Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej i asertywności
Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej i asertywności
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą ćwiczyć i rozwijać swoje umiejętności interpersonalne.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy zostaną przygotowani do panowanie nad swoimi emocjami i właściwej komunikacji wspomagającej prawidłowe relacje interpersonalne co pozwali im na podejmowanie dojrzałych i rozważnych decyzji opierających się na logice i rozumowaniu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje istotne dla komunikacji elementy | Kryteria weryfikacji Wymienia podstawowe elementy komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest asertywność i dlaczego to nie to samo, co umiejętność mówienia „nie” | Kryteria weryfikacji Definiuje czym jest asertywność i wymienia korzyści z niej płynące | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia i opisuje kluczowe techniki asertywne | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje min. 3 techniki asertywne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czym jest inteligencja emocjonalna i opisuje metod jej wykorzystywania do budowania dobrych relacji interpersonalnych | Kryteria weryfikacji Opisuje czym jest inteligencja emocjonalna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wymienia min. 3 sposoby wykorzystania inteligencji emocjonalnej do budowania dobrych relacji z otoczeniem | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Definiuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się ze współpracownikami | Kryteria weryfikacji Wymienia poznane typy błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje wybraną strategie komunikacyjną ułatwiającą porozumiewanie się ze współpracownikami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.
Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna.
- Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?
- Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?
- Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”?
- Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem?
- Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?
- Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień?
- Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych?
- Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?
- Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?
Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie.
MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, test)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć jak ważne jest efektywne komunikowanie się do budowania długotrwałych relacji zawodowych i osobistych; jakie są największe „bariery” komunikacyjne i jak je skutecznie przełamywać.
1.Czy można się nie komunikować?
2. Znaczenie komunikowania się w zarządzaniu ludźmi i budowaniu relacji
3. Efektywna komunikacja a „bariery” komunikacyjne – jak je pokonywać
MODUŁ II. AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA NIEWERBERBALNA JAKO KOMUNIKAT (zadania indywidulane i grupowe, dyskusja, prezentacja, gry symulacyjne)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć zarządzać swoją komunikacją niewerbalną: mowa ciała, wygląd zewnętrzny, ton głosu w taki sposób, żeby być wiarygodnym partnerem do rozmowy i budować profesjonalny zawodowy wizerunek.
1. Wiarygodność zawodowa – budowanie wizerunku profesjonalisty
2. Co to jest wizerunek własny i o czym informuje innych
3. Rola wizerunku w życiu zawodowym
4. Elementy tworzenia własnego pozytywnego wizerunku – budowanie zawodowego autorytetu
5. Elementy komunikacji niewerbalnej istotne dla autoprezentacji i budowania relacji interpersonalnych –
- mowa ciała,
- ton głosu
- postawa ciała i gesty,
- kontakt wzrokowy,
- uścisk dłoni,
- przestrzeń osobistej komunikacji – inwazja na przestrzeń osobistą
6. Jak świadomie używać komunikacji niewerbalnej, aby wzmocnić przesłanie/ informacje/ intencje
7. Spójność komunikatu werbalnego i niewerbalnego
MODUŁ III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ (mini wykład, case study, ćwiczenia, analiza, dyskusja)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć i umieć umiejętnie wykorzystywać zasady poprawnej komunikacji i przekazywania informacji; jak formułować jasne i konkretne komunikaty, żeby unikać nieporozumień i konfliktów na tym tle; jak budować porozumienie z osobami, z którymi do tej pory było to trudne.
1. Anatomia wypowiedzi – „staraj się najpierw zrozumieć, a potem być zrozumianym”
2. Mówienie – prawidłowe odczytywanie „kodów” w przekazywaniu informacji na drodze nadawca – odbiorca
3. Odróżnianie faktów od interpretacji w rozmowie – skąd się biorą zniekształcenia w komunikacji werbalnej i jak je eliminować
4. Jak i co mówić, aby informacja dotarła do wszystkich
5. Wykorzystanie języka wpływu i perswazji – czyli jak słowami wpływać na zachowania innych
6. Język „szakala” i język „żyrafy” czyli o komunikacji „bez przemocy”
MODUŁ IV. AKTYWNE SŁUCHANIE (zadania indywidulane i grupowe, dyskusja)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, jak ważne w zrozumieniu innych ludzi i dogadywaniu się z nimi jest zadawanie efektywnych pytań; jak zostać dobrym słuchaczem i prowadzić efektywne rozmowy z intencją –„ rozmawiam, żeby się dowiedzieć i zrozumieć”.
1. Znaczenie słuchania – zasady rządzące aktywnym słuchaniem
2. Sztuka zadawania pytań – siła DOBRYCH pytań w komunikacji
3. Rodzaje pytań możliwych do zastosowania – pytania coachingowe
4. Korzyści z zadawania pytań
5. Pytania jako metoda zbierania informacji oraz radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
6. Technika parafrazy a wspólne zrozumienie komunikatów
7. 4 rodzaje powodów dla których rozmowy się nie udają
8. 4 – stopniowy model rozmowy
9. 7 sposobów na podniesienie jakości rozmowy
10. Metody prowadzenia rozmów poprzez zadawanie pytań
MODUŁ V. EMOCJE (mini wykład, dyskusja, ćwiczenia)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć czym jest inteligencja emocjonalna; zdiagnozujesz osobisty poziom inteligencji emocjonalnej i nauczysz się metod jej efektywnego wykorzystywania do budowania dobrych relacji interpersonalnych.
1. Rozumienie innych – postawa empatii
2. Świadomość emocjonalna – rozumienie własnych emocji i ich wpływu na budowanie relacji z innymi
3. 3 dziedziny doskonałości w pracy –
- iloraz inteligencji
- wiedza fachowa
- inteligencja emocjonalna
MODUŁ VI. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH (analizy przypadków, dyskusja, test, odgrywanie ról)
Po zakończeniu modułu będziesz wiedzieć, że asertywność to nie tylko mówienie „nie”; zdiagnozujesz własny poziom zachowań asertywnych i dowiesz się, jak je ćwiczyć.
1. Czym jest asertywność
2. Asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat JA
3. Pojęcie transakcji i stanów „ego” – jako źródła nieporozumień i odkrywanie metod radzenia sobie z nimi
4. Autoanaliza własnego stanu „ego”
MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA (analizy przypadków, dyskusja, informacje zwrotne dla uczestników)
1. Indywidualny plan działania
MODUŁ VIII. WALIDACJA - test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia:
- Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową opartą na aktywacji uczestników szkolenia poprzez:
- pracę w zespołach
- gry symulacyjne/ ćwiczenia praktyczne - oparte na rzeczywistych przykładach
- dyskusje na forum grupy
- testy/ ankiety
- wykład z prezentacją multimedialną (20%)
Proporcja zajęć praktycznych do teoretycznych to 60/40
Usługa jest prowadzona w trybie godzin dydaktycznych (45min). Przerwy nie wliczają się w czas trwania usługi.
Więcej informacji na temat szkolenia znajduje się pod poniższym linkiem:
https://szkolenia.avenhansen.pl/szkolenia-otwarte/efektywna-komunikacja-interpersonalna-z-elementami-inteligencji-emocjonalnej-i-asertywnosci-2025-06-24-krakow.html
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 MODUŁ I. EFEKTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO ŹRÓDŁO SUKCESÓW W BUDOWANIU RELACJI (mini wykład, ćwiczenia, dyskusja, test) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 MODUŁ II. AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA NIEWERBERBALNA JAKO KOMUNIKAT (zadania indywidulane i grupowe, dyskusja, prezentacja, gry symulacyjne) -cz.I | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 MODUŁ II. AUTOPREZENTACJA I KOMUNIKACJA NIEWERBERBALNA JAKO KOMUNIKAT (dyskusja, prezentacja, gry symulacyjne) - cz.II | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 MODUŁ III. ABY SIĘ LEPIEJ ROZUMIEĆ … SIŁA KOMUNIKACJI WERBALNEJ (mini wykład, case study, ćwiczenia, analiza, dyskusja) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 MODUŁ IV. AKTYWNE SŁUCHANIE (zadania indywidulane i grupowe, dyskusja) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 MODUŁ V. EMOCJE (mini wykład, dyskusja, ćwiczenia) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 MODUŁ VI. ROLA ASERTYWNEJ KOMUNIKACJI W KONTAKTACH INTERPERSONALNYCH (analizy przypadków, dyskusja, test, odgrywanie ról) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 MODUŁ VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA (analizy przypadków, dyskusja, informacje zwrotne dla uczestników) | Prowadzący Aleksandra Chrapko | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja -- test teoretyczny rozdawany przez Trenera a sprawdzany przez WALIDATORA | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 881,90 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 530,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto110,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aleksandra Chrapko
Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych, coachingowych i doradczych dla firm produkcyjnych i usługowych, instytucji okołobiznesowych, a także urzędów.
Jest współtwórczyną platformy rozwojowej dla liderów „Agile Leadership Tribe” oraz wykładam na kierunku Agile Leadership na Uniwersytecie SWPS.
Obszary specjalizacji:
1) Interwencje w zespołach: eliminowanie dysfunkcji pracy zespołowej, rozwiązywanie konfliktów, budowanie i rozwijanie zespołów, facylitacja.
2) Rozwijania umiejętności społecznych: efektywne radzenie sobie ze stresem i emocjami, komunikacja, sztuka prezentacji, zarządzanie sobą w czasie, asertywność, rozwój zawodowy i osobisty.
3) Team Coaching: budowanie i rozwijanie zespołów, zwiększenie zrozumienia w zakresie wspólnych wartości, zwiększenie poziomu samoorganizacji zespołu, poprawa komunikacji i poziomu kohezji zespołu, budowanie świadomości ról zespołowych w projekcie,
zwiększenie motywacji i determinacji zespołów w zakresie realizacji wspólnych celów. Wsparcie w osiąganiu celów zespołu, usprawnienie współpracy zespołów, zrozumienie wzajemnych zachowań (analiza stylów myślenia i działania w zespole)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały szkoleniowe (skrypt, ćwiczenia, testy) oraz certyfikat ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%).
Warunki uczestnictwa
Prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego na stronie „Baza Usług Rozwojowych” oraz AVENHANSEN.
Informacje dodatkowe
Miłą i fachową obsługę
• Profesjonalizm trenera
• Ciekawe materiały szkoleniowe
• Dyplomy ukończenia szkolenia (przy frekwencji min 80%)
• Wsparcie poszkoleniowe Trenera (do miesiąca po zakończonym szkoleniu)
• Możliwość uzyskania pomocy od Trenerów poprzez profesjonalne forum szkoleniowe, stworzone specjalnie na tego rodzaju potrzeby.
• Możliwość wpływu na zakres i przebieg szkolenia akceptowalny przez wszystkich jego uczestników
Oferujemy również możliwość wymiany spostrzeżeń i wniosków z innymi uczestnikami szkolenia: Zobacz forum: www.forum-szkolenia.pl
* 1 godzina szkoleniowa = 45 minut
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami