Koordynator medyczny - online
Koordynator medyczny - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Zdrowie publiczne
- Identyfikatory projektówMałopolski Pociąg do kariery
- Grupa docelowa usługi
Program przeznaczony jest dla pracowników administracyjno-organizacyjnych placówek leczniczych, specjalistów NFZ współpracujący z placówkami medycznymi, pracowników POZ odpowiedzialnych za organizację pracy placówki oraz współpracę z lekarzami. W szczególności kierowany jest do osób zainteresowanych nowym zawodem przyszłości branży medycznej zatrudnionych zarówno w placówkach podstawowej opieki zdrowotnej, jak i w szpitalach czy jednostkach prywatnych ochrony zdrowia chcących udoskonalić swoje kompetencje.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi160
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie specjalistów do pełnienia nowego zawodu koordynatora medycznego, który zapewni w placówce leczniczej wysokiej jakości, kompleksowe podejście do świadczeń zdrowotnych i opieki nad pacjentem. Studia przygotowują ekspertów do odpowiedzialnej, całościowej obsługi pacjenta.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent: Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu prowadzenia kompleksowej opieki medycznej pacjenta w placówce medycznej. Posiada zaawansowaną wiedzę o wypełnianiu i nadzorowaniu dokumentacji medycznej. Definiuje techniki rozpoznawania źródła stresu i budowania odporność psychicznej w zawodzie koordynatora medycznego. Rozpoznaje rodzaje procesów terapeutycznych oraz profilaktycznych. Posiada wiedzę na temat tego jak współpracować z lekarzami, personelem medycznym oraz jednostkami medycznymi zaangażowanymi w przebieg procesu terapeutycznego pacjenta. | Kryteria weryfikacji wymienia etapy kompleksowej opieki medycznej nad pacjentem.Omawia role poszczególnych członków zespołu medycznego w procesie opieki Przedstawia schemat organizacji opieki w różnych typach placówek (np. POZ, szpital, poradnia specjalistyczna) Analizuje przypadki medyczne pod kątem potrzeb pacjenta i organizacji opieki; Poprawnie wypełnia dokumentację medyczną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa; Wyjaśnia zasady nadzoru i archiwizacji dokumentacji medycznej; Dobiera odpowiednie metody radzenia sobie ze stresem w pracy koordynatora; Analizuje studia przypadków i proponuje działania profilaktyczne przeciw wypaleniu zawodowemu; Wymienia i charakteryzuje różne formy terapii (np. farmakoterapia, rehabilitacja, psychoterapia); Wyjaśnia cele i metody działań profilaktycznych (pierwotna, wtórna, trzeciorzędowa); identyfikuje role i zadania poszczególnych członków zespołu terapeutycznego; Przedstawia dobre praktyki komunikacji i koordynacji działań; Omawia przykłady skutecznej współpracy i rozwiązywania konfliktów w zespole medycznym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent: definiuje i skutecznie prowadzi kompleksową opiekę medyczną pacjenta w placówkach medycznych. Skutecznie radzi sobie ze stresem. Wykorzystuje wiedzę z zakresu zastosowania procesów profilaktycznych oraz terapeutycznych. Sprawnie prowadzi i nadzoruje dokumentację medyczną pacjenta. | Kryteria weryfikacji Planuje i organizuje działania opiekuńcze w oparciu o indywidualne potrzeby pacjenta.;Koordynuje pracę zespołu medycznego w zakresie opieki nad pacjentem; Zapewnia ciągłość opieki medycznej na różnych etapach leczenia; Stosuje techniki obniżające poziom napięcia psychicznego (np. techniki oddechowe, relaksacyjne, planowanie zadań); Utrzymuje efektywność zawodową w warunkach stresujących; Potrafi korzystać ze wsparcia zespołu lub dostępnych form pomocy psychologicznej; Dobiera odpowiednie działania profilaktyczne i terapeutyczne do konkretnego przypadku; Promuje zachowania prozdrowotne i edukuje pacjenta w zakresie profilaktyki; Zapewnia kompletność, czytelność i poprawność wpisów medycznych; Utrzymuje poufność i bezpieczeństwo danych pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; Uzasadnia potrzebę ciągłego rozwoju osobistego; dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali swoje umiejętności Odpowiedzialnie przygotowuje się do koordynowania opieki nad pacjentami i potrafi samodzielnie wykorzystać narzędzia projektowe do tworzenia Indywidualnych planów opieki koordynowanej dla pacjentów. Ma świadomość wpływu koordynacji medycznej na dobrostan, satysfakcję pacjentów, poprawę stanu psychicznego pacjentów i ich rodzin. Jest gotowy do samodzielnej oceny ryzyka zdrowotnego, ocenić ryzyko zdrowotne oraz podjąć ścieżki działań medycznego w zależności od ryzyka zdrowotnego. | Kryteria weryfikacji Formułuje racjonalne argumenty dla potrzeby dalszego rozwoju osobistego i zawodowego;Przedstawia plan rozwoju kompetencji uwzględniający cele krótko- i długoterminowe; Wykorzystuje narzędzia projektowe (np. diagramy, harmonogramy, oprogramowanie) do tworzenia planu opieki; Uwzględnia w planie potrzeby medyczne, psychologiczne i społeczne pacjenta; Analizuje przykłady sytuacji, w których koordynacja poprawiła efekty leczenia i satysfakcję pacjentów; Rozpoznaje związki między działaniami koordynatora a stanem psychicznym pacjenta i rodziny; Wskazuje na znaczenie komunikacji i wsparcia w procesie koordynacji; Identyfikuje czynniki ryzyka w indywidualnym przypadku pacjenta; Proponuje adekwatne działania profilaktyczne lub terapeutyczne odpowiadające poziomowi ryzyka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. | Nazwa przedmiotu | Liczba godzin zajęć teoretycznych | Liczba godzin zajęć praktycznych | Liczba punktów ECTS |
1. | Opieka koordynowana w placówkach medycznych oraz programy opieki koordynowanej | 4 | 12 | 3 |
2. | Kompetencje personelu medycznego w opiece koordynowanej | 2 | 6 | 1 |
3. | Komunikacja w opiece koordynowanej | 2 | 6 | 1 |
4. | Aspekt medyczny w opiece koordynowanej | 4 | 12 | 3 |
5. | Ochrona danych osobowych w placówkach medycznych | 8 | 8 | 3 |
6. | Zarządzanie projektami i procesami w ochronie zdrowia | 2 | 14 | 4 |
7. | Systemy zarządzania jakością i bezpieczeństwem w ochronie zdrowia. Procedury ochrony małoletnich w placówce POZ. Ustawa sygnalistów w placówce POZ | 8 | 8 | 3 |
8. | Marketing w ochronie zdrowia oraz rola koordynatora w marketingu placówki medycznej | 2 | 14 | 3 |
9. | Współpraca lekarz – koordynator, zasady i wymogi prawne | 2 | 6 | 1 |
10. | Profilaktyka, działania prozdrowotne i edukacja pacjenta w opiece koordynowanej | 2 | 6 | 1 |
11. | Aspekty psychologiczne w pracy koordynatora medycznego | 2 | 14 | 4 |
12. | Praca zespołowa w placówce ochrony zdrowia | 2 | 14 | 3 |
Razem: | 40 | 120 | 30 |
Po ukończeniu studiów absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w języku polskim oraz certyfikat w języku angielskim.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 5 700,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 35,63 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 35,63 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Lek. med. Aleksander Gatnar
mgr Sylwia Gatnar
mgr Lucyna Wróbel
Ekspertka w zakresie ochrony danych osobowych w branży medycznej -Administrator Bezpieczeństwa Informacji oraz Inspektor Ochrony Danych. Pełnomocnik ds. Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz audytor wewnętrzny w placówce medycznej. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: MBA w ochronie zdrowia, Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Organizacja i zarządzanie w ochronie zdrowia oraz Zarządzanie zasobami ludzkimi – menedżer HR.
Posiada minimum 5-letnie doświadczenie zawodowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji (prezentacje pdf)
Warunki uczestnictwa
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty opłaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Zapis w BUR nie jest równoznaczny z przyjęciem na studia na Uczelni. Warunkiem przyjęcia na studia na Uczelni jest dokonanie rejestracji w internetowym systemie rekrutacji oraz złożenie kompletu dokumentów.
Informacje dodatkowe
- Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
- Czas trwania: 2 semestry.
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty, niedziele.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Przerwy są wliczone w czas usługi rozwojowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom i MS Teams.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h