SZKOLENIE - EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
SZKOLENIE - EFEKTYWNA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy sektora – specjaliści, pracownicy biurowi, kierownicy liniowi, kadra zarządzająca,
pracownicy mający kontakt z klientem zewnętrznym i wewnętrznym.
Dla osób, które pragną polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi oraz chcą
wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z
innymi, indywidualnie i w pracy zespołu.
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Bony rozwojowe dla pracodawców z województwa Łódzkiego
- Zawodowa reaktywacja
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji04-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem warsztatów będzie nabycie niezbędnej wiedzy z zakresu psychologii emocji, inteligencji emocjonalnej, źródeł powstawania konfliktów oraz wykształcenie praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, wpływających na efekty i jakość naszych relacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie podstawowych zasad komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy procesu komunikowania się,Definiuje modele komunikacji interpersonalnej, Rozróżnia formy komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej, Definiuje bariery oraz przyczyny zaburzeń w komunikacji interpersonalnej i stosuje techniki skutecznej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje zasady efektywnej rozmowy interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Rozróżnia i nazywa emocje w relacjachStosuje sposoby komunikacji w zależności od typu osobowości Definiuje potrzeby odbiorcy podczas komunikacji Stosuje techniki efektywnej komunikacji z nastawieniem na słuchanie, zrozumienie i umiejętne przekazanie informacji zwrotnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Definiuje i stosuje techniki rozmowy oraz skutecznej reakcji w trudnych sytuacjach | Kryteria weryfikacji Komunikuje się w sposób pozwalający zrozumieć się z odbiorcą mimo różnicRozwiązuje "trudne" sytuacje oraz radzi sobie z konfliktami i emocjami Identyfikuje i analizuje problemy, które powodują brak komunikacji i współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania warsztatu to 2 dni szkoleniowe.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych.
Usługa trwa:
- 20 h dydaktycznych x 45 minut
- 45 minut przerwy x2
- 2 x 10 min test wiedzy- walidacja
Przerwy nie są wliczone są w czas trwania usługi.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROGRAM SZKOLENIA
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PRETEST
Dzień 1: Efektywna komunikacja interpersonalna
MODUŁ 1: EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ ŹRÓDŁEM SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI
Znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji
Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne
Komunikacja to nie tylko słowa, jak wykorzystać świadomie przekaz niewerbalny
Jak się porozumieć, gdy nie ma „chemii” Czym są style komunikowania? Ich znaczenie w efektywnej
współpracy zespołu
Autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego. Macierz zachowań i reakcji a styl osobowościowy
MODUŁ 2: KOMUNIKACJA WERBALNA VS. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA
Anatomia wypowiedzi
Słowa niosą moc – co mówić, aby nas słuchano
Wykorzystanie języka wpływu i perswazji
MODUŁ 3: AKTYWNE SŁUCHANIE
Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem.
Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji.
Korzyści z zadawania pytań.
Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.
Prowadzenie rozmów poprzez zadawanie pytań.
MODUŁ 4: ASERTYWNA KOMUNIKACJA W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH
Czym jest asertywność?
Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA.
Egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych.
Metody mówienia NIE w ujęciu asertywnym
Nierealne żądania. Obrona przed szantażem, manipulacją i agresją.
Jak skutecznie kontrolować rozmowę?
Asertywna komunikacja bez nieporozumień. Informacja zwrotna i inne komunikaty asertywne .
Dzień 2: Komunikacja i współpraca w zespole
MODUŁ1: SYTUACJE TRUDNE I KONFLIKTOWE I SPOSOBY ICH ROZWIĄZYWANIA
skąd się biorą konflikty i jak im zapobiegać
rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych
analiza i sposoby rozwiązania konfliktów w praktyce
MODUŁ 2: ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI
Dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy.
Jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach
Krytyczna informacja zwrotna
Pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych.
MODUŁ 3: KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Role zespołowe
Określenie cech efektywnych zespołów
Relacje wpływają na cały zespół
Doceniaj wysiłki- zauważaj starania
Asertywna komunikacja w kontaktach ze współpracownikami
MODUŁ 4: TWORZENIE, ROZWÓJ I WZMACNIANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ
Różnice między grupą ludzi, a zespołem,
Cele, zadania – perspektywa indywidualna i zespołowa
Kompetencje miękkie w budowaniu siły zespołu: cierpliwość, asertywność, kreatywność...
Filary efektywnej pracy zespołowej,
Zagrożenia w budowaniu siły zespołu,
Moja rola i pozycja w zespole i jego wpływ na wynik końcowy,
Małe rzeczy o wielkim znaczeniu – uważność, feedback, zmienność
POSTTEST
Na koniec szkolenia odbędzie się test teoretyczny sprawdzający wiedzę z zakresu nabytych kompetencji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 WALIDACJA - PRETEST - test online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ ŹRÓDŁEM SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:10 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 KOMUNIKACJA WERBALNA VS. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 AKTYWNE SŁUCHANIE | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:35 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 ASERTYWNA KOMUNIKACJA W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 07-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 SYTUACJE TRUDNE I KONFLIKTOWE I SPOSOBY ICH ROZWIĄZYWANIA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 ROLA INFORMACJI ZWROTNEJ W KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ I BUDOWANIU RELACJI | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 11:55 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:55 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 KOMUNIKACJA W ZESPOLE | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 14:35 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 PRZERWA | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:35 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 TWORZENIE, ROZWÓJ I WZMACNIANIE WSPÓŁPRACY ZESPOŁOWEJ | Prowadzący Zygmunt Dolata | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:05 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 WALIDACJA - POSTTEST - test online | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:05 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 214,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Zygmunt Dolata
Absolwent podyplomowych studiów MBA ZZL w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych menedżerskich studiów polsko-niemieckich Nowoczesne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Centrum Doskonalenia Zarządzania we Wrocławiu, podyplomowych studiów Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu, podyplomowych studiów Komunikacja i Promocja w Biznesie w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz absolwent Politechniki
Warszawskiej w Warszawie.
Wykładowca Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu na kierunku: Projektowanie procesu szkoleniowego dla Trenerów Biznesu.
Wykładowca Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu na studiach podyplomowych: Menedżer Logistyki.
Posiada certyfikaty trenerskie Akademii Trenera grupy Hause of Skiils, dyplom ukończenia warsztatów trenerskich w Centrum Szkoleniowym JET Szymona Kudły oraz w firmie Nowe Motywacje.
Specjalizacja trenerska:
Negocjacje (zakupowe, biznesowe, handlowe i międzynarodowe),
Zarządzania (zespołem, zmianą, czasem, sprzedażą, kryzysem, projektami, szkoleniami),
Przywództwa,
Sprzedaż (techniki negocjacyjne, techniki sprzedażowe, obsługa klienta),
Kontrola zarządcza,
Mobbing,
Savoir vivre w biznesie,
HR (rekrutacja i selekcja, onboarding, offboarding, motywowanie,
Wystąpienia publiczne i prezentacje,
Komunikacja interpersonalna,
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej po zakończonym szkoleniu wysłane mailem w postaci ebooka.
Szkolenia dofinansowane są zwolnione z podatku VAT. ZWOLNIENIE Z VAT przysługuje firmom, gdy: * jest w całości finansowane ze środków publicznych w myśl ustawy o finansach publicznych. Zgodnie z treścią art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221 ze zm.) powyższa usługa szkoleniowa może zostać zwolniona z naliczenia podatku VAT.
** jest w co najmniej 70% finansowane ze środków publicznych , zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r.w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2015 r. poz. 736 ze zm.)
FIRMY/ OSOBY NIE KORZYSTAJĄCE Z DOFINANSOWANIA OBJĘTE SĄ STAWKĄ VAT 23 %
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Bony rozwojowe dla pracodawców z województwa Łódzkiego
- Zawodowa reaktywacja
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się za pomocą platformy szkoleniowej
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza
wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do
najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do
szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika
przed szkoleniem oraz wpisanie imienia i nazwiska oraz adresu email w oknie logowania.
Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg. harmonogramu szkolenia.
Prędkość połączenia można zweryfikować pod adresem: https://www.speedtest.pl/
Szkolenie będzie rejestrowane/ nagrywane w celu umożliwienia monitoringu i kontroli przez instytucję
nadzorującą realizację usług z dofinansowaniem.
Zapisując się na usługę wyrażasz zgodę na rejestrowanie swojego wizerunku w wyżej wymienionych
celach