Szkolenie: Excel średniozaawansowany
Szkolenie: Excel średniozaawansowany
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które na co dzień wykorzystują arkusze kalkulacyjne w pracy biurowej, administracyjnej, magazynowej, sprzedażowej lub analitycznej i chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie obsługi programu Microsoft Excel. Uczestnikami będą osoby znające podstawy programu, które potrzebują usprawnić swoją pracę poprzez stosowanie bardziej zaawansowanych funkcji, formuł, filtrowania, analiz danych i tworzenia zestawień.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji03-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili:Stosować formuły i funkcje Excel w codziennej pracy, zwiększając efektywność zadań związanych z analizą danych.
Korzystać z zaawansowanych opcji sortowania i filtrowania, tworzenia reguł formatowania warunkowego oraz inspekcji formuł.
Budować i analizować tabele przestawne, a także korzystać z funkcji bazodanowych w Excelu.
Zabezpieczać dane, zarządzać dużymi zbiorami informacji oraz efektywnie pracować z plikami tekstowymi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozumie zastosowanie funkcji logicznych, tekstowych i dat w analizach. Określa zasady adresowania komórek w Excelu i ich wykorzystanie w formułach. Wyjaśnia, jak działają reguły formatowania warunkowego oraz ich zastosowanie w arkuszach. Opisuje proces budowania tabeli przestawnej oraz tworzenia wykresów przestawnych. Wyjaśnia metody ochrony danych, w tym szyfrowanie plików i blokowanie komórek. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia zastosowanie formuł w analizie danych.Wskazuje, jak efektywnie wykorzystać funkcje tekstowe, logiczne i dat w pracy z danymi. Wyjaśnia ich praktyczne zastosowania w codziennych zadaniach. Tłumaczy różnice w sposobach adresowania komórek. Opisuje działanie adresowania względnego, bezwzględnego i mieszanego oraz ich praktyczne zastosowanie. Podaje przykłady wykorzystania każdego typu adresowania. Przedstawia zasady budowy tabel przestawnych. Wyjaśnia kroki tworzenia tabeli przestawnej oraz ich zastosowanie w raportowaniu. Opisuje, jak dodawać pola obliczeniowe i grupować dane. Wskazuje techniki sortowania i filtrowania danych. Omawia zaawansowane opcje sortowania, takie jak sortowanie wielokolumnowe. Wyjaśnia sposoby filtrowania niestandardowego i ich znaczenie w selekcji danych. Omawia metody ochrony danych w Excelu. Wyjaśnia, jak zabezpieczać pliki za pomocą haseł oraz blokować komórki przed edycją. Omawia ukrywanie formuł jako element ochrony danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Tworzy formuły z wykorzystaniem funkcji wyszukiwania, logicznych i tekstowych. Analizuje dane przy użyciu sortowania, filtrowania i formatowania warunkowego. Buduje tabele przestawne i wykresy przestawne dostosowane do wymagań raportu. Łączy dane z różnych arkuszy i plików w celu konsolidacji informacji. Korzysta z narzędzi do ochrony arkusza i plików, takich jak hasła czy ukrywanie formuł. | Kryteria weryfikacji Tworzy reguły formatowania warunkowego.Konfiguruje reguły podświetlania danych spełniających określone kryteria. Stosuje wizualizacje, takie jak paski danych, ikony i skale kolorów. Buduje tabelę przestawną z polami obliczeniowymi. Tworzy tabelę przestawną, dodając pola obliczeniowe i grupując dane. Dostosowuje układ tabeli do wymagań raportu. Stosuje zaawansowane filtrowanie danych. Konfiguruje filtry zaawansowane złożone z niestandardowych kryteriów. Korzysta z narzędzi, takich jak znaki wieloznaczne, aby precyzyjnie selekcjonować dane. Importuje i eksportuje dane między plikami. Obsługuje pliki CSV i TXT, importując dane do arkusza Excela. Eksportuje dane do plików tekstowych, zachowując ich strukturę. Zabezpiecza pliki i arkusze w Excelu. Szyfruje pliki i ustawia hasła dostępu. Blokuje wybrane komórki przed edycją i ukrywa formuły, aby chronić dane. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Pomaga współpracownikom w stosowaniu technik analizy danych w Excelu. Usprawnia procesy pracy zespołu poprzez optymalne wykorzystanie narzędzi Excela. Wspiera tworzenie zespołowych raportów, dbając o ich spójność i poprawność. Angażuje się w rozwiązywanie problemów związanych z przetwarzaniem danych w firmie. Proponuje i wdraża nowe rozwiązania w pracy z dużymi zbiorami danych. | Kryteria weryfikacji Współpracuje z zespołem w korzystaniu z Excela.Wyjaśnia sposoby użycia funkcji i narzędzi Excela w codziennej pracy zespołowej. Wspiera rozwiązywanie problemów związanych z analizą danych. Dba o jakość zespołowych raportów. Monitoruje poprawność raportów tworzonych przez zespół. Proponuje usprawnienia i wskazuje błędy w analizach. Proponuje usprawnienia procesów pracy z danymi. Wdraża rozwiązania, które zwiększają efektywność pracy zespołu. Dzieli się praktycznymi wskazówkami, jak lepiej organizować dane. Wspiera organizację pracy zespołu. Pomaga w tworzeniu harmonogramów pracy opartych na danych. Wykorzystuje narzędzia Excela, aby lepiej zarządzać zadaniami zespołu. Zapewnia zgodność działań z wymaganiami organizacji. Monitoruje, czy procesy zespołu spełniają standardy organizacyjne. Proponuje rozwiązania w celu eliminacji niezgodności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania przerw oraz procesu walidacji został nie wliczony w czas trwania usługi.
Test teoretyczny początkowy
Rozdział 1: Utrwalenie podstaw i wprowadzenie do pracy z danymi
– Formatowanie danych i zakresów – liczby, teksty, daty, niestandardowe formaty
– Tworzenie i edycja tabel – sortowanie, filtrowanie, formatowanie jako tabela
– Adresowanie względne i bezwzględne – zastosowanie w formułach
– Używanie nazw dla zakresów – uproszczenie pracy z dużymi arkuszami
Rozdział 2: Funkcje i formuły – zastosowania praktyczne
– Funkcje logiczne: JEŻELI, ORAZ, LUB – budowanie warunków
– Funkcje tekstowe: FRAGMENT.TEKSTU, ZŁĄCZ.TEKSTY, DŁ, LEWY, PRAWY
– Funkcje daty i czasu: DZIŚ, TERAZ, DATA, DNI.ROBOCZE
– Funkcje wyszukiwania: WYSZUKAJ.PIONOWO (VLOOKUP), XLOOKUP, PODAJ.POZYCJĘ
Rozdział 3: Analiza danych i automatyzacja
– Tabele przestawne – tworzenie, filtrowanie, grupowanie danych
– Sortowanie i filtrowanie zaawansowane – złożone warunki, filtry niestandardowe
– Formatowanie warunkowe – podkreślanie trendów i wartości odstających
– Sprawdzanie poprawności danych – listy rozwijane, komunikaty błędów
Rozdział 4: Organizacja, wizualizacja i przygotowanie do druku
– Tworzenie wykresów – kolumnowe, liniowe, kołowe, mieszane
– Praca na wielu arkuszach – konsolidacja danych, łączenie informacji
– Ochrona arkusza i danych – hasła, blokady, kontrola edytowalności
– Przygotowanie do wydruku – ustawienia strony, nagłówki, podział na strony
Test teoretyczny końcowy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Dzień II, Rozpoczęcie, Test z wiedzy początkowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Rozdział 1 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Rozdział 2 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Rozdział 3 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Rozdział 4 szkolenia | Prowadzący Małgorzata Będkowska | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Test z wiedzy końcowej, Zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 04-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto950,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto118,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Będkowska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe zgodne z opisem zagadnień omawianych podczas szkolenia.
Realizowane godziny usługi są godzinami dydaktycznymi. Łączna liczba godzin dydaktycznych wynosi 8.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Usługa może być dostosowana do potrzeb uczestników programu Kierunek Rozwój zarówno pod względem terminu, jak i zagadnień programowych.
W ramach szkolenia zostanie przeprowadzony test z wiedzy teoretycznej na początku i końcu szkolenia. Przerwy nie wliczają się w czas szkoleniowy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Google Meet.
Instrukcja korzystania ze szkolenia znajduje się w linku: https://apmprojekt.com.pl/SzkoleniaOnline.pdf
Na szkolenie można zalogować się poprzez aplikację Google Meet na telefonie, komputerze lub tablecie oraz przez link wklejony do przeglądarki.
Link do szkolenia: