Szkolenie na instruktora pilotów bezzałogowych statków powietrznych - INS UAV w zakresie zielonych i cyfrowych kompetencji wraz z egzaminem oraz specjalistycznym modułem z wykorzystania multispektralnych kamer montowanych do BSP.
Szkolenie na instruktora pilotów bezzałogowych statków powietrznych - INS UAV w zakresie zielonych i cyfrowych kompetencji wraz z egzaminem oraz specjalistycznym modułem z wykorzystania multispektralnych kamer montowanych do BSP.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Pozostałe techniczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób posiadających uprawnienia dronowe w kategorii szczególnej, które chcą podnieść swoje kwalifikacje w życiu zawodowym, rozwijając zielone kompetencje i transformację cyfrową w stopniu pozwalającym zdać egzamin końcowy, co upoważni je do prowadzenia szkoleń dronowych oraz egzaminowania/oceny umiejętności praktycznych przyszłych pilotów dronów. Podczas szkolenia wykorzystane zostaną różne typy BSP, z masą do 25kg wyposażone m.in. w kamery z kilkukrotnymi zoomami do zadań "zielonej gospodarki" tzn. dokumentacji monitorowanego obszaru oraz kamery multispektralne. W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby, które mają co najmniej 18 lat, posiadają aktualne uprawnienia do wykonywania lotów w kategorii szczególnej oraz zamierzają rozwijać swoją karierę zawodową w zakresie szkolenia i egzaminowania operatorów dronów.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników2
- Data zakończenia rekrutacji04-05-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do uzyskania międzynarodowych kwalifikacji Instruktora i egzaminatora UAV w kategorii szczególnej. Uczestnicy rozwiną swoje umiejętności pilotażu, szkolenia oraz wykorzystania dronów w ekoinnowacjach, m.in. przy użyciu kamer multispektralnych do analizy wegetacji roślin i monitorowania środowiska w kontekście zrównoważonego rozwoju, przydatne w obszarze zielonej gospodarki, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii promujących niskoemisyjność.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posługuje sie wiedzą teoretyczną oraz praktyczną z obsługi dronów. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zasady fizyki i aerodynamiki lotu dronów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant rozróżnia rodzaje BSP, ich komponenty oraz systemy sterowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą o zasadach BHP w operacjach dronowych. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje, jakie środki bezpieczeństwa należy stosować w trakcie przygotowania i prowadzenia lotu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant wskazuje regulacje dotyczące operacji bezzałogowych statków powietrznych, w tym przepisy dotyczące stref lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje możliwe ryzyka i omawia ich konsekwencje w kontekście bezpieczeństwa. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant organizuje loty bezzałogowym statkiem powietrznym oraz zna zasady prowadzenia szkoleń w części praktycznej pilotażu bsp | Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje drona, manewruje, startuje, lądowuje oraz nawiguje w różnych warunkach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant utrzymuje stabilną pozycję i wykonuje kontrolowane ruchy dronem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje zakres figur oraz kartę oceny umiejętności praktycznych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje sie wiedza z zakresu przepisów prawa i regulacji ULC. | Kryteria weryfikacji Pozyskuje wiedzę o regulacjach i wymogach prawnych związanych z lotami BSP w Polsce, zgodnie z wytycznymi Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant planuje i realizuje misje dronowe. | Kryteria weryfikacji Kursant planuje trasy lotu, ustala cele misji oraz analizuje otoczenie aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i skuteczność operacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant obsługuje misje w różnych warunkach pogodowych i terenowych, z uwzględnieniem ograniczeń technicznych i przepisów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą z zakresu technologii dronowej w kontekście zielonych kompetencji. | Kryteria weryfikacji Kursant definiuje zeroemisyjność i wspiera realizację celów związanych z redukcją emisji CO₂. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kursant ma świadomość odpowiedzialności za wykonywanie zadań w obszarze operacji dronowych | Kryteria weryfikacji Kursant charakteryzuje znaczenie bezpieczeństwa i odpowiedzialności w operacjach lotniczych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant ma świadomość wpływu swojej pracy na środowisko oraz społeczeństwo poprzez zrozumienie ,,zielonych umiejętności''. | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant rozwija świadomość ekologiczną i odpowiedzialność środowiskową | Kryteria weryfikacji Kursant promuje działania zeroemisyjne oraz zrównoważonego wykorzystywania technologii dronowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje zdobytą wiedzę do stosowaniaBSP w kontekście działań związanych z ochroną środowiska oraz działań zeroemisyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant kształtuje postawy otwartości na innowacyjne i transformację cyfrową | Kryteria weryfikacji Kursant podejmuje gotowość wdrażania nowych technologii w codziennej pracy i życiu zawodowym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje sie zwiększonymi kompetencjami zawodowymi i konkurencyjnością na rynku pracy. | Kryteria weryfikacji Kursanty posiada umiejętności pozwalające na dostosowanie się do trendów zielonej gospodarki, co podnosi wartość na rynku pracy i umożliwia rozwój w nowych branżach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kursant rozwija swoje umiejętności wtemacie BSP w kontekście niskoemisyjności. Umiejętność ta ma zarówno wymiar zawodowy, jak i ogólny, wpisując się w koncepcję „zielonych kompetencji”. Jest wykorzystywana w obszarze zrównoważonej gospodarki, bazującej na nowoczesnych technologiach wspierających redukcję emisji, efektywne wykorzystanie zasobów oraz ochronę środowiska. | Kryteria weryfikacji Kursant rozwija umiejętnościoperowania dronami i aktualizuje wiedzę o BSP , uwzględniając ich rolę w ekoinnowacjach. Jego kompetencje wpisują się w „zieloną gospodarkę”, wspierając niskoemisyjne technologie, oszczędność zasobów i ochronę środowiska. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji Kursant stosuje BSP do działańproekologicznych i ekoinnowacyjnych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant opisuje zasady działaniadronów do pomiaru zanieczyszczeń jako narzędzie ekoinnowacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykorzystuje kamerę zzoomem w dronie do monitoringu zwierzyny i ludzi na terenach zielonych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykazuje wiedzę i umiejętnościdronowe w zapobieganiu kryzysom ekologicznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Koordynuje działania z zespołami i partnerami zaangażowanymi w realizację szkolenia dla operatorów dronów. | Kryteria weryfikacji Określa zakres szkoleń wymaganych do uzyskania uprawnień w scenariuszach STS-01 i STS-02. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Przekazuje jasno i czytelnie instrukcje oraz wymagania kierowane do kursantów i członków zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednią metodę szkolenia, uwzględniając cechy i predyspozycje każdego kursanta (w szczególności dotyczy to zajęć praktycznych). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje wpływ stresu na proces podejmowania decyzji w sytuacjach operacyjnych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Kursant obsługuje BSP z kamerami multispektralnymi i/lub modułami RTK i poprawnie interpretuje ich parametry w trakcie pracy | Kryteria weryfikacji Posiada umiejętność ustawiania parametrów kamery w zależności od wykonywanej misji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant definiuje kąt nachylenia kamery oraz przeprowadza badanie wegetacji poszczególnych partii roślinności, jak np. pół uprawnych lub lasów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant posiada umiejętność realizacji lotów fotogrametrycznych wykorzystujących specjalistyczne moduły pozycjonowania w tym moduł RTK | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjępodmiot wyznaczony przez Urząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Szkolenie obejmuje tematykę wykorzystania dronów w kontekście gospodarki ekologicznej, zielonej transformacji oraz zielonych kompetencji, jak również transformacji cyfrowej. Celem naszych działań jest kompleksowe wsparcie osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą rozwijać swoje umiejętności lub zdobywać nowe kwalifikacje. Dokładamy wszelkich starań, aby uczestnicy szkolenia mogli rozwinąć swoje kompetencje zawodowe i cyfrowe, które są kluczowe dla pracy w sektorze zielonej gospodarki. Szkolenie uwzględnia również rozwój umiejętności podstawowych i przekrojowych, szczególnie ważnych z perspektywy regionalnych i lokalnych specjalizacji dla Śląska RIS (Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1554/246/VI/2021 z dnia 30.06.2021 r.) oraz PRT (Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2019-2030, dokument przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego nr 1902/63/VI/2019 z dnia 21.08.2019 r.).
Nasze szkolenia dronowe rozwijają umiejętności, kompetencje i kwalifikacje w obszarze technologii dronowych.
Kryterium powiązana z RIS i PRT:
- 4.5 Optoelektronika
- 7.2 Sensory i roboty
- 9.3 Technologie lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych
Program szkolenia został stworzony z uwzględnieniem listy "zielonych kompetencji" opracowanej przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Lista zielonych kompetencji oraz potwierdzenie ich zdobycia obejmuje:
- promowanie zrównoważonego rozwoju poprzez wykorzystanie dronów jako narzędzia wspierającego ekologiczną pracę,
- rozbudzanie zainteresowania przyrodą i aktywnościami ekologicznymi poprzez obserwację środowiska naturalnego przy pomocy dronów.
- Wykorzystanie technologii lotniczego i satelitarnego zobrazowania Ziemi oraz usług z tym związanych przy wykorzystaniu BSP do fotogrametrii z niskiego pułapu
Szkolenie teoretyczne (szkolenie grupowe, online w czasie rzeczywistym) - łącznie 18 godzin dydaktyczne: co w przeliczeniu daje 13,5 godziny zegarowej, w tym: 4,5 godzin teoretycznych zajęć dronowych z zakresu instruktorskiego, 8 godzin zajęć specjalistycznych z zakresu kamer multispektralnych, 1 godzina egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Szkolenie teoretyczne, część instruktorska (szkolenie grupowe)
Szkolenie jest realizowane w formie wykładów on-line, prowadzonych w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu platformy ZOOM. Podczas tej części szkolenia, zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Zasad organizacji i prowadzenia szkoleń teoretycznych oraz praktycznych
- Przygotowanie do lotów zgodnie ze scenariuszami oraz specyfiką tych operacji
- Roli i kompetencje personelu szkoleniowego
- Przygotowania kompletnej dokumentacji szkoleniowej
- Organizacji infrastruktury i wyposażenia do przeprowadzania szkoleń
- Identyfikacji błędów w trakcie szkoleń praktycznych oraz sposoby ich korygowania
- Oceny wyników szkolenia i dokumentowanie postępów uczestników (m.in. karta oceny umiejętności praktycznych)
- Przeprowadzania egzaminów po zakończeniu procesu szkoleniowego
- Promowanie zrównoważonego rozwoju oraz wdrażanie technologii niskoemisyjnych w szkoleniu
Szkolenie teoretyczne specjalistyczne (szkolenie grupowe, moduł zastosowań dronów z kamerami multispektralnymi w rolnictwie precyzyjnym i leśnictwie - analiza wegetacji, diagnozowanie chorób roślin, monitorowanie stanu zdrowia upraw i lasów oraz ocena wpływu środowiskowego, fotografii lotniczej, kadrowania i rejestracji obrazu, jak również wykorzystania specjalistycznego oprogramowania do obróbki zebranego materiału).
Szkolenie jest realizowane w formie wykładów on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu platformy ZOOM. Podczas tej części szkolenia, zostaną omówione zagadnienia z zakresu:
- Obrazowania ziemi za pomocą fotografii lotniczej– na obszarach zielonych oraz chronionych oraz omówienie danych pozyskiwanych za pomocą BSP
- Praktycznych aspektów rejestracji danych – zasady wyboru odpowiednich parametrów misji, takich jak wysokość lotu i rozdzielczość obrazów
- Podstaw kadrowania i rejestracji obrazu – techniki ustawiania kamery, planowanie misji, uwzględnianie kątów nachylenia i oświetlenia
- Obsługa Geoportalu
- Kalibracja plików graficznych w przestrzeni geograficznej i Analiza danych wektorowych oraz rastrowych
- Zasady działania i specyfikacja kamer multispektralnych oraz ich zastosowanie w rolnictwie i leśnictwie
- Analizy obrazów multispektralnych oraz ich interpretacja w specjalistycznym oprogramowaniu
- Zarządzania obszarami zagrożonymi erozją – Identyfikacja i monitorowanie obszarów zagrożonych erozją oraz wdrażanie działań zapobiegawczych
- Monitorowania i ochrony ekosystemów – techniki wykorzystania dronów do monitorowania stanu środowiska i ochrony ekosystemów
- Praktyczne aspekty ochrony zasobów naturalnych i dzikiej przyrody – metody ochrony zasobów naturalnych, monitorowanie populacji roślin i zwierząt i identyfikacja obszarów wymagających ochrony
- Techniki redukcji emisji, zarządzania odpadami i zasobami– praktyczne techniki redukcji emisji gazów cieplarnianych, zarządzania odpadami i zasobami naturalnymi
- Opracowywanie wyników - Postproccessingu– obróbka zebranego materiału
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Uczestników szkolenia.
Podczas szkolenia teoretycznego przewidziana jest jedna, dłuższa przerwa wynosząca 30 minut, oraz wie krótsze, po 10 min, które są wliczona w czas trwania usługi rozwojowej.
Egzamin z wiedzy teoretycznej (maksymalnie 2godziny zegarowe) - prowadzony jest przez podmiot zewnętrzny, a cały proces jest opisany poniżej,
Szkolenie praktyczne + ocena umiejętności praktycznych (egzamin praktyczny) - łącznie 6 godzin dydaktycznych, co w przeliczeniu na godziny zegarowe daje 4,5 godzin indywidualnych zajęć praktycznych dronowych realizowanych stacjonarnie.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od rozpoczęcia usługi rozwojowej do zakończenia. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Szkolenie praktyczne i ocena umiejętności praktycznych jest realizowane w formie indywidualnych zajęć z instruktorem (jeden instruktor - jeden kursant) i swoim zakresem obejmuje:
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia szkoleń z zakresu efektywnego pilotowania dronów
- Nauka nadzorowania przygotowania do lotu: sprawdzanie sprzętu, sensorów oraz analizowanie przestrzeni powietrznej
- Instruktaż i ocena kursantów podczas lotów manualnych i automatycznych, również w kontekście zadań specjalistycznych (np. inspekcje, inwentaryzacje)
- Reagowanie na błędy i sytuacje awaryjne w trakcie lotu – uczenie kursantów zasad bezpieczeństwa
- Prowadzenie ćwiczeń promujących zrównoważone podejście do użytkowania dronów oraz zarządzanie zasobami
- Przeprowadzanie wewnętrznych egzaminów praktycznych i analiza wyników w warunkach symulowanych
Sposób walidacji:
Ocena umiejętności praktycznych - ocena umiejętności praktycznych przeprowadzona zostanie przez instruktora nadzorującego kandydata na przyszłego INS UAV. Ocena umiejętności praktycznych jest przeprowadzana w trakcie szkolenia praktycznego i jest jego integralną częścią.
Podana w harmonogramie data oceny umiejętności praktycznych jest datą orientacyjną i jest uzależniona od terminów realizacji szkolenia praktycznego oraz warunków pogodowych i dostępności przestrzeni powietrznej.
- Egzamin z wiedzy teoretycznej - 1 godzina zegarowe - obejmuje pytania jednokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy przyszłego instruktora bezzałogowych statków powietrznych
Uzyskanie przez Kursanta co najmniej 75% całkowitej liczby punktów jest równoznaczne ze zdaniem przez niego egzaminu z wiedzy teoretycznej.
Podana w harmonogramie data egzaminu z wiedzy teoretycznej jest datą orientacyjną i jest uzależniona od tempa przyswajania wiedzy Uczestnika, a także zebrania się wymaganej grupy.
Termin egzaminu z wiedzy teoretycznej uwzględniony w harmonogramie ma charakter wyłącznie poglądowy. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Uczestnika szkolenia.
Egzamin zostanie zrealizowany na platformie ośrodka szkolenia: edurise.online
Czas oczekiwania na uzyskanie uprawnień z ULC wynosi do 30 dni. Na indywidualnym koncie kursanta w systemie KSID (pod adresem drony.gov.pl) użytkownik otrzymuje powiadomienie o nadaniu nowych uprawnień. Operator po upływie 30 dni, na podstawie indywidualnego numeru pilota każdego z Kursantów na stronie (pod adresem: https://drony.gov.pl/pilot-operator-search) może sprawdzić czy Kursantowi faktycznie zostały nadane uprawnienia Kursantowi przez ULC.
Termin zakończenia usługi:
Na datę zakończenia usługi rozwojowej wpływa wiele czynników:
- warunki pogodowe,
- dyspozycyjność Trenerów,
- dyspozycyjność Uczestnika usługi,
- dostępność przestrzeni powietrznej
Czas trwania szkolenia to łącznie 24 godziny dydaktyczne, co w przeliczeniu daje 18 godzin zegarowych:
- usługa stacjonarna: 6 godz.dydaktycznych = 4,5 godziny zegarowe (szkolenie praktyczne, stacjonarne, indywidualne)
- usługa zdalna w czasie rzeczywistym: 18 godz.dydaktycznych = 13,5 godzin zegarowych (szkolenie teoretyczne, zdalne w czasie rzeczywistym,
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Omówienie danych pozyskiwanych za pomocą BSP i obsługa geoportalu | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:50 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 przerwa | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:50 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Kalibracja plików graficznych w przestrzeni geograficznej i Analiza danych wektorowych oraz rastrowych | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 przerwa | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Zasady działania i specyfikacja kamer multispektralnych oraz ich zastosowanie w rolnictwie i leśnictwie oraz Analiza obrazów multispektralnych oraz ich interpretacja w specjalistycznym oprogramowaniu | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 01:50 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 przerwa | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:10 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Praktyczne aspekty rejestracji danych – zasady wyboru odpowiednich parametrów misji, takich jak wysokość lotu i rozdzielczość obrazów oraz opracowanie wyników | Prowadzący Michał Barankiewicz | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Zasad organizacji i prowadzenia szkoleń teoretycznych oraz praktycznych | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Roli i kompetencje personelu szkoleniowego | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przygotowania kompletnej dokumentacji szkoleniowej | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Promowanie zrównoważonego rozwoju oraz wdrażanie technologii niskoemisyjnych w szkoleniu | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Organizacji infrastruktury i wyposażenia do przeprowadzania szkoleń | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Identyfikacji błędów w trakcie szkoleń praktycznych oraz sposoby ich korygowania | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Oceny wyników szkolenia i dokumentowanie postępów uczestników (m.in. karta oceny umiejętności praktycznych) | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Zajęcia praktyczne + ocena umiejętności praktyczych, stacjonarne (termin i godzina realizacja zajęć ustalane indywidualne z uczestnikami - realizacja poniędzy 25.05-10.06.2025) | Prowadzący Michał Matela | Data realizacji zajęć 31-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 04:30 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Egzamin teoretyczny (lokalizacja: online na platformie ZOOM) | Prowadzący Nina Matela | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto208,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto208,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto20,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto20,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Oparczyk
Radosław Nobis
Michał Barankiewicz
Mateusz Ćwiek
wideo, przez inżynierię i termowizję, aż po operacje poszukiwawczo-ratownicze (SAR). Od 2017 roku aktywnie rozwija swoje kompetencje w lotnictwie bezzałogowym, łącząc praktykę z zaawansowaną wiedzą techniczną. Posiada wieloletnie doświadczenie w szkoleniu pilotów BSP
oraz realizacji zaawansowanych usług dronowych, takich jak inspekcje termowizyjne budynków, monitoring infrastruktury krytycznej, wsparcie służb ratunkowych oraz precyzyjna dokumentacja terenowa. W latach 2023-2024 przeszkolił blisko 100 pilotów, przekazując zarówno wiedzę
teoretyczną, jak i praktyczną. Jako ekspert w dziedzinie BSP posiada zaawansowane kompetencje w ocenie umiejętności praktycznych przyszłych operatorów dronów, a jego wiedza i doświadczenie
pozwalają mu na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w branży bezzałogowego lotnictwa. mail: kontakt@edurise.pl
Oleksandr Banias
Fotogrametrii. Specjalista-praktyk z ponad 5 letnim doświadczeniem w dziedzinie fotogrametrii oraz instruktor szkoleń praktycznych do uprawnień dronowych. Od 2020 roku wziął udział przy realizacji 4 geodezyjnych projektów z wykorzystaniem nowych technologii i specjalistycznego oprogramowania m.in. do celów tworzenia ortofotomap oraz przeszkolił w tym czasie ponad 50 pilotów BSP. mail: kontakt@edurise.pl
Nina Matela
Autorka pracy magisterskiej, na temat innowacyjnego wykorzystaniu dronów w logistyce. Posiada doświadczenie zarówno w prowadzeniu szkoleń (przeszkolonych, ponad 200 kursantów), jak i realizacji usługach z wykorzystaniem BSP. W 2020 roku założyła własny ośrodek szkolenia i egzaminowania EDURISE, w którym poprowadziła szkolenia dla blisko 150 osób. mail: kontakt@edurise.pl
Michał Matela
Andrzej Sowa
praktycznej. Ponad 400 wyszkolonych pilotów dronów, z czego ponad 100 w przeciągu ostatnich dwóch lat. Drony wykorzystuje do fotografii oraz filmowania ujęć na potrzeby reklamy, archiwizacji nieruchomości czy postępów prac budowlanych. Doświadczony operator pracujący przy relacjach z imprez sportowych, jak również przy akcjach poszukiwawczych SAR. mail: kontakt@edurise.pl
Arkadiusz Piwowarczyk
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnicy usługi rozwojowej biorą udział w wykładach on-line prowadzonych w czasie rzeczywistym z instruktorem prowadzącym, wraz ze współdzieleniem ekrany. Linki dostępu do wirtualnej sali szkoleniowej aktywne są na czas trwania wykładów w części teoretycznej, zgodnie z harmonogramem. Podczas wykładów, uczestnikom udostępniamy jest ekran z materiałami szkoleniowymi, a wszystkie jego slajdy są w czasie rzeczywistym omawiane. Uczestnicy szkolenia mogą na bieżąco zadawać pytania i prowadzić z instruktorem prowadzącym dyskusję. Ośrodek szkolenie nie przewiduje udostępniania wyżej wymienionych materiałów w formie papierowej. Dodatkowo kursanci otrzymują dostęp do platformy e-learningowej Ośrodka Szkolenia, gdzie znajdują się testy wiedzy, wspomagające proces przyswajania zdobytej wiedzy oraz przygotowującego do egzaminu końcowego.
Koszty dojazdu, zakwaterowania i wyżywienia, uczestnik ponosi we własnym zakresie.
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18 rż.
- Posiadanie aktywnych uprawnień w kategorii szczególnej min: sts-01 i/lub STS-02, i/lub NSTS-01, i/lub NSTS-02
- Urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu posiadające mikrofon oraz głośniki.
Informacje szkoleniowe:
- Szkolenie praktyczne realizowane jest na dronach należących do ośrodka szkolenia
Cena uzależniona jest od rodzaju wykorzystywanego sprzętu, doboru odpowiedniej lokalizacji szkolenia praktycznego, dostępności instruktorów realizujących szkolenia w danej lokalizacji oraz ich doświadczenia i posiadanych kompetencji, czasu realizacji usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
Aby zaliczyć szkolenie niezbędne jest spełnienie następujących wymagań: obecność na zajęciach realizowanych zgodnie z programem szkolenia, aktywny udział w zajęciach, pozytywny wynik egzaminu sprawdzającego poziom uzyskanej wiedzy teoretycznej zgodnie z programem szkolenia, pozytywna ocena nabytych umiejętności praktycznych na podstawie sposobu przygotowania i wykonywania BSP do zadań specjalistycznych.
Ze względu na specyfikę szkolenia, część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dla każdego z uczestników dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na niekorzystne warunki pogodowe, dostępność przestrzeni powietrznej lub sytuacje losowe.
Usługi edukacyjne które są realizowane przez firmę EDURISE Nina Matela są zwolnione z podatku VAT od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust.1 pkt 29 lit. a.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
1) platforma /rodzaj komunikatora: Szkolenie teoretyczne jest realizowane w formie zdalnej za pośrednictwem platformy ZOOM. Uczestnik szkolenia uzyskuje dostęp do platformy e-learningowej należącej do ośrodka szkoleniowego EDURISE Nina Matela.
2) minimalne wymagania sprzętowe: komputer posiadający mikrofon, głośniki i kamerę, z dostępem do Internetu oraz telefon/tablet z dostępem do Internetu oraz kamery i głośnika.
3) minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego: zalecana przepustowość w przypadku grupowych rozmów wideo - 800 kb/s / 1,0 Mb/s (w górę / w dół) dla wysokiej jakości wideo.
4) obsługiwane systemy operacyjne: systemy Windows, macOS i Linux.
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: do zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Szkolenie teoretyczne oraz egzamin teoretyczny odbędą się w formie zdalnej w czasie rzeczywistym. Szkolenie praktyczne oraz ocena umiejętności praktycznych odbędą się na terenie województwa Śląskiego w okolicach "Trzech Lipek" https://maps.app.goo.gl/wJjcnjHegNs74HdC9. Ze względu na zmieniającą się dostępność przestrzeni powietrznej, infrastrukturę oraz zmienne warunki atmosferyczne, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego w przypadku niesprzyjających okoliczności. Wszelkie zmiany zostaną uwzględnione w Karcie Usługi oraz przekazane Uczestnikom usługi rozwojowej i Operatorowi.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi