Skuteczna komunikacja w pracy z pacjentem
Skuteczna komunikacja w pracy z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami usługi "Skuteczna komunikacja w pracy z pacjentem" są psychologowie, którzy chcą poprawić swoje umiejętności komunikacyjne i skuteczniej budować relacje z pacjentami, fizjoterapeuci, pracownicy ochrony zdrowia (lekarze, pielęgniarki, terapeuci), którzy mają bezpośredni kontakt z pacjentami i pragną rozwijać asertywność w codziennych interakcjach, studenci psychologii, kierunków medycznych, którzy przygotowują się do pracy z pacjentami i chcą rozwijać umiejętności interpersonalne. Szkolenie jest skierowane zarówno do osób z doświadczeniem w pracy z pacjentami, jak i tych, które dopiero zaczynają swoją karierę w opiece zdrowotnej.
Usługa skierowana do uczestników wielu projektów w tym do projektu dla osób indywidualnych oraz przedsiębiorców w projekcie Buduj swój Rozwój - Baza Usług Rozwojowych, Pracownik kapitałem firmy. Postaw na jego rozwój z Bazą Usług Rozwojowych oraz Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi: "Skuteczna komunikacja w pracy z pacjentem", jest rozwój umiejętności asertywnej komunikacji, co pozwala na jasne i szanujące wyrażanie własnych potrzeb oraz budowanie silniejszych relacji z pacjentami. Uczestnicy nauczą się aktywnego słuchania, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie w trudnych rozmowach.Szkolenie ma na celu poprawę jakości opieki nad pacjentem oraz zwiększenie pewności siebie w komunikacji zawodowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedzą w zakresie komunikacji zpacjentem. | Kryteria weryfikacji Skutecznie stosuje technikiaktywnego słuchania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wskazuje różnice między asertywnością, agresją, uległością i manipulacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wskazuje kluczowe zasady asertywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje strategie radzenia sobie w konfliktach, kryzysach i negocjacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje zasady etyki i profesjonalizm w komunikacji medycznej | Kryteria weryfikacji Opisuje standardy etyczne i w zakresie ochrony prywatności pacjenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje sposoby komunikacji w sytuacjach kryzysowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do szkolenia
- Powitanie uczestników i omówienie celu szkolenia
- Znaczenie komunikacji w środowisku medycznym
2.Teoria asertywności
- Definicja asertywności
- Różnice między asertywnością, agresją, uległością i manipulacją
- Kluczowe zasady asertywności
3. Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Treści i słowa, które budują i niszczą relacje
- Gesty, mimika i postawa – znaczenie komunikacji niewerbalnej w relacjach z pacjentami i współpracownikami
4. Asertywna komunikacja w praktyce
- Techniki komunikacji asertywnej: "JA" komunikat, aktywne słuchanie
- Ćwiczenia w grupach: Wyrażanie własnych potrzeb i opinii, tworzenie "JA" komunikatów
5. Aktywne słuchanie i formułowanie treści
- Techniki aktywnego słuchania
- Jak mówić, żeby inni chcieli słuchać? Struktura i jasność przekazu
6. Emocje w komunikacji
- Zarządzanie emocjami w trakcie rozmowy
- Znaczenie uczuć w budowaniu relacji z pacjentami i współpracownikami
7. Komunikacja w trudnych sytuacjach
- Strategie radzenia sobie w konfliktach, kryzysach i negocjacjach.
- Symulacje scenariuszy zawodowych: Asertywna komunikacja z pacjentami i współpracownikami
8. Komunikacja w zespole medycznym
- Znaczenie współpracy i komunikacji w zespole
- Techniki rozwiązywania konfliktów w zespole wielodyscyplinarnym.
9. Komunikacja z pacjentem i jego rodziną
- Budowanie zaufania i współpracy
- Jak przekazywać trudne informacje oraz radzić sobie z emocjami i reakcjami
10. Argumentacja i negocjacje
- Techniki skutecznego przekonywania i negocjowania
- Praktyczne ćwiczenia z konstruktywnej argumentacji
11. Etyka i profesjonalizm w komunikacji medycznej
- Standardy etyczne i ochrona prywatności pacjenta
- Komunikacja w sytuacjach kryzysowych
12. Nowoczesne narzędzia komunikacji
- Wykorzystanie technologii w komunikacji z pacjentami – telemedycyna i e-komunikacja
13. Symulacje i analiza przypadków
- Studia przypadków z praktyki medycznej
- Ćwiczenia praktyczne: Symulacje rozmów z pacjentami, współpracownikami i rodzinami pacjentów
14. Indywidualne plany rozwoju umiejętności komunikacyjnych
- Identyfikacja obszarów do rozwoju
- Tworzenie indywidualnych planów działania na przyszłość
15. Podsumowanie i zakończenie szkolenia
- Omówienie zdobytej wiedzy i umiejętności
- Sesja pytań i odpowiedzi
- Walidacja usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto220,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto220,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Sutowicz
Konsultant psychoterapii pozytywnej z międzynarodową akredytacją WAPP.
Certyfikowany konsultant DISC D3 – (Certified Behavioral Consultant) oraz Konsultant Talent Reflect.
Posiada 11 lat doświadczenia coachingowego i trenerskiego.
Specjalizacja trenerska: warsztaty sprzedażowe i szefowskie, komunikacja w firmie, obsługa klientów, coaching, trening mentalny dla sportowców.
Ukończył Studium profesjonlnego coacha NOVO – kurs zaawansowany PCC (Professional Certified Coach program – International Coach Federation). Studium Zawodowe Coacha Biznesu NOVO – akredytacja: ACTP Accredited Coaching Training Program-International Coach Federation.
Certyfikowany trener Akademii Trenerów Biznesu Kontrakt OSH.
Absolwent studiów podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie: Psychologia biznesu z akredytacją EQUIS (European Quality Improvement System) oraz kierunku:
Zarządzanie ludźmi w firmie.
Ukończył specjalistyczny program studiów podyplomowych dla kadry zarządzającej w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie na kierunku: Lider biznesu.
Wrocławski Instytut Psychoterapii – Transkulturowa Psychoterapia Pozytywna. Ukończył kurs coachingu u Jenny Rogers, autorki bestselerowej książki “Coaching oraz posiada certyfikat międzynarodowej koncepcji do pracy z metaforą i obrazem Points of You The Coaching.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają skrypt tematyczny.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach i doradztwie, które dofinansowane są z funduszy europejskich jest założenie konta indywidualnego a później firmowego w Bazie Usług Rozwojowych. Następnie zapis na wybrane szkolenie za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych, spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, który dysponuje funduszami. Złożenie dokumentów o dofinansowanie do usługi rozwojowej u Operatora Usługi, zgodnie z wymogami jakie określił.
Ponadto niezbędnym warunkiem do nabycia kompetencji jest pełnoletność, wykształcenie co najmniej średnie, wypełnienie testu wiedzy lub odbycie rozmowy kwalifikacyjnej przed i po szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Czas trwania usługi szkoleniowej to 10 godzin dydaktycznych (1 godzina dydaktyczna= 45 minut). Szkolenie zaplanowane jest jako jednodniowe. Planujemy 15 minutowe przerwy pomiędzy modułami.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Zaliczenie szkolenia nastąpi, gdy uczestnik będzie obecny na 80% zajęć.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe