ISTQB® Certified Tester - Foundation Level
ISTQB® Certified Tester - Foundation Level
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs przeznaczony jest dla osób, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę i umiejętności oraz przygotować się do egzaminu ISTQB.
Głównie odbiorcami szkolenia są:
- testerzy oprogramowania
- programiści
- analitycy
- pracownicy działów bezpieczeństwa IT
- inżynierowie testów.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji23-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do zrozumienia podstaw testowania oprogramowania zgodnie z międzynarodowym standardem ISTQB oraz do zdania egzaminu certyfikacyjnego CTFL 4.0. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat procesu testowego, technik testowania, zarządzania testami oraz roli testowania w cyklu życia oprogramowania. Szkolenie rozwija zarówno umiejętności analityczne, jak i zdolność do stosowania technik testowania w praktyce.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje podstawowe pojęcia i cele testowania oprogramowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia czym jest testowanie oraz uzasadnia jego konieczność. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia i interpretuje siedem zasad testowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zasady testowania i omawia ich znaczenie w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje i ilustruje proces testowania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia etapy procesu testowego i opisuje ich przebieg. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje miejsce testowania w cyklu życia oprogramowania i modelach wytwarzania. | Kryteria weryfikacji Uczestnik umieszcza testowanie w odpowiednich fazach SDLC i opisuje ich zależności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje techniki testowania czarnoskrzynkowego, białoskrzynkowego i opartego na doświadczeniu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera technikę testowania do przedstawionego scenariusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie testowania statycznego i stosuje wybrane metody przeglądów. | Kryteria weryfikacji Porównuje testowanie statyczne z dynamicznym, stosuje checklisty przeglądowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia poziomy i rodzaje testów oraz przyporządkowuje je do celów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik klasyfikuje testy wg poziomu i typu, uzasadnia wybór. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje plan testów, szacuje czas ich wykonania i planuje monitorowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy uproszczony plan testów, proponuje wskaźniki monitorowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje proces zarządzania defektami i konfiguracją w testowaniu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik omawia cykl życia defektu i wskazuje narzędzia do kontroli wersji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje i uzasadnia zastosowanie narzędzi wspomagających testowanie. | Kryteria weryfikacji Uczestnik dobiera odpowiednie narzędzia do zadania i omawia ich funkcje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień 1:
- Podstawy testowania:
- Czym jest testowanie?
- Dlaczego testowanie jest konieczne?
- Siedem zasad testowania
- Proces testowania
- Psychologia testowania
- Testowanie w cyklu życia oprogramowania
- Testowanie statyczne
- Techniki testowania
- Zarządzanie testami
- Narzędzia wspomagające testowanie
- Testowanie w cyklu życia oprogramowania
- Modele cyklu życia oprogramowania
- Poziomy testów
- Rodzaje testów
- Testy pielęgnacyjne
Dzień 2:
- Testowanie statyczne
- Podstawy testowania statycznego
- Proces przeglądu
- Techniki testowania
- Kategorie technik testowania
- Techniki testowania czarnoskrzynkowego
- Techniki testowania białoskrzynkowego
- Techniki testowania oparte na doświadczeniu
Dzień 3:
- Zarządzanie testami
- Organizacja testów
- Planowanie i szacowanie testów
- Monitorowanie testów i nadzór nad testami
- Zarządzanie konfiguracją
- Czynniki ryzyka i testowanie
- Zarządzanie defektami
- Narzędzia wspomagające testowanie
- Zagadnienia związane z narzędziami testowymi
- Efektywne wykorzystanie narzędzi
- Walidacja
Szkolenie ma charakter teoretyczny, z aspektami praktycznymi. W trakcie szkolenia uczestnicy nabędą kompetencje cyfrowe. Szkolenie prowadzone jest w języku polskim.
Usługa jest realizowana zdalnie w czasie rzeczywistym, co oznacza, że każdy uczestnik w trakcie zajęć pracuje indywidualnie na swoim komputerze.
Metody pracy: wykłady, dyskusje z uczestnikami, interaktywny chat za pomocą, którego będą przesyłane linki do podstron i omawianych tematów.
Przed szkoleniem uczestnicy będą musieli wypełnić pre-test.
ORGANIZACJA PRZERW I LICZBA GODZIN SZKOLENIA
- Szkolenie trwa 21 godzin zegarowych.
- W trakcie szkolenia w ciągu 1 dnia szkoleniowego przewiduje się 2 przerwy po 10 minut i jedną przerwę 30 minutową.
WALIDACJA
Program kończy się walidacją w formie testu teoretycznego, który weryfikuje osiągnięcie wszystkich efektów uczenia się. Walidacja obejmuje całość procesu, aż do momentu uzyskania oceny efektów uczenia się.
Proces walidacji - test ma na celu ocenę wiedzy i umiejętności uczestników, uwzględniając pytania zamknięte i otwarte. Test jest później oceniany przez walidatora. Walidator nie będzie obecny na na szkoleniu. Oceni wszystko po zakończeniu kursu na podstawie testu końcowego i klucza odpowiedzi. Uczestnicy po ocenie testu zostaną poinformowani o wynikach testu. Usługodawca zapewnia rozdzielność funkcji pomiędzy trenerem a osobą odpowiedzialną za walidację efektów uczenia się.
Po ukończeniu szkolenia wystawiane jest zaświadczenie potwierdzające ukończenie szkolenia i osiągnięcie efektów kształcenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Przywitanie, wypełnienie pre-testów | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Podstawy testowania - część 1 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Podstawy testowania -część 2 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Modele cyklu życia oprogramowania - część 1 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Modele cyklu życia oprogramowania - część 2 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Testowanie statyczne - część 1 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Testowanie statyczne - część 2 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Techniki testowania - część 1 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Techniki testowania - część 2 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 25-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Zarządzanie testami - część 1 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Zarządzanie testami - część 2 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Narzędzia wspomagające testowanie - część 1 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Przerwa | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Narzędzia wspomagające testowanie - część 2 | Prowadzący Paweł Kwasik | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:40 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:50 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto147,62 PLN
- Koszt osobogodziny netto147,62 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Kwasik
Pracował jako Pracownik Wsparcia Technicznego, Softline Mobile Communication Systems
Doświadczenie zawodowe:
• ISTQB® Certified Tester - Foundation Level (2021)
• ISTQB Zaawansowany Inżynier Automatyzacji Testów (2019)
• ISTQB Zaawansowany Kierownik Testów (2018)
• ISTQB Zaawansowany Techniczny Analityk Testów (2017)
• ISTQB Zaawansowany Analityk Testów (2016)
• Szkolenie z Automatyzacji Testów – z Mark Fewster (2015)
• Getting a Grip on Exploratory Testing (GGET) - z James Lyndsay (2014)
• Rapid Software Testing (RST) - z Michael Bolton (2013)
• Certified Agile Tester (2013)
• Certificate in Advanced English (2012)
• Prince2 Foundation (2012)
• Certified Scrum Master (2011)
• ISTQB Poziom Podstawowy (2011)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach realizacji usług szkoleniowych, Organizator utrwala wizerunek Uczestników w formie zrzutów z ekranu, fotografii lub innych materiałów audiowizualnych wyłącznie w celach archiwizacyjnych, kontrolnych oraz dokumentacyjnych związanych z projektem dofinansowanym.
Uczestnik zapisując się na szkolenie wyraża zgodę na utrwalenie i wykorzystanie jego wizerunku w wyżej wymienionych celach.
Uczestnicy przyjmują do wiadomości, że usługa może być poddana monitoringowi z ramienia Operatora lub PARP i wyrażają na to zgodę. Uczestnik ma obowiązek zapisania się na usługę przez BUR co najmniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem realizacji usługi.
Materiały szkoleniowe
Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów online: slajdów i ćwiczeń, które będą przerabiać na szkoleniu.
Warunki uczestnictwa
WARUNKI UCZESTNICTWA
- Wymogi unijne związane z realizacją szkolenia z dofinansowaniem:
- Logowanie się pełnym imieniem i nazwiskiem.
- Włączona kamera przez cały okres trwania szkolenia
- Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% -100 % (w zależności od programu dofinansowania i podpisanej umowy z Operatorem) zajęć usługi rozwojowej
- Niespełnienie powyższych wymagań może skutkować brakiem dofinansowania.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
- Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do grupy szkoleniowej.
- Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie.
- Aby uzyskać certyfikat, uczestnik musi być na min 80% zajęć.
- W razie potrzeby szkolenie zostanie dostosowane do osób z niepełnosprawnością.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
3) W przypadku braku uzyskania dofinansowania lub uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
Do realizacji szkoleń online korzystamy z platformy Zoom. Każdy uczestnik otrzymuje 2 dni przed szkoleniem link do platformy internetowej (na wskazany adres mailowy), na której znajdować się będzie transmisja online. Uczestnictwo w streamingu nie wymaga żadnych, specjalnych oprogramowań: wystarczy, że komputer jest podłączony do Internetu (należy korzystać z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox lub Safari). Uczestnicy oglądają i słuchają na żywo tego, co dzieje się w sali szkoleniowej oraz śledzą treści wyświetlane na komputerze prowadzącego. Dodatkowo, wszyscy mogą zadawać pytania za pośrednictwem chatu online. W przypadku mniejszych szkoleń uczestnicy mogą przez mikrofon komunikować się z trenerem i innymi uczestnikami kursu. Do szkolenia potrzebna jest kamera.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Dwurdzeniowy procesor Intel Core i5 2,5 GHz i wyższy.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: pobieranie: 10 Mb/s, wysyłanie: 5 Mb/s.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Nie trzeba pobierać oprogramowania. Aby wziąć udział w szkoleniu online potrzebny jest komputer, laptop, telefon lub tablet ze stabilnym internetem i bez blokad firmowych.
Podczas szkoleń online wykorzystujemy następujące funkcjonalności:
1) Praca w grupach (breakout rooms)
- trener może podzielić uczestników automatycznie lub manualnie
- trener ustala czas trwania pracy w grupach
- pojawia się krótki komunikat na ekranie uczestnika, który informuje, że gospodarz zaprasza do pokoju
- prowadzący może wysłać wiadomość do wszystkich pokoi jednocześnie, np. z opisem zadania do wykonania.
2) Narzędzia dostępne podczas sesji w breakout rooms:
- tablica, możliwość pisania mają wszyscy uczestnicy, efekt pracy można zapisać i pokazać w pokoju szkoleniowym, wszystkim uczestnikom szkolenia
- pokazywanie ekranu, każdy uczestnik może udostępnić swój ekran
- czat
- użytkownik pracujący w pokoju, może w dowolnym momencie zaprosić prowadzącego do pokoju grupowego.