej, która skupia się na realnym wsparciu przedsiębiorstw w ograniczeniu wydatków, podniesieniu efektywności oraz optymalizacji zarządzania służbowymi pojazdami. Na co dzień identyfikuje koszty flot firmowych, tworzy strategie oraz realizuje programy redukujące wydatki na samochody, przy jednoczesnym wzroście jakości flot.
Specjalizuje się również w audycie flot, weryfikacji kosztów serwisu i zużycia paliwa, zarządzaniu ryzykiem, likwidacji szkód – we wszystkich aspektach zarządzania i optymalizacji firmowej floty.
Wieloletni wykładowca i prelegent, obecnie prowadzi zajęcia dla fleet managerów na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dostępne w formie PDF.
Informacje dodatkowe
Podana liczba godzin usługi dotyczy godzin lekcyjnych.
Cena szkolenia obejmuje: udział w szkoleniu z ćwiczeniami, materiały szkoleniowe w wersji pdf, elektroniczny certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych.
Organizujemy szkolenia zamknięte, prowadzone przez ekspertów, praktyków w danej branży. Koncentrujemy się na potrzebach dobrze zdefiniowanych. Dostarczamy rozwiązania dostosowane zarówno do oczekiwań Uczestników, ich sposobu pracy, jak i specyfiki Firmy, jej kultury organizacyjnej oraz wyznaczonych celów. Skorzystaj z naszego Katalogu autorskich programów albo wspólnie wypracujmy nową ofertę szkoleniową uwzględniającą rzeczywiste potrzeby Twojej firmy.
Zapytaj o szkolenie zamknięte.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa online w czasie rzeczywistym na platformie ZOOM
Link do usługi otrzymują uczestnicy dzień przed szkoleniem (aktywny w godzinach 8.00-16.00 w dniu szkolenia)
Wymagania sprzętowe:
- W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie (komputer, laptop lub smartfon) z dostępem do Internetu, wbudowaną kamerą i mikrofonem.
- Proste, intuicyjne uruchamianie szkolenia na urządzeniach.
- Po rejestracji na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
- Nasze szkolenie umożliwia interakcję i zadawanie pytań na każdym etapie prowadzanie. Uczestnicy mają bezpośredni kontakt z Prowadzącym bez konieczności zadawania pytań na czacie.