Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – szkolenie online
Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – szkolenie online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Transport i logistyka
- Grupa docelowa usługiSzkolenie skierowane jest do handlowców, logistyków, spedytorów, oraz osób mających styczność ze spedycją i transportem morskim (nadawców, odbiorców, pracowników magazynów, którzy wysyłają i odbierają towary w kontenerach i towary drobnicowe) a także do osób zajmujących się likwidacją szkód w transporcie. 
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników do samodzielnego planowania i organizowania przewozów kontenerowych i drobnicowych w transporcie morskim.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
| Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji | 
|---|---|---|
| Efekty uczenia sięWyjaśnia różnice między umową spedycji a umową przewozu oraz obowiązki spedytora i przewoźnika. | Kryteria weryfikacji•	Wskazuje cechy umowy spedycji i przewozu. • Rozróżnia zakres odpowiedzialności spedytora i przewoźnika. • Wymienia dokumenty wymagane przy świadczeniu usług spedycyjnych. | Metoda walidacjiTest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | 
| Efekty uczenia sięIdentyfikuje główne pojęcia i uczestników procesu transportu morskiego. | Kryteria weryfikacji•	Rozpoznaje role: armatora, shippera, NVOCC, agenta, frachtującego. • Wyjaśnia terminy: FCL, LCL, żegluga liniowa, buking. • Wskazuje typy kontenerów i modele dostaw „drzwi–drzwi”. | Metoda walidacjiTest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | 
| Efekty uczenia sięAnalizuje znaczenie dokumentów przewozowych w transporcie morskim. | Kryteria weryfikacji•	Rozróżnia rodzaje konosamentu (shipped/on board, received for shipment, multimodalny). • Wskazuje funkcje dokumentów: Bill of Lading, Sea Waybill, telex release. • Wyjaśnia zasady prezentacji i zwalniania ładunku w porcie. | Metoda walidacjiTest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | 
| Efekty uczenia sięStosuje wiedzę o kosztach transportu morskiego i strukturze frachtu. | Kryteria weryfikacji•	Wyjaśnia elementy stawki frachtowej (LILO, LIFO, BAF, CAF). • Wskazuje różnice między kosztami portowymi, opłatami za składowanie i karami. • Interpretuje strukturę kosztów na przykładzie przewozu kontenera. | Metoda walidacjiTest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | 
| Efekty uczenia sięStosuje procedury reklamacyjne i rozpoznaje odpowiedzialność w przypadku szkód. | Kryteria weryfikacji•	Wskazuje przesłanki odpowiedzialności przewoźnika i spedytora. • Wymienia rodzaje szkód i pojęcia: awaria wspólna i szczególna. • Opisuje zasady składania reklamacji i dochodzenia roszczeń. | Metoda walidacjiTest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | 
| Efekty uczenia sięRozpoznaje podstawy ubezpieczenia ładunku w transporcie morskim. | Kryteria weryfikacji•	Wyjaśnia, czym jest ubezpieczenie CARGO. • Wskazuje zakres ochrony i odpowiedzialności towarzystw ubezpieczeniowych. • Określa, kiedy ubezpieczenie chroni nadawcę, a kiedy odbiorcę. | Metoda walidacjiTest teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | 
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Rola spedytora w organizacji transportu morskiego:
- istota umowy spedycji, prawa i obowiązki spedytora,
- różnica miedzy umową spedycji a umową przewozu,
- „instrukcja wysyłkowa”, doradztwo, ważne obowiązki spedytora,
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik i dlaczego nie jest to dobre rozwiązanie,
- wynagrodzenie spedytora to „prowizja spedytorska” nie „za przewóz” czy „za fracht”,
- obowiązek spedytora rozliczenia się ze zlecenia i ujawnienie wynagrodzenia przewoźnika.
Podstawowe pojęcia w transporcie morskim:
- jakie przepisy regulują przewóz ładunku drogą morską,
- przewoźnik morski (armator), przewóz ładunku, statek morski,
- wyjaśnienie pojęć takich jak: armator, przewoźnik, NVOCC, frachtujący, shipper, agent, makler, FCL/LCL i wiele innych,
- żegluga liniowa – umowa bukingowa,
- przewozy kontenerowe „drzwi-drzwi” (przewozy drobnicowe – LCL), problem „rolowania” kontenerów.
Konosament i inne dokumenty:
- wystawianie konosamentu i jak czytać konosament (omówimy poszczególne rubryki),
- rodzaje konosamentu: załadowania i przyjęcia do załadowania (shipped, on board), (received for shipment), konosament multimodalny,
- Express bill, Sea waybill – czy zastępuje konosament?
- prezentacja konosamentu – zwalnianie ładunku w porcie przeznaczenia, telex release, czy rzeczywiście do zwolnienia ładunku w porcie potrzeba wszystkich oryginałów?
Koszty transportu morskiego:
- koszty transportu w żegludze liniowej,
- stawka frachtowa: LILO, LIFO, FILO, FIFO, dodatki frachtowe: BAF, CAF, congestion, inne koszty portowe, THC, demurrage, detention, storage, inne.
Szkody w transporcie morskim i ubezpieczenia morskie:
- przesłanki zwalniające przewoźnika od konieczności wypłaty odszkodowania,
- ograniczenia co do wysokości odszkodowania za ładunek w transporcie morskim,
- awaria wspólna (general average) i szczególna (partucular average),
- ubezpieczenie ładunku czyli CARGO,
- reklamacje do przewoźnika morskiego: forma, terminy, osoba uprawniona.
Szkolenie realizowane jest zdalnie w czasie rzeczywistym (online) przy użyciu platformy Zoom.
Zajęcia prowadzone są w grupach do 14 osób, w formie interaktywnej (ćwiczenia, dyskusje, case study).
Uczestnicy uczestniczą w szkoleniu z własnych stanowisk komputerowych z dostępem do Internetu.
Przerwy są wliczone w czas trwania szkolenia.
Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych.
Walidacja efektów uczenia się odbywa się w formie testu teoretycznego z wynikiem wygenerowanym automatycznie, przeprowadzanego po zakończeniu szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
| Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | 
|---|---|---|---|---|---|
| Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – zajęcia online | ProwadzącyAndrzej Sikorski | Data realizacji zajęć17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia09:00 | Godzina zakończenia10:30 | Liczba godzin01:30 | 
| Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Przerwa | ProwadzącyAndrzej Sikorski | Data realizacji zajęć17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia10:30 | Godzina zakończenia10:40 | Liczba godzin00:10 | 
| Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – zajęcia online | ProwadzącyAndrzej Sikorski | Data realizacji zajęć17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia10:40 | Godzina zakończenia12:00 | Liczba godzin01:20 | 
| Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Przerwa | ProwadzącyAndrzej Sikorski | Data realizacji zajęć17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia12:00 | Godzina zakończenia12:10 | Liczba godzin00:10 | 
| Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Przewozy kontenerowe i drobnicowe – spedycja i transport morski – zajęcia online | ProwadzącyAndrzej Sikorski | Data realizacji zajęć17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia12:10 | Godzina zakończenia14:50 | Liczba godzin02:40 | 
| Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | ProwadzącyAndrzej Sikorski | Data realizacji zajęć17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia14:50 | Godzina zakończenia15:00 | Liczba godzin00:10 | 
Cena
Cena
Cennik
| Rodzaj ceny | Cena | 
|---|---|
| Rodzaj cenyKoszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena1 217,70 PLN | 
| Rodzaj cenyKoszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena990,00 PLN | 
| Rodzaj cenyKoszt osobogodziny brutto | Cena202,95 PLN | 
| Rodzaj cenyKoszt osobogodziny netto | Cena165,00 PLN | 
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Sikorski
Transport i spedycja krajowa i międzynarodowa. Przewozy drogowe i morskie. Ubezpieczenia w transporcie.
Doświadczenie zawodowe:
Zaraz po studniach pracowałem w Zarządzie Portu Gdynia na Tymczasowej Bazie kontenerowej, potem po powrocie do Warszawy w C. Hartwig Warszawa.
Następnie kontynuowałem pracę w sektorze prywatnym: jako vice dyrektor w Spedcargo Sp. z o.o. a następnie już samodzielnie jako przedstawiciel handlowy koncernu spedycyjnego LEP International przekształconego następnie w GeoLogistics Corporation. Do moich obowiązków należał kontakt z klientami, rozpatrywanie reklamacji transportowych i organizacja transportu drogowego i morskiego.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług – od 1996 roku prowadzę szkolenia w zakresu spedycji i transportu międzynarodowego. Szkolenia zamknięte dla firm oraz szkolenia otwarte. Prowadziłem zajęcia dla Unilever, ArcelorMittal, Zrzeszenia Międzynarodowych przewoźników Drogowych, DSV czy PKS Oliwa…
Publikowałem artykuły min. w Gazecie Transportowej, jestem autorem książki „Transport i spedycja międzynarodowa w handlu zagranicznym” wydanej w 2013 roku przez ODDK Gdańsk.
Wykształcenie – ukończyłem w 1980 roku Wydział Ekonomiki Transportu na Uniwersytecie Gdańskim a także różnorodne kursy min. we Francuskim Instytucie Zarządzania oraz w Zrzeszeniu Prawników Polskich. Od 5 lat prowadzi szkolenia z zakresu transportu i spedycji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Komplet skryptów w formie elektronicznej (PDF) będą wysłane uczestnikom drogą mailową przed szkoleniem. Podczas szkolenia będzie udostępniana prezentacja.
Informacje dodatkowe
Link do szkolenia zostanie przekazany uczestnikom drogą mailową najpóźniej w przeddzień rozpoczęcia szkolenia. Dane dostępowe do usługi zostaną opublikowane w karcie usługi nie później niż w przeddzień rozpoczęcia szkolenia.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Forma zdalna usługi. Szkolenie odbywa się poprzez platformę szkoleniową.
MINIMALNE WYMAGANIA TECHNICZNE:
Procesor 2-rdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany 4-rdzeniowy)
2GB pamięci RAM (zalecane 4GB)
System operacyjny Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
Przeglądarka internetowa Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji)
Stałe łącze internetowe o prędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD)
Kamera, mikrofon i głośniki lub słuchawki.
Nie jest wymagana instalacja oprogramowania ani umiejętności informatyczne, aby dołączyć do szkolenia. Dołączenie następuje poprzez kliknięcie w indywidualny link wysłany mailem do uczestnika przed szkoleniem. Ważność linku - do zakończenia szkolenia wg harmonogramu szkoleń.